HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 22 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #631
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Minä luin että kissamaisten….

  2. #632
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Nopeita ja tooosi lähellä nykyisiä maantiepyöriä.

    Mutta joo. Jännä nähdä millaisia reittejä on suunnitteilla. Strade bianchen tapaisia kovia hiekkateitä, vai sisällytetäänkö näihin teihin muutamat single trackit? Nythän monissa maantiekisoissa on soraa mukana.

  3. #633
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Enkä ole ollenkaan varma, että olisiko tarkka sääntökirja huono juttu?

    Miettikää tuota tiimin kannalta. Jos joutuu speksaamaan reitin mukaan pyörää ja renkaita, niin karavaani paisuu tolkuttoman suureksi ja homma tulee kalliiksi.

  4. #634
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nopeita ja tooosi lähellä nykyisiä maantiepyöriä.

    Mutta joo. Jännä nähdä millaisia reittejä on suunnitteilla. Strade bianchen tapaisia kovia hiekkateitä, vai sisällytetäänkö näihin teihin muutamat single trackit? Nythän monissa maantiekisoissa on soraa mukana.
    “This discipline combines elements of road and mountain bike, and takes place mainly on unsealed roads (gravel, forest tracks, farm roads, cobbles, etc). Races in the UCI World Series will be mass participation events.”

  5. #635
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Noniin, eli luvassa myös sinlgetrackeja. Tuosta tulee hauskaa ja samalla rajautuu automaattisesti pois 30mm renkaat.

  6. #636
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    ^ Vielä, kun kielletään ulkopuolisen huoltoavun saaminen kisan aikana, niin aletaan puhua asiaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #637
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Vielä, kun kielletään ulkopuolisen huoltoavun saaminen kisan aikana, niin aletaan puhua asiaa.
    No en tiedä. Minusta tuo menee tuossa kohtaa vähän liikaa retkeilyn puolelle. Mutta toisaalta tuo voi olla se järkevin vaihtoehto. Kaikille tasapuolista huoltoa on varmasti aika mahdotonta tuolla antaa.

    Voisi myös tosiaan kehittää normi gravellistien kamoja paremmiksi. Ne oikeasti nopeat ja riittävällä suojauksella olevat renkaat. Kunnolliset paikkauskamat. Siis ihan kaikki.

    Mieleniintoista nähdä mitä päätetään.

  8. #638
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Voisi myös tosiaan kehittää normi gravellistien kamoja paremmiksi. Ne oikeasti nopeat ja riittävällä suojauksella olevat renkaat. Kunnolliset paikkauskamat. Siis ihan kaikki.
    Juuri noin ajattelin. Jos kiekkoja saa autosta, kisat ajetaan 35 mm tms. tuubeilla ja sellaisten kehittely ei paljon tavisharrastajaa hyödytä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #639
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tubeless pakolliseksi. Alkaa tulla kehitystä kiekkoihin, renkaisiin, insertteihin ja paikkausvälineisiin.

    Tosin jossain singletrackilla huoltaminen on suht mahdotonta, eli tuubeja ei varmasti nähtäisi tuonkaan vuoksi. Ovathan ne kadonneet jo XC kisoistakin.

  10. #640
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Mielenkiintoista on myös nähdä yritetäänkö kisoja saada johonkin tarkempaan ja yhtenäisempään matka/aika-formaattiin. Naiset ja miehet ainakin kilpasarjojen osalta lähdöt erikseen ja tarkat säännöt peesille ja huollolle mies-nais-kilpasarjojen välillä. Viimeisin ja vireillä oleva "gravelgate" taitaa olla sellainen, että saman tallin miesjoukkueen jäseniä toimi sekä vetäjinä että huoltajina voittavalle naisajajalle.

    Kaluston osalta en usko että kovinkaan suuria rajoitteita tai muutoksia tulee. Muutenkin tuon UCI:n mukaantulo aiheuttaa aika ristiriitaisia tunnelmia ja minusta olisi väärä liike jos nykyistä tilannetta lähdettäisiin kovinkin paljoa muuttamaan ainakaan nopeasti.

    Jotenkin sellaista pitäisi saada aikaiseksi, että kisaamisessa selkeät säännöt, eli ei epämääräisiä kirjoittamattomia "sääntöjä" ja samalla sen suuren massan pitää päästä radalle ilman sen kummempaa miettimistä mikä on sallittua tai ei

  11. #641
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Vielä, kun kielletään ulkopuolisen huoltoavun saaminen kisan aikana, niin aletaan puhua asiaa.
    Tai ainakaan ei saa jeeppi ajella vieressä jos tarvii vaihtajaa säätää...

    Eikös esim Dirty Kanzassa ole vaan huoltopisteet, siinä sitten teknisen sattuessa miettimään onko järkevämpi ajaa edelliselle vai seuraavalle huoltopisteelle.

  12. #642
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Bonussekunteja toki voisi ansaita ns. IPA-pisteissä missä tarjolla toinen toistaan humalaisempia pienpanimotuotteita.

    Nopeatempoisemmat kisat voisi ajaa vaikka rallicross-radoilla.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  13. #643
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    IPAn juontia sisältäviä tapahtumia pitäisi olla.

  14. #644
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    ”The UCI has more to gain from gravel than gravel has to gain from the UCI.”

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #645
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    269
    Specialized Crux 2022 on nyt sitten gravel. 47mm rengastilaa ja UCI-tarra. Tosin saattaa olla vielä CX-tarra mutta kai tuossa on nyt se uusi virallisen gravelkisapyörän speksi aika lähellä?
    https://www.youtube.com/watch?v=zjbb...nnel=BikeRadar

  16. #646
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Ihan hyvä kirjoitus ja pitkälti samaa mieltä.

    https://www.ridinggravel.com/editori...championships/

    Mielenkiintoista kyllä nähdä säännöt aikanaan. Varmaan nykyiset World Tour- tiimit osallistuvat laajemmin noihin kisoihin. Varsinkin Jenkeissä, missä suurin osa tapahtumista ajetaan, niin näkyvyyttä on tarjolla nykyisen - yhä vain kasvavan - gravelbuumin myötä kosolti.

  17. #647
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Ensimmmäinen vain ammattilaisille tarkoitettu gravelkisa käyty, kolme kierrosta yht. 132 km eli aika lyhyt kisa nykynormeihin.

    https://cyclingtips.com/2021/10/alex...y-gravel-race/

  18. #648
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Menee hyöty kaikista hienoista aeroinnovaatioista, jos uci-kisat ajetaan numerolappu tangossa

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #649
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Juu. Ja muutenkin vähän arveluttava kokoonpano kun ajetaan Wilierin maantieversiolla,dura-ace di2:lla, maantiecleatseilla ja vittoria terrano zero 35:lla, joilla renkaillakin annetaan tasoitusta rullaavuudessa parikymmentä wattia noissa nopeuksissa

    - ja maantiekengillä, ainakin nuo minusta näyttää sellaisilta

  20. #650
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Jos nuo UCI:n alla ajettavat kisat ovat puhtaasti sorateitä ilman polkuja/mutarännejä, niin uskon että valtaosa pro-kuskeista ajaa maantiekengillä. Jotain on yleensä mennyt pahasti pieleen jos he joutuvat talutushommiin. Saapa nähä tuleeko paljon noita ultramatkoja tyyliin Unbound Gravel, vai ovatko kisat yleensä 100-200km väliin jääviä ja vielä siten, että kierretään jotain tiettyä lenkkkä.

    Ja sitten kalustosta, esim. pitääkö pyörässä olla UCI:n leima, vai kelpaako ilman? Painoraja(pyörälle)?

  21. #651
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Uci ei ole käsittääkseni vielä julkaissut sääntöjä näihin gravelkisoihin, kalenteria, reittien pituuksia tms. Varmaankin lähiaikoina sellaiset pitäisi tulla kun vuosikin alkaa olla loppupuolella.
    Jonkinlainen gravel-sarja, josta kvalifikoituu mm-kisoihin ainakin tulossa. Uci ilmoittanut että nuo reitit on yhdistelmä hiekkatietä, metsäpolkuja, mukulaviä jne..

    Ja se on ilmoitettu että nuo kisat on "massatapahtumia"

  22. #652
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    No ei niitä maantiemiehiä voi heti heittää syvään päätyyn. Etukäteen tampattuja hiekkateitä ettei tule yllätyksiä.

  23. #653
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Vähän juttua ko. kisasta ja kalustosta. Ei ollut osallistujien määrällä pilattu.

    https://www.cyclingnews.com/features...avel-pro-race/

  24. #654
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Vähän juttua ko. kisasta ja kalustosta. Ei ollut osallistujien määrällä pilattu.

    https://www.cyclingnews.com/features...avel-pro-race/
    Niin kuin tuissa joku kuski totesikin, niin tuollainen 30hlö pelotonissa on jo enemmän kuin riittävästi. Oli siellä kai enemmänkin, mutta kova alku hajotti sakin osiin. Noin se taitaa tosin gravell kisoissa mennänkin. Alku täyttä ja sitten katsellaan porukoita.

  25. #655
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^ 34 osallistujaa oli tällä kertaa. No, jostain on lähdettävä liikkeelle.

  26. #656
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Toivottavasti täällä on - joistain kommenteista huolimatta - laajemminkin ymmärretty ettei tällä kisalla ollut mitään tekemistä UCI:n tulevan UCI Gravel World Seriesin kanssa? Ja ettei se ollut minkäänlainen kokeilu jotain tulevaa pro-kuskeille tarkoitettua gravel-sarjaa silmälläpitäen?

    Tämä kisa oli yksinkertaisesti eräänlainen jippo, jolla haluttiin saada huomiota Pippo Pozzaton Veneton maakunnassa järjestämälle isommalle tapahtumalle, johon kuuluu kaksi normaalia maantiekilpailua (uudestaan henkiinherätetty Giro di Veneto ja nimestään huolimatta uusi Veneto Classic) ja Gran Fondo eli kuntoajo ajanotolla.

    UCI:n gravel-sarja on osa sen Cycling for All -toimintaa, johon ennestään kuuluu UCI Gran Fondo World Series MM-kisoineen. Siis se amatööreille suunnattu juttu, jonka yksi kisa piti tänä vuonna ajaa Lahdessa.

  27. #657
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Sellainen mielikuva jäänyt, että nuo gravelkisat olisi enemmän sellaisia että erottautuminen tapahtuu useisiin eri ryhmiin eikä pääjoukko -irtiottoon. Johtuuko siitä, että kisan ja ratojen luonne, kapeus yms. on sellainen että pääjoukosta ei saa samaa hyötyä kuin maantiepuolella.

    Olen myös toiseen ketjuun linkannut oheisen Dylan Johnsson kisaraportin Belgian Wafflr Ridesta jossa hyvä kuvaus po. kisasta, taktiikoista ja myös wateista kisan eri vaiheessa.
    Dylan oli kisassa kuudes jääden voittajasta Ian Boswellistä 3 minuuttia. Mainittakoon että Boswell on entinen Sky:n ja Katusha-Alpecinin ajaja, ja hän on hallinnut noita major-gravelkisoja tänä vuonna. Ratkaisu tuossa linkin kisassa tapahtui loppupuolen nousussa jossa Boswell tinttasi 7-8 minuuttia 451 watin teholla, kun Dylan ja muutama muu jäi vaatimattomaan 350 wattiin tjsp. Kaverit painaa jotain 70 kg ja takana 4 tuntia kiivasvauhtista gravelointia. Erot ainakin tuossa kisassa oli suuret, tuo kärkikuusikko oli 3 minuutin sisällä, kisan kymmenes hävisi n. 10 minuuttia ja 20. noin 25 minuuttia voittajalle. lisäys: voittajan aika oli 4 h 43 min ja matka 104 mailia

    Ihan mielenkiitoista nähdä miten gravelkisat tulevat muuttumaan seuraavina vuosina ja ketä sinne osallistuu noista ammattitalleista. Maantiepyöräilyn kisakalenteri alkaa olla sellainen, että tuskin puhtailla roadmiehillä alkuun kovinkaan paljoa kiinnostusta, halua, mahdollisuutta alkaa gravelöimään. Lajin kilpailulliselta kannalta olisi kyllä mainiota jos mm. Wout van Aert, Pidcock, van der Poel saataisiin samaan kisaan mittelöimään.

    https://www.youtube.com/watch?v=n2CLy0yB2ek&t=609s

    lisäys: tarkennan tuon FF:n viestiin liittyen että tarkoitan nyt tulevia UCI alaisia kisoja, koska näkemykseni mukaan se on oikea tie kilpailullisesta näkökulmasta kehittää gravelia, mm. yhtenäisine sääntöineen, mahdollisuutena että "parhaat" osallistuvat kisoihin ja dopingkontrolleineen

  28. #658
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

    Gravel Grinding ja Gravel Racing

    ^^Kyllä. Tässä jutussa taustoitettu vähän enemmän tuota kyseistä tapahtumaa.

    https://www.velonews.com/news/gravel...me-new-format/

  29. #659
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No ei niitä maantiemiehiä voi heti heittää syvään päätyyn. Etukäteen tampattuja hiekkateitä ettei tule yllätyksiä.
    Eilen muuten suomen maantiemiehet ajoivat gravell kisaa vuokatissa. Pari astetta lämmintä ja räntää+vettä niskaan. 6h kisa. Tuo on sellainen temppu, joka jäisi aika monelta tekemättä. Taisi eilenkin suurin osa jättää kesken.

  30. #660
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •