Olisko tästä apua? Eli (15/17mm) avaimelle kolot? Jos ei ole millekään avaimelle sopivaa koloa, sisäistä tai ulkoista, ainoa vaihtoehto lienee nyppäisy pihdeillä.
https://m.imgur.com/a/OHpwP0g
Olisko tästä apua? Eli (15/17mm) avaimelle kolot? Jos ei ole millekään avaimelle sopivaa koloa, sisäistä tai ulkoista, ainoa vaihtoehto lienee nyppäisy pihdeillä.
https://m.imgur.com/a/OHpwP0g
En tiedä, ajettu ei ole kuin 300km.
En ole itse mikään mekaanikko-mikko ja varsinkin mekaaniset vaihteet on säädetty aina oikeastaan liikkeessä, joten kysytään täältä apuja.
Maastopyörässäni on Sram X01 Eagle voimansiirto ja ongelmana seuraava: Isoimmalla 50 piikkisellä rattaalla kampia taakse pyörittäessä ketju tippuu pienemmille rattaille. Mistä moiseen apu ? Vaihteet toimii moitteetta ja rajoitinruuvitkin varmaan suhteellisen oikeassa asennossa, kun ei pomppaa yli kummassakaan päässä. Auttakaahan miestä mäessä. Pyörällä on ajettu alle 150km, joten osat ei pitäisi olla vielä vaihtokunnossa.
Kiitosta jo etukäteen kaikille osallisille.
Samaa linkkiä itsekin pähkäilin kun googlettelin. Tuo näyttää jotenkin erilaiselta end capilta ja saattaa olla kierteellä tms. Tuossa mun omassa on hahlo ulkopuolella johon saattaa mennä jopa tuollainen avain. Onneksi löytyy Parktoolin koko setti noita litteitä kiintoavaimia niin pitääpä koittaa noilla. Jos tuon avaimen saa tuohon hahloon tukevasti niin sittenhän siitä on helppo kangottaa avaimen alta jollain puukalikalla. Kiitti vinkistä. Ei käynyt mielessäkään tuollainen vaihtoehto.
Jos näin on, niin seison korjattuna ja jatkan tyytyväisenä ajamista. Ei ole varmaan ajon aikana ikinä tullut kelattua kampia taakse isoimmalla rattaalla, mutta maastopyörällähän sellainen tekninen paikka voi tulla missä pitää vähän korjata kampien asentoa kivien tieltä tai jotain vastaavaa.
Eikös nyt vähän pitäisi kuitenkin kärsiä pyörittää taaksepäinkin. Tietysti jos asiaa on kokeiltu pyörittämällä kampia väärään suuntaan vimmattua vauhtia, niin se on eri juttu.
Oldschool-kysymys: Tartten uudet pikalinkut, ihan norminavoille. Näissä on varmaan eroja, eli mitkä olis havaittu toimiviksi?
Shimanot on halvat ja hyvät pikalinkut.
Monia shimanonapoja käytössä pikalinkuin, ovat tosiaan hyvin toimivia ja kestäviä nuo heidän pikalinkutkin, tästä vaikka:
https://www.bike-discount.de/en/sear...=Quick+Release
^ ja ^^ Hyvä, kiitos. Mulla on nyt käytössä 9v ikäiset Fulcrumin linkut eikä niissäkään ole ollut valittamista. Mutta ulkoinen olemus alkaa olla suht kulunut, joten noi voisi siirtää aktiiviajosta varakiekkoihin.
Joutilaita, vapaana olevia pikalinkkuja seinällä riippuvissa kiekoissa, olis tietenkin minullakin, mutta uudet ovat uusia ja pitkään käytössä, joten ei vanhoja kannata hommata, etenkin kun juuri vanhojen tilalle tahtoo tuollaiset hankkia...kuusiokololinkkujakin järkevää harkita, vaikka perus-shimanot ovatkin hyvin hyvät käytössä.
^Mitäs hyötyä on kuusiokolosta? Pyörää ei koskaan parkkeerata kylille ilman valvontaa, joten varkauskorttia ei tarvitse miettiä.
Osaisiko joku neuvoa miten tuo takavaihtajan vaijeri kiinnitetään tuossa kahvan päädyssä. Olenko jotenkin rikkonut tuon irrottaessa kun ei tuo päätypala tuolla valkosessa hahlossa ainakaan pysy?
Varmaan fiksuinta olisi ollut perehtyä kunnolla ennen vanhan irrotusta miten se oli tuolla kiinni....
Lähetetty minun SM-A515F laitteesta Tapatalkilla
Kyseessä siis käsittääkseni shimano ef-500 8 speed tai sinnepäin
^Itsellä yhdet Tunet käytössä vielä ja keveyden vuoksihan nuo hankittu...
Ainakin minun kahvoissani vaijeri pujotetaan ulkoa tuota kantta irrottamatta. Vipu naksutellaan pienimmän rattaan kohdalle, jolloin vipujen juuressa olevasta reiästä aukeaa reitti. Tuon reiän päällä voi olla huomaamaton tulppa. Jos sinulla on toimiva kahva toisella puolella tai muuten kokeiltavissa, sinun pitäisi nähdä vaijerin päätymötikkä tuosta reiästä.
Ihan hyvä, fiilikset pyöräilyssä on keskeisiä, pienintä nippeliä myöten, jopa rikki tuntuu pyörä olevan, jos toinen venttiilihattu puuttuu.
Oma pyöräilyharrastus alkaa olla niin kysä, ellei peräti ylikypsä, että rungon materiaalit tai edes osasarjat ei paljon merkitse, kun taas täydellinen ajettavuus sekä täydelliset välitykset omaan ajoon merkitsevät pikkuseikkojen ohella kaiken, noista saa kipinän ajoon.
Se reikä on tuon kahvan kansiosassa, sellainen ristipäämeisselillä avattava korkki.
^^Onko sulla @Adihazla tämmöinen vaihtaja kuin tässä videossa.
https://www.youtube.com/watch?v=0oS7f3R9Bt4
^Näköjään on vipuja, joissa kansi pitääkin avata vaihdevaijerin vaihtoa varten. Anteeksi disinformaatio. Shimanon ohjeetkin ovat pitkät, mutta eivät taida auttaa. Onhan vipu tiputeltu pienimmän rattaan kohdalle? Olisi kiva kuulla ongelman ratkaisu.
Näyttäisi, että vaihtajan asento on suurimmalla vaihteella. Kun naputtelee pienimmän päälle, kolon pitäisi siirtyä yläpuolelle, ja kun vaijerista vetää löysät pois, pitäisi pysyä paikallaan.
Tuo musta lerpake, jossa on punainen piste, kuuluu vaihtajan yläosassa olevaan hahloon (kuten etuvaihtajan kuvassa).
Kuvasta näyttäisi myös, että ylempi vipu on menossa hetkenä minä hyvänsä poikki. Mutta se voi olla että vaan näyttää siltä.
Kiitos kaikille vastauksista. Tuossa tosiaan vielä todisteena kuva, ettei tuossa mallissa ole mitään korkkia kannessa.
xubu oon ton videon kattonut ja melkein samanlainen, mutta kuitenkin hieman erilainen tuo vaihtaja ja vaijerin kiinnityssysteemi.
Koitan tänään keritä kokeilemaan tuolla harmiksen metodilla, jossei onnistu niin sitten täytyy kyllä varmaan luovuttaa ja viedä paikalliseen huoltoliikkeeseen.
Täytyy samalla tarkastaa onko tuossa tosiaan noin jäätävä halkeama![]()
Eihän se siinä kolossa pysy vaikka millä vaihteella kokeilisi. Mutta kun tarkemmin tota katso ni onhan siitä selvästi jotain haljennut, johtunee varmaan siitä. Lisäks tosiaan siinä vaihdevivussa on halkeama niin laitoin uuden tilaukseen. Eipä ollut pahan hintanen 19,95€.
Lähetetty minun SM-A515F laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit