GarminGiantElectrobike
Sivu 13 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #361
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta että miksi noin pitkä keula?

  2. #362
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Sama tuli mieleen. Nyt fillari näyttää kömpelöltä maastopyörältä ilman joustokeulaa. Ja koeajamatta ei voi tietää kuinka sukkela raketti tuo onkaan. Eipä silti. Onhan tuossa varman ollut kasaamisen intoa. Ja varmasti kannon kiertämiseen sopiva setti. Kymppikiloinen dedikoitu graveli sen sijaan voi mennä hyvinkin ilman suurtakaan vaivannäköä ohitte.

  3. #363
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ & ^^Pitkälti rungon geometrian ehdoilla menty. Raaka sovitin edellisen pyörän 480millistä ja jotenkin vaan ei tuntunut luontevalta. Tuosta tuli hieman loivempi kuin edellisestä teräsrunkoisesta, muuten suht 1:1. Mutta kasaamisen hauskuus korona-aikana ja kahden kilon painon tiputus oli pelkkää bonusta. Nopeus ei ole ollut edes lähtökohtainen oletus, kunhan on hauska ajettava ja pelkästään omien mieltymysten mukaan rakennettu. Lisäksi tuli mieleen persoonallisuus, kun katsoo kalliitakin pyöriä niin suht persoonattomia hintalapuistaan huolimatta, stack sitä ja reach tätä mutta kuin suoraa insinöörin työpöydältä...
    Ja jos menee joku ohi niin annetaan itselle anteeksi, onneksi löytyy nopeakin vaihto-ehto "varastosta".
    nure muokkasi tätä : 23.12.2021 at 00.13

  4. #364
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta että miksi noin pitkä keula?
    Kuvasta näyttää tarvitsevan juuri tuollaisen keulan, ohjauksen kulma, keskiön korkeus ihan ok, mutta on kokonaisuus jokseenkin erikoinen, tuskin mitään tavista tavoiteltukaan.
    Tanko jää mielestäni korkealle. Mutta mitäpä tuo haitta, jos ei mitään haittaa.

  5. #365
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    ^jäykässä maasturissa joo, mutta jos kuitenkin suoratankosorapyörästä kyse niin jyrkempi keulakulma ei haittaisi, niinku ei haittais matalempi keskiö ja stack mittakaan. Toki tuo runkokin sen mallinen että saattais näyttää hassulta lyhyemmällä

  6. #366
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Jep, kun valmistajan suositus 100-120mm joustokeula niin miltä 80millinen vaikuttaisi. Kyllä tuota pähkäilin ja tuota ei edes kunnolla kuivasovitettu mutta verrattaessa edelliseen niin ei paljoa poikkea, vaaka hieman pitempi mutta ei häiritsevästi. Tuo -17asteen stemmi kompensoi näennäistä korkeutta hieman. Tanko on tyyppiä "lowriser" mutta voi vielä suoraankin vaihtua...

  7. #367
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kuvasta näyttää kammen ala-asennossa jäävän turvaväliä vain kohtuullisesti?
    Jos keulaa laskee, voi olla jo riski.
    TERU muokkasi tätä : 23.12.2021 at 14.43

  8. #368
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Aivan passeli keula tuohon runkoon ja täts it.

  9. #369
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Kiitos, kun itselle koottu niin on mikä on... TERU, ei ole kivikoissa tarkoitus kolistella ja kyllä ihan mainio pituus, tykännyt aina 175millin kammista.

  10. #370
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Riskiä on tielläkin karteissa kovin matalasta keskiöstä, yksi tuttavani sai kurvissa polkimen maahan ja meni nurin, reisiluu poikkin ja pitkä kipsi.

  11. #371
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Sitä sattuu... Ei tuossa keskiö mielestäni mitenkään poikkeavan matala, 300mm. valmistajan mukaan...

  12. #372
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Kiitos, kun itselle koottu niin on mikä on...
    Näinhän se pitää mennäkin.

  13. #373
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Riskiä on tielläkin karteissa kovin matalasta keskiöstä, yksi tuttavani sai kurvissa polkimen maahan ja meni nurin, reisiluu poikkin ja pitkä kipsi.
    Voi opetella myös ajamaan. Varsinkin jos on tiedossa että kammet kulkee alhaalla, niinku esim maantiepyörissä taitaa usein olla

  14. #374
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ Harvoin tiukkoihin kurveihin mennään kampi alhaalla...

  15. #375
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    ^TERU nyt teroitti ajatustaan yhdeksi poinstikisi noita keulan korkeutta epäilevien kantoja vastaan. Jos matalamman keulan panis, niin kammet saattaisivat asentua jopa liian matalalle, ei kuvan keulalla kun olet tuon huolella valinnut.
    Ei tuossa nyt ole yli normaalia riskiä, ei huolta...

  16. #376
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Mun mielestä Nuren pyörä on ihan hieno täjäri ja sillä varmastikin kiertäisi Tahkon suunnilleen niin kovaa, kun sen kiertäminen on mahdollista täysjäykällä maastopyörällä, mutta se on myös osoitus siitä, että dedikoitu suoratanko-gg on kuitenkin eri asia kuin täysjäykkä mtb.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #377
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    ^ itselläni SS-täjärillä nopein ajettu Tahko 60 kierrosaika on n. 20 minuuttia hitaampi kuin nopein vaihdetäpärillä ajettu


  18. #378
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Täytyy joulun jälkeen kun palaa kotiin alkaa kylmäsovittaa ja miettiä mitä vielä vaihtuu ennen ajokautta, listalla satula, gripit, etuakseli... Kiekkojen ja renkaiden vaihto tod.näk. saa odottaa, tai sitten ei...
    nure muokkasi tätä : 25.12.2021 at 13.28

  19. #379
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    ^ itselläni SS-täjärillä nopein ajettu Tahko 60 kierrosaika on n. 20 minuuttia hitaampi kuin nopein vaihdetäpärillä ajettu
    Mun mahdollisesti nopein tai ainakin toiseksi nopein kierros on 29-tuumaisella ss-täjärillä ajettu, mutta en ole nykyaikaisella täpärillä Tahkoa ajanut niin en kykene vertaamaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #380
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Nopeus ei ole itselle olennainen seikka, lähinnä mukavuus edellä mennään...

  21. #381
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Sitä sattuu... Ei tuossa keskiö mielestäni mitenkään poikkeavan matala, 300mm. valmistajan mukaan...
    Voishan tästä graveliin kait tulla 25 milliä tai enemmän alas, että heilahtaa. Nyt kun olen ajanut syksyn gravelit samalla pyörällä sekä 650b x 47, sekä 700c x 42 -kokoisilla, niin ainakaan en koe intoa leventää 28-tuumaisia.

    Kammet ovat 172,5-milliset ja kampien päät ovat toki jälkiä täynnä lentävistä kivistä. Mutta en ole kokenut, vaikka oma gravelini on melko laaja käsite, keskiön korkeutta ongelmana. Mutta jos pommittaisin kivisiä alamäkiä maastopoluilla niin kait ajattelisin toisin.

  22. #382
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kiekot ja gripit vaihtoon menossa, paino 8.5 kilon nurkille... Grammaviilailulla etu-akselista muutama gramma ja Romin Evo pro S-works versioon... Seuraavilla renkailla sitten vielä viimeinen silaus...

  23. #383
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Grammaviilailulla etu-akselista muutama gramma...
    Vieläkö grammoja oikeasti viilataan, onko se taito jo kadonnut? Onko se enää valmiiden osien ruuvailua.

    Aika tylsää, missä hienot koneistukset ja kevennysporaukset?

  24. #384
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Aikoinaan rattaista porattiin 10-20grammaa pois, nykyään viilaus on vain sanonta. Odotan Salsan akselia orkkiksen tilalle mutta kun aika harvinainen koko mutta toivottavasti Kettukauppa hoitaa homman...

  25. #385
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jaahas, paino muutaman gramman yli 8.5kg... Tavoite lähellä...

  26. #386
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Jaahas, paino muutaman gramman yli 8.5kg... Tavoite lähellä...
    Onko tässä kunnollista kuvaa miltä näyttää kokonaisuus.?

  27. #387
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Onko tässä kunnollista kuvaa miltä näyttää kokonaisuus.?
    On se tässä topicissa ollut ihan vähän aikaa sitten.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti


  28. #388
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Tuossa tosiaan vielä vanhat kiekot ja gripit mutta kaikki olennainen on samaa...

  29. #389
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jaahas, kiekot paketissaja paikoillaan. Ulkonäkö tyylikäs, logot ym. painettu eikä reppsottavia tarroja. Rallikunkut asentui hooklesille hieman helpommin kuin CrossMaxeille, ainoa hankaluus kun vanne ilman koukkua niin meinaa rengas karata koko ajan pois mutta vanha kunnon nippusidepatentti toimi hyvin.
    Setin paino täydellisenä noin 3.5kg vaikkei sillä muistaakseni mitään merkitystä ollutkaan. Itse tyytyväinen, toistaiseksi...

  30. #390
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    No paljonkos ne pelkät kiekot painoi?

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •