ElectrobikeBikeshopGiantLostInLapland
Sivu 348 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 248 298 338 346 347 348 349 350 358 398 448 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.411 - 10.440 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

^ Yhä samaa mieltä, kun kannan pyörän kolmanteen kerrokseen niin en tosiaan kaipaa moisia modifointia sen vuoksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Nuo on hyvät kiekot. Varsinkin kun ottaa hinnan huomioon. Kokonaispainosta voi halutessaan saada 60-70 grammaa pois vaihtamalla levyt noin satagrammasiin.
    Kiitos. Nuo sramit oli jostain jäänyt niin laitoin vain kiinni. Tässä tapauksessa hinta noilla hujakoilla oli tavallaan määräävä, eli hain Inflite 6:een parannuskiekkoja, mutta kuitenkin sen hintaisia jossa ei yhteenlaskettuna aleta kolkuttelemaan 8:n tai 9:n hintoja.

Canyon on minusta hinnoitellut nuo Inflitet, Grailit ja Grizlit aika houkuttavasti ja koukuttavasti sinne vajaa 4-5 teuriin asti. Ja voisi sanoa että lähes kaikki täyttävät sellaisen yleisen "hyvä ostos" määrittelyn jos nyt ei ole mitään po. merkkiä, ulkonäköä tms. vastaan.

Inflite 6: 2.100 eur = hiilarirunko + grx 1x11 + perusvanteet
    Infllte 8: laita 1.500 lisää, niin voimansiirto sähköiseen sramin rivaliin + reynoldsin ar41 hiilarivanteet+ hiilariohjaamo+vasemmanpuoleinen sramin tehomittari
    Inflöite 9: laita 1.300 lisää, niin voimansiirto di2 ultegra grx 2 x 11+ dt swiss crc 1400 vanteet+ kevyempi runko+ satulatolppa

ja näin vähän kuin huomaamatta mutta helposti perustellen pyörän hinta on yli kaksinkertaistunut. Mutta myös, että kun olen nyt ostanut Inflite 6:n niin aika vaikeaa on heti ostaa 1.700 euron ZIPP 303:ia tai vastaavia

^ Järkevää ajatusta.

Mullahan voi fillarinrunko vaihtua mutta kiekot ( 3 eri settiä ) satulaputki ja satula pysyy talossa. Fillari saa siis olla periaatteessa osiltaan kehnompi kun ne kuitenkin vaihdetaan noihin luottopeleihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Yhä samaa mieltä, kun kannan pyörän kolmanteen kerrokseen niin en tosiaan kaipaa moisia modifointia sen vuoksi...
    Nyt täytyy kysyä oletko tahallasi pölvästi Eihän pyörän kantamisella kerrostalon portaissa ole yhtään mitään tekemistä tämän asian kanssa! Kysehän on hyvin selvästi ja yksiselitteisesti siitä miten pyörä sujuvimmin, nopeimmin ja varmimmin siirtyy kantoasentoon joka parhaiten ja vaivattomimmin mahdollistaa juoksemisen ja hyppimisen.

Kyllähän kaikki se onnistuu iilman erikoisratkaisujakin, mutta pienet erot voivat ratkaista paljonkin silloin kun mennään oikeasti kovaa.

Meille portaiden nousijoille on ihan yhden tekevää minkälaisilla otteilla ja miten pyörää kannamme. Eihän meillä enää ole ajotietokonekaan päällä, joten mahdollinen nopeus tai hitaus ei edes näy Stravassa!

Ikä ei aina tuo viisautta saattaa päteä nuren kohdalla. voihan se olla inttämisen tarvettakin.

Kovasti lähellä ”add to basket” napin painaminen. Puolesta vastaan vaihtoehtoja tälle?

https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...nfarbe=YE%2FBK

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mun on tosi vaikeeta ymmärtää tota kiinteää ohjaustankoa. Ei voi säätää korkeutta, ei voi säätää tangon kulmaa, ei voi vaihtaa stemmin pituutta. Plus se on hemmetin ruma.

Muutenhan pyörä lienee ihan hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mun on tosi vaikeeta ymmärtää tota kiinteää ohjaustankoa. Ei voi säätää korkeutta, ei voi säätää tangon kulmaa, ei voi vaihtaa stemmin pituutta. Plus se on hemmetin ruma.

Ei tarvii säätää ku on niin hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kovasti lähellä ”add to basket” napin painaminen. Puolesta vastaan vaihtoehtoja tälle?

https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...nfarbe=YE%2FBK

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Osta. Mä olen nyt reilun satkun ajanut tuon Etap versiolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti

Kuinka monta kertaa ajokauden aikana tai vaikkapa pyörän omistamisen aikana vaihtelet stemmiä?

Miten toi ohjaamohomma noissa muuten menee? Voiko tilatessa määritellä listalta itselle parhaiten sopivan tankottimen vai onko se se mikä sieltä tulee?

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Miten toi ohjaamohomma noissa muuten menee? Voiko tilatessa määritellä listalta itselle parhaiten sopivan tankottimen vai onko se se mikä sieltä tulee?

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    Ainakin tuossa aiemmin kuulin kommennteja, että canyon olisi muuttanut tankopolitiikkaa. Tankoa ei saisi enää vaihtaa ilmaiseksi. Ennenhän se onnistui vielä kokeilemisen jälkeenkin.

Eli käytännössä tuo tangon hinta pitää lisätä aina pyörän hintaan.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eli käytännössä tuo tangon hinta pitää lisätä aina pyörän hintaan.
    Eli alkuperäinen ei koskaan ole sopiva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Eli alkuperäinen ei koskaan ole sopiva
    Ei ainakaan minulle Nehän ovat noissa tolkuttoman leveitä joka koossa.

Kuinka kapealla oikein ajat? 40cm? 20cm?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Osta. Mä olen nyt reilun satkun ajanut tuon Etap versiolla.
    Onko välitykset riittänyt yhdellä eturattaalla? Olihan siinä versiossa myös kuitukiekot?

Eikö etapeissa ole 10-44? Tuon luulisi kyllä riittävän.

Kiinteä kyllä saattaa olla hyvinkin ongelmallinen jos johonkin tottunut tai on jotain "terveydellisiä vaivoja" kuten täältä usein kysellään. Vaikka tyylikkäitä niin ei jatkoon välttämättä... Ja painavakin on...

F. Kotlerburg Guest
    Ei ainakaan minulle Nehän ovat noissa tolkuttoman leveitä joka koossa.
    Varmaan siksi oot jatkuvasti turvallaan.

Eikö sitä kiinteää saa irti? Onko se hitsattu paikoilleen? No tosipuheessa sitten kannattaa haku siirtää perinteisemällä tavalla toteutettuun pyörään jos integroitu ohjaamo haittaa. Yksinkertaista.

Grailin ohjaamon painosta ei tietoa mutta ajoasentoja tuollainen tuntuisi tarjoavan normaalia stonga+stemmi pari lisää. Näkisin varsin hyvänä optiona.
    Känjönin H31 ohjaamo painaa muistaakseni 38 leveänä ja 80 stemmillä 290g. 40 leveänä ja kympin stemmillä 316g eli eivät ole höyheniä mutta eivät ole tilastokärjessä mitä painoon tulee. Roval Alpinist 40 leveänä 90 stemmillä muistaakseni 240g.

Kuinka kapealla oikein ajat? 40cm? 20cm?
    40cm on gravelliin ok. Alaote voisi olla leveämpikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Varmaan siksi oot jatkuvasti turvallaan.
    Voi olla, mutta itse luulen että kaatoja tulee vain enemmän kun ajaa enemmän.

Kuinka monta kertaa ajokauden aikana tai vaikkapa pyörän omistamisen aikana vaihtelet stemmiä?
    Muutamia kertoja. Nytkin testailen onko 9cm vai 10cm stemmi parempi. Aloitin uuden vuoden kunniaksi venyttelyrutiinin, joka tulee todennäköisesti näkymään tangon alempana sijaintina. Toki kuitukeken putki täytyy lyhentää sopivaksi, jos muutokset ovat isompia, joten ei "normaali" ohjaamokaan aivan rajoitteeton ole.

Lisäksi myös bikepacking-reissulle lähtiessä voi olla kiva nostaa tankoa kääntämällä stemmi plussakulmaan.

Oletan myös että pyörä hankitaan pidemmäksi ajaksi kuin yhdelle ajokaudelle.

Kyllä se asento ja mielihalut tosiaan muuttuvat. Itsekkin olen vaihdellut gravelliin useasti stemmiä. Tänä talvena palasin takaisin lyhempään.

Nyt tekisi mieli kokeilla stongaa, jossa enemmän flarea.

Eikö sitä kiinteää saa irti? Onko se hitsattu paikoilleen? No tosipuheessa sitten kannattaa haku siirtää perinteisemällä tavalla toteutettuun pyörään jos integroitu ohjaamo haittaa. Yksinkertaista.

Grailin ohjaamon painosta ei tietoa mutta ajoasentoja tuollainen tuntuisi tarjoavan normaalia stonga+stemmi pari lisää. Näkisin varsin hyvänä optiona.
    Känjönin H31 ohjaamo painaa muistaakseni 38 leveänä ja 80 stemmillä 290g. 40 leveänä ja kympin stemmillä 316g eli eivät ole höyheniä mutta eivät ole tilastokärjessä mitä painoon tulee. Roval Alpinist 40 leveänä 90 stemmillä muistaakseni 240g.
    "Ongelma" Grailissa on se, että koko pyörä on suunniteltu kyseisen tangon ehdoilla eikä siihen voi laittaa mitään muuta tankomallia. Itseäni tämä haittaisi, varsinkin kun on aika ruma kötöstys eikä oikestaan tuo yhtään mitään etua, ja onko uusia tankoja edes saatavilla ja miten jos vaikka pannuttaa ja menee rikki? Canyonin mallistosta itse suuntaisin katseen Grizliin.

Nykyään monella valmistajalla on näitä semi-integroituja malleja. Kaapelit sisällä, kliini ulkonäkö, mutta stemmi edelleen vaihdettavissa, tosin standardit ei käy.

Tuo mielestäni aika hyvä välimuoto.

^^ juu toi on totta. Uskoisin kanjonin kyllä uuttakin tarjoavan rikkoutuneista vaikka tuotekattauksessa sitä ei erikseen olekaan. Oma kommentointini koski lähinnä yleisesti näitä integroituja ohjaamoita.

Nykyään monella valmistajalla on näitä semi-integroituja malleja. Kaapelit sisällä, kliini ulkonäkö, mutta stemmi edelleen vaihdettavissa, tosin standardit ei käy.

Tuo mielestäni aika hyvä välimuoto.
    On joo. Ottaisin mielelläni jos runko sallisi hydeletkujen täydellisen piilottamisen.

Itselleni tuo Grail tulisi täyttämään aukkoa hiekkatie/ maantie ajeluihin, kun suurin osa tunneista menee maastoon. Maantiepyörän (s-works tarmacin) myin pois kaksi vuotta sitten kun sillä tuli ajettua pelkästään tehoja. Nyt kiinnostaa myös tuo hiekkateiden ajaminen, mihin täpäri ei ole se paras mahdollinen keksintö. Tuossa Grailisissa olisi omasta mielestä kyllä hinta/ laatu kohdallaan. Pitäisi vaan päästä testaamaan XL-kokoista jossain.

Noniin nyt kun saatiin kokotietokin niin 46 cm tanko on oikeasti leveä mikä kannattaa pitää mielessä jos kerran näitä ei nykyään saa vaihdettua.

Mielummin sitä flarea ottaisi tankoihin niin ei olisi normiajossa purje. Gravelissa riittäisi ihan 42 cm tankokin jos tottunut kapeaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •