GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 12 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 864

Aihe: Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #331
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Pitäisikö nämä esim VAG konsernin autot vetää siitä syystä markkinoilta?
    Ihan noin yleensä oli kesä tai talvi; pitäisi.

  2. #332
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Hahahhaha

  3. #333
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Tarkistin ton Spectralin juomatelineen ruuvireijän sijainnin suhteessa akun nappiin. Ainakaan L kokoisessa 2021 mallissa ei mätsää, jää sentin-pari sivuun. Kuvassa teipin pala merkkaa akun napin paikkaa.



    Niksinikke toki poraisi parin millin reiän vaan tohon runkoon, josta nappia vois painaa jollain 2mm kuusiokololla tms. Ei varmaa vaikuta rungon kestoon mitenkään, mutta ei päälle 5k€ pyörää hirveesti viitti porailla . Sit joku pieni kumitulppa siihe estämään veden meno sisään.

    Toinen olisi akun napin juotospadeihin oman napin johdottaminen, mutta sekin aika taitoja, sekä uskallusta vaativa operaatio.

  4. #334
    Liittynyt
    09/2021
    Viestit
    44

    Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

    Äh. Kiusallisen lähellä oli. Kiitos kun tarkistit asian. 2000 vuosimallin 504 Wh akussa nappi on varmaan ihan samassa paikassa. Eli pieni suunnittelukömmähdys tuossa on päässyt käymään.

    Napin kohdalle voisi toki askarrella rungon sisäpuolelle toisesta päästään kiinni teipatun (saranoidun)”liipasimen” joka pullotelineen reiästä painamalla painaisi sitten akun nappia. Hankala selittää, mut täytyy tuumia jossain vaiheessa lisää.

  5. #335
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    32
    Tuossa ketjussa oma ”kötöstely” kuten joku kommentoikin…

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...11-virtakytkin
    viesti no 13.

    Toiminut joka kerta ja varsinkin viime aikoina tarvinnut joka päivä kun tuota pakkasta on piisannut.


    Huvittavinta tässä koko hommassa on ettei shimano tai helkama ota mitään kantaa tähän, saatika tee mitään…

  6. #336
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kouvostoliitto
    Viestit
    116
    "Talvikäynnistysongelma koskee kaikkia Shimanon integroituja akkuja, vika johtuu nimenomaan etäkäynnistysnapin paristosta.
    Shimano ei ole vielä saanut korjausta käynnistykseen, tämä tulee lähivuosina.
    Olemme kiertäneet ongelman lisäämällä runkoon reiän akun virtanapin yläpuolelle, tästä pyörän voi käynnistää suoraan akusta käyttämällä kapeaa esinettä, esim. kuusiokoloavainta."

    Tälläisen vastauksen sain tänään Helkamalta kun kyselin uusista FE11 /12 malleista... On hieman alkanut sähköläski kiinnostamaan...
    Erikoista että YT Decoyn Shimano järjestelmä lähtee käyntiin kovallakin pakkasella?
    hana79 muokkasi tätä : 22.12.2021 at 21.27 Syy: värit ja asu
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

  7. #337
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    Decoyssa ei ole Shimanon akkua eikä virtanappia.

  8. #338
    Liittynyt
    09/2021
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Honkpa Katso viesti
    Tuossa ketjussa oma ”kötöstely” kuten joku kommentoikin…

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...11-virtakytkin
    viesti no 13.

    Toiminut joka kerta ja varsinkin viime aikoina tarvinnut joka päivä kun tuota pakkasta on piisannut.


    Huvittavinta tässä koko hommassa on ettei shimano tai helkama ota mitään kantaa tähän, saatika tee mitään…
    Juu. Tällaista viritystä mielessäni pyörittelin. Itse ajattelen tätä ns. pakkokäynnistyksenä jos sattuu joskus simahtamaan tuo satelliittinappula. Eli en ehkä itse poraa tuota pulttia. Täytyykin tutkia saisko tuommosen metalliliuskan viriteltyä paikalleen. Kiitos vinkeistä.

  9. #339
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marcelo Katso viesti
    Äh. Kiusallisen lähellä oli. Kiitos kun tarkistit asian. 2000 vuosimallin 504 Wh akussa nappi on varmaan ihan samassa paikassa. Eli pieni suunnittelukömmähdys tuossa on päässyt käymään.

    Napin kohdalle voisi toki askarrella rungon sisäpuolelle toisesta päästään kiinni teipatun (saranoidun)”liipasimen” joka pullotelineen reiästä painamalla painaisi sitten akun nappia. Hankala selittää, mut täytyy tuumia jossain vaiheessa lisää.
    Voisi olla mielenkiintonen "lifehack" vaikka itsellä tämä ei ole tarvetta kun lämpimässä tuo aina majailee. Suunnittelukömmähdys ehkä siinä mielessä että ei ole tajuttu höydyntää tota ominaisuutta akussa. En usko että suunnittelija on yrittänyt mutta mennyt noin paljon ohi.

  10. #340
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    Oma YT Decoy oli tänään tunnin mittaisessa testissä, ulkona oli pakkasta -15. Napista lähti käyntiin heti. E8000 tekniikka. Eli jos haluaa talvesta suoriutuvan sähköpyörän, suosittelen Decoyta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Ajelin viime talvena omalla Decoylla 25 asteen pakkasessa reilun tunnin lenkkejä eikä kyllä ikinä mitään ongelmia. Kuten ei ole ollut muutoinkaan yli parivuotisen omistuksen aikana.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Decoyssa ei ole Shimanon akkua eikä virtanappia.
    Huoh. Aika monessa kohtaa on yritetty kertoa, että vika koskee vain ja ainoastaan Shimanon runkoakkuja ja Shimanon satelliittikytkintä. Eikä ongelmaa tule ajaessa, vaan jos pyörän yrittää käynnistää kylmänä.

    Toki tämä voi olla vaikea ymmärtää. Onhan kyse sentään sähköstä, mikä on lähes taikuutta.

    Myös Stevens käyttää muita kuin Shimanon akkuja. Mulle pyörän valinnassa kuitenkin on ollut tärkeämpää muut asiat, kuin tuo kylmäkäynnistyvyys. Jos se on itselle deal-breaker, ei osta pyörää missä on Shimanon runkoakku ja satelliittikytkin.

  11. #341
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    "Talvikäynnistysongelma koskee kaikkia Shimanon integroituja akkuja, vika johtuu nimenomaan etäkäynnistysnapin paristosta.
    Shimano ei ole vielä saanut korjausta käynnistykseen, tämä tulee lähivuosina.
    Olemme kiertäneet ongelman lisäämällä runkoon reiän akun virtanapin yläpuolelle, tästä pyörän voi käynnistää suoraan akusta käyttämällä kapeaa esinettä, esim. kuusiokoloavainta."
    En nyt pidättelisi hengitystä tämän osalta. Shimanolla oli mahdollisuus korjata tuo jo EP8:n kanssa.

  12. #342
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kouvostoliitto
    Viestit
    116
    Pahoittelut henkilö MRe:lle. En seuraa foorumia tunneittain enkä edes päivittäin, vaihtelee paljon. Anteeksi kun on mennyt viestejä ohi...
    En tiedä missä on mikäkin akku tai kytkin.
    Minä käynnistin Decoyn -15 pakkasessa, tunnin seisonnan jälkeen.
    Päätä kiristämättömiä jouluja kaikille.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

  13. #343
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    "Talvikäynnistysongelma koskee kaikkia Shimanon integroituja akkuja, vika johtuu nimenomaan etäkäynnistysnapin paristosta.
    Shimano ei ole vielä saanut korjausta käynnistykseen, tämä tulee lähivuosina.
    Olemme kiertäneet ongelman lisäämällä runkoon reiän akun virtanapin yläpuolelle, tästä pyörän voi käynnistää suoraan akusta käyttämällä kapeaa esinettä, esim. kuusiokoloavainta."

    Tälläisen vastauksen sain tänään Helkamalta kun kyselin uusista FE11 /12 malleista... On hieman alkanut sähköläski kiinnostamaan...
    Erikoista että YT Decoyn Shimano järjestelmä lähtee käyntiin kovallakin pakkasella?
    Tässä syksyllä 2021 ostetussa Helkama FE11 FS mallissa tuo käynnistysreikä on tehtaalla tehty. Toimii.
    Edit. Eihän tuo paras ratkaisu ole mutta parempi kuin ei mitään.

  14. #344
    Onkos näissä nyt sit yksilökohtaisia erojakin? Eilen kävin uusia polkimia testaamassa tän vuoden Neuron:ON 7:lla jossa on tuo SW-300 kytkin. Pyörällä viimeksi ajettu noin kaksi viikkoa sitten, säilytetty kylmässä autotallissa ja akku sisällä. Akku kiinni ja napista käyntiin. Jätin testiksi akun kiinni yöksi kylmään ja äskön kävin testaamassa, hyvin lähti taas käyntiin.

  15. #345
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.703
    ^varmaan on yksilökohtaisia eroja. Jos ei muuten, niin akun kunnossa. Lisäksi onko tuo autotalli puolilämmin vai aidosti ulkolämpötilassa?

  16. #346
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Shimanon ohjeissa on että alin lämpötila akun purkamisen aikana -10 C. Tosin tuo virtanappi ilmeisesti hyytyy jo aiemmin.
    Novus Ordo Mundi

  17. #347
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^varmaan on yksilökohtaisia eroja. Jos ei muuten, niin akun kunnossa. Lisäksi onko tuo autotalli puolilämmin vai aidosti ulkolämpötilassa?
    On täysin kylmä talli. Fillari on muutaman kk. ikäinen joten josko se siitä vanhemmiten alkaa hyytymään...

  18. #348
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    On Shimanon laatu laskenut aika rajusti - ainakin mitä omalle kohdalle on nyt koneita viime aikoina sattunut:

    E8000 kesti sentään reilu 8000km kunnes kampilaakerit oli niin väljät, että kone piti vaihtaa.

    EP8 ei kestänyt kuin 1500km kun alkoi kammet pyöriä rutinan saattelemana tyhjää = koneen sisäinen vapaaratas sökö ja uusi kone tilalle.

    Seuraava EP8 ei kestänytkään sitten kuin 175km ja "Engine internal sensor failure" = jälleen uusi kone tilalle..

    Ennen naureskelin Brosen koneilla ajaville kavereille - nyt ne naureskelee minulle (ja ihan syystä kyllä)..

  19. #349
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Brosella menty nyt 3000km, kop kop. Akku sen sijaan kuoli, meni takuuseen.

  20. #350
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    116
    Omalla Brosella mentiin luokkaa 9500 km, ja ei vieläkään mekaanisia ongelmia, mutta sähköt alkoi katkomaan täydestä laukasta. Toisaalta vika ei ole vielä ratkennut, mutta oletus on että moottorissa se on. Itse en lainkaan kyllä tykkää osien vaihtamisesta ihan pelkästään oireiden perusteella, mutta minkäs teet kun tarkempi eliminoiva diagnostiikka on näissä tehty niin vaikeaksi. Vaihtomoottoria odotellessa. Harmillisesti juuri sellaisena ajanhetkenä kun tuota olisi eniten tarvinnut. Mutta ei auta jos meinaa vielä saada takuuseen jotain.

    t. Janne

  21. #351
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Voiko kuvasta vetää sen johtopäätöksen että MAXX on valinnu läskiinsä setin joka ei käynnisty kylmällä?


  22. #352
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Tuossa ei taida olla Shimanon akku vaan Darfon 726 Wh, joten tuo taitaa kyllä käynnistyä ihan hyvin. Klikkaa koriin vaan.

  23. #353
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Tuossa ei taida olla Shimanon akku vaan Darfon 726 Wh, joten tuo taitaa kyllä käynnistyä ihan hyvin. Klikkaa koriin vaan.
    Taidan passata vielä.

  24. #354
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    120
    Paljoko porukalla kertyny kilometrejä ennen kuin on alkanu akun range tippuun?

  25. #355
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Mulla on vähän yli 8tkm ja range tippunu hieman. Akku on pian neljän vuoden ikäinen. Tuo hieman on vain tuntuma. Tarkkaa ei voi sanoa, koska silloin olis pitäny ajaa testiajo uudella akulla ja tehdä samaa lenkkiä samanlaisella kelillä ja katsoa kuinka pitkälle pääsee. Akun kapasiteetti on edelleen 95%.

  26. #356
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Itse en seuraa rangea ollenkaan, ajan vaan. Ei ees oo näyttöä mistä ton näkisin enään.

  27. #357
    Uutena range ecolla 100km nyt 93km. Ajettu 3000km/1.5v
    Bt-8010 akku

  28. #358
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    120
    Itellä uutena range ecolla 178km ja nyt 174km, ajettu 1500km ja 5kk vanha, akku BT-E8036, 630wh, mietin vaan onko tuo normaalia nopiampaa tippunu, sisällä ladattu ja säilytetty koko ajan.

  29. #359
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    211
    Täällä BT-E8035 504 Wh, 10 lataussykliä takana ja 1015 km. AKun kunto tipahti 100% -> 90% kun kymmenes lataussykli tuli täyteen

  30. #360
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Täällä BT-E8035 504 Wh, 10 lataussykliä takana ja 1015 km. AKun kunto tipahti 100% -> 90% kun kymmenes lataussykli tuli täyteen
    Vertailun vuoksi itsellä on avoimen järjestelmän akku (884wh) (EM3ev:n akku eli laadukas), siinä on nyt 363 lataussykliä ja sillä ajettu yli 25 000km. Akun kunto on 92% eli kapasiteettia pudonnut 8% Akku on ostettu syyskuussa 2018

Samanlaisia aiheita

  1. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 19.13
  2. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 11.29
  3. Kokemukset www.motocard.com/en/
    By Odottakaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 13.07.2019, 14.25
  4. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 19.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •