GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 60 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #1771
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Itse olen pitänyt trainer difficultyä nyt n.75% paikkeilla. Mielestäni ei suurtakaan väliä sillä jos sitä pudottaa 100% helpompaan suuntaan koska loppupeleissä w/kg suhde kuitenkin määrää etenemisnopeuden. 50% asetuksella tarvitaan sama tehomäärä kuin 100% asetuksella kun liikut paikasta a paikkaan b.

  2. #1772
    w/kg vaikuttaa Zwiftissä kaikkeen, kiihtyvyyteenkin sillä on iso merkitys, ainakin näin oletan. Mutta sitä että ajaa tasakadenssilla tasaista ja samallla kadenssilla ja vaihteella mäkeen niin vauhti hidastuu ei tarvitse olettaa, kun sen näkee nopeusmittarista. todellisuudessahan näin ei käy vaan vauhti pysyy samana.

    lis. Ominaisuus otti vähän pattiin kun kokeilin ajaa sinkulameiningillä kuten joskus ulkona mutta Zwiftissä tämä ei vauhdin puolesta onnistu.
    30T

  3. #1773
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398

    Zwift.com

    Juurikin tuo asia kun vauhti hidastuu mäkeen saavuttaessa onkin suurin syy siihen miksi olen tiputtanut trainer difficultyä 100% alaspäin. Ainakaan omalla trainerillani inertia ei ole millään muotoa luonnollinen vaan vastus iskee raakana reisille. Ei 75% asetuskaan siitä luonnollista tee joka minulla on mutta inan helpommalta se tuntuu.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #1774
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Oliko virkpe valinnut reitiksi Road to Sky?. Luin Zwiftin foorumilta että jos haluaa suunnistaa Alped'Zwiftille niin kannattaa valita Jungle Circuit reitiksi ja manuaalisesti suunnistaa Alpe d'zwiftille niin näin pystyy välttämään u-käännös bugin.
    Ajoin Watopian Volcano Flatia pari kierrosta ja sitten muutin reitin Epic com. Tarkoitus oli ajaa matalilla sykkeillä ja wateilla mutta alkoi tuo ”nousu” niin väkisin nousi lukemat. Yritin u-käännöstä mutta ei toiminut. Joten yritin pitää mahdollisimman rentoa tempoa kun olin pakotettu ajamaan ylös päin.
    Tuohon vastuksen tuntumaan haluan pitää sellaisena kuin todellisuudessa on. Kun olen ajanut laskettelu rinnettä ylös niin nousu tuntui raa’alla(Stravaan mahdollisimman hyvä aika) samoin kun ajoin pari vuotta sitten Kanadassa Blue Mountain päälle maastopyörällä, sydän meinas tulla rinnasta ulos.

  5. #1775
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    Ajoin Watopian Volcano Flatia pari kierrosta ja sitten muutin reitin Epic com. Tarkoitus oli ajaa matalilla sykkeillä ja wateilla mutta alkoi tuo ”nousu” niin väkisin nousi lukemat. Yritin u-käännöstä mutta ei toiminut. Joten yritin pitää mahdollisimman rentoa tempoa kun olin pakotettu ajamaan ylös päin.
    Tuohon vastuksen tuntumaan haluan pitää sellaisena kuin todellisuudessa on. Kun olen ajanut laskettelu rinnettä ylös niin nousu tuntui raa’alla(Stravaan mahdollisimman hyvä aika) samoin kun ajoin pari vuotta sitten Kanadassa Blue Mountain päälle maastopyörällä, sydän meinas tulla rinnasta ulos.
    Nousun haluaa pitää mahdollisimman normaalina, mutta välityksiä ei vaihdeta sellaisiksi millä noita jyrkkiä nousuja ajetaan. Eli jos haluaa toimia kuten normaalisti, niin askelmittari ranteeseen ja kävelemään fillarin rinnalle

    Se zwift eroaa kuitenkin tuntumaltaan reaalimaailmasta älyttömästi, eli aika turha yrittää jääräpäisesti pitää slideria 100% säädössä. Tarkoitus on vaan saada mahdollisimman hyvä treeni, ja jos haluat esimerkiksi pk-treenin mäkeen, niin sen sliderin nyt vaan pitää olla matalammalla.

  6. #1776
    Nyt näyttää siltä että olen päässyt "lopullisesti" eroon wattikatkoksista. Niitä nimittäin taas ilmeni ja otin ant-tikun irti ja kokeilin taas bluetooth yhteyttä. Ei toiminut ollenkaan, alamäki tuntui välillä ylämäeltä jne. On huonoa tuuria jos joku on ajanut tällaisella yhteydellä alusta asti ja luulee että ohjelma toimii oikein, pyörähän kumminkin radalla liikkuu. Lisäsin ant tikun kiireesti tietokoneeseen, tämä antaa kaksi yhteysmahdollisuutta lisää. ANT salamasymboli ja ANT trainersymboli. Laitoin nyt ensimmäistä kertaa täpät trainersymbooliin ja sen jälkeen ei ole tullut yhtään yhteyskatkosta ja ajoa on nelisen tuntia takana. Katkoksia tuli aiemmin noin 10 min väliin, tai jotain, useasti kuitenkin.
    30T

  7. #1777
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.276
    Niin siis nyt sinulla on trainerin watit, eikä tehomittari ole enää käytössä.

  8. #1778
    ^Jep, tehopoljin on laatikossa. Saris antaa alussa kaksi ant-yhteysvaihtoehtoa, kannattaa valita se josta tulee trainerin kuva yhteydenhakusivulle. Salamalla ryppyilee.
    30T

  9. #1779
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.276
    niin jos valitset sariksen salaman, niin traineri taitaa olla silloin pelkkä tehomittari? Eikös se näy siinä tehomittarin kohdallakin?

  10. #1780
    Näin näkyy jos niin valitsee.

    Paired Devices sivu, siis se joka tulee alussa, antaa tehomittarille kolme vaihtoehtoa. 1. Hammer (bluetooth) 2. Saris PWR. (ANT/salamasymboli) 3. Saris FE-C (ANT/trainerisymboli)

    Kun valitsin vaihtoehdon 3, mitään yhteysongelmia ei sen jälkeen ole ollut.

    lis. saman olen valinnut cadenseen ja controllableen
    lis2. Assioma uno näytti tehot tuplana, pikkuisen hyvin liikkuu pyörä sillä. Viime keväänä näytti oikein.
    30T

  11. #1781
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.033
    Tätä Zwift itsekin hakee tulevaisuudessa, ei niinkään lisää realistisuutta vaan hauskuutta ja mukaansatempaavuutta (sekä kehittymistä treenialustana, johon he aiemmin viitanneet)


    “‘More real’ isn’t necessarily what we are aiming for,” reveals Chris Snook, Director of Public Relations at Zwift. “At Zwift, we are focused on making Zwift more fun and more immersive,” he continues. “The best training plan is the one you actually want to do, right?”




  12. #1782
    ^ Tämä on hyvä suuntaus. Eilen ajoin Mecha Maecherin, vai mikä se oli, peesissä niin kauan että sain koko rakettipuvun kasaan, meni tunti ja kolme varttia ja siihen viidentoista minuutin fiilistely päälle. Peukkuja tuli lähes 90. Kerran karkasi pyörä ja otin 50 metrin kaulan jolloin keltainen palkki alkoi rakentua alusta, ja olin juuri saamassa palkkia täyteen. Piti olla koko ajan hereillä jolloin aika kului huomaamatta.
    30T

  13. #1783
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.033
    ^ käyttäjäkokemuksesi kuulostaa huomattavasti hauskemmalta kuin parin tunnin tuijottelu autotallin harmaata seinää, vaikka en kyllä ymmärtänyt siitä sanaakaan

  14. #1784
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^ käyttäjäkokemuksesi kuulostaa huomattavasti hauskemmalta kuin parin tunnin tuijottelu autotallin harmaata seinää, vaikka en kyllä ymmärtänyt siitä sanaakaan
    Sama Mutta tuo on juurikin se zwiftin idea. Saada erillaista porukkaa treenaamaan mahdollisimman hauskasti, koska tuolla ulkona nyt on vaan viikolla pimeää duunin jälkeen. Ihan sama millä sen motivaation saa. Vaikka sitten sillä avaruuspuvulla

  15. #1785
    Rakettipuvun saa tuntiinkin mutta mulla meni siinä alussa vähän aikaa että oivalsin kupletin juonen. Tänään meinasin ajaa dinosauruspuvun, kävin tätä jo vähän kokeilemassa. Vaikka w/kg on varsin maltillinen, reitti kulkee kansallispuiston läpi jossa maasto on kumpuilevaa, kun alamäkeen lähtee keulassa veto päälle ja on hännillä joutuu nostamaan tehoja aikalailla ettei putoa liian kauaksi vetäjästä.

    lis. Harmi että kuvien liittäminen tänne on vaikeaa, nappasin kuvankin rakettipuvusta ja on pikkuisen pähee

    lis. Salamoiden välähdykset häiritsevät vähemmän kun laittaa huoneeseen kunnolla valoa.
    30T

  16. #1786
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Miten noi porukkalenkkien tehoarviot pitää paikkansa noin niinkuin yleensä? Menin kokeilumielessä johonkin b-kategorian 3w/kg lenkille ja ajo oli ehkä "vähän" suunniteltua reippaampaa. Päälle 300w piti pitää, että pysyi edes peesissä ja startissa sai venyttää ketjua ihan kunnolla. Ihan hauskaa, mutta treenin tarkoitus vähän unohtui

  17. #1787
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Miten noi porukkalenkkien tehoarviot pitää paikkansa noin niinkuin yleensä? Menin kokeilumielessä johonkin b-kategorian 3w/kg lenkille ja ajo oli ehkä "vähän" suunniteltua reippaampaa. Päälle 300w piti pitää, että pysyi edes peesissä ja startissa sai venyttää ketjua ihan kunnolla. Ihan hauskaa, mutta treenin tarkoitus vähän unohtui
    Mielestäni aika hyvin pitää kutinsa jos pysyy samassa porukassa missä keltainen johtaja on. Toki niitä on aina jotka pyrkii porukkalenkilläkin heti paukusta karkuun muista. Jos on itselleni joku mieluinen reitti porukka lenkillä niin saatan ottaa osaa mutta muuten ajan omia ajoja kun en halua kenenkään sotkevan omaa treenisuunnitelmaani porukkalenkillä kun tulee ajettua muitten mukaan.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  18. #1788
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Miten noi porukkalenkkien tehoarviot pitää paikkansa noin niinkuin yleensä? Menin kokeilumielessä johonkin b-kategorian 3w/kg lenkille ja ajo oli ehkä "vähän" suunniteltua reippaampaa. Päälle 300w piti pitää, että pysyi edes peesissä ja startissa sai venyttää ketjua ihan kunnolla. Ihan hauskaa, mutta treenin tarkoitus vähän unohtui
    Riippuu monesta asiasta, lenkin vetäjästä, porukan koosta, reitin mäkisyydestä ym. Kunhan pysyttelee porukan keskivaiheilla tai mielellään vähän edempänä niin 0.2w/kg marginaalilla yleensä pysyy mukana.

  19. #1789
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    39
    Juurikin kuten hubba totesi! Mielenkiintoista noilla ryhmälenkeillä seurata vetäjien taiteilua porukan pitämiseksi kasassa, välillä onnistuu hyvin välillä ei niin hyvin. Tänään meikäläisellä ohjelmassa perinteinen sunnuntai-iltapäivän 100km 3R Endurance Steady Ride 2,5wkg ryhmässä. Yleensä tuossa on pysytty hyvin isona möykkynä ja wkg vastannut hyvin mainostettua, kun reittinä ollut tasainen Tempus Fugit. Tänään taas reittinä C-ryhmässä vaihteleva Magnificent 8 joten jännä nähdä miten nyt onnistuu.

  20. #1790
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    ^ Tämä on hyvä suuntaus. Eilen ajoin Mecha Maecherin, vai mikä se oli, peesissä niin kauan että sain koko rakettipuvun kasaan, meni tunti ja kolme varttia ja siihen viidentoista minuutin fiilistely päälle. Peukkuja tuli lähes 90. Kerran karkasi pyörä ja otin 50 metrin kaulan jolloin keltainen palkki alkoi rakentua alusta, ja olin juuri saamassa palkkia täyteen. Piti olla koko ajan hereillä jolloin aika kului huomaamatta.
    Zwiftillä on näitä hauskuuttelu päiviä kuten pääsiainen ja nyt Halloween. Pääsiäisenä ajetaan valmiiksi joku noitapuku päällä tjsp ja Halloweenina ajellaan reittejä ristiin rastiin keräämällä erinäisiä vaatekappaleita esim. rakettipukuun ja nyt taisi saada myös lohikäärme puvun kasattua osista kun aikansa ajeli.

  21. #1791
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zoned Katso viesti
    Tänään meikäläisellä ohjelmassa perinteinen sunnuntai-iltapäivän 100km 3R Endurance Steady Ride 2,5wkg ryhmässä. Yleensä tuossa on pysytty hyvin isona möykkynä ja wkg vastannut hyvin mainostettua, kun reittinä ollut tasainen Tempus Fugit.
    Ajelin itsekkin tuota vähän aikaa, taisi olla isoin ryhmä mitä olen nähnyt yli 500 ajajaa. Välillä meni nurmikolla kun ei mahtunut kaikki tielle.

  22. #1792
    Darvin Dino ajettu, puku tuli valmiiksi ajassa 1.30:55. Viiminen pala tuotti vaikeuksia ja siitä tuli puoli tuntia ylimääräistä. Hyvä näin.

    Cyclosaurus jää ajamatta koska keskiteho on 2.5w/kg, ei mahkuja.
    30T

  23. #1793
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Ajelin itsekkin tuota vähän aikaa, taisi olla isoin ryhmä mitä olen nähnyt yli 500 ajajaa. Välillä meni nurmikolla kun ei mahtunut kaikki tielle.
    Tänäänkin matkaan lähti vähän yli 500 kuskia, kaikki ei tulleet maaliin saakka mutta selkeästi alkaa ryhmäkoot kasvaa sitä mukaa kun ulkoajaminen vähenee. Ajajien määrään nähden hyvin pysyi porukka kasassa vaikka reitillä tosiaan oli muutama pienehkö ylä- ja alamäki. Minulla keskiwatit 213w ja tasan se 2,5wkg mihin pyrittiinkin.

  24. #1794
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    356
    Mikähän idea tuossa on, että et voi aloittaa treeniohjelmaa silloin kuin haluat? "all plans start on the upcoming monday". Miinus tulee myös siitä, että Zwift ei tarjoa mahdollisuutta suorittaa harjoitteita omassa tahdissa. Viime talvena jäi muutamia harjoitteita tekemättä treeniohjelmista, kun ei ehtinyt suorittaa tietyn aikaikkunan sisällä.

    Itseäni maastopyöräilijänä kiinnostaisi Dirt Destroyer. Onko jotain helpompaa tapaa siirtää kyseisen treeniohjelman harjoitteet vapaasti treenattaviksi?

  25. #1795
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    39
    No nyt, jos kiinnostaa päästä Lancen kanssa polkemaan niin huomenillalla siihen on mahdollisuus Wedu Wednesday-ajelulla.

  26. #1796
    ^Jos keventäisin virtuaalisesti 20 kg niin pysyisin helposti mukana, nyt joutuisi keskeyttämään puolen tunnin jälkeen. Ehkä ensi vuonna sitten.
    30T

  27. #1797
    Tuli vaan mieleen että jos ajetaan maantiellä tasaisella kolmeakymppiä, niin eihän se niin voi olla että kahdeksankymmentäkiloisen ja satakiloisen Garmini näyttää samaa w/kg:tä, samalla teholla ne liikkuvat. tä? w/kg ero tulee näkyviin kiihdytyksissä ja ylämäessä.

    .. niin että Zwift on sillälailla syrjivä ja mulkk*
    30T

  28. #1798
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Tuli vaan mieleen että jos ajetaan maantiellä tasaisella kolmeakymppiä, niin eihän se niin voi olla että kahdeksankymmentäkiloisen ja satakiloisen Garmini näyttää samaa w/kg:tä, samalla teholla ne liikkuvat. tä? w/kg ero tulee näkyviin kiihdytyksissä ja ylämäessä.

    .. niin että Zwift on sillälailla syrjivä ja mulkk*

    Ei pidä paikkaansa. Paino näkyy itseasiassa eniten ylämäissä ja kovaa ajettavalla tasamaalla. Paino nimittäin korreloi yllättävän suoraan ilmanvastukseen.

  29. #1799
    ^Ok, se on vaan sitten tyydyttävä osaansa. Eilen ajoin aika-ajon keskiteholla 220 jolla olin harjoituksen viimeinen. Toiseksi viimeisellä keskiteho oli 144w. Pätkä sisälsi ylämäkiä kylläkin.
    30T

  30. #1800
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.276
    Luulen, että oikeassa elämässä ero on jopa isompi. Hyvin harvoin ylipainon kanssa päästään matalaan asentoon.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •