^talvella käytetään talvisaappaita, eikä tuollaisia nilkkatossuja.
^talvella käytetään talvisaappaita, eikä tuollaisia nilkkatossuja.
Aijaa, no mitkähän talvisaappaat mahtaa olla suunniteltu flättipolkimille...? Tuolle viiskympin Stealth-pohjalle en kyllä ihan heti keksi parempaa vaihtoehtoa, jos tykkää ettei jalka lipsu polkimelta.
Itse kengät on ihan hiton hyvät, mutta Foxin talvipöksyjen turhan tiukat puntit on vähän ongelma. Siihen ratkaisuksi lisäsin varustukseen Icebugin säärystimet, ja tuo kombo pelittää tosi hyvin kylmässä ja lumessa!
Mitkään talvikengät eivät ole suunniteltu lukkopolkimellekkaan. Niillä kuuluisi ajaa oikeasti tällaisilla.
Sitten me tolvanat ajetaan talvella tällaisilla. Ei mitään järkeä.
![]()
Poikkeus vahvistaa säännön - jo vuodesta 2008 talvella karvavuoriset nahkanilkkurit ja kesällä sitten ihan vaan lenkkitossut. Pyörissä on kyllä Lookin lukkopolkimet..
Jo loppui varpaitten palelu kun hoksasin että tavallisilla kengillä voi ihan hyvin ajella, lisäksi turvallisempaa kun ei ole sitä klossi-systeemiä. Ja kun käy pyörällä vaikkapa kaupassa, eipä tartte liukkailla klossikengillä.
^^ tai tuommoisilla lähinnä turvakengän näköisillä pökkelöillä..
Tuollaisilla crocs talvisaappailla olen ajellut lapin lomat. Tuo crocs pohja on yllättävän pitävä ja kestävä flättipolkimilla.
https://www.footway.com/fi/product/m...ot-wheat-black
LOL on meillä taas suosittelijat, sukka ei edes lämmitä
Mutta minulla toimii, about pari tuntia -16 asteessa meni oikein mukavasti. Sukka säädetty täysille alusta asti, koska miksipä ei? Kävin kyllä nauttimassa lämpimän IPAn puolivälissä, joten arvio ei ole täysin realistinen, tuskin aina pääsee IPAlle
Eilen pienemmällä teholla varpaita alkoi kihelmöidä. Lenzin varpaita lämmittävä malli voisi olla parempi, mutta samalla kalliimpikin.
Therm-ic 1200 setti kyseessä. Vähän puskista tuli, ettei siinä olekaan bluetoothia. Jotenkin oletin aivan vakioksi tuolla hinnalla. Onneksi ajohousu kuultaa sen verran läpi, jotta näkee akun merkkivalon ja tehon sää ehkä säädettyä sopivaksi, jos kohmeisilla sormilla osuu vaatteiden läpi säätönappiin.
Pyöräily on kivaa!
JooKaksi frendiä sain jo noi ostamaan ja sitten sanoin ettei ne muuten ollut edes päällä
No tänään laitoin ykköselle ja 2h jälkeen kakkoselle. Täysin lämpimät varpaat ja ois pysynyt vielä useita tunteja.
Huomasin muuten therm-ic sukkien kanssa sen, ettei ne jostain syystä lähde pakkasessa käyntiin housun lahkeiden läpi. Ei tajua mistä tuo johtuu. Sisällä onnistuu kyllä. Mutta kun laittaa minimi teholle sisällä, niin tehon nosto onnistuu kyllä ajaessakin. Mulla näkyy myöskin valo läpi lahkeesta. Bt olisi huippu, mutta akkujen hinnoissa ei ole mitään tolkkua.
Tuon vuoksi siis sukat eivät olleet edes käynnissä...
Niin ja ei nuo therm-ic sukatkaan minusta lämmitä ukkovarvasta parhaiten. Sen vastuksen pitäisi kiertää varpaan päälle, mutta tuo ei tulisi kestämään.
Laken 303 eilen -12 pakkasessa alkoi palelemaan. Merino sukka jalassa. Pitää noihin laittaa lämpökuorta päälle ens lenkille. Sama homma sormissa että meni aivan syväjäähän
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Eikä ne nyt tainnut oikeesti olla 1000rpm lingossa. Normi pesussa ajokamojen seassa... Enkä tietystikkään tiedä hajosiko ne tuoin vuoksi, vai muuten, tai onko toinen sukka toiminut ikinä![]()
En oikein tajua, mitä omalle ääreisverenkierrolle on tapahtunut. -15c tarkenee täysin ongelmitta hanskoilla. Syke pitää tietystikkin pitää siellä pk2 tasolla, jolloin lämpöä riittää. Tuokin on suht tarttaa touhua. Hikoilla ei saisi, jotta paita ei kastu. syke jos laskee, niin tulee vilu.
Pitäsköhän itsekin ostaa nuot therm-ic:t joululahjaksi ja kattoo mihin astel ukemaan pystyy kesäkengillä, lämpöpäällisillä ja noilla sukilla ajamaan.
"You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"
En mä tuohon lähtisi. Ei ne mitään ihmeitä kykene tekemään. Nilkoille tarttee kutienkin pakkasella lämmintä. Samoin varpaille. Sukkien tuoma lisälämpö on aika minimaalista, mutta monasti just se mitä tarvitaan.
Sanoisin niin, että sähkösukilla jatketaan ajoaikaa 2h eteenpäin. Noilla siis tuotetaan se pieni lisälämpö, jota oma ääreisverenkierto ei enää kykene tekemään.
Niin ja nuo ovat pelastajat, jos jalat pääsevät kastumaan hiestä. Pakkasilla olisikin kiva koettaa jotain hengittävämpää kenkää sukkien kaverina. Gore-tex kengät eivät taida olla parhaat mahdolliset.
Ei niiden ihmeisiin tarvitsekaan pystyä. Viikonloppuna +2h ulkoilua pyörän kanssa -8c:ssa joillain Salomonin maastolenkkareilla ja vähän paksummilla merinolaskettelusukilla, ja aika epämiellyttävä kymmenminuuttinen meni lämmön palauttamisessa varpaisiin. Nilkkojen kanssa ei mitään ongelmaa lämpötilan suhteen. Jos tuosta saa hiukan pakkasrajaa nostettua ja ulkoiluaikaa venytettyä niin mulle riittää.
Tuon ne tekee kyllä. Poistavat sen 2h jälkeen tulevan epämielyttävän varpaiden nipistelyn kokonaan. 4h lenkit eivät ole mikään ongelma, tai siis ne muuttuvat hauskoiksi.
https://www.ridemore.fi/therm-ic-pow...200-sahkosukat nämäkö ne nyt sitten on ne parhaat kengät?
Heh, en mä koe itseäni tolvanaksi ajaessani tuollaisilla. Muut syyt on sitten ihan eri asia.
Hyvin mentiin perjantaina ja tultiin takaisin lauantaina se ~4h eikä haitannut pyöritystä lain. Sen sijaan noilla voi kävelläkin hangessa eikä heti hajoa suojat tai ole nilkat täynnä lunta.
Kesäkengät on tarkoitettu kesälle ja talvikengät talvelle. Ja sukat joissa ohuet piuhat on alttiita hankautumaan poikki on yhtä luotettavat kuin sealzin veden imevät sukat. (ilman sen parempaa kokemusta noista sukista).
Mulla ei tahdo tuollaiset hienot viritykset kestää. Siitä tuo negatiivis-varauksellinen suhtautuminen.
--
Murphy elää!
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Lämpösukista voisi melkeinpä perustaa oman keskusteluketjun ja kerätä sinne parhaat palat mm. tästä ketjusta. Aihe kiinnostelee mutta hinta on aika kova. Nopealla googlaamisella löytyi että mm. Puuilo myy jotain halpisversioita. Onko joku testannnut?
Mulla nuo Puuilon myymät Retki-merkkiset sukat, pari kertaa vasta ehtinyt testaamaan mutta ei ole tullut mitään pidempää lenkkiä vielä noitten kanssa ajettua joten en sen kummempaa niistä uskalla vielä sanoa. Kyllä ne varpaita ainakin vähän lämmittää, vastus on vain varpaiden yläpuolella ja lämmönsäätö on mallia On/Off eli lämmitys napista päälle tai pois.
Minulla on periaatteelinen juttu yrittää vältellä kaikkea sähkö/elektroniikka "krääsää" ja nämä sukat ja myös pohjalliset menee siihen kategoriaan.
Silloin tällöin pohdiskelen flätteihin siirtymistä, mutta tekemättä se on jäänyt. Mutta ajaako kaikki talviretkeilijät fläteillä? Eli jos oikein pitkään tarvii lumessa ajaa, niin onko lukot oikeasti unohdettava? Itse en siis retkeile tai pitkiä lenkkejä ajele, mutta kun olen tosi herkkä palelemaan niin retki-puolen kokemukset kiinnostaa.
Eli onko tämä se varmin tyyli?
https://www.hankkija.fi/Rauta_ja_rak...UaAlKBEALw_wcB
Ja vaikka näin.
https://www.bikeshop.fi/Race-Face-Ch...oaAv9AEALw_wcB
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Itse ajan aina lukoilla. Sillä, että ajasin pilkkisaappaillani ja fläteillä ei auta asiaan, kun vaan varpaat jäätyy, jos ei esim kävele. Tottakai lämpöset kengät ja sopivat sukat on kaiken A-O, mutta kyllä sähköpohjalliset toi minulle sen mukavuuden talvipyöräilyyn ja miksei sinne pilkillekkin istuskeluun, joten suosittelen kyllä vahvasti kaikille kellä vaan varpaat jäätyy antamaan periksi ja hommaamaan ne laadukkaat sähköpohjalliset tai sukat. Itsellä ollut Lenzin pohjalliset monta vuotta, niissä huononapuolena on, että itse pohjallisen materiaali aika kylmä. -15 ja kylmemmällä saa talvipyöräkenkiin NW Himalaya laittaa paksuhkon merinovilla polvisukan päälle vielä paksun merinovilla sukan tai no mulla on pykälää isommatkengät sitten tupla sukille. No ehkä muutenkin tuo kenkä vaatii jo tupla sukkaa noilla lämpötiloilla. Noilla sit ajelee jo -30 pakkasella. Ilman sähköpohjallisia -10 varmasti jäätyy varpaat alta tunnin tupla sukillakin. Pohjallisten kanssa ei ole sitä huolta ikinä vaikka ajelisi monta tuntia kovalla pakkasellakin.
Muuan Iditarod voittajalla oli vielä vanhanmallin Wolfgarien https://45nrth.com/products/wolfgar päällä paksut kengänsuoja lisä lämmikkeenä ja ne on vielä aika eri kengät, kuin omani, mutta taas sirommilla kengillä on mukavampi ajella ja tunkkailla
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Jos flätit laittaa niin kattaa olla mahdollisimman avoimet ettei kerää lunta, itellä on nyt kona wah wah 2 komposiitit, iso vakaa tarpeeksi hyvällä gripillä oleva pedaali.
Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
Kona kikapu deluxe 2004
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kirjanmerkit