En mä mitään sekoita itsehän sekoitat tai tajuat asiat ihan väärin kun mukamas olen sanonut että pinta-ala aiheuttaa päästöjä vaikka näin ei ole. Pinta-ala on eri asia kuin alue maanpinnalla, se on tietyn alueen koon mittari. Ihan hölmöä tulkintaa mun kirjoituksesta että pinta-ala on sama kuin alue jonka ymmärrät toivottavasti itsekin. Luetun ymmärtäminen kunniaan.
Maapallolta ilmakehään aiheutuneet päästöt syntyy osittain ihmisen toiminnasta joka asuu maapallolla tietyllä alueella ja tämä alueen koon mittarina voidaan käyttää pinta-alaa. Tietyiltä alueilta syntyy siis päästöjä vaihtelevassa määrin ja jotkut alueet maapallolla voivat olla myös päästöjen kuten CO2 suhteen nieluja, tämän luulisi olevan myös quicksilverille päivän selvää.
Ilmakehän näkökulmasta se ei tiedä mitään eri valtioiden asukasmääristä. Ilmakehä on suhteessa maapalloon yhteinen eikä sitä voi jakaa erikseen sen asukkaille. Ilmakehään päätyviä päästöjä ei ole korvamerkitty tietyn valtion ihmisille. Päästöt syntyvät tietyltä alueelta ja päätyvät ilmakehään.
Sitten on erikseen päästöjä jotka eivät päädy ilmakehään esim. likavesiä päästetään suoraan vesistöön.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit