HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 342 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242 292 332 340 341 342 343 344 352 392 442 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.231 - 10.260 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10231
    Mitkäs kiekot duriksen ratsussa? Onko kenties DT CRC 1400?

  2. #10232
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    ^^^Hyvän näköinen graveli.

    Mielenkiintoista kuulla mielipiteitä ja tuloksia mikäli testaat. 3T julkaisi aikoinaan kun pyörä tuli markkinoille omaa dataa, jossa tuo oli 32 kmh vauhdissa aerodynaamisempi kuin perinteinen maantiepyörä (sellainen pyöreärunkoinen) samoilla maantiekiekoilla. Jos eroa ei sitten huomaa S5.een niin ei kait sitten mihinkään muuhunkaan.


    lisäys: tuossa se artikkeli olikin https://www.bikeworldnews.com/2016/0...ow-speed-aero/

  3. #10233
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Mitkäs kiekot duriksen ratsussa? Onko kenties DT CRC 1400?
    Olispa. Nuo on ihan karvalakki alumiiniset CR1600. Ensi kesäksi voisi vähän syvempää kuitua speksata.

  4. #10234
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    742
    On siinä ukot työntäneet hiekkatiellä! Hattua durikselle.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  5. #10235
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Canyonilta tullut aika kattavasti graveleita myyntiin, eri koossa ja hintaluokissa sekä uusilla väreillä. Saatavuus per heti-tammikuu 2022.
    Mm. alumiininen grail, sramin rival e-tapilla 2.299 ja kuituinen shimanon 2x11 2.599.
    Hinnaston yläpäässä kuituinen grail sramin redillä 6.749.






    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-bikes/

  6. #10236
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Oma projekti päätökseen.



    https://photos.app.goo.gl/EchwsM5SyETYbAGw5 linkki jos kuva ei näy.

    Ensin keräilin osat monista kaupoista edelliseen pyörään, mutta päädyin lopulta etsimään uuden rungonkin. Kohtuu edullisten runkojen saatavuus liki nolla niin päädyin tähän http://www.carbonda.com/road/gravel/80.html. Samalla sai hyvää harjoitusta kasata pyörä.
    Privileged muokkasi tätä : 21.11.2021 at 13.23

  7. #10237
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Canyonilta tullut aika kattavasti graveleita myyntiin, eri koossa ja hintaluokissa sekä uusilla väreillä. Saatavuus per heti-tammikuu 2022.
    Ei kyllä kannata luottaa noihin Canyon:in toimituspäivälupauksiin. Kaveri tilasi 2015 marraskuussa pyörän ja piti saapua maaliskuussa -16. 5* selittelymeilien kera saapui pyörä juhannusviikolla. Ei kannata hävittää vanhaa filoa ennenkuin Canyon on 100% varmasti kotipihassa.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  8. #10238
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Topstone Leftyn tilalle rakentelin vähän kevyemmän graveli . Ensilenkki talvimoldissa, positiiviset kokemukset!

    Argon Krypton CS
    Fulcrum Wind 40
    Easton Ec90 SL kammet
    Zippin tanko
    GRX 1x Di2
    jne.

    Alle 8kg kuvan kokoonpanossa.


  9. #10239
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Alle 8kg kuvan kokoonpanossa.
    Ei uskota tätä kyllä alkuunkaan.

  10. #10240
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.248
    Mikä tuossa painaa?

  11. #10241
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei uskota tätä kyllä alkuunkaan.
    Ettekö?

    Okei, tarkennetaan sen verran että punnittu ilman multitoolia, varasisuria, gps mounttia, lokareita. Polkimien kanssa excel ja vaaka näytti aika tarkalleen 7900gr.

  12. #10242
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Ettekö?

    Okei, tarkennetaan sen verran että punnittu ilman multitoolia, varasisuria, gps mounttia, lokareita. Polkimien kanssa excel ja vaaka näytti aika tarkalleen 7900gr.
    Noniin, laukku ja täysi juomapullokin oli varmaan poissa

  13. #10243
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Noniin, laukku ja täysi juomapullokin oli varmaan poissa
    No toki, ehkä vähän huonosti ilmaistu

    Lyhyesti Ethirteenin 9-34 pakka pelaa tuon GRX kanssa todella hyvin. Kyyti on paljon mukavampaa kuin odotin, nyt paikallaan 33mm Tracer Prot. Tolppa tulee vaihtumaan vielä.

  14. #10244
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    No joo. Lähinnä pointti tuossa ettei moderni aero gravel häviä ilmanvastuksessa oikealle maantiepyörälle käytännössä yhtään jos kiekot ja renkaat samat. Ainakaan normaaleissa lenkkivauhdeissa. Jos en ajaisi maantiellä kisaa niin hyvin ajaisi kaikki ajot tuolla. Tosin sitten alkaisi varmaan ärsyttämään kampien/eturaittaiden vaihto, että saa molempiin sopivat välitykset.
    Vastaan tähän sillä itselleni on kertynyt aiheesta varsin paljon kokemusta. Esim. tämä: https://www.strava.com/activities/3852035086

    Aero-gravel (Exploro, Kanzo Fast etc) aerokiekoilla ja nopeilla gravel-renkailla kulkee maantiellä aivan kuten tavallinen maantiepyörä maantierenkailla. Tässä esim. ajo Exploro Racemaxilla niin että alla ovat Enve 5.6:t joilla Challenge Strada Bianca 36mm:t. "Tavalliseksi" referenssipyöräksi lasken esim. Cervelo R5:n tai BMC Teammachinen. All-out aeropyörä (esim. Cervelo S5) on nopeampi, mutta eroa vastaavilla tehoilla on 1,5-2km/h eli vähemmän kuin ehkä voisi kuvitella.

  15. #10245
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti
    Vastaan tähän sillä itselleni on kertynyt aiheesta varsin paljon kokemusta. Esim. tämä: https://www.strava.com/activities/3852035086

    Aero-gravel (Exploro, Kanzo Fast etc) aerokiekoilla ja nopeilla gravel-renkailla kulkee maantiellä aivan kuten tavallinen maantiepyörä maantierenkailla. Tässä esim. ajo Exploro Racemaxilla niin että alla ovat Enve 5.6:t joilla Challenge Strada Bianca 36mm:t. "Tavalliseksi" referenssipyöräksi lasken esim. Cervelo R5:n tai BMC Teammachinen. All-out aeropyörä (esim. Cervelo S5) on nopeampi, mutta eroa vastaavilla tehoilla on 1,5-2km/h eli vähemmän kuin ehkä voisi kuvitella.
    Tähän strade bianchien nopeuteenhan tuli just ihan testiäkin. Siis nyt verrattiin gp5000tl renkaisiin. Stradet ovat oikeasti tasoissa contin kanssa, eivätkä pelkästään nopeat gravell renkaina.

    https://www.bicyclerollingresistance...rix-5000-tl-32

    Huikeita renkaita tekee challange nykyään.

  16. #10246
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti
    ...Tässä esim. ajo Exploro Racemaxilla niin että alla ovat Enve 5.6:t joilla Challenge Strada Bianca 36mm:t...
    Onko muuten tietoa minkä kokoiset renkaat menee Exploroon niiden omien lokasuojien kanssa? Nuo 36mm Strade Biancat voisi olla aika täydelliset näillä syksyn märille gravel/road lenkeille missä kuraa lentää. En vaan tunnu löytävän mistään tarkkaa tietoa minkä kokoiset renkaat noihin lokareihin oikeasti menee.

    https://www.3t.bike/en/spare-parts/a...nders-914.html

  17. #10247
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Oma projekti päätökseen.



    https://photos.app.goo.gl/EchwsM5SyETYbAGw5 linkki jos kuva ei näy.

    Ensin keräilin osat monista kaupoista edelliseen pyörään, mutta päädyin lopulta etsimään uuden rungonkin. Kohtuu edullisten runkojen saatavuus liki nolla niin päädyin tähän http://www.carbonda.com/road/gravel/80.html. Samalla sai hyvää harjoitusta kasata pyörä.
    Hieno!! Siistit kiekot myös. Carbonda on kyllä hyvä peli, sillä menee vaikka mistä. 40 mm kumien kanssa pysyy maantiellä helposti Madonejen mukana, eilen tuli vedeltyä kivikkojuurakkoja lenkin loppuun nastarenkailla ilman mitään ongelmia. Sitten kun olen ajanut omani loppuun ostan varmaankin samanlaisen tilalle. Kuinka pitkä toimitusaika sulla oli?

  18. #10248
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Hieno!! Siistit kiekot myös. Carbonda on kyllä hyvä peli, sillä menee vaikka mistä. 40 mm kumien kanssa pysyy maantiellä helposti Madonejen mukana, eilen tuli vedeltyä kivikkojuurakkoja lenkin loppuun nastarenkailla ilman mitään ongelmia. Sitten kun olen ajanut omani loppuun ostan varmaankin samanlaisen tilalle. Kuinka pitkä toimitusaika sulla oli?
    Kiitos! Kiekot on JED-Bikes tuotantoa, 55 mm korkeat, 22 mm sisäleveys, ulkoa 30 mm ja vähän reilu 1500 g. Ensi talveksi harkinnassa 650b kiekot leveillä nastarenkailla jos sellaisia järkeviä löytyy. Nyt 40 mm Terra Speedit ja talveksi 38 mm Gravdalit jotka juuri tämän talven ehkä kestää. Nyt paino kuvan kokoonpanolla ilman laukkuja n. 8,8 kg.

    Ensimmäisen viestin laitoin 26.9 ja paketti tuli 4.11. Eilen lyhyen lenkin kokemuksella asialliselta peliltä vaikutti!

  19. #10249
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Kiitos! Kiekot on JED-Bikes tuotantoa, 55 mm korkeat, 22 mm sisäleveys, ulkoa 30 mm ja vähän reilu 1500 g. Ensi talveksi harkinnassa 650b kiekot leveillä nastarenkailla jos sellaisia järkeviä löytyy. Nyt 40 mm Terra Speedit ja talveksi 38 mm Gravdalit jotka juuri tämän talven ehkä kestää. Nyt paino kuvan kokoonpanolla ilman laukkuja n. 8,8 kg.

    Ensimmäisen viestin laitoin 26.9 ja paketti tuli 4.11. Eilen lyhyen lenkin kokemuksella asialliselta peliltä vaikutti!
    Hyvät kiekot vaikuttaa olevan. 650b nastat voi olla ihan hyvä ratkaisu, mulla meinaa ottaa välillä 50 mm kumien kanssa kenkä kiinni eturenkaaseen. Mieluummin kuitenkin siedän tuota ongelmaa ja ajan 700c kiekoilla kuin pykälää pienemmillä. Sun runkosetti tuli kyllä nopeasti, mä jouduin odottamaan melkein kolme kuukautta, mutta kannatti odotella.

  20. #10250
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Ostin n. kuukausi sitten 3T Exploro Racen ja kovasti kyllä tykännyt. Aika lähellä tuo on maantiepyörää tuntumaltaan ja voisin kuvitella hyvin, että joku ajaisi tuolla maantiet ja gravelit. Maantiekampia ei vaan saa kiinni tarpeeksi isoilla rattailla, ottaa runkoon kiinni.
    Asento -17 stemmin kanssa hyvin lähellä omaa maantiepyörää. Ehkä 1-2cm lyhyempi. Keulakulmassa myös pienoinen ero mutta en sitä kyllä huomaa muuten kun putkelta ajaesa.

    Täytyy kesällä tuohon laittaa testiksi maantiekiekot/renkaat ja verrata miltä tuntuu ero oikeaan maantiepyörään (Cervelo S5) verrattuna samoilla renkailla/kiekoiilla


    Nopea peli tuo on. 70km Hiekkatieralli meni 37km/h keskarilla 40mm nappularenkailla. Aerokiekkojahan tuo vielä huutaisi
    Minkä kokoiset 2x eturattaat tohon exploroon mahtuis? Olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto "monikäyttöpyöräksi".

  21. #10251
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Minkä kokoiset 2x eturattaat tohon exploroon mahtuis? Olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto "monikäyttöpyöräksi".
    Taitaa maksimi olla 50/34 mitkä tuohon mahtuu.

  22. #10252
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Taitaa maksimi olla 50/34 mitkä tuohon mahtuu.
    Joka on muuten varsin hyvä yleiseskäyttöiseen gravelliin. Ei lopu välitykset kesken, kun sliksinä pitää 36-40mm kokoa.

  23. #10253
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Taitaa maksimi olla 50/34 mitkä tuohon mahtuu.
    50/34 menee sekin erittäin tiukalle ainakin 56cm kokoisessa rungossa. Tämä Quarq DZero mahtuu mutta Dura-Ace 50/34 jota myös sovittelin pyörään rakenteluvaiheessa ei olisi mennyt.

    Mitä muuten tulee Exploron omiin lokareihin ja siihen millaiset renkaat niiden kanssa mahtuu niin 700c kiekoilla on hankalaa, kun tilaa on pystysuunnassa niin vähän. Vaikea uskoa että 35mm isommat voisivat mitenkään sopia.


  24. #10254
    Kiitos tämä on hyvä tieto. 50t ratas olis hyvä saada menemään jos slickseillä ajaa.

  25. #10255
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Kiitos tämä on hyvä tieto. 50t ratas olis hyvä saada menemään jos slickseillä ajaa.
    Laitat vaikka 9-39 pakan niin riittää välit varmasti pienemmälläkin rattaalla.

  26. #10256
    Sekin vois olla.
    En ole vaan pitänyt pakassa 10 hampaistakaan ihan parhaana vaihtoehtona. Kuluu nopeasti ja hyötysuhde tunnepohjalla heikompi kuin isommat.

  27. #10257
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Sekin vois olla.
    En ole vaan pitänyt pakassa 10 hampaistakaan ihan parhaana vaihtoehtona. Kuluu nopeasti ja hyötysuhde tunnepohjalla heikompi kuin isommat.
    Samaa mieltä.
    Ja ainakin kaikissa omissa fillareissa 10 ja vähän 11 myös tuntuu epämukavalta/värisevältä ajettavalta. Sekä 1x että 2x vehkeissä jotka kyllä pitäisi olla säädöissä.

  28. #10258
    K.Kuronen Guest
    ^Samasta syystä mulla on ollut 12-25 -maantiepakasta 1/2 alinta ratasta 11-40 maastopakassa. Kokemus on vähän ristiriitainen: 12-hampainen on hyvä, mutta vaihtaminen ei ole yhtä sujuvaa.

    Pidän noita (11,) 10 ja 9-hampaisia enemmän markkinamiesten hömpötyksinä, että saavat laajan välitysalueen: 576% on komeampi, kuin 450%.

  29. #10259
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Uus Gran Fondo (issue 19) vertailee joustograveleita maastureihin monikäyttöisyystulokulmalla. Täpäri-URS ja Lauf XPLR Rudyllä (+ Grizl ilman joustoa ja joku toinenkin). Muutakin gg-asiaa, mm. rengasinserteistä gg-käytössä ja hyvä juttu Jämtlandin gravelmaastoista.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #10260
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Uudessa Cyclingtipsin podcastissa on juttua uudesta Cervelo R 5 CX:stä, joka on juuri julkaistu ja on tulossa ensi kesäkuussa myyntiin. Pyörä on suunniteltu nimenomaan cx-pyöräksi ja otsikkokoin kuuluu vapaasti suomennettuna; kuinka suunnitella cyclocross kisapyörä joka ei ole gravelpyörä. Tämä "gravelsuuntaus tai yhteensopivuus/monikäyttöisyys" on ollut mukana mm. uudessa cruxissa ja cannondalessa. Tässäkin tulee rengastila olemaan reilu, joten ilmeisen leveät renkaat siihen tulee mahtumaan.

    Tuossa lähetyksessä Cervelon edustaja kertoi, että Aspero ja Caledonia edustavat tällä hetkellä noin 60 % heidän koko pyörämyynnistä, eli todella merkittävästä asiasta on kysymys. CX pyörien osuuden he arvioivat olevan yleisesti noin 5 -10 % cx-gravel segmentistä. Ymmärsin rivien välistä että osuus voisi olla tuolla ylälaidalla euroopassa ja usassa selkeästi vähemmän.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •