GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 24 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

  1. #691
    Miten voi olla mahdollista, että 2020-mallin Emax on nollannut ODO-mittarin? En ole tuota kovin usein edes katsellut, mutta nyt satuin huomaamaan että DST ja ODO olivat sama lukema (113). Pyörällä kuitenkin ajettu jotain 1500 km luokkaa, mikä aiemmin näkynyt myös ODO:ssa. Mitään en ole räpeltänyt, yhtäkkiä muuttunut jostain syystä??

  2. #692
    Täällä 2021 emax
    160km kampi irti ja ihan sileät boorit
    (Uusi kampi paikoilleen ja loctite)
    Aika pian sai alkaa kirimään pultteja.

    600km kampi irti ja ihan paskana boorit.

    Tähän syssyyn myös moottori alkoi herjaamaan e010 ja eikä halunnut lähtä enään päälle.

    6vkoa takuuhuollossa
    Vaihdettu nyt uusi moottori/akseli
    Uusi kampi (malli sama)

    Otetaan veikkauksia kauan menee että taas pashana? Ite veikkaan alle 100km, että alkaa pultit löystymään.

    Mitä lukenut juttuja, niin eipä ole vielä 100varmaa kampea edes olemassa ep8:iin??

  3. #693
    Täytyypä kirjoitella pitkästä aikaa kokemuksia noista emaxin kammista. Neljäs takuuseen vaihdettu vasen kampi on nyt pysynyt paikallaan jo puolitoista kuukautta, ja yli 500km. En tiedä mitä eroa niissä on aiempiin, mutta toistaiseksi ei enää ole ollut ongelmia. Vahvemmat päätytulpat on edelleen suunnitteluasteella..

  4. #694
    ^ mikä merkki kammessa?

  5. #695
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Luulen ettei vahvemmista päätytulpista ole apua. Jos se kampi pääsee löystymään, se korkkaa myös päätytulpan samalla.

  6. #696
    Samoxin kammet. Tuossa aiemmin olikin juttua pitkistä päätytulpista jotka vahvistaisi myös akselia, ettei se murtuisi niin helposti kuin muutamilla on käynytkin. Tarkalla mitoituksella tulppa auttaisi myös kammen pysymistä paikallaan.

  7. #697
    Minulla on kampi pysynyt kiinni mutta 300km / 2kk mittarilukemassa alkoi kuulua vasemmalta puolelta narskahtelua kun poljin on alakuolokohdassa. Epäilin ensin polkimen laakerointia (nylon holkki) mutta laakerin kiristäminen tai löysääminen ei vaikuta ongelmaan. Tänään huomasin että EP8 keskiön akselissa on n.1mm välys. Kuuluukohan tämä asiaan eli onko teillä vastaava välys? Epäilyni on että narskuminen tulee keskiön laakeroinnista. Nyt on mittariin kertynyt 520km kevyttä pappa-ajoa ja olen laittanut viestiä myyjälle ja valmistajalle. Vastausta odotellaan ... Vikakuvaukset Youtubessa https://youtu.be/_3LHC6mEMy0 ja https://youtu.be/uLsasR-nKjg

  8. #698
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mausel Katso viesti
    Minulla on kampi pysynyt kiinni mutta 300km / 2kk mittarilukemassa alkoi kuulua vasemmalta puolelta narskahtelua kun poljin on alakuolokohdassa. Epäilin ensin polkimen laakerointia (nylon holkki) mutta laakerin kiristäminen tai löysääminen ei vaikuta ongelmaan. Tänään huomasin että EP8 keskiön akselissa on n.1mm välys. Kuuluukohan tämä asiaan eli onko teillä vastaava välys? Epäilyni on että narskuminen tulee keskiön laakeroinnista. Nyt on mittariin kertynyt 520km kevyttä pappa-ajoa ja olen laittanut viestiä myyjälle ja valmistajalle. Vastausta odotellaan ... Vikakuvaukset Youtubessa https://youtu.be/_3LHC6mEMy0 ja https://youtu.be/uLsasR-nKjg
    Tuo päittäisvälys on kuulemma normaalia EP8:ssa.
    Novus Ordo Mundi

  9. #699
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Mullakin on EP8:ssa iha pieni välys sivuttais suunnassa. Jotain max 1mm kans, käsittääkseni täysin normaalia. Eikä pidä siis mitään ylimäärästä ääntä.

  10. #700
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Enpä tiä, aika huonolta alkaa näyttämään tuon ep moottorin laatu jos tuollanen välys kuuluu asiaan. Omalla e8000 ajettu kohta 3000km ja annettu semmosta kyytiä että oksat pois. Ihmeen kestävä malli ainakin tämä 2020 malli. Kahvan tuppeja mennyt ja jarru kahva kerran onneksi sain sormet välistä. Toki takapakka eturatas, rengas sarja ja ketjuja pitänyt uusia.
    Mut moottoriin ei ole tarvinut koskea eikä varsinkaan kampiin. Mulla 85 elopainoa joten eise helpolla ole päässyt.

  11. #701
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Jos ne toimii klapista huolimatta niin mitä väliä sillä sit on? En ainakaan itse tuota huomaa ajossa millään tavalla, lukkopolkimetkin on.

  12. #702
    Onko teillä mitään valistunutta arvausta mistä tämä videolla taltioitu narskaus kuuluu? Samaan aikaan tuntuu polkimessa pieni "täräys". Pirun ärsyttävää ja ulkopuolisetkin sen huomaa eli päät kääntyy. Hyvää mainosta Tunturille siis, vaikka ääni tuleekin Shimanon EP8:sta. Nämä alkuperäispolkimet on kuulemma ihan kuraa (laakerina nylon holkit), eikä näiden holkkien kiristäminen vaikuta oireeseen mitenkään. Voisihan sitä kokeilla tilata paremmat (lue kalliimmat) polkimet. Olen yrittänyt paikallistaa voice recorderilla äänen lähdettä, mutta hankalaahan se on. Valmistajan/myyjän vastausta odotellessa... Ompahan Shimano sanut kyhättyä markkinoille kehnon tuotteen, ei voi muuta todeta.

  13. #703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Jos ne toimii klapista huolimatta niin mitä väliä sillä sit on? En ainakaan itse tuota huomaa ajossa millään tavalla, lukkopolkimetkin on.
    Jos narskaus ja klappi johtuvat toisistan niin ongelma on. Jos narskaus tulee muualta niin sitten klappi on ok, vaikkakin se kertoo huonoa laakeroinnin toteutuksesta ja laadusta.

  14. #704
    Lainasin pojan pyörästä polkimen. Ei vaikutusta narskumiseen. Narskuminen tulee siis keskiön akselin laakereista. Kinkit on ilmeisesti kasanneet halvimmilla laakereilla mitä hyllystä löytyy. Muutama sata kilsaa ajettu pappa-ajoa.

  15. #705
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Mahtaa olla hyvät katteet reilun 3500 euron pyörässä, jos ihan peruskomponenteissa on jo pihistelty.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  16. #706
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Päittäisvälys on kaikissa EP8 moottoreissa tehtaalta lähtien. Jostain syystä todenneet tarpeelliseksi ja sellaisen laittaneet . Ja tuo narskuminen johtuu jostain ihan muusta.
    Novus Ordo Mundi

  17. #707
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Päittäisvälys on kaikissa EP8 moottoreissa tehtaalta lähtien. Jostain syystä todenneet tarpeelliseksi ja sellaisen laittaneet . Ja tuo narskuminen johtuu jostain ihan muusta.
    Joo melkoisia olettamuksia EP8:n laatuun liittyen vaikka varsinaista vikaa vielä etsitään...

  18. #708
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mausel Katso viesti
    Onko teillä mitään valistunutta arvausta mistä tämä videolla taltioitu narskaus kuuluu? Samaan aikaan tuntuu polkimessa pieni "täräys". Pirun ärsyttävää ja ulkopuolisetkin sen huomaa eli päät kääntyy. Hyvää mainosta Tunturille siis, vaikka ääni tuleekin Shimanon EP8:sta. Nämä alkuperäispolkimet on kuulemma ihan kuraa (laakerina nylon holkit), eikä näiden holkkien kiristäminen vaikuta oireeseen mitenkään. Voisihan sitä kokeilla tilata paremmat (lue kalliimmat) polkimet. Olen yrittänyt paikallistaa voice recorderilla äänen lähdettä, mutta hankalaahan se on. Valmistajan/myyjän vastausta odotellessa... Ompahan Shimano sanut kyhättyä markkinoille kehnon tuotteen, ei voi muuta todeta.
    Polkimet nyt kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Oletko kokeillut polkea seisaaltaan? Tai käsien ote kevennettynä tai irti tangosta? Satulatolpan tai stemmin / ohjaustangon / ohjauslaakerin narahtelut voivat johtua rungossa kauaskin äänilähteestä. Oletko tarkistanut moottorin kiinnityspulttien kireyden? Löysällä olevat pultit voivat aiheuttaa moottorin liikahtelun kehdossaan polkemisen tahtiin.

  19. #709
    Uusi täällä ja sorry jos tulee väärään paikkaan tai jos tästä ollut keskustelua täällä (en löytänyt pikaisella haulla), kysyn siis miten Emaxissa (2021, ep8) saa valot päälle ja niin, että jäävät päälle. En osaa käyttää käyttöpaneelia tms., saan kyllä näytölle Light, mutta en osaa käyttää päätteen yhtä ainoaa painiketta, jotta pääsisin tuonne valikossa kun tuo on näytöllä alimpana. Miten tuo käyttöpääte siis toimii tuolla yhdellä napilla, ei osannut edes x-sukupolveen kuuluva poikanikaan auttaa... ? Ja en kyllä löytänyt vastauksia googlettamallakaan eli käyttöohjeet ei minusta mene noin detaljeihin.

    Ja kyseessä työsuhdepyörä, johon liikkeessä asennettu nuo. Olivat päällä kun ajoin liikkeestä kotiin, mutta sitten en enää saanutkaan päälle.

  20. #710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Polkimet nyt kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Oletko kokeillut polkea seisaaltaan? Tai käsien ote kevennettynä tai irti tangosta? Satulatolpan tai stemmin / ohjaustangon / ohjauslaakerin narahtelut voivat johtua rungossa kauaskin äänilähteestä. Oletko tarkistanut moottorin kiinnityspulttien kireyden? Löysällä olevat pultit voivat aiheuttaa moottorin liikahtelun kehdossaan polkemisen tahtiin.
    Korkealaatuisiahan nämä ovat vaikka foorumilla on sivukaupalla tarinaa polkimien murtumisista ym. Tämmöset kuuluu tänäpäivänä asiaan kalliimmissakin vehkeissä. Yksi kuudesta moottorin pulteista oli hieman löysempi mutta sen kiristämisellä ei vaikutusta. Kaikki muutkin pultit on käyty läpi. Narskaus kuuluu ja myös tuntuu pienenä täräyksenä vain vasemmassa polkimessa sen ollessa alakuolokohdassa. Näin myös seisaaltaan ajettaessa tai moottorin ollessa missä tahansa ajomoodissa sekä off asennossa. Joku paikka on selkeästi löysällä moottorikopan sisällä liittyen kampien akseliin. Moottorin omatoiminen tutkiskelu/purkaminen aiheuttaisi takuun raukeamisen joten pyörä on nyt vietävä myyjälle Turkuun (yli 400 km eestaas) tutkittavaksi.

  21. #711
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sunnuntaipoljeksija Katso viesti
    Uusi täällä ja sorry jos tulee väärään paikkaan tai jos tästä ollut keskustelua täällä (en löytänyt pikaisella haulla), kysyn siis miten Emaxissa (2021, ep8) saa valot päälle ja niin, että jäävät päälle. En osaa käyttää käyttöpaneelia tms., saan kyllä näytölle Light, mutta en osaa käyttää päätteen yhtä ainoaa painiketta, jotta pääsisin tuonne valikossa kun tuo on näytöllä alimpana. Miten tuo käyttöpääte siis toimii tuolla yhdellä napilla, ei osannut edes x-sukupolveen kuuluva poikanikaan auttaa... ? Ja en kyllä löytänyt vastauksia googlettamallakaan eli käyttöohjeet ei minusta mene noin detaljeihin.

    Ja kyseessä työsuhdepyörä, johon liikkeessä asennettu nuo. Olivat päällä kun ajoin liikkeestä kotiin, mutta sitten en enää saanutkaan päälle.
    Eikös avustuksensäätönapeilla mennä näytössä ylös ja alas. Näytön napilla hyväksytään valinta.
    Novus Ordo Mundi

  22. #712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Eikös avustuksensäätönapeilla mennä näytössä ylös ja alas. Näytön napilla hyväksytään valinta.
    No ajattelinkin, että jotain simppeliä se varmaan on ja kuulostaa nyt ihan loogiselta...

  23. #713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mausel Katso viesti
    Korkealaatuisiahan nämä ovat vaikka foorumilla on sivukaupalla tarinaa polkimien murtumisista ym. Tämmöset kuuluu tänäpäivänä asiaan kalliimmissakin vehkeissä. Yksi kuudesta moottorin pulteista oli hieman löysempi mutta sen kiristämisellä ei vaikutusta. Kaikki muutkin pultit on käyty läpi. Narskaus kuuluu ja myös tuntuu pienenä täräyksenä vain vasemmassa polkimessa sen ollessa alakuolokohdassa. Näin myös seisaaltaan ajettaessa tai moottorin ollessa missä tahansa ajomoodissa sekä off asennossa. Joku paikka on selkeästi löysällä moottorikopan sisällä liittyen kampien akseliin. Moottorin omatoiminen tutkiskelu/purkaminen aiheuttaisi takuun raukeamisen joten pyörä on nyt vietävä myyjälle Turkuun (yli 400 km eestaas) tutkittavaksi.
    Nuo mystisten naksumisten tai narskumisten syy voi olla lähes missä tahansa voimansiirron komponentissa tai missä muualla tahansa. Itsekin olin aikoinaan aivan varma, että keskiöstä ääni tulee ja aivan tuurilla kiristin lopulta ohjainlaakeria ja naksuminen loppui sillä kertaa siihen. Voisit koittaa kiristää myös eturattaan pultit. Varmaan on pyörässä Shimanon teräspultit. Suositus olisi 7.9~10.7 Nm. Itse kiristän eturattaan teräspultit omassa sähköpyörässä 14 Nm.
    Torque Specifications | BikeRide

  24. #714
    Tuli tupla

  25. #715
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mausel Katso viesti
    Korkealaatuisiahan nämä ovat vaikka foorumilla on sivukaupalla tarinaa polkimien murtumisista ym. Tämmöset kuuluu tänäpäivänä asiaan kalliimmissakin vehkeissä. Yksi kuudesta moottorin pulteista oli hieman löysempi mutta sen kiristämisellä ei vaikutusta. Kaikki muutkin pultit on käyty läpi. Narskaus kuuluu ja myös tuntuu pienenä täräyksenä vain vasemmassa polkimessa sen ollessa alakuolokohdassa. Näin myös seisaaltaan ajettaessa tai moottorin ollessa missä tahansa ajomoodissa sekä off asennossa. Joku paikka on selkeästi löysällä moottorikopan sisällä liittyen kampien akseliin. Moottorin omatoiminen tutkiskelu/purkaminen aiheuttaisi takuun raukeamisen joten pyörä on nyt vietävä myyjälle Turkuun (yli 400 km eestaas) tutkittavaksi.
    Kampiongelmat eivät suoraan liity moottorin laatuun, sillä Shimano ei valmista fatbike kampia. Ontto keskiöakseli olisi toki voinut olla vahvempaa tekoa. Katsoin vielä kerran (ja kuuntelin) tuon videon ja tuli mieleen, että jos nuo eturattaan pultitkin on kireällä, niin oletko koskaan käyttänyt kampia irti? Voisiko ääni tulla kammen ja keskiöakseli liitoksesta? Jos siellä on vaikka kampien booreissa vikaa tai akselissa alkavaa murtumaa tmv.? Seuraavaksi voisi vielä tarkistaa eturattaan spiderin lukitusrenkaan kireyden, vaikka onkin oikealla puolella. Harvalla vain on avainta tuohon, mutta jos on selvästi löysällä, niin tuntuu kyllä ratasta heiluttelemalla.

  26. #716
    Mikä eturatas sopii tähän

  27. #717
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Kampiongelmat eivät suoraan liity moottorin laatuun, sillä Shimano ei valmista fatbike kampia. Ontto keskiöakseli olisi toki voinut olla vahvempaa tekoa. Katsoin vielä kerran (ja kuuntelin) tuon videon ja tuli mieleen, että jos nuo eturattaan pultitkin on kireällä, niin oletko koskaan käyttänyt kampia irti? Voisiko ääni tulla kammen ja keskiöakseli liitoksesta? Jos siellä on vaikka kampien booreissa vikaa tai akselissa alkavaa murtumaa tmv.? Seuraavaksi voisi vielä tarkistaa eturattaan spiderin lukitusrenkaan kireyden, vaikka onkin oikealla puolella. Harvalla vain on avainta tuohon, mutta jos on selvästi löysällä, niin tuntuu kyllä ratasta heiluttelemalla.
    Otin vasemman kammen irti keskiöakselilta. Boorit näyttivät melko hyviltä. Ihmetyttää miksi Shimanon keskiöakseli on niin lyhyt ja booreissa hyödynnettävissä olevaa kosketuspintaa kammille vain 10 mm. Mielestäni tämä on liian vähän, koska kammen ja keskiön liitokseen kohdistuu suuria rasituksia kun raskas kuski ajaa seisaaltaan röykkyjä tai suorittaa tiukkoja nousuja. No booreja tuntuukin murenevan. Putsasin boorit kliinerillä ja kasasin kammen pultit ja keskiösuojan kupin oikeaan momenttiin. Koeajossa totesin että narskuminen on hävinnyt! Hyvä homma mutta saas nähdä miten kestää jatkossa. Olisiko hyvä idea laittaa booreihin mietoa ruuvilukitetta lisävarmistukseksi? Kiitos joka tapauksessa neuvoista.

    PS Kuluttajan kannalta on oleellista että hankittu tuote toimii luotettavasti ja turvallisesti. Valmistajan tehtävänä on oikeiden alihankkijoiden ja komponentit valinta ja valvonta, koska on tuotevastuussa valmistamansa laitteen turvallisesta toiminnasta ja laadusta. Epäonnistumiset / onnistumiset näkyvät loppujen lopuksi yrityksen kannattavuudessa ja brändin maineessa.

  28. #718
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Nojaa, esimerkiksi DT swiss ratchet navoissa on vielä pienempi kuin 10mm ja sinne tulee sama voima kuin kampeista ja hyvin kestää. Noissa boorissa vois kyllä olla vähän enemmän syväämpiä kynsiä. Lähinnä se, että toi 10mm kontakti ei oo ainoa syy tähän.

  29. #719
    Täällä nyt menty 300km huollon jälkeen. 200km nättiä ja 100km tälli päällä Lapissa kolmessa eri tunturissa. Ei ole vielä pultit löystynyt kammessa yhtään...

  30. #720
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    48
    Huhujen mukaan eMaxista tulossa täysjousto malli ens kaudeksi. Kellään antaa mitään lisätietoja?
    Liikkeestä eivät kerro muuta kuin, että tulossa on..

Samanlaisia aiheita

  1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 14.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 12.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.01.2019, 09.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •