ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 161 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61 111 151 159 160 161 162 163 171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.801 - 4.830 / 5183

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #4801
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Vapaaratas on ainakin näissä vanhemmissa se one-size fit all, eli kävi muistaakseni campaan ja shimanoon. Minusta vähän huono ja heikko. Tosin itselläni on edelleen se alkuperäinen kiinni.

    Uudemmissa on ongelmana heikompi vauhtipyörän laakeri. Joka johtui läpiakselimuutoksesta. Laakerin kuulakoko pienenee. Tosin tämäkin varmaan korjaantuu laadukkammalla laakerilla. En osaa sanoa.

    Itse pidän kyllä käytettyä neo1 oikeasti hyvänä ostoksena, ilman että edes kehun omaa laitettani. Omallani on poljettu kai 400h, enkä usko kovinkaan paljon enemmän ajettuja olevan kaupan. Vaihdoin tuohon toisen vauhtipyörän laakerin, mutta sitä ei olisi missään nimessä ollut vielä pakko vaihtaa. Maksaa kympin, plus muutama työkalu. Ei siinä vaan ole rikkoontuvia osia ja toimii aina kuin kello.

    Torissa näkyi noita vieläkin halvemmalla ja ymmärrän kyllä miksi. Esimerkiksi fluxia ja suitoa saa uutena niin halvalla, että suurimmalle osalle on tosi hankala perustella miksi maksaisi vanhasta elektroniikasta uutta enemmän, varsinkin kun on kuullut trainereiden hajoilevan. Neo nyt vaan on neo.

    Edit: En kyllä tiedä paljonko tuolla omalla neolla on ajettu. Tuo 400h on kyllä ihan liian vähän.

  2. #4802
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Joo mulla oli se ensimmäisen sukupolven Kickr ja vaikka se oli hiljaisempi kuin Kurt Kinetic Pro Trainer, niin aika kova meteli siitä lähti verrattuna näihin uusiin. Vaimo mainitsi tämän uuden trainerin hankittuani, että vanhan trainerin ääni kuului ulos asti kellarin ikkunan läpi, eli ei missään nimessä ollut hiljainen. Metelissä tietty melkoinen ero kun puttailee jotain PK:ta vs. >300 watin vedot. Uudet Neo ja Kickr/Kickr Core ovat kyllä todella hiljaisia. Mulle se hiljaisuus ei ole mitenkään tärkeää kun luukutan musiikkia kaiuttimien kauttaa trainerilla polkiessa ja tuuletinkin pitää aika kovaa mokää ihan yksinäänkin. Jos hiljaisuus on tärkeää, niin Kickr/Kickr Core taitavat olla hiljaisimpia.
    6.7 WTF/kg


  3. #4803
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Voimansiirto ja tuuletinhan näissä sen äänen tekee.

  4. #4804
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Aikoinaan ajelin wheel on trainerilla pesuhuoneessa kun ei muuta paikkaa silloin ollut. Melu oli sitä luokkaa että piti laittaa korvatulpat korviin. Onneksi nyt on laitteet paremmassa paikassa ja meluhaitta aika pientä. Jonkin verran hihnavetoisesta Drivo 2:sta ääntä lähtee ja luulen että melutaso pienenee lisää kun Neo 2T saapuu.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #4805
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Stuttgart
    Viestit
    93
    Nuo Neon ja muidenkin laakeriongelmat jaksaa kyllä insinööriä ihmetyttää. Mistään kovin vaativasta applikaatiosta kun ei ole kyse, mutta silti onnistuvat sössimään komponenttivalinnat / simppelin designin. Tai valmistavat niin halvalla ettei akseleiden mitat ja vauhtipyörien tasapainotus osu laakereiden vaatimaan toleranssiin.

    Itsellä Kickr Core käytössä nyt pari vuotta, joka pienillä takarattailla ajaessa pitää aikamoista tärinää. Kumma kyllä vaan ketjulinja sopivasti vinossa eli edessä kun vaihtaa isolle rattaalle värinä häviää. Sama homma eri pyörillä eli jossain akselissa on heittoa. Watit on myös 5-10W korkeammat vrt. Favero Assioma polkimiin.

    Neo 2T on ollut mielessä lähinnä tuon sivuttaisen heilumisen vuoksi. Bikefitissä oli Neo ja tuntui paremmalta kun oma jäykkä Core, mutta aika vähän on raporttia luettavissa tuon ominaisuuden vaikutuksesta pidemmillä esim 2-3h ajoissa, auttaako mukavuuden osalta? Zwift ajoissa varmaan ainakin sprinteissä / seisoen polkiessa parempi?

  6. #4806
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Neo1 ei ole mitään ongelmaa laakereiden kanssa. Neo2 täytyi saada läpiakselituki ja laakerin sisäkooli kasvoi tuon vuoksi.

    Se vauhtipyörä ja laakeri lämpenee aika paljon kovaa ajaessa. Varmaankin pienemmän laakerin rasva palaa kiinni. Tiedä sitten onko uusi laakeri toimivampi.

  7. #4807
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Onneksi Neo2 ja 2T:n laakeri on varsin helposti vaihdettavissa jos sellainen eteen tulee. Aika näyttää miten oma 2T tulee toimimaan, huomenna pitäisi saapua.

  8. #4808
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    On joo ja garmin teki tuosta vielä helpompaa, koska lähettää koko laakeripesän.

  9. #4809
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Posti toi äsken kotiovelle Neo 2T:n joten tänään pääsee kokeilemaan kuinka hyvä värkki on. Drivo 2 saa jäädä toistaiseksi varalaitteeksi jos toiseen ilmenee jotain.

  10. #4810
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Raportoi tippuiko tehot verrattuna drivo kakkoseen.
    Neo effect;-)

  11. #4811
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Neo1 ja vector3 voi vertailla voimansiirtohäviötä.

    Kahdessa ajossa eroa watti ja nyt kolmannella, kun ajoin välillä ulkona, enkä voidellut ketjuja, olikin eroa jo 5w.

  12. #4812
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Raportoi tippuiko tehot verrattuna drivo kakkoseen.
    Neo effect;-)
    Täytyy käyttää vaikkapa Quarqin DZeroa vertailukohtana kun sitä olen pääasiassa käyttänyt tehonmittauksessa. Drivo2 näytti käytännössä samoja lukemia kuin DZero kun aikoinaan tein vertailua.

  13. #4813
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Reilu 20min testiajo Zwiftissä antoi 165W Neolle ja 168W Quarq DZerolle. Vertailu Drivo 2:n kanssa antaisi vastaavat lukemat.

  14. #4814
    Miten noissa harjoitusvastuksissa tapahtuu fillarin kiinnitys itse laitteeseen?
    Itseä askarruttaa se, että omassa Focuksen cyclossa on valmistajan oma 12mm läpiakseli pikakiinnityksellä.
    Tuossa on sellainen T-mallinen pää, mikä menee haarukan hahloihin.

    Eli voiko noissa "vauhtipyörällisissä" trainereissa käyttää fillarin omaa akselia?

    Onko suosituksia tuohon ~500€ hintaluokkaan sopivasta harjoitusvastuksesta?
    Esim. verkkokauppa.com tai XXL:n valikoimista?

  15. #4815
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaLyyti Katso viesti
    Miten noissa harjoitusvastuksissa tapahtuu fillarin kiinnitys itse laitteeseen?
    Itseä askarruttaa se, että omassa Focuksen cyclossa on valmistajan oma 12mm läpiakseli pikakiinnityksellä.
    Tuossa on sellainen T-mallinen pää, mikä menee haarukan hahloihin.

    Eli voiko noissa "vauhtipyörällisissä" trainereissa käyttää fillarin omaa akselia?

    Onko suosituksia tuohon ~500€ hintaluokkaan sopivasta harjoitusvastuksesta?
    Esim. verkkokauppa.com tai XXL:n valikoimista?
    Voi käyttää fillarin omaa akselia. Trainereiden mukana tulee adapterit mukana joita voi vaihdella sen mukaan käyttääkö pikalinkkua vaiko läpiakselia. Itselläni on Elite Drivo2 traineri ja Neo 2T ja niihin fillari kiinnittyy omalla akselilla.

    edit. mietin että mahtaako minkään trainerin mukana edes tulla läpiakselia vaan aina tapahtuu fillarin omalla akselilla.

  16. #4816
    Minulla on ollut ideana hankkia verkkiksestä Wahoo Kickr, ja ilmeisesti tässä tulee 11-vaihteinen takapakka mukana. Nykyinen maantiepyörä on kuitenkin vanhempi Jamiksen, jossa on 8-vaihteinen takapakka.
    Eli jos haluan vanhalla Jamiksella päästä ajamaan trainerin avulla niin ilmeisesti tartteis ostaa uus 8-vaihteinen takapakka, joka vaihtaa tuon valmiina olevan tilalle?

    Saako näillä tempuilla toimimaan, jotain välilevyjä (spacer) ilmeisesti tarviisi sinne 8-vaihteisen takapakan seuraksi?

  17. #4817
    ^ 10 pakka taitaa olla toinen joka tuohon käy, muut eivät ole yhteensopivia.

    lis. Saattoi olla niinkin että 9 ja 10 käy samaan ja 11 ei… ei näitä päästä muista. Ohjekirjasta sen sitten näkee.

  18. #4818
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Youtubessa on wahoofitneksen video jos haluaa vaihtaa mukana tulevan 12-speed kasetin 8,9 tai 10-speed kasettiin. 8-speed kasetti mainitaan ainoastaan alkuintrossa ja sen jälkeen ainoastaan 9- ja 10-speed kasetista jotka pitäisi toimia mukana tulevalla 1,8mm spacerilla. 8-speed kasetin asennuksesta ei mainita sanallakaan. Ilmeisesti melkoisella virittelyllä on tuokin saatu toimimaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #4819
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Menee 8-kasetti tohon Kickrin vapaarattaaseen ihan ilman MacGyver virityksiä. Se toimii 9 ja 10 pakan tavoin sen 1,8mm (vai onko 1,85mm) spacerin kanssa. Vaihteita voi joutua säätämään.

    EDIT: T
    ämä pätee Shimano vapaarattaaseen. Sramin viritykset ja Campahommat saattavat olla asia erikseen, tai sitten ei.
    6.7 WTF/kg


  20. #4820
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    215
    Itsellä Tacx Neo2 ja suurempi meteli tulee pyörän voimansiirrosta kuin itse laitteesta.
    Pitäisi olla hihnavetoinen pyörä niin sitten voisi sanoa settiä hiljaiseksi

    Mutta poljen autotallissa ja tabletti edessä ja siitä tuleva ääni kantaa yli...eli ei tartte kuulokkeita kun katsoo GMBN tai GCN videoita.

  21. #4821
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinke Katso viesti
    Neo 2T on ollut mielessä lähinnä tuon sivuttaisen heilumisen vuoksi. Bikefitissä oli Neo ja tuntui paremmalta kun oma jäykkä Core, mutta aika vähän on raporttia luettavissa tuon ominaisuuden vaikutuksesta pidemmillä esim 2-3h ajoissa, auttaako mukavuuden osalta? Zwift ajoissa varmaan ainakin sprinteissä / seisoen polkiessa parempi?
    Ainakin Neolla polkiessa huomaa, miten paljon pyörä loppujen lopuksi heiluu polkiessa. Eihän siihen ulkona pyöräillessä kiinnitä mitään huomiota, tai jos traineri on sellaista mallia joka ei anna sivuttaisliikettä. Luulisi että pyörän luontaisten liikkeiden salliminen parantaisi jollain tavalla mukavuutta, mutta en tietysti itse osaa verrata.

    Seisaaltaan polkemiseen tuo muutaman asteen sivuttaisjousto ei kyllä paljon apua tuo. Minä en ainakaan pysty polkemaan seisaaltaan trainerissa ollenkaan, kun pelottaa että kippaa koko härveli nurin. Putkelta runtatessa on paljon laajempi sivusuuntainen swingi ja trainerin kanssa tarvitsisi saada pidettyä keskikropalla liikeradat kurissa.

  22. #4822
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Itselläni parin tunnin jälkeen jäykällä Diretolla alkaa persus puutumaan vaikka säännöllisesti putkelta poljen. Ulkona ajaessa samalla setupilla ei mitään ongelmaa ajaa 8h+ vaikka pari lyhyttä taukoa näillä matkoilla tuleekin pidettyä. Ulkona tulee tietysti enemmän muutettua asentoa, mutta täytyy nyt ainakin toistaiseksi vielä uskotella itselleen trainerinkin vaikutukseen.

    Fillaritorista tuli ostettua uudenkarhea Neo 2, mutta sen vaikutusta ajomukavuuteen pääsee testaamaan vasta reippaan viikon päästä. Täytyy nyt ainakin ennen henkilökohtaista kokemusta uskotella noiden 2-3h treenien helpottavan sillä. Direton voi sit antaa eteenpäin ja tarvittaessa ottaa takaisin varalaitteeksi jos tulee laakeriongelmia.

  23. #4823
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Olen itse ajellut nyt 2-4h settejä zwiftin prezeleissä neolla. Kun väliin on mäkeä, niin en kyllä huomaa mitään eroa ulos. Aivan pelkkä pk käy liian tylsäksi.

    Niin ja itseasiassa olen alkanut tykkäämään tuosta jalkojen tärinästä. Ihan ok lisä se on.

  24. #4824
    Liittynyt
    11/2019
    Viestit
    300
    Onko tuo Tacx Neon "alamäkiavustin" hyvä, kun ajelee pidempiä aikoja.

    Itsellä Tacx Flux Smart, ja välillä tympäsee polkea alamäkeen kun ajelen Garminin reittejä.
    Alamäet vaativat saman tehon kuin 0% nousu..

  25. #4825
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tekisiköhän Tacx neohon e-bike updaten?

  26. #4826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tobby Katso viesti
    Onko tuo Tacx Neon "alamäkiavustin" hyvä, kun ajelee pidempiä aikoja.

    Itsellä Tacx Flux Smart, ja välillä tympäsee polkea alamäkeen kun ajelen Garminin reittejä.
    Alamäet vaativat saman tehon kuin 0% nousu..
    Saa siitä Zwiftissä apuja, mutta Garmin kyllä kertoo että alamäessäkin vauhtipyörän nopeus alkaa hiipua, jos ei polje. Eli ei se samalla tavalla vapaasti rullaa kuin mitä oikeasti pyöräillessä, mutta samoilla wateilla kyllä pääsee kovempaa eli alamäkimoottori keventää menoa.

    Mahtaakohan Zwiftin trainer difficulty vaikuttaa jotenkin myös siihen, miten homma toimii alamäissä? Eli jos on säätänyt prosentit korkeammalle, vaikuttaako se alamäkimoottorin toimintaan myös?

  27. #4827
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Minä en kyllä tuohon usko, että neon moottorista saisi alamäessä hyötyä. Eiköhän se parannus ole siinä, että polkemaan on helpompi lähteä uudelleen.

    Voin tietysti olla väärässäkin, mutta tuntuisi todella oudolta, että tuollainen sotkisi kisat.

  28. #4828
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Jos ei polje niin watit on 0. Siis myös neolla alamäkimoottorilla. Miten garmin edes tietää vahtipyörän nopeuden?

  29. #4829
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    En oikein itsekään usko tuohon varsinkin kun olen saanut nyt Neo 2T:llä ajaa. Jotain takakiekon luonnollista rullaavuutta sillä on yritetty mallintaa ja tehot tulee vasta sitten kun laittaa voimansiirron liikkeelle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #4830
    Liittynyt
    11/2019
    Viestit
    300
    Kun ei ole alamäkimoottoria Tacx Flux Smartissa, että joutuu alamäkeen polkemaan samalla teholla kuin tasamaalla päästäkseen samaa vauhtia.

    Niin ajetaan sitten ylämäkeen, teinkin Garminiin Espanjassa reitin 10km ja hiukan alle 700m nousua olipas mukava treeni.
    Garmin kertoi kynnystreeniksi sen lenkin.

    Joo hiukan kiinnostelisi tuo Tacx Neo 2T traineri, mutta mitä kaikkea saavuttaisin sillä investoinnilla, sitä voisi
    kommentoida Neon omistajat tai muuten vaan tekniikasta kiinnostuneet/perillä olevat..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •