Benny, kyllä se on, toimi asennusjuomana

kauris: mulla on aika pahat traumat tornarista kurakelillä, tai itse ajaminenhan oli kyllä hauskaa, sen jälkee ei.. se savi imeytyy sieluun asti.. varmaan kyllä sieläkin aika jäistä, niin kuin tampatuilla poluilla tänään. Sattumalta tossa juttelin just yhen lanssikuskinkin kanssa, joka puhu huomisesta tornarista

Tänään ensityypit maastossa. Sanotaan, että kaikki evolinkit on yhtä hyviä polkea. En ole analyyttinen kuski,mutta kyllä tää 1.4 140 on huomatavasti tehokkaamman tuntuinen polkea kuin 158, alkujousto on todella jämy ja tuntuu melkein samalta iskari auki mitä 158 lukittuna. En tiedä onko ero 140 vs 158 vai 1.3 vs 1.4 vai näiden yhdistelmää.

Täytyy myös todeta, että kyllä se Leo on ollut taas oikeilla jäljillä, väittäessään, että korkea bb parempi mutkissa. Tommone tekninen tiukka mutkapätkä, mikä vaatii multa yleensä monta yritystä, että menee edes läpi, meni ekalla nopeamman tuntuisesti kuin koskaan, ei mitää dataa tämän tueksi, puhdas mutu.

Tänään oli myös erittäin liukasta jäineen ja märkyleineen, mutta huomasin myös toisen asian. Valittu linja piti paremmin kuin koskaan ja välillä se tuntui liukkauden takia suorastaan ihmeeltä. Alkuun perus enskapätkällä meinas tulla karvan alle 30% sagilla käytettyä melkeen koko jousto, vaikka mitään kummosta droppia tai hyppyä ei ollut. Mietin jo, että mahtaako tässä jousituksen progressiivisuus riittää mun kokoiselle. Sit muistin, että iskarissa oli LSC säätö, mitä monarchissa ei ollut, sainkin jo pienen vinkin sen säädöstä ja säädin sitä ihan reilusti plussalle, jonka jälkeen vaikutti siltä ettei tarvi pelätä läpilyöntejä. Pitää varmaan vielä hakea oikeen sweetspotti säädöistä, kun pääsee kunnolla luukuttamaan. Superdeluxe ultimate toimi kyllä hienosti. Vaikka oli eritti tehokas polkea, niin rytyytys tuntui smootilta. Varmaan sitten kunnon rölli kivikossa eroa tulee 158 hyväksi.

Mulla oli alkuun aika paljon sägiä keulassa ja ajattelin, että kun on suositeltua pidempi keula niin se on hyvä niin. Keula vaan tuntui liian löröltä perään verrattuna, niin päädyin lisäämään siihen painetta ja näin tuli paremmin perään mätsäävä keula ja pyörä alkoi tuntua aika kivan napakalta ja leikkisältä. Jostain syystä mun kryptoniitti manuaali, tuntui myös sujuvan paremmin, mulla on semmone pien lyhyt silta minkä aina ylitän kotiin tullessa, toimii mun manuaalimittarina, harvoin pääsen ees kunnolla sitä yli, mutta nyt meni sillan jälkeenkin joku ~viitisen metriä

Tällä hetkellä ei tunnu lainkaan siltä, että tää 1.4 140 ois ollu jonkinlainen downgreidaus 1.3 158 verrattuna, lähinnä vaan positiivisia tuntemuksia. Pari pientä miinusta kyllä. En tiedä johtuuko jyrkemmästä satulakulmasta(tosin mulla pidempi keula niin onko edes vaikutusta), että käsille tuli hieman enemmän painetta, reilun 17km ajelun jälkeen alkoi melkeen sormet puutua, vähän tosin tuntui, ettei ergon gripit ollu ihan oikeessa asennossa. Korkeempi bb heijastuu myös korkeempaan satulakorkeuteen, pyörään noustessa, jalat laittaessa maahan jne, pyörä tuntuu korkeammalta. Tässä kyllä jostain syystä tuo sama dropperi menee syvemmälle mitä vanhassa, en tiedä saisko pidemmän dropperin laitettua.

Mutjoo, sellaista, erittäin paljon nautin ajosta tänään, enkä malta odottaa, että pääsee taas!

Disclaimer: kokemukset saattavat sisältää uutuuden viehätystä ja placeboa, tosin odotukset eivät olleet suuret.