Täysin sama ääni omassa neuronissa samalla tekniikalla. Hullosta ilmoittivat olevan normaalia.
Täysin sama ääni omassa neuronissa samalla tekniikalla. Hullosta ilmoittivat olevan normaalia.
Tulee mieleen PSA-konsernin useita vuoden moottori -titteleitä keränneen PureTech-moottorin murheet. Maahantuoja etc. väittää, että kaikki ok ei mitään ongelmia, mutta motteja porsii ympäri maailmaa. Kaikessa hiljaisuudessa on mm. öljynvaihtoväliä lyhennetty huolto-ohjelmissa radikaalisti, lisätty tarkistettavia kohtia moottorissa jne.
Tottakai sitä väitetään olevan kaiken normaalia, muutenhan porukka alkaisi tuomaan noita takuuvaihtoon tms. ja siitä tulisi kustannuksia kautta linjan. Nyt ollaan tyytyväisiä, kun huollot kertoo että no worries.
Mut jos toimii takuuajan, niin kait sekin on ok. Porsii sitten sen jälkeen.
Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
No kerroppa miten lähtisit itse hoitamaan "ongelmaa"? Pyörä toiminut reilun 1000km ja tämä ääni kuulunut uudesta asti. Valtuutetussa huollossa kerrotaan olevan
moottorin normaali ääni. Tuskin mikään moottori täysin äänetön on. Epäilen itse tämän olevan enemmän ominaisuus shimanon moottorille. Virhe vastuu ei pääty takuu ajan loppumiseen, mikäli moottorissa oikeasti vikaa..
Eipä tuolle tavallinen pulliainen yksinään mitään mahda, ja en väittänyt että olisi mikään moottorin tuhoava vika. Mutta noin yleisenä toteamuksena tuo.
Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
Edelleen tulee E010:aa. Ensin siitä pääsi kolmannella käynnistyksella eroon, ajelinkin noin 85km. Vein takas huoltoon, niin ei enää lähtenyt päälle, vaan tulee tuo vikakoodi joka kerta. Data kuulemma näyttää samaa moottorin sisäistä vikaa, kuin edellisessäkin koneessa. Siellä ilmeisesti joku kehno komponentti. Odotellaan nyt mitä siellä seuraavaksi tehdään ja milloin pääsee taas ajeleen.
^Mulla tulee kohta nuo kilometrit täyteen, odottelen mielenkiinnolla...
Minullakin on edelleen tuo E010 ongelma. Viime vuonna vaihdettiin moottori tästä syystä (ebikebrothersilla meni tähän kuukausia kesän yli) ja sama vika rupesi toistumaan taas syksyllä/talvella.
Aiemmin olen aina itse fiksannut tämän irroittamalla virtajohto moottorin puolelta, kuivannut ja puhdistanut tämän ja kiinnittänyt uudestaan. Tällä kertaa en jaksanut enää vaan vein Ebikebrotherseille pysyvämmän korjauksen toivossa. Siellä totesivat että vikakoodin perusteella moottori (taas) vaihtoon. Epäilen että vika poistuu sillä mutta katsotaan nyt.
Nyt pyörä on ollut ebikebrotheriseilla kuukauden enkä ole heiltä ole saanut vastaustakaan. Minulla on nykyään tapana aina lähettää torstaisin viesti jossa kysyn miten asia etenee, eivät vastaa ollenkaan.
En suosittele Ebikebrothersia ollenkaan. Kohta pitää saada muualta apua jotta saa tämän jotenkin edistettyä.
Sama koodi oli tutun hussessa. Sai sen kuntoon asentamalla spacerin pyörässä olevan liittimen akun liittimen alle. Akun kontakti oli kehno.
Kirjoitinkin tuosta tänne johonkin aikaisemmin.
Itellä ei oo tullu kertaakaan E010:ia tai E020:sta sen jälkeen, kun säädin akun etukiinnikkeen tiukalle ja kiristin mutterit sinisen Loctiten kanssa. Hölskyvä akku tuottaa herjoja. Santa Cruz oli tainnut laittaa tästä ihan erillisen tiedotteen diilereille.
Trekissä myös simahtamisia akun liikkumisen vuoksi. Tuossa siihen tehtävä operaatio.
https://www.emtbforums.com/community...l-2-pdf.74873/
Taitaa sama vaiva kiusata aikamontaa eri merkkia... myös mm gianttia joka on jammun moottorilla.
Näissä uudemmissa EP8 moottorillisissa pyörissä tuo kytkin on EW-SW300, en tiedä onko tuo suoraan asennettavissa E8000 motillisiin pyöriin. Itsellä ei ainakaan viime talvena ollut mitään ongelmia pakkasessa tuon kytkimen kanssa. Ainakin se näyttää ihan samanlaiselle kuvissa, olettaisin että on yhteensopiva mutta faktatietoa tästä ei ole.
^Aivan suoraan ei sovi, sillä SW300/EP8 käyttää SD300 tiedonsiirtokaapeleita ja SW100/E8000 SD50 kaapeleita. Mutta saatavilla olevalla adapterilla voisi onnistua. Itsellä ei vielä ole SW300 kytkimestä koko talven kokemusta, mutta lopputalven pelasi toki luotettavasti, joten saattaisi hyvinkin olla pakkasenkestoltaan parempi versio SW100:sta.
Onkohan muilla EP8:n omistajilla vastaavaa ominaisuutta havaittavissa, kun ajetaan ilman avustusta? Eli luomuna kun polkaisee reippaammin kiihdyttääkseen vauhtia, niin jokin tahmaa / jarruttaa hetken moottorin suunnalla. Tahmaisuutta voisi kuvata vaikka samanlaiseksi kuin silloin kun ajaa sileäpintaisella märällä soratiellä sopivissa olosuhteissa ja rengas "imaisee" tiehen kiinni. Tuntuu myös, että ensimmäinen kiihdytys on tahmaisempi kuin seuraavat. Eli jos efektin haluaisi uusia varmistaakseen, että tuntemus ei ollut vain kuvitelmaa, niin jostain syystä toistuu lievempänä.
Kokemusta on nyt kahdesta aivan eri tyyppisestä pyörästä EP8 moottorilla (fatbike ja täysjousto) ja molemmissa on ollut sama ilmiö havaittavissa. En muista oliko myös E8000:ssa, mutta Brosessa ei tätä ilmiötä ainakaan ollut. Hihkaiskaa, jos olette havainneet vastaavaa, niin ei tarvi varata aikaa päälääkärille.
^ Ajan enimmäkseen EP8 moottorisella pyörällä ilman avustusta. Mutta tuommoista kuvaamaasi tahmaamista en ole ikinä havainnut. Ajan siis virrat päällä mutta avustus OFF asennossa.
Nyt alkanut muutamalla viime lenkillä e8000 (Spectral:On 7) välillä avustus nykimään ja sitten noin 1-3 kertaa lenkillä ylämäessä antaa e010. Kun käynnistää niin toimii ja välillä ei nykimistäkään ole. Voiko johtua ihan kosteudesta tai jostain heikoista liitoksista? Pitää varmaan ainakin ensiksi ottaa pyörä sisälle kuivamaan vähän pidemmäksi aikaa.
Ja jos vika ei ala korjaantumaan, niin pitääkö pyörä lähettää Canyonille vai voiko Shimanon huollot korjata tällaista takuuseen?
Omani alkoi antamaan e010:aa höystettynä "service reportin" erittelemällä E02000:lla:
Tosin ongelma ilmeni satunnaisesti riippumatta kuormituksesta. Akkutelineen säätö auttoi, vaikkei akku kyllä mitenkään erikoisen löysällä ennen toimenpidettä ollut.E02000
Communication error between the battery and drive unit detected.
Symptoms
? Unable to use the assist function.
Have your place of purchase perform the following.
? Check to see if the cable between the drive unit and battery is connected correctly, and check the power cord for abnormalities.
^ Kyllähän tämä jo kuulostaa sille että näissä EP8 moteissa on jotain tyyppivikaa, hieman huolestuttaa kun omaankin vaihdettiin motti ja nyt pesun jälkeen oli kaikenlaista käynnistysongelmaa + virhekoodia. Oma tosin alkoi toimimaan kun kuivatteli paikkoja ja laitoin liittimiin contact protectia.
Muistan kun oma pyörä tuli Canyonilta moottorin vaihdosta niin paketista nousi todella voimakas silikonin haju. Jotain siellä on lisätiivistetty, haiskahtaa että jostain vettä pääsee moottoriin ja rikkoo elektroniikkaa. Mutuahan tämä toki on.
Minkälaisia ääniä muilla kuuluu EP8 moottoreisa? Itsellä kampia pyörittäessä/heiluttaessa kolina, tämä oli ilmeisesti ominaisuus? Sitten on tullut semmonen vaimeampi naksunta ajaessa kun vasemman puolen kammella polkaisee, toki tätä ääntä ei kuulu koko aikaa ja saa kuunnella ihan tarkasti että kuulee, pyörä helkama fe11 jolla ajettu 800km, kannattaako vielä olla takuuseen yhteydessä?
Sähköpyörien moottorit eivät missään nimessä vielä ole riittävän laadukkaita. Maanantai kappaleita ja mahdollisia tyyppivikoja on aika monen valmistajan moottoreissa. Shimano lähti aika myöhään kehittämään sähkömoottoria ja ensimmäinen julkaistiin 2010. Yamaha on ehkä pisimmällä. Sen ensimmäinen moottori julkaistiin 1993 ja on tällä hetkellä suurista merkkivalmistajista aika luotettavan maineessa. Tietenkin kun se on useita vuosia kauemmin sitä kehittänyt, niin olisi jopa aika erikoista jos edelleen olisi paljonkin lastentauteja.
Brose on modannut kuorma-auton ohjaustehostajan sähköfillariin sopivaksi.
Naksunta voimistunut, päivän ensimmäiselle lenkille kun lähtee niin ensimmäiset pari sataa metriä kuuluu moottorista naksuntaa ja sen jälkeen loppuu, joka päivä sama homma, mistähän mahtaa olla kyse? Onko vastaavia kokemuksia? Shimano ep8 moottori
Jos sinulla on läskipyörä, niin kampien kiinnitys kannattaa tarkistaa.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...77#post3080077
Helkama fe11 sähköläski, noin 600km sitte löysty toinen kampi päätypultin tiputtua mutta sen jälkeen pysyny hyvin kiinni ja samalla pysyny päätypulttiki, moottorin sisäiseltä ääneltä se kovasti kuulostaa, vikakoodeja ei tuu
^Se päätypultti ei edelleenkään pidä sitä kampea kiinni. Sitä käytetään vain ja ainoastaan kammen asentamisessa paikalleen. Sen jälkeen sen voi ottaa pois.
^Pitää kokeilla, mutta edelleen en jaksa uskoa, että muovikorkki varsinaisesti pitää niitä kampia kiinni.
Jättäkää ne kammenpultit pois ja kokeilkaa kuinka kauan kammet pysyy paikallaan pelkällä muovikorkilla. Selvinnee aika äkkiä mikä kammet pitää paikallaan.
Kirjanmerkit