GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 100 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2971
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Tähän varmaan sopii yksi tyhmä kysymys väliin: Schwalbe neuvoi Marathon Winterin käyttäjiä nostamaan paineita silloin kun jäätä ei ollut eli ilmeisesti ajettiin paljaalla asfaltilla jossain keskieurooppalaisissa talvioloissa ja laskemaan paineita silloin kun tarvittiin nastojen tuomaa pitoa.

    Perustuiko tämä siihen että niillä suhteellisen korkeilla paineilla rengas niin sanotusti kantoi paremmin kulutuspinnan keskiosalla eivätkä nastat osuneet tienpintaan, joten rullaus oli parempi? Alemmilla paineilla rengas oli vastaavasti leveämpi ja nastat purivat.

  2. #2972
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Tuohon tapaaminen olen sitä käyttänyt. Tai oikeastaan tyttäreni.

  3. #2973
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä etua sisurista olisi?
    Ainakin noitten Griswoldien kanssa on se etu, että ne pitää ilmat sisällä ja pysyy vanteilla…

    Yritin vielä kerran saada sen ilman syytä kesken lenkin blurpanneen eturenkaan takas tubelekseksi sillä seurauksella, että se räjähti vanteelta litkut sisällä. Siivosin sotkun, lopetin yritämisen siihen ja laitoin sisurit sekä eteen että taakse.

    Griswoldin ajo-ominaisuudet ei juurikaan muuten muuttuneet sisurisoinnista eli ainakin jossain määrin talvi-tubeleksen hyöty on enemmän psyykkinen, mutta snake bite -riski toki on isompi sisureilla.

    Muuten Griswoldit on kyllä kivat renkaat. Reilun kokoiset verrattuna Gravdaleihin ja pitää paremmin ja käyttäytyy johdonmukaisemmin näillä tän hetken keleillä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #2974
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^on kivat ja pitoisat. Itse tosin lippasin ikävästi perjantaina. Eikä ole tubeless-ongelmia ollut alle 2 bar paineilla.

    Ymmärrän sellaista, että laittaa sisurin jos ilmat ei pysy. Itse tosin heittäisin sellaiset renkaat sillalta mereen.

  5. #2975
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Sisureilla minäkin talvet ajelen. Minusta talvipyöräilyssä olosuhteet vaihtelee niin paljon että tubeless hyödyt jää helposti marginaaleihin. Joskus punnerretaan kävelyvauhtia paksussa lumessa ja joskus taas kiemurrellaan jäätyneiden urien välissä. Ja siksi koen että on vaan paljon helpompaa pyöräyttää sisurit suosista alle.

    Eli sisureiden hyöty on helppous näin laiskalle miehelle.

  6. #2976
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Sisureilla minäkin talvet ajelen. Minusta talvipyöräilyssä olosuhteet vaihtelee niin paljon että tubeless hyödyt jää helposti marginaaleihin. Joskus punnerretaan kävelyvauhtia paksussa lumessa ja joskus taas kiemurrellaan jäätyneiden urien välissä. Ja siksi koen että on vaan paljon helpompaa pyöräyttää sisurit suosista alle.

    Eli sisureiden hyöty on helppous näin laiskalle miehelle.
    Jeps, just näin. Ja yllä mainittu snake bite -riskikin on varmasti pienempi talven pyöristämissä muodoissa.

  7. #2977
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Uusi Schwalben ISP DD ainakin vaikutti rungoltaan entisiä pierunkuoria huomattavasti jämerämmältä. Ajanut en ole.
    Ja kyllä toi vaijeri Piikkisika on toiminu ihan hyvin vauhdikkaammassa menossa sähköllä. Ei tosin ole yhtä jämyt kyljet kuin Schwalben DD:ssä.

    Schwalbe vetänee laadussa pidemmän korren tällä hetkellä, Suomi Tyresillä harmillisia ongelmia laadun kanssa. En tiedä onko selätetty jo.
    Nastoista huolimatta alle kilon rengas niin vähän epäilyttää, mut ehkä se olis potentiaalisin jos niitä jostain sais.

  8. #2978
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Koska talvella kaikki rengasremontit tien päällä ovat syvältä, jatkan mahdollisimman varman päälle pelaamista. Eli nastarenkaat sisureilla ja sisureihin litkut. Pienet snake bitet hoituu samoin kuin tappajasepelin läpäisyt. Epäortodoksista, kuulemma raskasta ja vaikka mitä. Ihan sama minulle. Toimii.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  9. #2979
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Kaupoistahan löytyy vielä erikseen pistosuojausnauhaa. Tuosta vielä varmuuden maksimointia.

  10. #2980
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Nastoista huolimatta alle kilon rengas niin vähän epäilyttää, mut ehkä se olis potentiaalisin jos niitä jostain sais.
    ISP DD 29x2,25" 1060g, eli tossa leveydessä ei mikään keijukainen
    ISP DD 27,5x2,6" 1241g, tämä mulla takana ja kyllä sen kyljet aika tukevat on, mututuntumalta jotain tasoa maxxis exo+ tai vittorian enduro kylkee.

  11. #2981
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Kaupoistahan löytyy vielä erikseen pistosuojausnauhaa. Tuosta vielä varmuuden maksimointia.
    Ennen litkujen aikakautta tuotakin tuli kokeiltua. Pari flättiä tuli pistosuojanauhoista huolimatta. Niihin meni usko. Litkutettujen sisurien kanssa on sujunut hyvin. Tähän saakka.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  12. #2982
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Paljonkos nastarenkailla tulee flättejä ylipäätänsä? ISP:ssä on ainakin aika korkeat nappulat...

  13. #2983
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^on kivat ja pitoisat. Itse tosin lippasin ikävästi perjantaina. Eikä ole tubeless-ongelmia ollut alle 2 bar paineilla.

    Ymmärrän sellaista, että laittaa sisurin jos ilmat ei pysy. Itse tosin heittäisin sellaiset renkaat sillalta mereen.
    Isoin ongelma mulla tubeless-Griswoldien kanssa oli se, että niissä pitää olla pari baria minimissään ilmaa. Jos yhtään yrittää esim. poluilla ajella, niin sitä pienemmillä paineilla ne blurppaa ilmat pihalle heti, jos kylki ottaa yhtään osumaa. Viime talvena blurppas ihan maantielenkilläkin. Jos pitää riittävästi ilmaa, niin sitten pysyy kyllä hyllyllä, mutta meno muuttuu vielä epämukavammaksi.

    Vähän tommosta kurjistelun maksimointia toi möykkyiseksi kävellyillä ja jäisillä ulkoiluväylillä jäykällä kuitukeulalla ja 40-millisillä, jäykkäkylkisillä nastarenkailla ajelu on joka tapauksessa, joten ei ne sisurit ihan hirveesti enää sitä kurjistelufiilistä lisää. Siksi en viitsi muuten hyviä renkaita viskellä mereen enkä edes laittaa kiertoon.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #2984
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marcelo Katso viesti
    Oletteko saanut Piikkisikaa toimimaan tubelessina? Itse en saanut. Uusi on tulossa takuuna, niin mietin tuossa että kannattaako vielä yrittää vai laittaa suosiolla sisuri? Kyljet siis vuotaa ihan suhisten. Litku toki paikkaa, mutta kohta taas vuotaa jostain muualta. Alkuun kesti sisäänajot (80 kilsaa maantietä) mainiosti ja sen jälkeen alko kyljet vuotamaan.
    Mulla sama juttu.Joskus rupee pitään kunnes joku toinen paikka rupee vuotamaan.

  15. #2985
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^on kivat ja pitoisat. Itse tosin lippasin ikävästi perjantaina. Eikä ole tubeless-ongelmia ollut alle 2 bar paineilla.

    Ymmärrän sellaista, että laittaa sisurin jos ilmat ei pysy. Itse tosin heittäisin sellaiset renkaat sillalta mereen.
    Paljonko heittelet rojua mereen vuositasolla? Aika harvassa on tubelessit ollu missä ilmat pysyy viikkoa pidempään samassa paineessa.
    Mereen kaikki?

  16. #2986
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Paljonko heittelet rojua mereen vuositasolla? Aika harvassa on tubelessit ollu missä ilmat pysyy viikkoa pidempään samassa paineessa.
    Mereen kaikki?
    Mulla pysyy isp:ssä, rocket roneissa, continental contact spike 240:ssa ja challenge gravel grindereissa.
    Maantiekumeihin joutuu noin kerran viikossa lisäämään vajaan barin (schwalbea ja pirelliä), samoin maxxis ramblereihin. Ei nyt ihan kauhea rasti.

    Tuolle merelle minäkin suosittelen toista loppusijoituspaikkaa, alkaa olemaan larun sillan ympäristö aika ryönäinen kohta

  17. #2987
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Paljonko heittelet rojua mereen vuositasolla? Aika harvassa on tubelessit ollu missä ilmat pysyy viikkoa pidempään samassa paineessa.
    Mereen kaikki?
    En heittele yhtään. Aina kun ilmoitan heittäväni jotain ylimääräitä mereen, ilmestyy yyveellä joku halukas vastaanottaja.

    Paineiden ei tarvii pysyä mulla viikkoa kun joka tapauksessa tarkistan paineet ennen liikkeelle lähtöä.

  18. #2988
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Mulla on pysyny Magic Maryssä Milkitin litkulla ilmat puolisen vuotta ilman paineen laskua. Ei tosin juurin painetta sais lisääkään, kun Milkitin venttiili on tukossa.

  19. #2989
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Paineiden ei tarvii pysyä mulla viikkoa kun joka tapauksessa tarkistan paineet ennen liikkeelle lähtöä.
    No mutta sittenhän sun pitää heittää ne mereen. Jos ei pidä ilmaa?

    Kuinka moni tarkastaa auton renkaiden paineet ennen joka ajoa?
    Saati että kuinka moni auton rengas tarttee lisähappea edes kerran kuussa?

    Pointtina vaan kieli poskessa se, että ei nää fillarin tubeless-readyt aina oikein lunasta lupauksia.

    Itse voin asian kanssa jo elää, kunhan kitisen.

  20. #2990
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Paljonko heittelet rojua mereen vuositasolla? Aika harvassa on tubelessit ollu missä ilmat pysyy viikkoa pidempään samassa paineessa.
    Mereen kaikki?
    Kyllä mullakin lähtis mereen jos olis lähellä, kaikki mitkä ei pidä ilmaa vähintään sitä viikkoa. Sillon on oikeesti kyllä joku mennyt pieleen.

    No noi suomityres romut varmaan on sellasia ettei pidä edes sisureilla, yksiä routia kokeilin ja hattu lähti päästä kun kyljet niin täynnä reikiä. Ne lähti mereen(eli takas kauppaan) ennen kun litkua edes tuhlasin.

  21. #2991
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Isoin ongelma mulla tubeless-Griswoldien kanssa oli se, että niissä pitää olla pari baria minimissään ilmaa. Jos yhtään yrittää esim. poluilla ajella, niin sitä pienemmillä paineilla ne blurppaa ilmat pihalle heti, jos kylki ottaa yhtään osumaa. Viime talvena blurppas ihan maantielenkilläkin. Jos pitää riittävästi ilmaa, niin sitten pysyy kyllä hyllyllä, mutta meno muuttuu vielä epämukavammaksi.

    Vähän tommosta kurjistelun maksimointia toi möykkyiseksi kävellyillä ja jäisillä ulkoiluväylillä jäykällä kuitukeulalla ja 40-millisillä, jäykkäkylkisillä nastarenkailla ajelu on joka tapauksessa, joten ei ne sisurit ihan hirveesti enää sitä kurjistelufiilistä lisää. Siksi en viitsi muuten hyviä renkaita viskellä mereen enkä edes laittaa kiertoon.
    Tuollaiset renkaat joutaa heittää mereen, jos järkeviä paineita ei voi käyttää.

    Mulla on ollut uraisella jäällä 38c gravdalleissa 1.8/2.2 ja vanhoissa 2.25 ISPeissä 1 ja 1.4bar.
    Jos on pitävämpää alustaa, niin nostan molemmilla vähän paineita. Ispeillä en kyllä yli 1.6bar.
    70kg paino.

  22. #2992
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Paljonko heittelet rojua mereen vuositasolla? Aika harvassa on tubelessit ollu missä ilmat pysyy viikkoa pidempään samassa paineessa.
    Mereen kaikki?
    Noilla uusilla 60tpi gravdalleilla pysyy ainakin kuukauden. Suht huoletonta ajoa talvella.

  23. #2993
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Ennen litkujen aikakautta tuotakin tuli kokeiltua. Pari flättiä tuli pistosuojanauhoista huolimatta. Niihin meni usko. Litkutettujen sisurien kanssa on sujunut hyvin. Tähän saakka.
    Noissa litkutetuissa sisureissa on oikeesti jotain taikaa. Mulla oli viime keväänä grävelissä Schwalben furious fredit liteskininä ja tubeleksena, no ei menny kauaa kun sepelit meni läpi. Laitoin hetkeksi gravelkingit ja myöhemmin sit ajattelin sisureilla kokeilla fredejä uudestaan, oli vielä napsun liian kapea sisurikin, litkut sisureihin ja monta sataa kilsaa huoletonta ajoa. Sitten annoin uuden mahdollisuuden tubeleksena ja takakumin kulutuspinta ihan täynnä reikiä, sisuri ei kuitenkaan ollut vuotanut koskaan.

  24. #2994
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    No mutta sittenhän sun pitää heittää ne mereen. Jos ei pidä ilmaa?
    Ööö... sanoinko, ettei pidä? Joskus lasken paineita, joskus nostan. Vähän sen mukaan mikä on olosuhde ja ajon tarkoitus. Aina kuitenkin tarkistan. Jos joku fillareista on vaikkapa jonkun viikon ajamatta ja ilmaa on karannut en kimpaannu tai ala poraamaan.

    Kuinka moni tarkastaa auton renkaiden paineet ennen joka ajoa?
    Saati että kuinka moni auton rengas tarttee lisähappea edes kerran kuussa?
    Mää en tarkista kuin renkaanvaihdon yhteydessä. Tai jos lähtee isomman kuorman kanssa ajoon pidemmälle siivulle. Rengaspaineenvalvonta ilmoittaa jos on häikkää muuten.

    Pointtina vaan kieli poskessa se, että ei nää fillarin tubeless-readyt aina oikein lunasta lupauksia.
    Mitäs ne tarkalleen ottaen lupaa? Itse en ole seurannut.

    Itse voin asian kanssa jo elää...
    Sama täällä. Joillekin tuntuu olevan iso ongelma toisten internetin nobodyjen tapa tehdä asioita.

  25. #2995
    Aattelin hommata piikkisiat. Kommenttien mukaan ihan käyvät sisureilla ja saa vedettyä vähä kotiin päin. Mutta onko kokemuksia, mahtuisko 2.6 Tunturin e29:n? Eteen näyttäisi silmämääräisesti mahtuvan, kun vertaa 2.35 Nobby Niceihin, mutta takapää ahtaampi ja vähän arveluttaa.

  26. #2996
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuollaiset renkaat joutaa heittää mereen, jos järkeviä paineita ei voi käyttää.
    Eipä maksa vaivaa, kun ovat nyt sisureilla ton Stiggyn alla, niin saavat tän talven siellä pysyä ja sisureiden kanssa voi ajella just sellasilla paineilla kuin haluaa. Käärmeenpurematkaan ei ole talvella lumella ja jäällä yhtä iso riski kuin kesällä kivien jne kanssa.

    Mä en ole uusilla paksukylkisemmillä Gravdaleilla ajanut koskaan, kun on vielä parit vanhat 120 tpi:t jäljellä. Tykkään kyllä Griswoldista enemmän lumella ja jäällä. Asfaltilla Gravdalit on kivemmat ja rullaavat paremmin. Vaikka molemmat on nimellisesti 38c, niin Griswoldissa on ilmatila aika paljonkin Gravdalia isompi ja pito keskimäärin parempi.

    Pitää miettiä sit ensi talvena, että mitä silloin laitetaan alle (ja mihin pyörään).
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #2997
    Liittynyt
    02/2021
    Paikkakunta
    Pohjoinen
    Viestit
    289
    Kenellä butyl pitää viikon paineen täsmälleen samassa niin käsi ylös. Ostan...
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

  28. #2998
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Eipä maksa vaivaa, kun ovat nyt sisureilla ton Stiggyn alla, niin saavat tän talven siellä pysyä ja sisureiden kanssa voi ajella just sellasilla paineilla kuin haluaa. Käärmeenpurematkaan ei ole talvella lumella ja jäällä yhtä iso riski kuin kesällä kivien jne kanssa.

    Mä en ole uusilla paksukylkisemmillä Gravdaleilla ajanut koskaan, kun on vielä parit vanhat 120 tpi:t jäljellä. Tykkään kyllä Griswoldista enemmän lumella ja jäällä. Asfaltilla Gravdalit on kivemmat ja rullaavat paremmin. Vaikka molemmat on nimellisesti 38c, niin Griswoldissa on ilmatila aika paljonkin Gravdalia isompi ja pito keskimäärin parempi.

    Pitää miettiä sit ensi talvena, että mitä silloin laitetaan alle (ja mihin pyörään).
    Griswoldit ovat saletisti huonolla kelillä paremmat. Tuon näkee jo kuviota katsomalla. Samoin renkaan koon. Ne ovat selvästi korkeammat.

    Ja juu, 60tpi ei ole yhtä nopea mitä vanha. Mutta ei se ole mitenkään jarrukaan.

  29. #2999
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Meinasin hetken aikaa, että laitan Gravaankin nastat alle ja jos olisin sen tehnyt, olisin varmaan tlr-Gravdalit hommannut siihen. En sit kuitenkaan laittanut. Vanhat Gravdalit on työmatkarollerissa ja vaimon pyörässä.

    Griswoldit toimi aluks ihan okoosti tubeleksena, mutta viime talven loppupuolella ne alko blurppailemaan ja tänä talvena olivat sitten niin löysät, että kiekoille asentaminenkin alkoi olla hankalaa. Reunanauha venyy. Kesän ajan ne oli vanteilla vanhan pyörän rospuuttokiekoissa. En tiedä olisko pysyneet tiukempina, jos eivät olisi olleet vanteilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #3000
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Itellä nyt pysyny alun jälkeen hyvin tubeleksena tuo toinen sika. Kyljestä ei oo tullut mitään ulos. Ja pysyvät mulla hyllylläkin molemmat erinomaisesti. Orbean oem kiekoissa näyttää olevan rodi tryp 30 vanne. Litkuna kahvilateksia 125ml 29x2.6 taittuvakylkiseen. Litkutuksessa oma ajatus lähinnä se et paikkais mahdolliset sepelin reiät, polut on nyt sen verran tasaisia että ei paljon käärmeenpuremia tarvii pelätä. Säästää tossa 100g painoa, vaikken sitä varmaan huomaa.
    Takana edelleen sisuri, koska vanteessa liian suuri dentti tubelekseen. Saa nähdä jaksaako uudellekaan kiekolle laittaa tubeleksena, Kesärengas ottaa sen paikan kuitenkin keväällä... Toi etunen saa jäädä tuohon odottamaan seuraavaa talvea.

    Pojalla ollut nyt viikon marawinter+ 20" maasturissa. Hyvin nekin pitää, mutta ei niillä maastoon ole paljon asiaa. Painetta laitoin aluksi aika paljon, ajatuksella että nastat purisi varmasti, mutta renkaan profiili on niin pyöreä että pitoa oli todella ohuesti. Pienillä paineilla toimii kaikin puolin paremmin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •