FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 99 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2941
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Piikkisika tuntuu olevan huikea myös lumella polkukaahailussa. Ilmeisen toimiva kuvio.
    Onhan käyttäjät panneet merkille että taakse on eri pyörimissuunta?
    Ja sitten jos on sitä lunta vähän enemmän niin ei se niin kaksinen olekaan. Kovalla lumella mainio kyllä.
    Seuraavaksi sitten 3" Fat Freddietä kokeiluun, 2.6 on kyllä auttamatta myös kapeahko pehmeälle lumelle.

  2. #2942
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Vaihdoin eilen Piikkisiat FF-renkaisiin ja kävin pikaisesti ajamassa niillä iltapuhteella. FF toimii kyllä lumipöpperössä paremmin kuin Piikkisika. Luikertaa vähemmin ja takapyöräkään ei lipsahtele niin helposti kuin Piikkisialla. Pari vuotta vanha FF on 45 mm vanteella noin sentin leveämpi kuin tämän vuoden 2.6 sika 30 mm vanteella. Kunhan jääkelit taas tulevat niin pitää sitten vaihtaa siat takaisin. Nyt vaan näyttäisi tuota pöpperökeliä olevan luvassa pari viikkoa.

  3. #2943
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    Jos tarttis Griswoldien lisäksi toiset nastat, niin olisko se tlr-Gravdal varmempi tubelisoimisen kanntalta? Griswoldissa on parempi pito, mutta en luota enää niihin tubeleksena ellei jollain ole todistettavaa näyttöä siitä, että reunat on tehty tiukemmin istuviksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #2944
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Itselle riittää piikkisian lumiominaisuudet. Vertailukohtana tosin vain kaverin pyörän ispit, joilla suti paljon, paljon enemmän. En jaksaisi itse kaksia talvirenkaita harrastaa edestakaisin.

    Mulla lähti ekana talvena 4 nastaa takaa ja 1 edestä. Neljästä kolme on aika lähekkäin eli varmaan samaan kiveen olen ne raapinut. Saakohan noita nastoja ostaa jostain, ja käyköhän ne Schwalbeihin? Ostin juniorille marawinterit niin olisi kätevää jos kävisi kaikkiin samat. Vaimon hybridiin mietin conteja tai routia, mutta eipä se pyörä ole nyt talvella liikkunut...

  5. #2945
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Nyt on meikeläisen 2.6" Piikkisika SL tasan 60 mm. Riittää minulle hienosti, mahtuu vielä lokareiden sisään.

  6. #2946
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Saakohan noita nastoja ostaa jostain, ja käyköhän ne Schwalbeihin @M A

    Mcarbon myy. Ota liimaa myös, on vaan Loctite Mcarbonilla lopussa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  7. #2947
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Itselle riittää piikkisian lumiominaisuudet. Vertailukohtana tosin vain kaverin pyörän ispit, joilla suti paljon, paljon enemmän. En jaksaisi itse kaksia talvirenkaita harrastaa edestakaisin.

    Mulla lähti ekana talvena 4 nastaa takaa ja 1 edestä. Neljästä kolme on aika lähekkäin eli varmaan samaan kiveen olen ne raapinut. Saakohan noita nastoja ostaa jostain, ja käyköhän ne Schwalbeihin? Ostin juniorille marawinterit niin olisi kätevää jos kävisi kaikkiin samat. Vaimon hybridiin mietin conteja tai routia, mutta eipä se pyörä ole nyt talvella liikkunut...
    Esim täältä https://www.bike24.com/p239567.html

  8. #2948
    Liittynyt
    09/2021
    Viestit
    44
    Oletteko saanut Piikkisikaa toimimaan tubelessina? Itse en saanut. Uusi on tulossa takuuna, niin mietin tuossa että kannattaako vielä yrittää vai laittaa suosiolla sisuri? Kyljet siis vuotaa ihan suhisten. Litku toki paikkaa, mutta kohta taas vuotaa jostain muualta. Alkuun kesti sisäänajot (80 kilsaa maantietä) mainiosti ja sen jälkeen alko kyljet vuotamaan.

  9. #2949
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Oma vaijerisika 29x2,6" toimii DT swissin 30id vanteella stanin litkuilla ihan riittävän hyvin, eli parin viikon välein saa laittaa ilmaa. Takana ISP DD 27,5x2,6" toimii vielä paremmin, ei oo tarvinnu ilmaa lisätä kuin yhden kerran parin kuukauden aikana.

  10. #2950
    Liittynyt
    09/2021
    Viestit
    44
    Joo. Itellä kanssa tuo sama ISP takana ja on kyllä rakenteeltaan ihan eri maailmasta kun tuo sika. Melkoisen punnertamisen takana oli saada väännettyä tuolle SpectralOn’n vakiovanteelle. Ei todellakaan vuoda.

  11. #2951
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Alkuvaikeuksien jälkeen on toistaiseksi pitänyt. Eikä siinä mitään vaikeaa ollut, otti vain vähän aikaa että litku tiivisti reunat. Caffelatex käytössä nyt ekaa kertaa. Muutama piste tuli ekan vuorokauden aikana kylkeen. Viimevuotinen SL versio itsellä ajossa. Takarenkaan litkutus on edessä jahka kiekkosetti saapuu.

  12. #2952
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Mulla eturengas piti (ja pitää edelleen) ilmat laakista, mutta takana on jotain ihmeellisiä tyhjentymisiä silloin tällöin - ei tosin lenkillä, vaan yön / päivän aikana.

    Kyljet noissa piikkisioissa tuntuvat imevän aika paljon litkua. Laitoin ensi alkuun litkua maltillisesti, minkä jälkeen jouduin pariin otteeseen lisäämään, jotta tiivistyivät kunnolla.

  13. #2953
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marcelo Katso viesti
    Oletteko saanut Piikkisikaa toimimaan tubelessina? Itse en saanut. Uusi on tulossa takuuna, niin mietin tuossa että kannattaako vielä yrittää vai laittaa suosiolla sisuri? Kyljet siis vuotaa ihan suhisten. Litku toki paikkaa, mutta kohta taas vuotaa jostain muualta. Alkuun kesti sisäänajot (80 kilsaa maantietä) mainiosti ja sen jälkeen alko kyljet vuotamaan.
    Selviää kohta saanko pitämään vai en. Kävin sunnuntaina ajamassa ekan kerran tubelleksena ja ainakin eilen aamulla oli renkaissa ilmaa. Toisin kun neljänä edellisenä päivänä asennuksen jälkeen kun piti käydä pumppaamassa aamun ja illoin. Mullahan oli ekoissa renkaissa molemmissa reiät ja ajelin sisureilla niillä, näissä uusissa ei ollut kun toisessa .Ensimmäisiä en olisi edes viitsinyt ilman reikiäkään kokeilla tubelleksena kun toinen ei pysynyt millään vanteella. Vaikka alkoi sekin pysymään kun kävi vaan ajamassa. Nämä pysyi paremmin mutta ei hyvin ja katotaan nyt miten alkaa ilma pysymään. Sen verran lötköt renkaat että laitoin instertit sisään. Yleisesti ottaen sääli että Suomessa tehdyt renkaat on näin paskalaatuisia, laitoin just samaan aikaan toisille vanteille Eddy Currentit ja laatu on ihan toista luokkaa, pysyy ilmat ilman litkujakin ja ennen kaikkea renkaat pysyy vanteella kun ne kerran sinne töräyttää. Mutta toisaalta ei ole kokemusta muista 29x2.6 maastonastarenkaista. Jotenkin kun on nyt tottunut elämään ilman sisureita, niin ei millään haluaisi niitä laittaa.

  14. #2954
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Mikähän nastarengas ois tukevin/kestävin ja laatu muutenkin hyvä? Jotenkin kun lukee juttuja nastarenkaista niin tuntuu, että hinnat ei ihan korreloi laatuun. Onko mikään nastarengas suunniteltu agressiivisempaan ajoon?

  15. #2955
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mikähän nastarengas ois tukevin/kestävin ja laatu muutenkin hyvä? Jotenkin kun lukee juttuja nastarenkaista niin tuntuu, että hinnat ei ihan korreloi laatuun. Onko mikään nastarengas suunniteltu agressiivisempaan ajoon?
    Uusi Schwalben ISP DD ainakin vaikutti rungoltaan entisiä pierunkuoria huomattavasti jämerämmältä. Ajanut en ole.
    Ja kyllä toi vaijeri Piikkisika on toiminu ihan hyvin vauhdikkaammassa menossa sähköllä. Ei tosin ole yhtä jämyt kyljet kuin Schwalben DD:ssä.

    Schwalbe vetänee laadussa pidemmän korren tällä hetkellä, Suomi Tyresillä harmillisia ongelmia laadun kanssa. En tiedä onko selätetty jo.

  16. #2956
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marcelo Katso viesti
    Oletteko saanut Piikkisikaa toimimaan tubelessina? Itse en saanut. Uusi on tulossa takuuna, niin mietin tuossa että kannattaako vielä yrittää vai laittaa suosiolla sisuri? Kyljet siis vuotaa ihan suhisten. Litku toki paikkaa, mutta kohta taas vuotaa jostain muualta. Alkuun kesti sisäänajot (80 kilsaa maantietä) mainiosti ja sen jälkeen alko kyljet vuotamaan.
    Onkohan nastarenkaissa tubelessista niin paljon hyötyä? Vauhdit talvella kuitenkin maltillisemmat ja nastarengas rullaa anyways huonommin. Lumi pyöristää myös maastonmuotoja kivasti eli voi muutenkin ajaa matalammilla paineilla ilman pelkoa, että kolauttelee vanteelle. Millaisia etuja jengi kokee talvirenkaiden litkuttamisesta?

  17. #2957
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No just niitä, että voi ajaa halutessaan alle kilon paineilla jäistä reittiä.

  18. #2958
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    ...Millaisia etuja jengi kokee talvirenkaiden litkuttamisesta?
    Mitä etua sisurista olisi?

  19. #2959
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä etua sisurista olisi?
    No varmaan se että ei tarvitse tehdä tuota litkutusta ja ihmetellä pitääkö se vaiko ei. Ja jos sisuri on TPU sisuri, niin painoero litkutuksen kanssa on hyvin pieni.

  20. #2960
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Tuossahan ei ole kyse niinkään painonsäästöstä vaan kitkasta,tai oikeammin sen poistamisesta.Sopivalla paineella rengas myötäilee alustaa pyöriessään jolloin renkaan muoto ei olekaan enää pyöreä siinä kosketusalan kohdalla.Kosketusalan etureunassa jossa pyöreys alkaa muuttua,on sisä- ja ulkorenkaan välillä kitkaa,joka vastustaa tuota muodon muuttumista.Tuo kitka tällöin vaikuttaa rullaukseen häiritsevästi.Tuota joskus aikanaan talkilla koitettiin vähentää (kitkaa).

    Oliskohan riittävän epäselvästi toi edeltävä . . .

  21. #2961
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Tuossahan ei ole kyse niinkään painonsäästöstä vaan kitkasta,tai oikeammin sen poistamisesta.Sopivalla paineella rengas myötäilee alustaa pyöriessään jolloin renkaan muoto ei olekaan enää pyöreä siinä kosketusalan kohdalla.Kosketusalan etureunassa jossa pyöreys alkaa muuttua,on sisä- ja ulkorenkaan välillä kitkaa,joka vastustaa tuota muodon muuttumista.Tuo kitka tällöin vaikuttaa rullaukseen häiritsevästi.Tuota joskus aikanaan talkilla koitettiin vähentää (kitkaa).

    Oliskohan riittävän epäselvästi toi edeltävä . . .
    Toki. Nastarengas rullaa jo lähtökohtaisesti huonommin, niin mietin kuinkahan iso ero aidosti on sisuri vs. tubeless? En siis itse edes omista nastarenkaita, mutta jos hommais toiset kiekot talviajoa varten, niin menisin tod. näk. sisureilla. Ajoa kertyy kuitenkin vähemmän talvella, niin olis vaan vähemmän säätöä. Ja vauhti anyways talvella vähän maltillisempi, niin olisiko sillä niin väliä, jos rullais vähän huonommin? Polkee sit vähän kovempaa ja saa paremman treenin?

  22. #2962
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Sisurilla mä menen. Myös siksi että Piikkisiat vuotaa kyljistä.
    Ja siksi että renkaat on kesän kiekoilla, ei tartte litkuja poistella jne.

    En ole huomannut mitään suurempaa negatiivista, vaikka kesät siis normaalisti olen tubeleksella mennyt jo vuosia.
    Tuo kitka ja renkaan muodon muuttuminen alustan mukaan on taas vähän niin ja näin nastan kanssa; jos nastalla haluaa pitoa paineet on kuitenkin suht korkeat?

    Mutta joo, jos noi Piikkisiat olisi vähemmän ongelmalliset, ehkä mä tubeleksena kuitenkin menisin. Jo rengasrikkojen vuoksikin.

  23. #2963
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jos nastalla haluaa pitoa niin paineet korkeat?
    Perustuuko tämä johonkin E-bike juttuun mitä en taas käsitä?

    Omat nastat alkaa pitää oikeasti kunnolla kun paineet lasketaan matalaksi. Kosketuspinta maahan kasvaa isoksi.

  24. #2964
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos nastalla haluaa pitoa niin paineet korkeat?
    Perustuuko tämä johonkin E-bike juttuun mitä en taas käsitä?

    Omat nastat alkaa pitää oikeasti kunnolla kun paineet lasketaan matalaksi. Kosketuspinta maahan kasvaa isoksi.
    Pintapaine?

  25. #2965
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kyllä se pitoero on julma, kun paineita laskee. Tuon huomaa ihan jo uraisella kelvilläkin. Nastoja on maassa paljon ja ne seuraavat pinnanmuotoja kunnolla.

    Oikeasti ajattelin, että kilowatin teholla sutiva takarengas estää paineiden laskemisen. Tuollainen varmaan vaatii ne jäykät sivut renkaisiin.

  26. #2966
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ja tosiaan sisurilla voi ilman muuta ajaa talvella, varsinkin jos on jäykemmät renkaat alla ja paineet kovemmat. Itse nään vaan isoja etuja tubeleksesta vanhojen ispien kanssa.

  27. #2967
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Ok. Mä olen sitten ajanu väärin. Taas.

    Ja joo, on tubeless omasta mielestäkin ylivoimainen verrattuna sisuriin.
    Mutta nastoilla olen pärjänny ihan hyvin sisurillakin.

    Jos Piikkisiat pitäis ilmat niin kyllä ne varmaan tubeleksena olis alla kuitenkin.

  28. #2968
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin, toi pintapaine varmaan liiittyy just enemmän siihen kilowatin tehoon ja sutivaan takarenkaaseen. Noinhan se on jäällä prätkissäkin isoja piikkejä tosi harvassa.

    Eli oikeasti näissä foorumijutuissakin kandee muistaa erot e-bikejn ja pyörien välillä.

  29. #2969
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    No varmaan se että ei tarvitse tehdä tuota litkutusta ja ihmetellä pitääkö se vaiko ei. Ja jos sisuri on TPU sisuri, niin painoero litkutuksen kanssa on hyvin pieni.
    Ahaa, ei siis varsinaista etua sisurista. Itselle litkutus ei ole "tarviimista" edellyttävä vaiva vaan normitoimi. Kaikki ikinä käyttämäni nastarenkaatkin on toistaiseksi toimineet ilman sisureita.

    Itselle paino ei ole tubeless-motiivi, ihan sama miten vaikuttaa.

  30. #2970
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eli oikeasti näissä foorumijutuissakin kandee muistaa erot e-bikejn ja pyörien välillä.
    Joo, on siinä hitaassa luomuryöminnässä erilaiset tarpeet monelle muullekin asialle verrattuna siihen, että ajetaan avustukset täysillä tasaisellakin alamäkeen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •