GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 341 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 241 291 331 339 340 341 342 343 351 391 441 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.201 - 10.230 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10201
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Krosseja ajellaan korkeaprofiilisilla mun käsittääkseni pääasiassa siksi, että ne kerää vähemmän mutaa kyytiin ja pääasiassa prot näyttäisi ajelevan samanlaisilla kiekoilla kelistä ja radasta riippumatta. Renkaat vaan vaihtuu.

    E: Duris ehti jo.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #10202
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tällaisen Hunt on julkaissut 2020. Verrattu aika sileää G one 38 rengasta vanteilla Enve 4.5 AR, 3.4 AR, Huntin 48 limitless maantiekiekko ja Huntin 4 season gravelkiekko (25 mm ulkoleveys, sisäleveys 20 mm ja 24 mm laippa). Eli vertailussa modernit korkeat ja leveät maantiekiekot vs ei-aero kapea ja matala gravel ja rengas sileähkö.

    Aerosimulaatio Dirty Kanza 321 km, 32 kmh. Huntin 4 seasonin ja Enve 4.5:n ero n. 7 min. Kun tuo ajoaika on sen 10 h, niin ero on vain tasolla 0,3 kmh.

    Väitän, että jos tuossa olisi testattu nappularengasta tai seminappulaa niin erot olisivat olleet vielä selkeästi pienempiä josko niitä olisi ollenkaan. DT swiss ja Hunt ovat molemmat myöntäneet että kun laitetaan nappularengas, niin erot kapenee paljon (vaikka trendi olisi samansuuntainen).

    Jotenkin tuntuu että tuossa aerogravelkiekko asiassa melkein tärkeäpää on mitä valmistajat eivät sano kuin sanovat. Satavarmasti testejä on tehty ja dataa löytyy eri nappularenkailla ja eri kiekoilla

    https://eu.huntbikewheels.com/blogs/...es-aero-matter
    Jostain muistan lukeneeni että sen aerokiekon etu on suurempi kun ilmanvastus tulee kulmasta.

    Tiedä sitten, mulla vaihtu kiekot pyöreä pinnaisista, litteä pinnaisiin niin sivutuulessa on syytä pitää kädet tangolla

  3. #10203
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Kyllähän modenri aero-gravel vaatii syvempää kiekkoa alle jo ihan ulkonäkösyistä
    Kyllä. Ja kaikki pyörät missä on voimakkaasti pudotettu seatstay, näyttää paremmille korkeammilla kiekoilla.

  4. #10204
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Canyonilta nyt varastossa Grailia, racevärissä. Väri + ohjaamo = ei ujoille

    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...-csr/3029.html

  5. #10205
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Näpyttele molempien pyörien ja komponenttien mitat tänne bikegeocalc.com ja valitse "shadow bike" ja sen jälkeen "fit delta" niin saat tarkan vastauksen.
    Jes, kiitoksia linkistä. Pari iltaa tuon käyttöä piti harjoitella ja kun ei muu auttanut, niin ohjetta lukea, mutta nyt alkaa hahmottumaan ero ajoasennossa pääpiirteiltään.

    Edit: tarkennetaan nyt tuota yllä olevaa sen verran, että se swap bikes nappi ei osunut silmään sitten millään ennen kuin luin ohjetta enkä sitä myöten ilman ohjetta keksinyt, että miten saan syötettyä kahden pyörän tiedot. Jotenkin vain ohitin sen kerta toisensa jälkeen.
    Bomb muokkasi tätä : 10.11.2021 at 12.54

  6. #10206
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Vaihdoin vielä kerran vaijerin ja kuoret, putsasin kahvan paineilmalla ja öljytty vaijeri sisään. Nyt pääsi 300km ja taas on vaijeri kahvassa jumissa. Ilmeisesti kahva on 4000km aikana kulunut paskaksi. Force 1 laatua. SRAMit on ilmeisesti todellisen pyöränkorjauksen harrastajan vaihteet ja ajomiehille on sitten Shimanot.
    Onhan sulla käytössä sramin vaihdevaijeri? Se on ohuempi kuin shimanot ja muut. Maantiekahvat on herkkiä ton suhteen.

  7. #10207
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Onhan sulla käytössä sramin vaihdevaijeri? Se on ohuempi kuin shimanot ja muut. Maantiekahvat on herkkiä ton suhteen.
    Mulla kyllä apex kahvassa shimanon vaijeri pelannut kuin se kuuluisa vessa

  8. #10208
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Canyonilta nyt varastossa Grailia, racevärissä. Väri + ohjaamo = ei ujoille

    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...-csr/3029.html
    Aijaisin. Ohjaamo varmaan ärsyttävä monessakin arkisessa asiassa

  9. #10209
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mulla kyllä apex kahvassa shimanon vaijeri pelannut kuin se kuuluisa vessa
    Se kahvan pää on aika ahdas ja kapeampi toimii paremmin. Viisas Itämaan tietäjä joskus tuosta vaijereiden paksuuserosta vinkkasi

    Ei noissa paljoa taida olla eroa...olisiko 1.1mm vs 1.3mm. Mutta ei se varmaan koko kahvaa jumita vaikka vähän siinä kohtaa ahdistaisikin.

  10. #10210
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Se kahvan pää on aika ahdas ja kapeampi toimii paremmin. Viisas Itämaan tietäjä joskus tuosta vaijereiden paksuuserosta vinkkasi

    Ei noissa paljoa taida olla eroa...olisiko 1.1mm vs 1.3mm. Mutta ei se varmaan koko kahvaa jumita vaikka vähän siinä kohtaa ahdistaisikin.
    No enpä tienny. Tosin kuorikin shimanoa ja kahvassa muistaakseni ihan hyvin tilaa vaikka vähän annelista se vaijeri onkin ujuttaa paikalleen

  11. #10211
    En tunnustaudu itämaan tietäjäksi, mutta joskus x9 aikana jurputin juuri 1.1mm vaijerin toimivan niin paljon paremmin kuin Shimanon 1,2-1,25mm vaijerit. En saanut kannatusta havainnolle, mutta edelleen käytän 1,1mm ja just dhl toi kiillotettuja sram vaijereita.
    Vaijerin kuoren sisälle en laita mitään öljy-pohjaista vaan aina silikoni sprayta. Toimii kurassa mainiosti.

    Sent from my BTV-W09 using Tapatalk

  12. #10212
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.247
    Jo vuosia SRAM:n kanssa Jagwireä käyttänyt eikä mitään ongelmia ollut...

  13. #10213
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Itselläkin ollu jotain Jagwireä noi kaapelit eikä ollut ongelmia niin koitin etsiä niistä halkaisijan.
    Bike discountin sivuilta poimittua:

    The Jagwire 2X Pro shifter cable set includes sufficient housings and end caps for the front and rear derailleurs.

    Specifications:
    Application: Road, MTB, City & Touring, Gravel
    Cable Diameter: 1.1 mm
    Cable Length: 2300 mm, 2800 mm
    Cable Housing Diameter: 4 mm
    Cable Housing Length: 3200 mm
    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  14. #10214
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Tuollainen se aiemmin mainittu uusin Orbean gravel on.
    Ihan hieno, oranssi tai vihreäkeulainen di2
    Etuhaarukka vaatii totuttelua, mutta "jos et voi peittää niin korosta sitä"

    https://www.bikeradar.com/news/2022-orbea-terra-launch/

  15. #10215
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tuollainen se aiemmin mainittu uusin Orbean gravel on.
    Ihan hieno, oranssi tai vihreäkeulainen di2
    Etuhaarukka vaatii totuttelua, mutta "jos et voi peittää niin korosta sitä"

    https://www.bikeradar.com/news/2022-orbea-terra-launch/
    Aika siisti mielestäni. Ei ole viety överiksi tuota kantikkaampaa muotiolua, eikä keulaakaan. Varsinkin tuo matta on komea.

  16. #10216
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Nextie on ollut näköjään hereillä ja laittanut uuteen gravel-kuituvanteeseen samankaltaiset speksit kuin Huntilla. Sisäleveys 29 mm, ulkoa 40 mm ja syvyyttä 45 mm. https://www.nextie.com/gravel-AGX-700C-NXT45AGX

  17. #10217
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Kävin viikonloppuna parissa kivijalassa kyselemässä ensi vuoden malleja. Aika nihkeältä tuntuu markkinat ja saatavuus ensi vuodelle yleisesti ottaen. Ei oikein ollut myyjilläkään tietoa mitä he saavat valmistajilta ja milloin

    Pikaisella nettisukkuloinnilla sellaisia +5 teur graveleita olisi ihan hetikin saatavilla (mm. bmc urs, aspero, 3t ) mutta 2-3 teurin hintaluokassa saa varautua pitkiin toimitusaikoihin ensi keväälle tai kesälle vaikka varaisi per heti. Katsoin M-L kokoja, jotka varmaan muutenkin ne yleisimmät ja nopeimmin menevät.

    Otos oli aika suppea, kotimaiset tonitoni, signature (ei hintatietoja pääsääntöisesti) sekä bike24 ja canyon.

    Lisäys. Jatketaan tätä sen verran, että M-L koossa tonitonilta 3T:tä ja bmc urssia ja signaturelta löytynee 3T:tä, divergeä ja cruxia, bike24:ssa 4-5 teurin hintaluokassa mm. asperoa, stigmata ja cannondalea ja canyonilta varastossa vaalenpunaista grailia ja harmaata grizliä 3-4 teurin hinnoissa

  18. #10218
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.247
    ^Ja voi olla ettei tilanne vielä heti ensi vuonnakaan helpotu ja turha kummia alennusmyyntejä kannata odottaa... Sama näköjään koskee osiakin, todella vaikeaa oli saada osia tuohon FlatBarGavel projektiin...

  19. #10219
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.247
    Kun puhutaan pyörien tyypeistä niin sattui silmään 3T Exploro Race niin kertoisko joku viisas miten tuo eroaa maantiepyörästä jos rengaskokoa ei lasketa ja unohdetaan insinööri höpinät? https://foxcomp.fi/3t-exploro-race-grx-1x-orange

  20. #10220
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kun puhutaan pyörien tyypeistä niin sattui silmään 3T Exploro Race niin kertoisko joku viisas miten tuo eroaa maantiepyörästä jos rengaskokoa ei lasketa ja unohdetaan insinööri höpinät? https://foxcomp.fi/3t-exploro-race-grx-1x-orange
    Ei mitenkään ?

    Luulen että varsinkin Suomen kaltaisessa maassa tuon kaltaiset pyörät tulevat olemaan kuuminta hottia tulevaisuudessa. Itse ainakin jos joskus vaihdan maantiepyörän vaihtuu se johonkin tuollaiseen jolloin pääsen gravelistakin eroon. Tosin maantieajoon kyllä kaksi etulimppua on ehdoton.

  21. #10221
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kun puhutaan pyörien tyypeistä niin sattui silmään 3T Exploro Race niin kertoisko joku viisas miten tuo eroaa maantiepyörästä jos rengaskokoa ei lasketa ja unohdetaan insinööri höpinät? https://foxcomp.fi/3t-exploro-race-grx-1x-orange
    Exploro Race on oranssinharmaa, makea, taatelinen, kypsän kirsikkainen, pähkinäinen, mausteinen, lämmin, ärhäkkä, viipyilevä. Aromiltaan mutainen ja maatuva, laho.

    Kai tuolla ajelee asfalttia siinä missä maantiepyörälläkin jos välitykset passaa, mutta lopetan kommentoinnin tähän ennen kuin menee insinörtteilyksi.
    The older I get the faster I was

  22. #10222
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kun puhutaan pyörien tyypeistä niin sattui silmään 3T Exploro Race niin kertoisko joku viisas miten tuo eroaa maantiepyörästä jos rengaskokoa ei lasketa ja unohdetaan insinööri höpinät? https://foxcomp.fi/3t-exploro-race-grx-1x-orange
    Keskiön korkeus, emäputken kulma, välitykset...viisaammat jatkaa.
    https://www.3t.bike/en/223-exploro-race

  23. #10223
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.247
    ^Vanhan liiton mies katselee paljaalla silmällä. Tuossa esim. 35millin renkaat ja tuskin paksumpia mahtuu joita "gravelpuristit" pitää ehdottomina. Tuonen voisi sopia määritelmä gravel painotteinen maantiepyörä... Toisaaltaan nimikkeillä ei kovinkaan suurta painoarvoa, ajaminen ainoastaan olennaista...

  24. #10224
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    HUGE CLEARANCE: The original Exploro set today’s standard for up to 54mm tire clearance. The RaceMax has up to 61mm!
    The RaceMax frameset is is fastest with 35-42mm WAM tires. That’s when its top speed rivals the best road bikes out there. We call this the RACE set-up. But depending on where you ride and how fast you ride, you may want an even bigger tire for ultimate traction and control. Good news: 90% of the aerodynamic advantage of the RaceMax frameset still works with tires up to 61mm WAM. That’s the MAX set-up.
    Vanhan liiton miehille (joihin itsekin joskus oikein itseeni tyytyväisenä, joskus sen ikäväkseni todeten kuulun) on aivan liian ominaista että he luulevat tietävänsä jo kaiken ja erityisesti tietävänsä kaiken jostain uudesta johon he eivät ole vaivautuneet perehtymään vaikkei se vaatisi kuin hetken - ja miksi olisivatkaan koska he mielestään jo tietävät sen ja koska vaarana on että jo pikainen vilkaisu osoittaisi että he ovat yhtä pihalla ja yhtä huonosti informoituja kuin ovat aina olleet.

  25. #10225
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kun puhutaan pyörien tyypeistä niin sattui silmään 3T Exploro Race niin kertoisko joku viisas miten tuo eroaa maantiepyörästä jos rengaskokoa ei lasketa ja unohdetaan insinööri höpinät? https://foxcomp.fi/3t-exploro-race-grx-1x-orange
    Ostin n. kuukausi sitten 3T Exploro Racen ja kovasti kyllä tykännyt. Aika lähellä tuo on maantiepyörää tuntumaltaan ja voisin kuvitella hyvin, että joku ajaisi tuolla maantiet ja gravelit. Maantiekampia ei vaan saa kiinni tarpeeksi isoilla rattailla, ottaa runkoon kiinni.
    Asento -17 stemmin kanssa hyvin lähellä omaa maantiepyörää. Ehkä 1-2cm lyhyempi. Keulakulmassa myös pienoinen ero mutta en sitä kyllä huomaa muuten kun putkelta ajaesa.

    Täytyy kesällä tuohon laittaa testiksi maantiekiekot/renkaat ja verrata miltä tuntuu ero oikeaan maantiepyörään (Cervelo S5) verrattuna samoilla renkailla/kiekoiilla


    Nopea peli tuo on. 70km Hiekkatieralli meni 37km/h keskarilla 40mm nappularenkailla. Aerokiekkojahan tuo vielä huutaisi

  26. #10226
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Ostin n. kuukausi sitten 3T Exploro Racen ja kovasti kyllä tykännyt. Aika lähellä tuo on maantiepyörää tuntumaltaan ja voisin kuvitella hyvin, että joku ajaisi tuolla maantiet ja gravelit. Maantiekampia ei vaan saa kiinni tarpeeksi isoilla rattailla, ottaa runkoon kiinni.
    Asento -17 stemmin kanssa hyvin lähellä omaa maantiepyörää. Ehkä 1-2cm lyhyempi. Keulakulmassa myös pienoinen ero mutta en sitä kyllä huomaa muuten kun putkelta ajaesa.

    Täytyy kesällä tuohon laittaa testiksi maantiekiekot/renkaat ja verrata miltä tuntuu ero oikeaan maantiepyörään (Cervelo S5) verrattuna samoilla renkailla/kiekoiilla


    Nopea peli tuo on. 70km Hiekkatieralli meni 37km/h keskarilla 40mm nappularenkailla. Aerokiekkojahan tuo vielä huutaisi
    Saattaa tuossa keskarissa olla vähän jalallakin merkitystä paljonko normalisoitu teho?

  27. #10227
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Saattaa tuossa keskarissa olla vähän jalallakin merkitystä paljonko normalisoitu teho?
    Kuuden hengen porukassa niin ei sentäs soolona. NP 315w ja avg 280w. Kuski 72kg

  28. #10228
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Olen aika saletti, että annoit rallissa kymmeniä watteja tasoitusta renkaiden puolesta.

    Itse joskus testasin kaverin kanssa, niin cyclo+velo tlr vs roadi+gp5000=+20w => bonk

  29. #10229
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Kuuden hengen porukassa niin ei sentäs soolona. NP 315w ja avg 280w. Kuski 72kg
    No on sitä tehoa tossakin vajaaksi pariksi tunniksi

  30. #10230
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No on sitä tehoa tossakin vajaaksi pariksi tunniksi
    No joo. Lähinnä pointti tuossa ettei moderni aero gravel häviä ilmanvastuksessa oikealle maantiepyörälle käytännössä yhtään jos kiekot ja renkaat samat. Ainakaan normaaleissa lenkkivauhdeissa. Jos en ajaisi maantiellä kisaa niin hyvin ajaisi kaikki ajot tuolla. Tosin sitten alkaisi varmaan ärsyttämään kampien/eturaittaiden vaihto, että saa molempiin sopivat välitykset.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •