GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 171 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71 121 161 169 170 171 172 173 181 221 271 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.101 - 5.130 / 10534

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #5101
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ^ Mä en osaa kiristää napaa siten, että siihen ei jäisi välystä tai että se ei pyörisi kunnolla. Se halvatun akseli kun alkaa pyöriä mukana muttereita kiristäessä... Mutta jos/kun siihen saa jäädä pieni välys, niin homma on helppo.
    Pienen pieni välys on itsellekin jäänyt. Sormin kiristelemällä sen saa kyllä sellaiseen sweetspottiin että välystä ei ole, mutta lukitessa se aina hieman kiristyy. Tuolla Nuren kuvaamalla konstilla pääsisi ehkä nopeammin tyydyttävään lopputulokseen. Muutaman iteraatiokierroksen ainakin itsellä aina vaatii, kun ei jatkuvasti noita ropella.

  2. #5102
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    rauma
    Viestit
    94
    Itse säädän aina säädettävät napalaakerit jättäen pienen klapin. Tämä lienee simppelein tapa. Hyvin on laakerit kestäneet ja herkästi pyörivät. Mutta tässäkin asiassa kukin tulee uskollansa autuaaksi......

  3. #5103
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Vanha perfo ei moista hyväksy kun täydellisyyteenkin pääsee. Toisaaltaan perinteiset lääkäriit alkaa olla aika vähänen osuus joten täytyy aina mennä laakeri kerrallaan.

  4. #5104
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^ Mä yritän seuraavaksi soveltaa nuren sensein ohjetta. Vedän ensteks (käsin) molemmat mutterit niin kireälle ettei napa pyöri kunnolla ja sitten pidän (=yritän pitää) lukitusmutterin paikoillaan ja avata varsinaista mutteria puolisen kierrosta. Kahtellaan mitä sieltä tulee...

    Muistelisin, että tuo taktikka oli joskus autojenkin laakereiden kanssa käytössä. Ensin "yli"kireälle ja sitten vartti- tai puolikierrosta auki.

  5. #5105
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Suurin piirtein noin homma menee, muutaman keran joutuu tekemään mutta kyllä se oikea kireys löytyy...

  6. #5106
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    TRP Hy/Rd semi hydr vaijerivetoset jarrut. Mikä ilmauskitti passaa just eikä melkein näihin jarruihin ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ahneella on kehno loppu.

  7. #5107
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Joku sanoi joskus että yhdistyy hydraulisten ja vaijerivetoisten huonot puolet... Lienee TRP:n sivuilta löytyy jokin manuaali tai ilmaussettiin vinkki...

  8. #5108
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Kannattaako shimanon r55 paloja laittaa sram redin swiss stop palojen tilalle? Onko kokemusta mahtuuko?

  9. #5109
    Olisko tietoa että onko sram level (perus)jarruissa kahvan etäisyyden säätöä? Pitäis pojan maasturin etsiä edulliset jarrut, mutta etäisyys säätö olis välttämätön.

  10. #5110
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Olisko tietoa että onko sram level (perus)jarruissa kahvan etäisyyden säätöä? Pitäis pojan maasturin etsiä edulliset jarrut, mutta etäisyys säätö olis välttämätön.
    https://www.sram.com/en/sram/mountain/series/level

    Kyllä ton mukaan pitäisi olla. Säätö tapahtuu työkalulla (todennäköisesti kuusikulma avain) kahvan takaa, eikä sitä säätönamuskaa ole mikä joistain malleista löytyy.

  11. #5111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    https://www.sram.com/en/sram/mountain/series/level

    Kyllä ton mukaan pitäisi olla. Säätö tapahtuu työkalulla (todennäköisesti kuusikulma avain) kahvan takaa, eikä sitä säätönamuskaa ole mikä joistain malleista löytyy.
    Jep kiitti. Taidanpa tilata niin sitten selviää varmasti.

  12. #5112
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Ohjauslaakerin alakoolista: Hopen kyseinen oli "katkaistu" ja asentaminen oli helppoa, nykyinen todella tiukka niin tuleeko ongelmia jos senkin sahaisi siististi poikki?

  13. #5113
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ohjauslaakerin alakoolista: Hopen kyseinen oli "katkaistu" ja asentaminen oli helppoa, nykyinen todella tiukka niin tuleeko ongelmia jos senkin sahaisi siististi poikki?
    Mä olen sahannut joskus kun ei ollut mitään millä lyödä sitä paikalleen, hyvin on pelannut.

  14. #5114
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^samaa kanssa mietin, olis eri juttu jos olis kuulakehällä tai sopiva työkalu...

  15. #5115
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Onko jollain kokemusta GRX 600 ja 800-sarjan kahvojen eroista ? Kasisatasessa on servo ominaisuus, mutta onko sillä niin paljon merkitystä, että näinä niukkuuden aikoina kannattaa ostaa.

  16. #5116
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Osaakos kukaan kertoa kuinka Mavic CrossMax kestää rengaspainetta, kyseessä uusi versio https://www.mavic.com/en-nl/product/RV1318 enkä löytänyt valmistajan sivuilta infoa?

  17. #5117
    Laittanut kerran rengasta päälle (tubeles)lienee painetta n.5 bar kun rengas lähti irti kovinkin äänekäästi ja vanne paskaksi,vika toki voinut olla siinä kun renkaan suositus oli max 4,5 bar.veikkaus n.5 bar aika ylärajoilla ollaan.

  18. #5118
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Vanhemmissa (~-17-vuosimallia) Crossmax Eliteissä raja on melko matala, 3 bar.

  19. #5119
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Nykyinen versio 25mm leveä mutta aika alhaisilla paineilla mennään jos kovalla pohjalla graveloidaan...

  20. #5120
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Saako Shimanon i-spec EV kiinnitystsydeemin mutteriosaa mistään irto-osana? Siis se palikka, mikä tulee jarrukahvan pannan alle, johon vaihdevivun kiinnityspultti tulee kiinni.

    B-C:stä löytyi tällainen, mahtaako olla oikea?
    https://www.bike-components.de/en/Sh...pec-EV-p70822/

    Saa laittaa viestiä, jos ko. nippeli löytyy nurkista ylimääräisenä.

  21. #5121
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Mavic ilmoitti maksimipaineen olevan 2.9Baria... Paljonkohan voi ylittää hyvällä omatunnolla vai rikkooko paukutin jo kiekon...

  22. #5122
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Mavic ilmoitti maksimipaineen olevan 2.9Baria... Paljonkohan voi ylittää hyvällä omatunnolla vai rikkooko paukutin jo kiekon...
    Velipojalla oli vanhemmat Crossridet. En tiedä, paljonko painetta käytti normaalisti, mutta kehä oli renkaan puolelta haljennut pitkittäissuunnassa. Itse en ylittäisi suosituspainetta.

  23. #5123
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Mavic ilmoitti maksimipaineen olevan 2.9Baria... Paljonkohan voi ylittää hyvällä omatunnolla vai rikkooko paukutin jo kiekon...
    Eihän tuota painetta tarvitse mennä lähellekään "suoratankogravelissa". joku 2.4 riittää mainiosti. Vai tuleeko sun graveliin GP5000:t


  24. #5124
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Mikä mahtaa nuren kielenkäytössä olla "paukutin"? Onko se sellainen jolla nostetaan hankalakin tubeless-rengas vanteelle? (Mutta nurehan taisi olla Tubolito/Revoloop-mies kautta linjan?)

    Ehdin itsekin ihmetellä millaista rengasta nure aikoo vanteelle tarjota. Ja sitä ennen oikeastaan ihmettelin sitä miksi hänen hankintansa osui vanteeseen jonka valmistaja suosittelee käytettäväksi 50-70 -millisiä renkaita, jos speksatulla fillarilla on tarkoitus ajaa vanhanaikaisemmin 35-40 -millisillä ellei peräti Pariisi-Roubaix tai Tro Bro Leon -hengessä 28-32 -millisillä. (Mutta en toisaalta lainkaan epäillyt etteikö nurella olisi ollut perustellut syy valita juuri nuo vanteet.)

  25. #5125
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Firle, käsittääkseni paukutin aika yleinen termi... Harvoin tubeless vanteelle helposti asettuu ja moinen kapistus auttaa... Tietenkin Revo/Tubo on vaihtoehto mutta nyt ensijaisesti litkuilla aloitetaan...
    Kyse siis "SuoratankoGravelista", hyvin epä ordotoksisesta kombinaatiosta ja kiekot siis CrossMaxit ja renkaat 2.2" RalliKunkut kun 5tonnista ei saa kovin leveänä kuten ei 4seasoniakaan...

  26. #5126
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Firle, käsittääkseni paukutin aika yleinen termi...
    Kukaan ei toisaalta ole ikinä missään sanonut napsautinta paukuttimeksi.

    ... renkaat 2.2" RalliKunkut ...
    No sitä suuremmalla syyllä sun ei tarvii mennä lähellekään maksimipainetta.


  27. #5127
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Jack, ehkä Tsadilaisilla ja varsinaisilla Suomalaisilla eri terminologia, kai ymmärretään ilman tulkkia homma kuitenkin...

    Paineet menee aina alustan mukaan, jos kovalla niin maksimeilla mennään...

  28. #5128
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    339
    Miten saan end capin pois tuosta etuvanteesta? Napa on Stout XC Pro joka on ilmeisesti spessun orkkisvanne. Ei löydy mitään tietoa tuosta navasta.

    Onko tuolla vain O-rengas ja lähtee jollain ulosvetäjällä? Näyttäisi menevän tuo cap aika syvälle laakeriin asti joten en uskalla kammeta sivulle.


  29. #5129
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Mikä mahtaa olla shimanon 6100 jarruissa, kun ilmauksesta huolimatta muutaman jarrutuksen jälkeen jää laahaamaan eli palat ei palaudu. Seuraavan jarrutuksen taas palautuu. Ilmannut nyt pari kertaa eikä vaan tunnu tulevan kuntoon.

  30. #5130
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Mikä mahtaa olla shimanon 6100 jarruissa, kun ilmauksesta huolimatta muutaman jarrutuksen jälkeen jää laahaamaan eli palat ei palaudu. Seuraavan jarrutuksen taas palautuu. Ilmannut nyt pari kertaa eikä vaan tunnu tulevan kuntoon.
    Männät jumissa?

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •