Itellä ei mitään ongelmaa Canyonin takuun kanssa. Pyörä huoltoon 20km päähän ja parissa viikossa taas ajossa. Tämä siis sähköpyörässä, johon motti vaihettiin.
Aika kyrvähtävä runko. Hyvin privateer mainen etukolmio mutta toki sitten perä ihan eri kun highpivot.
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Aika moni täällä omaansa kehuu ja miksei kehuis jos on tyytyväinen. Minulla ollut poikkeuksellisen pitkään jo Propainin Tyee ja ostaisin yhä uudelleen. Vaikka kärsin kroonisesta pyöräkuumeesta en ole silti Tyeestä halunnut luopua, välillä kyllä olen silmäillyt Evo Stumpjumperia ja Orbean Rallonia
Totuus taitaa kuitenkin olla se että jokseenkin kaikki uudet pyörät ovat erinomaisia ja lähinnä ulkonäkö sekä pienet nyanssit ratkaisee valinnan.
Itsellä myös varmaan joku krooninen pyörä kuume mutta kun nykynen on niin hyvä miksi se pitäisi vaihtaa? Ei uudella pyörällä sen kovempaa pääse. Eri sitten jos vaihtaisi hiilikuituiseen mutta hiilari ei kyllä niin kiinnosta. Eniten ehkä kaipaisin geon säätöä mitä esim altidudessa olisi todella hyvin. Onhan tässä pyörää niin paljon että kuskista loppuu rajat ennenkuin pyörästä.
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Evo Stumpissa pystyy myös geoa säätää melko monipuolisesti, pelkään vaan että itsellä se säätäminen taitaisi jäädä melko minimiin kun vähän laiska näissä. Alustan kanssa vähän sama juttu, kerran kun saa suht hyväks niin ei tuu koskettua vaikka ajo-olosuhteet muuttuiskin.
Mä en oo kovin kyvykäs kuski, eikä mulla ole muista vastaavista pyöristä mitään kokemusta (toisena pyöränä mulla Ibis Ripley 4 1.5v takaa, sitä ennen 10v tauko maastopyöräilystä), et mun raportista ei taida paljon iloa olla..
Mutta, tilauksen ja toimituksen suhteen kaikki meni todella sujuvasti ja ajallaan, erittäin hyvä aspa ainakin tossa vaiheessa heillä. Ja samoin oli pyörän tultua, kun oli vahingossa väärän kokonen bash guardi vs tilaamani, nopeesti tuli toinen tilalle. En osannu päättää väriä, ni otin raakana. Runko on mun mielestä laadukkaan ja hyvin viimeistellyn olonen. Raw on todella raw, mut se oli tiedossa.
Mitoiks valitsin reach 480mm, satulaputki 420mm, emäputki 110mm. Ehkä ois voinu ottaa myös 125mm ihan hyvin, on mulla sen verran spacereita tossa ainaki nyt. Mut jo tol 110mm keulalla stack vastaa muiden merkkien vastaavan kokosia runkoja. Toki runko ois vähän pidentyny kans jos 125mm - mut lienee aika hienosäätöä mun hommiin. Eli oon tyytyväinen valintoihin, ajossa tuntuu just passelilta. Oon 177cm ja ehkä seminormaalit kehon dimensiot.
Osat nyt tuskin kiinnostaa, mut lyhyesti niin
- EXT ERA ja Storia Lok V3
- BikeYoke Divine tolppa 185mm.
- SLX kammet, Garbaruk custom offset -ratas ja vaihtaja
- XT pakka ja vaihdevipu
- XTR ketju
- Hayes Dominion A4 jarrut, 203mm levyt
- One Up tanko 780mm
- DMR Deathgripit
- Burgtec stemmi 42.5mm
- kiekkoja mul o parit noihin kahteen pyörään, toiset BTLOS 34mm ja toiset EIE Carbon 35mm. Molemissa DT350 SP navat ja cx-rayt. Molemmissa pyörissä samat jarrut ja Ripleyssäkin siis 203mm levy takana, et voin vaihdella kiekkoja helposti.
- Chainline 49mm tolla eturattaalla, eli optimoitu pienille vaihteille. Mut en oo huomannu ongelmaa 10 piikkiselläkään. Ja ite voi siis valita jos haluu 52mm mieluummin, idler pulleyn ja ketjuohjurin alle vaan spaceri, ne tulee mukana.
Polkiessa tasasesti perä ei notku yhtään. Siis vähemmän ku Ripleyssä, joka kaiketi on kuitenki varsin tehokas etenijä. Putkelta jos runttaa ni toki sit perä elää. Idler pulleyn tuntee erilaisena tuntumana polkiessa, mut en tiedä monta wattia se imee. Ei sitä tuu ajatelleeks ajaessa sen enempää. Tosin eniten oon vetäny parkkia tolla, ku polkuajot lähinnä ripleyllä.
EXT:n keulan säätöjä on saanu hakea, mut kyl ne lopulta löyty aika läheltä suosituksia, ++ kammioon vähän vähemmän painetta. Storiassa 425lbs jousi, mä painan jonku vajaa 90kg ajovarusteissa. Tolla setupilla tossa perässä on melkeen yhtä hyvä "pop" ku ripleyssä ilmapumpulla, varsin leikkisän tuntunen hypyissä siis. Mut kivikkojuurakko -alamäissä ei ehkä kuitenkaan niin magic carpet fiilis ku oisin odottanu vs Ripley, tilasin just 400lbs jousen, en oo sitä viel kokeillu (kavenzilta tulee vaan yks jousi ton kanssa, ei kahta niinku tulis jos ostais ton iskarin erikseen). Muutenkaan perää en oo säätäny, ku se on tuntunu ihan hyvältä ja oon keskittyny keulan säätöjen hakemiseen.
Mun mielestä tolla on hyvä hypätä mun säälittävän pieniä hyppyjä, ja se tuntuu sekä ketterältä että vakaalta ajaessa. Keula niiaa makeen vähän jarrutuksissa - mut tosiaan on ollu hakemista säädöissä, et sit toisaalta saa joustomatkan hyödynnettyä ees suunnilleen.
Eli, oon kaikenpuolin erittäin tyytyväinen, mutta en toisaalta tiedä paremmasta, ku en oo ikinä yhelläkään toisella vastaavalla pyörällä ajanu. Mun kaikki ajot moderneilla maastopyörillä on siis näillä mun kahella omalla pyörällä.
Ite tilasin uuden Fujin kun "vanha" lähti jonkun nipan matkaan autotallimurrossa (murrosta ja sen jälkimainingeista riittäisi enemmänkin juttua). Toivottavasti ensi keväänä on uusi Fuji alla.
6.7 WTF/kg
Tilasin työsuhdepyöräksi Cannondale Jekyll 2. Pitäis saapua vielä tänä vuonna.
Mielenkiintoinen tuo jekylin jousitus, vähän tuo pohjan lärpäke häiritsee silmää, mutta muuten kyllä tosi nättikin pyörä![]()
https://youtu.be/5ND7D_kFybM
Menikö oikeaan osoitteeseen?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Mielenkiintoista, tuo ei kuitenkaan pinkbikenkään testeissä menestynyt numeroiden perusteella, ei olluy läheskään nopeimpia edes alamäkeen, eikä oikeen loistanut muuta kuin fiiliksessä ja hypessä, mutta ehkä se vaan tuntuu niin hyvältätai sit pinkbikellä Norco kytköksiä
Hiton komee pyörä kyllä ja herätti itsessä paljon omistushaluja kunnes testeissä ei oikein menestynytkään.
Hyvin se Buchanan sitä kyllä kuskaa.
Alkoi jotenkin megatower kiinnostamaanon tää merkillistä miten mieli tekee jotain uutta
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Minäkin yllätyin valinnasta hieman. En tosin tiedä minkä olisin olettanut tulevan valituksi. Jos eivät vitsillä olisi valinneet grim donuttia.
Eikös rivien välistä ollut luettavissa että Transition Spire voitti tän testin?![]()
Transition Spur on ehkä ollut se hypetetyin pyörä jo reilun vuoden mutta ei toki kuulu tän ketjun (enduro) alle ja koska ko. malli taidettiin julkaista jo viime vuonna, niin sitä ei valittu tässä pinkbiken valinnassa voittajaksi. Kuuluisi siis samaan kategoriaan yllä olevan videolinkin Rocky Mountain Elementin ja Trek Top Fuelin kanssa mutta ilmeisesti vielä parempi. Trekkiin verrattuna myös enemmän trail kuin xc.
Viime vuoden vai oliko kevään testissä oli spur.
Edit. Elokuu 2020
https://m.pinkbike.com/news/field-te...view-2020.html
https://m.pinkbike.com/news/field-te...ideo-2020.html
Jep, mutta Pinkbiken testissä & videossa on Spire, ei Spur. Näistä jälkimmäinen on myös hiton hieno pyörä ja itselläkin sellainen tulossa, jos globaalien hankintaketjujen jumalat niin suo.Mutta Spur ei ehkä kuulu tähän ketjuun, vaan enemmänkin tuonne down country -ketjuun. Spire on puolestaan täysin sopiva tähän.
![]()
Transition on kyllä saanut täysjoustokategorian kokonaisuudessaan erinomaiseen kuntoon. Spur, Sentinel ja Spire. Yhdistelmä Spur ja Spire omaan talliin olis kyllä huippu. Vielä kun hinta olis noin puolet todellisuudesta![]()
Jossain vaiheessa alumallit oli vielä hyvän hintasia ja vakavassa harkinnassa. Porvoossa näitä saa kai liikkeestäkin.
Nyt olis mielenkiintoista pyörää tarjolla. Atherton aloitti vihdoin myynnin.
https://www.athertonbikes.com/bike/enduro.html
3899,- olis runkosetti ja 6500 Lyrik + gx yms valmispyörä.
Ei halpaa mutta olis valtavirrasta poikkeava uniikki ratkaisu.
*UK prices include VAT, Euro and USD exclude duty and tax.
Shipping charged at checkout
~ 8400 € tänne kiikuteltuna
Okei, en katsonut noin tarkasti. Noilla hinnoilla leikkautuu moni ostaja pois. Toisaalta tilauskirjat tulevat heillä olemaan silti täynnä eli hinta on oikea. Tähän asti ei avoimessa myynnissä ole ollut mitään ja kiinnostus on vaikuttanut olevan kova. Epäilemättä ovat myös hyviä pyöriä. Ja valmistustekniikka muista poikkeava ja siksi mielenkiintoinen. Ostajia siis tulee löytymään on oma veikkaukseni. Ihmisillä kun on jostain syystä yllättävän paljon rahaa (8000-12000 pyörät menee kaupaksi ja se huomiani, että koulujen pihat on täynnä teinien10 000+ euron mopoautoja + kymmeniä ja kymmeniä skoottereita.
Ei kyllä jotenki nappaa.. tulee mielee ne bambupyörät.
Kirjanmerkit