HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 98 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 4422

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2911
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti metusala Katso viesti
    Nelikakkoset i19 vantella oli 42mm leveät. Sisurilla kun arpa ei suonut litkutusmahdollisuutta.
    Anteeks, väärin meni kun mittari ei ollut nollattu. On ne mullakin 38 leveät ja saman verran korkeutta vanteen ulkokehästä mitatuna.

  2. #2912
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Olikos näiden Mara Winterien nastojen läpitulo ihan normaalia? Pari talvea ajettu pienillä ajomäärillä ja sisurit ei tykkää.

  3. #2913
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.129
    Joo tollasia ne on.

  4. #2914
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Joo, tyyppivika tai -ominaisuus.

  5. #2915
    K.Kuronen Guest
    Jep. Plus-version muistaisin olevan tuossa suhteessa kestävä.

  6. #2916
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Piikkisika tuntuu olevan huikea myös lumella polkukaahailussa. Ilmeisen toimiva kuvio.
    Onhan käyttäjät panneet merkille että taakse on eri pyörimissuunta?

  7. #2917
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Mihin suunta on merkitty?

  8. #2918
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Nastojen pullistelua kudokseen on hitusen vähentänyt susitusta matalammat paineet, tietenkin kuskin paino ja voimavarat vaikuttavat, noin 3,5 tienoilla on vielä jaksanut painaa sohjossa.

  9. #2919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Mihin suunta on merkitty?
    Kyljestä löytyy, jos tästä nyt mitään apua oli. Itse huomasin sen tuurilla ja meni heti oikein. Etu ja takapyörän kuvion pitää pyöriä päinvastaisesti.
    30T

  10. #2920
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Niimpä olikin ihan selkee merkki. Olin unohtanu koko merkin.

  11. #2921
    Hyvät tosiaan lumellakin, tänään tuli nautittua lumesta ja auringosta. Taisin vetää molemmat renkaat samoin päin. Joutuuko rengashommiin?

  12. #2922
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Tunnustan kuuluvani niihin jotka olivat kyllä huomanneet <Front Rear> (tai <Speed Traction> merkit, muistaneet asian renkaita vaihtaessaan, mutta silti huomanneet jälkeenpäin että ainakin toinen olikin mennyt väärinpäin.

    Ja heti perään joudun tunnustamaan etten siistissä setämiesajossa eli cyclo- tai gravel- vaan ei maastopyöräilyssä en ole huomannut että eturengas rullaisi huonommin tai takarengas lipsuisi enemmän jos pyörimissuunta on mennyt väärin.


    PS Hämärästi muistan että joskus oli erään koulukunnan mukaan tärkeää pitää ihan tavallisen maantierenkaankin pyörimissuunta samana eli jos otti renkaan vanteelta, piti huolehtia siitä että laittoi sen takaisin niin päin kuin se oli ollut. En tosin muista miksi tämä oli tärkeää tai mitä haluttiin välttää...

  13. #2923
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Olin huomannut Piikkisian pyörimissuuntamerkin mutta en tajunnut sitä Ihan hyvä ollut näin molemmat ns. eteenpäin. Tuollahan haetaan vaan taakse enemmän pitoa polkemiseen. Maastossa enemmän merkitystä, ei juuri meikäläisen ”grävel”-ajoissa.

  14. #2924
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Noin se vissiin on ajateltu, että edessä olisi jarrutuspitoa ja takana vetopitoa. Mutta mikä merkitys sillä sitten käytännössä on? Itse olen joskus laittanut molemmat tuohon ”eturengas- asentoon” kun olen miettinyt että se takarenkaankin jarrutuspito on minulle tärkeämpi juttu. En voi kyllä silti raportoida merkittävistä muutoksista.

  15. #2925
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.240
    Onkos joku tubelisoinut Griswoldeja viime aikoina? Onkohan nykyiset yhtään vanhoja tiukempia..? Tuli talutuskeikka Kepusta kotiin taas tänään, kun blurppasi ilmat ja litkut pihalle ja renkaan vanteelta. Kotona yritin vielä saada paikoilleen tubeleksena, mutta ihan turha toivo, kun on venynyt niin väljäksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #2926
    K.Kuronen Guest
    ^taisivat olla juuri Terrenet, jotka vajaa vuosi sitten räjäytin sisätiloissa kera litkujen. Harmi, että ovat löysiä, sillä nyt alla olevat tubeless-gravdalit ovat kankeat.

  17. #2927
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.250
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^taisivat olla juuri Terrenet, jotka vajaa vuosi sitten räjäytin sisätiloissa kera litkujen. Harmi, että ovat löysiä, sillä nyt alla olevat tubeless-gravdalit ovat kankeat.
    Sulla on kanssa noi 60tpi 38c gravdallit? Ja tosiaan ovat mielestäsi hitaammat mitä terrenet?

  18. #2928
    K.Kuronen Guest
    ^kai ne on 60tpi, kun ovat tubeless-versiot. Edelliset gravdalit olivat ne ohuet, joista pidin, mutta jotka alkoivat antautua kyljistä. Mutta niillä Terreneillä en päässyt ajamiseen asti, mosahtivat jo asentaessa.

  19. #2929
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Haluisiko joku kokemusperäisesti kuvailla fat freddien ja Piikkisian (29x2.6) eroja täpärin kanssa niin poluilla kuin kelvillä?

    Mille sellainen kombo kuulostaa, että edessä sika ja takana freddie?

  20. #2930
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Tampereelle avattu uusi liike, Seven bikes ja sieltä hiukan heräteostoksena nappasin 2.6” Piikkisian SL mallia.

    Nyt 2 bar paineella 58 mm leveyttä. Ja on muuten ihan viivasuora rengas.

  21. #2931
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tampereelle avattu uusi liike, Seven bikes ja sieltä hiukan heräteostoksena nappasin 2.6” Piikkisian SL mallia.

    Nyt 2 bar paineella 58 mm leveyttä. Ja on muuten ihan viivasuora rengas.
    Oma 29x2,25" ei-SL piikkisika on 60mm
    Ja 30mm vanteella.

  22. #2932
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattix Katso viesti
    Haluisiko joku kokemusperäisesti kuvailla fat freddien ja Piikkisian (29x2.6) eroja täpärin kanssa niin poluilla kuin kelvillä?

    Mille sellainen kombo kuulostaa, että edessä sika ja takana freddie?
    Tuosta kombosta taisivat ainakin nämä norjalaiset tykätä, kun FF hieman paremmin kantaa lumella ja tuo sitä myöten taakse vähän lisää varmuutta poluilla pysymiseen: https://www.youtube.com/watch?v=2R_tNuiX_1U

  23. #2933
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.250
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^kai ne on 60tpi, kun ovat tubeless-versiot. Edelliset gravdalit olivat ne ohuet, joista pidin, mutta jotka alkoivat antautua kyljistä. Mutta niillä Terreneillä en päässyt ajamiseen asti, mosahtivat jo asentaessa.
    Ok. Ei nämä uudet taida tosiaan mitenkään nopeat olla. Mutta muuten tosi laadukkaat kyllä. Paineita ei tarvitse tarkistella lainkaan. 2/2.2bar ja keskari on 22km/h, eli enää ei eroa taida olla hitaampiin renkaisiin.

  24. #2934
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.708
    42mm Routa, asensin tubelessina, ajoin vajaa 40 km ja takarenkaassa patti kyljessä. Laitoin viestiä Lieksaan, katsotaan mitä tapahtuu.

  25. #2935
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.829
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tampereelle avattu uusi liike, Seven bikes ja sieltä hiukan heräteostoksena nappasin 2.6” Piikkisian SL mallia.

    Nyt 2 bar paineella 58 mm leveyttä. Ja on muuten ihan viivasuora rengas.
    Eli ensin 2.6 oli oikeasti 2.8 ja nyt se on 2.3

    Mittasitko tönärillä ja osaatko tulkita lukeman?
    stumpe muokkasi tätä : 28.12.2021 at 16.18

  26. #2936
    Liittynyt
    12/2018
    Paikkakunta
    LPR
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    42mm Routa, asensin tubelessina, ajoin vajaa 40 km ja takarenkaassa patti kyljessä. Laitoin viestiä Lieksaan, katsotaan mitä tapahtuu.

    Uuden renkaan ne sieltä lähettää. Ilmeisesti aika paljon ollut ongelmia kyseisessä renkaassa.

  27. #2937
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.708
    Näinhän siinä kävi.

  28. #2938
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Eli ensin 2.6 oli oikeasti 2.8 ja nyt se on 2.3
    Mittasitko tönärillä ja osaatko tulkita lukeman?
    Kyllä vaan, tönärillä mittasin. Ja osaan kyllä käyttää työntömittaa, olen ostanut tuon Mitutoyon amiksen ekaluokalla vuonna 1985. Se on hyvässä kunnossa vieläkin.

    Mutta sen verran pitää perettää, että nyt ikänäkö alkaa haitata tulkintaa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  29. #2939
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Soittelin tuonne valmistajalle ja olivat kiinnostuneita ko. tapauksesta. Oli heillekin uusi juttu noin kapea rengas.

  30. #2940
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Itsellä alla piikkisiat koossa 29x2.6 ja ongelmana ollut, että takarenkaasta lähtee nastat, vaikka pyrin ajamaan nätisti erityisesti kohdissa, joissa ei ole paljoa lunta ja jäätä. Sähkötäpäri alla. Muilla vastaavia kokemuksia?

    Itse ilmoittelin asiasta Suomi-tyresille ja sieltä ihan kivasti laittoivat paketin nastoja ja työkalun tulemaan postissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •