Pesin pyörän ensimmäisen kerran moottorinvaihdon jälkeen ja vaihdoin nastarenkaat. Koeajolla tuuppasi heti vikakoodia E020 (kommunikaatiohärö) ja pyörä sammui. Tämän jälkeen pyörä sammui ihan lennosta kun virrat laittoi päälle, tapahtui noin 5 kertaa kunnes otin akun pois ja kuivasin kaikki paikat, myös sen usb liittimen. Contact protectia joka liittimeen. Tämän jälkeen ei ongelmia ollut, pyörä toimii normaalisti.
Pyörä ei ole kyllä vesitiivis, pesussa käytin vesiletkua ja pesun tein huolella vältellen akun tienoota ja muita liittimiä. Ennustan ongelmia tulevaisuudessa.....
Pessy kymmeniä kertoja pyörän eikä mitään ongelmia ole ollut. Matalapainepesurilla ja letkulla. En tosin oo suoraan pesun jälkeen oo ikinä lähteny lenkille. Saanu aina päivän vähintään kuivua välissä.
Tämä on sitä meikäläisen tuuria. Toivotaan että vettä meni vaan tippa väärään paikkaan. Ei tämä tietysti mikään epidemia ole mutta väkisin tässä alkaa vähän huoli nousta. Ensin akku, sitten moottori ja nyt pätkiminen - eikä takana ole kuin appropoo 2200km. Uudella motilla nyt takana 950km.
Piti sitten laittaa Lyrik palasiksi, tarkoituksena huoltaa vain nuo alajalat. No pistin palasiksi kokonaan ja vaihdoin öljyt tuonne dampperipuolellekin, oli hieman mutkikkaampi huollettava. Onneksi tuli hommattua aikasemmin nuo clämpit dampperin pitoon kun sen ylemmän kruunumutterin irrottaa (osanumero 00.4318.029.00), tuota ilman ei dampperin purku onnistu. Muuten menee ihan normityökaluilla. Tuli kyllä herkkä keula, parani selvästi aiempaan verrattuna. Mukavaa puuhastelua parin asennusjuoman kanssa.
Aika jänkkiä on tuo sramin butteri. Ostin aikasemmin Race Tech:n ultra slick greasea, pakkastestin mukaan näyttäisi olevan vallan sopivaa tahkulia tuonne o-renkaisiin ja stefoille.
Takaiskarikin pitää vielä käydä läpi jossain vaiheessa, tommosia en ole koskaan aikasemmin aukassu. Onneksi Rockshoxin manuaalit ovat suorastaan erinomaisia.
Olen tältä foorumilta lueskellut, että Canyonin suosittelema koko on monesti todellisuudessa liian pieni. Itselleni Canyon suosittelee M-kokoa. Pituus 179 cm ja inseam 83 cm. Onko tuo M-koko näillä mitoilla pienehkö, kannattaakota suosiolla katsella L-kokoa?
Mulla oli ennen canyon endurace kokoa M ja mitat on 180 ja 84. Oli just hyvän kokoinen. Kerran vuokrasin ultimaten S koossa kun ei ollut muuta saatavilla ja silläkin pystyi ajamaan 12cm stemmillä.
Noi tosin maantiemalleja, joten en ole varma miten noissa maastolaitteissa menee koot.
Varmaan kumpikin toimii.. Itse 180 ja M kokoinen alla ja ei valittamista.
Voi olla kumpi vaan riippuen siitä millaisella geo luvuilla on tottunut ajamaan. Mikäli mahdollista, suosittelisin koeajamaan, esim Roll Outdoorsin haagan toimipisteessä. Heillä käsittääkseni on noita. Ite 185/88 L kokosella ihan hyvän tuntunen ollu näin 1300 kilsan jälkeen. Pyörän keula pyrkii jyrkissä nousuissa kevenemään ja tämä korostuu entisestään, jos pyörä on liian iso. Toki vetämällä satulan eteen ja lyhentämällä stemmiä voi tähän vaikuttaa jälkeenpäin. Dropperi alhaalla alamäkeen mentäessä tosin taas tolla satulan sijainnilla ei oo mitään vaikutusta, ainoastaan stemmin pituus määrää siinä, miltä pyörä tuntuu.
Kannattaa kiinnittää huomiota satulatolpan ja ohjauskannattimen alimpaan kohtaan. Ne on poikkeuksellisen korkealla. Kokeilemallahan se selviää
En yllättyis jos noissa renkaissa olis kokoeroja kun muutenkin laatu on vaihtelevaa.
^ lisäys: oma osuutensa renkaaan lopulliseen kokoon ja muotoon voi olla vanteen leveydellä. Meilä nuo on kapeahkoilla 30 mm valsseilla.
Mikäs näiden SpectralONien tilanne on? Eikö uudet mallit olisi pitänyt jo tulla? Netissä myydään edellisvuoden malleja ja lähinnä eioota. Ainakin värien perusteella ovat samoja kuin edellisvuonna.
Aika heikosti näkyy olevan uutta Tarjolla! Toukokuussa tulee 9500e ja 11500e Spectralia tarjolle ainakin XL kokoa
Täältä voi tilata ilmoituksen:
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...pectral-on-cf/
Hei!
Löytyisköhän täältä apua jarrun päivitykseen.
Haluaisin lisää jarrutustehoa eteen, eli isompaa levyä pitäisi hankkia. Mistä ja mikä levy olisi tuon satulan kanssa yhteensopiva?
Mikä satula ja levy tällä hetkellä on kiinni? Pyörän vuosimallin mukaan voi olla vähä eri jarruja näissä.....
Metallipaloista vois alottaa ihan ensiksi.
Jos on shimanon levyt, niin ainakin SM-RT64:ia tehdään 220mm koossa, joka on useimpien keulojen isoin levykoko.
Tän lisäksi tarvii uuden jarruadapterin, jos keulassa on 180mm kiinnike, niin tän pitäs olla oikea adapteri 220mm levylle. https://bike.shimano.com/en-EU/produ...MAF220PPM.html
Nonni, nyt on uudet "perus" spectralit julkastu, melkosesti kyllä vuodessa tullu hintaa ja osat huonontunu. Runko vähän kehittyny ja akun kapasiteetti kasvanu.
Alla vähän vertailua 2021 vs 2022 CF7 malleilla, hinta noussu ~450€
Akku 630Wh->720Wh
Takapakka SLX->Deore
Vaihdevipu SLX->Deore
Jarrut SLX->Deore
Jarrulevyt EM600->EM300
Kiekot DT Swiss H1900 ->Shimano MT navat / raceface ar kehät
Paino pysyny samana. Rungon geo on kehittynyt jokseenkin paremmaksi ja modernimmaksi. Huomion arvoista on, että keskiötä pudotettu ennestään jo aika matalasta vielä 3mm alemmas.
Ymmärrän toki että maailmantilanne on mitä on tällä hetkellä, mutta silti kyllä tuntuu että on menty osien osalta huononmpaan suuntaan vaikka tässä 2021 mallin omistajana vähän omaa rumpua rummutankin.
EDIT: korjattu tuo keskiön pudotus ero (6->3)
Keskiötä ei olisi kyllä enää tarvinnut mennä pudottamaan. Osien huonontamisen jotenkin vielä voi ymmärtää.
Onkos takakolmio vaihtunut alumiinisesta hiilikuituun, virtanappi siirtynyt alaputkeen, kaapelien läpiviennit poistuneet rungon etupäästä, akun aukko alapäähän eli ei luukkua alaputken etupuolella.
geometria 2021 vs 2022
https://geometrygeeks.bike/compare/c...n-cf-6-2021-l/
Kyselenpä ihan mielenkiinnosta onko kukaan saanut toimitukseen edellisen erän tilauksesta pyöriä?
Itse siis sain lukittua tilaukseen Huhtikuun 1.pvä Spectral ON CF6:n joka on siis näitä viime vuoden malleja joita tuli vielä tilattavaksi keväällä.
Arvoitu toimitus oli 30.5-10.6 mutta pyörä meni peruutukseen itsellä kun löysinkin kivijalasta vaihtoehdon johon tartuin.
Hieman mietitytti tuossa tuo arvioitu toimitusaika että jos ei pidä paikkaansa ja venyy vielä pitemmälle niin olisi kyllä talven jälkeinen ajokiima lähtenyt ihan lapasesta
Eli ei malttanut odottaa.
Kiinnostaa vaan onko joku saanut/juuri saamassa pyörää mitkä oli tuon erän toimitukseen arvoitu?
Moro.
Miten saa 2019 Spectralista eturattaan spiderin irti? Siis se osa johon ratas kiinnitetään?
Minulla on menossa moottorin laakereiden vaihtoprojekti ja googlen mukaan spider pitäis irrota vetämällä. Ei muuten irtoa, tai sitten saisi vetää todella lujaa.
Moottori alkoi pitämään sellaista meteliä että oli avattava.![]()
Ja tässä lisää kuvia
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kirjanmerkit