HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 3 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 222

Aihe: Maunulan, Vantaankosken, Hakunilan ja Kuninkaanmäen vapaat ja riippumattomat yhteisle

Oli tarkoitus yhyttää jengi kun oma lenkki viivästyi tavattoman myöhään nukkumisesta johtuen. Tajusin jonkin aikaa ajeltuani, että voisinkin lähteä messiin, mutta ihan en enää ehtisi lähtöön. Taktikoin, että lähdette Malminkartanon suuntaan ja ajelin "vastaan", mutta menittekin päinvastaiseen suuntaan!

Noh, ajelin sitten omin päin Silvolan kautta Haltialaan ja Keravanjoen vartta Kuusijärvelle, jossa omat pullakahvit. Sitten melko suorin vartaloin kotisaarelle.

Yritystä oli kerrankin megeytyä. Normaalisti omat viikonloppulenkit alkaa ennen ysiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oli tarkoitus yhyttää jengi kun oma lenkki viivästyi tavattoman myöhään nukkumisesta johtuen. Tajusin jonkin aikaa ajeltuani, että voisinkin lähteä messiin, mutta ihan en enää ehtisi lähtöön. Taktikoin, että lähdette Malminkartanon suuntaan ja ajelin "vastaan", mutta menittekin päinvastaiseen suuntaan!

Noh, ajelin sitten omin päin Silvolan kautta Haltialaan ja Keravanjoen vartta Kuusijärvelle, jossa omat pullakahvit. Sitten melko suorin vartaloin kotisaarelle.

Yritystä oli kerrankin megeytyä. Normaalisti omat viikonloppulenkit alkaa ennen ysiä.
    Mietittiinkin, että oletkohan näille lenkeille vielä mukaan päässyt. Nyt se oli jo lähellä Periaatteessa oltais voitu kohdatakin, kun ajeltiin Hakunilassa, Itä-Hakkilassa ja Keravanjoella. Ensi kerralla sitten.

Tajusin jonkin aikaa ajeltuani, että voisinkin lähteä messiin, mutta ihan en enää ehtisi lähtöön. Taktikoin, että lähdette Malminkartanon suuntaan ja ajelin "vastaan", mutta menittekin päinvastaiseen suuntaan!
    Vähän samanlaisessa tilanteessa olen ollut itsekin. Tarkan reittispeksin ilmoittamisessa foorumiketjussa olisi ainakin se hyöty että matkan varrelta messiin liittyminen onnistuisi. Voisin kuvitella että semmoisia ajajia joille semmoinen sopisi paremmin kuin Maunulan majalle asti siirtyminen tai puoli yhdeksitoista ennättäminen saattaisi olla enemmänkin. (Ainakin muistelisin menneiltä, koronaa edeltäneiltä vuosilta sellaista että miltei joka lenkillä näitä matkan varrelta mukaantulijoita oli.)

BTW Varmin tapa liittyä on ajaa reittiä päinvastaiseen suuntaan Ei tarvitse arvuutella mielessään että ovatkohan ne jo ehtineet ajaa tästä ohi tai seistä paikallaan varmasti ajoissa ja odotella...

Jos tapana on ja tykkää lähteä liikkeelle aikaisemmin aamulla, niin joillakin ellei jopa monilla on ollut ihan normaalia yksinkertaisesti pidentää siirtymää ajamalla omaa lenkkiään niin että on sitten tullut sopivasti majalle (tai johonkin reitin varrelle).

Jos omasta lenkistä uhkaa näin tehden muodostua turhankin pitkä (tai kotiintuloaika on aikaisempi kuin pääosalla porukasta), voi jossain vaiheessa irrota kotimatkalleen eli oikaista. Majalle asti palanneet ovat tietenkin se valiojoukko, mutta mies on sekin joka on ajanut mukana osan lenkistä

Tohtiiko udella, että millaisella keskinopeudella nämä lenkit yleensä ajetaan? Että pysyiskös sitä itse kyydissä...

Voi kai sanoa että keskari on lähempänä 20 km/h kuin 25 km/h ja joskus hyvinkin lähellä ensin mainittua. Mutta voi myöskin sanoa että vaikkei gravel-lenkeillä ehkä peesatakaan niin tiiviisti kuin maantiellä (ja vaikka pidettäisiin koronavälejä) porukan mukana pääsee samalla subjektiivisella rasitustasolla aina pikkaisen parempaa vauhtia kuin yksin ajaessa.

Toisekseen jos kaikki ajattelevat että siellä kuitenkin ajetaan semmoista kyytiä ettei pysy mukana ainakaan joutumatta punaiselle, niin siinähän käy niin että lenkkejä ajaa aina vain se sama pienehkö sakki. Jos niin sanottuja hitaampia kuskeja tulisi mukaan, vauhti uskoakseni asettuisi sen mukaisesti ja tarvittaessa himmattaisiin hetkeksi. Tai odotas: minähän olen ollut mukana hitaampana kuskina jota on jouduttu mäen päällä odottamaan (Enkä ainakaan huomannut että minuun olisi luotu huvittuneita tai kärsimättömiä katseita)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Tohtiiko udella, että millaisella keskinopeudella nämä lenkit yleensä ajetaan? Että pysyiskös sitä itse kyydissä...
    Eilen keskinopeus oli n. 19,5 km/h. Nyt kun nastoilla enimmät ajelee, niin vauhti tippui parisen pykälää aiemmasta. Tänä syksynä soralenkkien vauhdit ovat olleet haarukassa 20-23. Kaikki lenkit, joilla minä olen ollut, ovat olleet aikalailla jutteluvauhtia. Vauhtiin vaikuttaa paljon myös maasto. Jos on tasaisempaa kovaa sorapohjaa...keskuspuistoa, jokivarsia tms., niin on vauhdikkaampaa ja jos lähdetään vaikkapa Solvallan mäkiin tai ajettavaksi tulee enemmän polkua, niin sitten hidastuu. Kaikkia ollaan aina odoteltu, jos vauhdista jää.

Toki etukäteen huutelemalla täältä saa hakea lenkkiseuraa juuri sellaiselle lenkille kuin itse haluaa. Lähtöpaikalla kannattaa myös ääneen lausua toiveensa ja koetetaan pitää kiinni sovituista spekseistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    BTW Varmin tapa liittyä on ajaa reittiä päinvastaiseen suuntaan Ei tarvitse arvuutella mielessään että ovatkohan ne jo ehtineet ajaa tästä ohi tai seistä paikallaan varmasti ajoissa ja odotella...
    Lisähaaste tulee sellaisesta, että osaa tunnistaa oikean porukan jos ei tunne ketään. Tuntuisi vähän hölmöltä sellainenkin, että kyselee jokaiselta vastaantulevalta kahden tai useamman gravel-/cyclonistin porukalta ovatko he Majajengi. Joku salatervehdys olisi kätevä, esim. se fillarifoorumin F-merkki.

Jos tapana on ja tykkää lähteä liikkeelle aikaisemmin aamulla, niin joillakin ellei jopa monilla on ollut ihan normaalia yksinkertaisesti pidentää siirtymää ajamalla omaa lenkkiään niin että on sitten tullut sopivasti majalle (tai johonkin reitin varrelle).
    Jotenkin epätarkoituksenmukaista olisi hortoilla päämäärättömästi ympäriinsä vaikka puolitoista tuntia. Siinä ajassa ehtii jo kauas jos vain ajaa.

Lisähaaste tulee sellaisesta, että osaa tunnistaa oikean porukan jos ei tunne ketään. Tuntuisi vähän hölmöltä sellainenkin, että kyselee jokaiselta vastaantulevalta kahden tai useamman gravel-/cyclonistin porukalta ovatko he Majajengi.
    Tiukka ilme ja kysymys: "Mitä miehiä?" varmaan riittäisi Mutta luulen ja oikeastaan olen yleisen elämänkokemuksen perusteella jokseenkin varma ettei edes lauantaisena aamupäivänä jollekin tiepätkälle kovin monta samaan suuntaan samoihin aikoihin ajavaa lenkkiporukkaa osu tai ainakin todennäköisyys siihen että niitä olisi enemmän kuin kaksi on häviävän pieni. Ja silloinkin kun niitä sattuu kaksi, toinen on mitä luultavammin niin timmin ja sporttisen näköisistä kisakuskeista koostuva ettei erehtymiseen vaaraa ole

Jotenkin epätarkoituksenmukaista olisi hortoilla päämäärättömästi ympäriinsä vaikka puolitoista tuntia. Siinä ajassa ehtii jo kauas jos vain ajaa.
    Kauas ajaminen on yliarvostettua, paitsi tietenkin oikeassa yhteydessä, esim. silloin kun se on välttämätön VeloViewer-ruutujen keräämiseksi.

Oma kokemus tuntia tai puoltatoista ennen porukkalenkin lähtöaikaa aloitetuista lenkeistä on se että tarvittava "ylipitkä siirtymä" on ensinnäkin helppo speksata - se on onnistunut ilman reititysapuvälineitäkin - ja toisekseen sitä on ollut aivan yhtä mielekäs ja kiva ajaa kuin mitä tahansa muuta omaa lenkkiä.

(Eikä siitä minkäänlaista stressiäkään ole aiheutunut. Jos käy niin että myöhästyy siltä reittipätkältä jolla Majalta tulleet on tarkoitus kohdata tai niin että Majalla onkin suoritettu spontaani reitin uudelleen speksaus, se ei ole mikään big deal, ei edes pieni maailmanloppu. Onpahan vain huvittava sattumus sarjassa tällä kertaa kävi näin

Kyllähän täällä on välillä ollut tarjolla reitit jo etukäteen (kiitos Nikobikerin). Joskus niitä on jopa noudatettu. Aika usein mennään fiilispohjalta eli minne nenä näyttää metodilla. Mitä tulee vauhtiin niin tällä iällä ja tuolla viimalla olen itse iloinen kun ylipäänsä mennään eteenpäin. Lisäksi näillä lenkeillä on vahvasti se idea, että kaveria ei jätetä ja että vauhti sovitetaan porukan mukaan. Jos jonkun vauhti on ollut kovin vähäinen/merkittävä niin hän on kyllä tajunnut etsiä yleensä parempaa seuraa. Seuraavalla kerralla viimeistään. Tässä on ideana ymmärtääkseni pyöräillä mahdollisimman vähäisellä hierarkialla ja hallinnolla eli katsotaan keitä on paikalla, mikä on kunto ja motiivi ja sitten mennään.

Mitäs mieltä ollaan: onkohan hiukka liian kylmä ajella huomenna gravelia ja pitäisikö tehdä kuten suomalaiset ovat tehneet kautta aikain eli menneet metsään suojaan? Tosin vasta viime aikoina maastopyöriensä kanssa.

Jos löytyy porukka olen kyllä valmis, mutta en kovin pitkään lenkkiin. Stadin suunnilla aivan h-n kylmä tänään ja pohjoistuuli vie äkkiä mehut.

Paikalla Maunulassa kl. 10:30

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Mitäs mieltä ollaan: onkohan hiukka liian kylmä ajella huomenna gravelia ja pitäisikö tehdä kuten suomalaiset ovat tehneet kautta aikain eli menneet metsään suojaan? Tosin vasta viime aikoina maastopyöriensä kanssa.

Jos löytyy porukka olen kyllä valmis, mutta en kovin pitkään lenkkiin. Stadin suunnilla aivan h-n kylmä tänään ja pohjoistuuli vie äkkiä mehut.
    Ajan niin kauan kun varpaat kestävät pakkasta, mikä varmaan on pari tuntia.
    Voit tehdä biathlon-lenkin, pari tuntia cc:a ja pari tuntia metsää.

Huomiselle lenkille sopii omat aikataulut kerrankin. Tuun majalle vaikka hepotermiaa uhmaten. Tuuli näyttää vähän tyyntyvän niin parisen tuntia saattaa tareta.

Maunulan, Vantaankosken, Hakunilan ja Kuninkaanmäen vapaat ja riippumattomat yhteisle

kele että pitikin mennä kysymään! Tänään tuli kotimatkalla kyllä niin kylmä että enpä tiedä. Päätän aamulla ja teen parhaani että tulen kun sellaista lupailin.

Pahoitteluni mutta jätän väliin tänään. Kuudes pyöräilypäivä peräkkäin näillä keleillä ja tänään vielä kovassa seurassa on liikaa. Koittakaa nyt jotenkin pärjätä ilman minua...

Duo ajoi la. Keskuspuiston läpi Vantaankoskelle jatkaen pohjoiseen. Katriinan sairaalan jälkeen peltojen ja Katriinantien yli
    Vauhtikeskuksen vierestä lentokentän aidan vartta myötäillen Keravanjoelle. Sakkolenkki Haltilalasta Käpylään ja kallioden yli
    puhdistamon vierestä Vanhankaupunginkoskelle. Sakkolenkillä nostimme hieman tehoja.
    Hyvä lenkki, vastatuuleen hieman viileää, myötaiseen oikein mukavaa.

Koska olen typeryyttäni mennyt hankkimaan itsellen käytännössä pysyvän esteen lauantaiaamuiksi, pääsen liikkeelle vasta reilusti kymmenen jälkeen eli ehdin mukaan vain hyvällä tuurilla jos lenkki suuntautuu aluksi itään tai koilliseen. Anyway, kävin Maunulan majalla kääntymässä ja totesin renkaanjälkiä katseltuani ettei lähtijöitä ollut voinut olla kolmea enempää.

Muutenhan lauantain sää oli pakkaslukemaa ja Ilmatieteen laitoksen ennusteen tuntuu kuin -lukemaa mukavampi. Eihän aukeilla vastatuuleen ajaminen erityisen kivaa ollut, mutta eivät nekään pätkät loputtoman pitkiltä ehtineet tuntua.

En tälläkään kertaa halua millään lailla moittia tai paheksua niitä jotka eivät lähteneet mukaan, mutta haluan silti muistuttaa että jos ylipäätään haluaa joskus yhteislenkeistä nauttia, kannattaa yrittää motivoida itsensä lähtemään silloinkin kun sää ei ole parhaimmillaan tai ei erityisemmin huvittaisi tai ei ehkä milään ehdi tai jaksa ajaa koko lenkkiä. Muuten voi ennen pitkää käydä niin ettei ole niitä rusinoita poimittaviksi kun ei ole pulliakaan

Tervehdys potentiaaliset kanssakuskit pitkästä aikaa! Satun oleman poikkeuksellisesti pääkaupunkiseudulla pääsiäisajan ja mieleni tekevi asfalttia nielemään. Jokusen kerran olen käynyt jo Sipoon suunnalla toteamassa, että onnistuuhan tuo. Minulle käy oikeastaan mikä vain päivistä eli pe (15.4.), la, su tai ma ja mieluummin klo 11-12 maisemissa. Lähtöpaikaksi soveltuu mikä vai otsikon mainitsemista lokaatioista. Onko kiinnostusta halkoa tuulta porukalla?

tämä foorumi tainnu mennä pois muodista mutta jos joku sattuu lukemaan niin olen mukana

Kyllä täällä vielä viime vuoden puolella löytyi ihan muodikasta seuraa. Olin just kirjoittamassa sulle alppu privaa, että mites olisi tänään klo 14 ja tehtäis HePon keskiviikkolenkki eli lähtö Mittatieltä ja siitä sitten Boxintielle, Immersbyntielle ja mitä näitä nyt on. Matkaa tulisi sellaiset 60 km. Klo 14 sen vuoksi, että kahdenkin firman mukaan aurinko on silloin parhaimmillaan. Aiemminkin käy, mutta myöhemmin hieman huonosti (mutta tarvittaessa). Jos jotain muuta reittiä mielessä, niin mieluusti kuulen.

Kyllä täällä vielä viime vuoden puolella löytyi ihan muodikasta seuraa. Olin just kirjoittamassa sulle alppu privaa, että mites olisi tänään klo 14 ja tehtäis HePon keskiviikkolenkki eli lähtö Mittatieltä ja siitä sitten Boxintielle, Immersbyntielle ja mitä näitä nyt on. Matkaa tulisi sellaiset 60 km. Klo 14 sen vuoksi, että kahdenkin firman mukaan aurinko on silloin parhaimmillaan. Aiemminkin käy, mutta myöhemmin hieman huonosti (mutta tarvittaessa). Jos jotain muuta reittiä mielessä, niin mieluusti kuulen.
    mulle kävisi kyllä aikaisempikin lähtä jä ähän pidempi reitti, jos vaan sulaa tietä löytyy. Mutta parempi tuokin kuin ei mitään

Tuota tuota. Soiteltiin just Nikobikerin kanssa ja hän kuittasi, että tuo aika (14:00) ja lähtöpaikka (Mittatie) käyvät ja on siis sinne tuolloin tulossa. Katsellaan sitten mihin ja kuinka pitkälle mennään ja mikä on kuskien kunto. Kumpikaan ei tule ykkösmaantiekalustolla eli nopeus pysyy maltillisena (tyyliin 25 km/h). Käykö tämä alppu?

Tuota tuota. Soiteltiin just Nikobikerin kanssa ja hän kuittasi, että tuo aika (14:00) ja lähtöpaikka (Mittatie) käyvät ja on siis sinne tuolloin tulossa. Katsellaan sitten mihin ja kuinka pitkälle mennään ja mikä on kuskien kunto. Kumpikaan ei tule ykkösmaantiekalustolla eli nopeus pysyy maltillisena (tyyliin 25 km/h). Käykö tämä alppu?
    ok, tulen varmaankin etukäteen ajelemaan itsekseni, mutta Mittatiellä klo 14.00. Onko tietoa tienpinnan tilasta? 28mmsillä ajatelin kokeilla.

Suht hyvin pistosuojatuilla (Pirellin Cinturato velo) 28 mm ainakin minä ajan. Mahdollinen jäätilanne Immersbyntiellä on minulle 15.4. kysymysmerkki, ja siksi on syytä varautua reittimuutoksiin. Muuten normaalia talvenjälkeistä reikää tarjolla. Sepeliäkin saattaa löytyä 170-tien KLV-siirtymällä.

Olihan mukava lenkki. Kuusi kuskia ilmestyi Mittatielle. Kiitokset Isä nitrolle, että avasi sanaisen arkkunsa täällä foorumilla aiheesta. Kyllä näitä soisi ajella enemmänkin.

Eilen puheltiin, että voisi huomenna sunnuntainakin ajaa. Klo 11 Mittatie? Mun lisäksi ainakin yksi on jo puoliksi lupautunut mukaan. Olisiko kiinnostusta?

Tarkoitus olisi ajella huomenna(kin), samoin pelata tennistä. Saatan hyvinkin tulla Mittatielle ja olla ainakin alkumatkan mukana. Eihän noin hyvästä seurasta sovi jättäytyä pois.

Sent from my iPad using Tapatalk

Tarkoitus olisi ajella huomenna(kin), samoin pelata tennistä. Saatan hyvinkin tulla Mittatielle ja olla ainakin alkumatkan mukana. Eihän noin hyvästä seurasta sovi jättäytyä pois.
    Sent from my iPad using Tapatalk
    Tämmöstä lenkkiä meinasin:
    https://goo.gl/maps/fvhrEzmUYg5U8uzf6

En keksinyt, että mistä saisi pullaa ja kahvia näin pääsiäisen pyhinä. Jos joku tietää, niin kertokoot. En tiedä saisiko Nikkilästä. Patukkaa ja geeliä mukaan varmuudeksi.

Tuo olisi hyvä reitti jos pääsis teidän kanssa tuulta halkoen pohjoiseen ja siitä lähtisin omaa reittiä etelään takaisin. Tuo pullakysymys on kyllä vakava! Silti olen tulossa enkä ota enää viiniä…

Tiedoksi: koska Hepon lenkkipalaveriin ei 7.3. tullut yhtään halukasta vetäjää, Hepon 'viralliset' lenkit ovat tämän(kin) kesän tauolla. Tulen ohjaamaan kyselyt lenkeistä tähän ketjuun, toivottavasti muodostuu paljon hyviä ajoporukoita. Yhdistys seuraa tilannetta ja ottaa vastaan ehdotuksia ja ideoita. Kireitä ketjuja!

Vantaankosken su klo 11 lähdöistä "raporttia" parilta viime sunnuntailta (aiemmalta keväältä ei itsellä havaintoa)

Su 5.6 ajettiin Lottamuseon lenkki kuuden kuskin voimin. approx 80km @ 28km/h
    Su 12.6 Siippoon Nesteen lenkille lähti kolme polkijaa. 80km @ 29-30km/h

Hieno kesäkeli ja hyvä lenkki molemmilla kerroilla.

Samanlaisia aiheita

1. [Happy-Ride] Helsinki 21st of June 19:00. Maunulan maja. MTB
    By eirisch in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 21.06.2016, 15.35

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •