GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 127 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 77 117 125 126 127 128 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.781 - 3.810 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #3781
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Äkkiä tulee saman verran hintaa kuin mitä parempi käytetty maksaa ja siinä isommalla ovh:lla olleessa on kummiki paremmat kiekot ym mitä halpiksessa, eli eihän siinä juuri järkeä ole.

    Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  2. #3782
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    123
    Milloinkohan xxl/white julkaisee kauden uudet fatbikensa? Tuli tyhmyyksissä myytyä varsin oiva 7 interceptor pois ja nyt tekee taas läskiä mieli.. (ps, onko sulla m-kokoinen 7-interceptor, tai halpa 8, myy mulle )

  3. #3783
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Oiskait tuon pitäny jo julkasta mutta taitaa olla pulaa komponenteista niinku kaikilla

  4. #3784
    F. Kotlerburg Guest
    Ehkä niiden pitää saada myytyä eka vanhat pois.

  5. #3785
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keevo Katso viesti
    Milloinkohan xxl/white julkaisee kauden uudet fatbikensa? Tuli tyhmyyksissä myytyä varsin oiva 7 interceptor pois ja nyt tekee taas läskiä mieli.. (ps, onko sulla m-kokoinen 7-interceptor, tai halpa 8, myy mulle )
    Syksyisin nuo on aikaisemmin lanseerattu eli näitä aikoja mutta kuten sanottu komponenttipulan vuoksi vaikea ennustaa.

  6. #3786
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Syksyisin nuo on aikaisemmin lanseerattu eli näitä aikoja mutta kuten sanottu komponenttipulan vuoksi vaikea ennustaa.
    Joo, kävin tänää xxl:ssä kyselemässä ja katsomassa tarjolla olevia fättiksiä, viesti oli se, että ei ole mitään tietoa, milloin uusi mallisto tulee. Taidan käydä huomenna hakemassa tuon jäljellä olevan 8 ltd:n, ei pysty perustelemaan hintaeroa kona wo:hn. Välirahalla tähän päivittää hissitolpan ja jotain muuta pientä.
    Entä jos sataa?

  7. #3787
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pyöräsimo Katso viesti
    Olen minä joustokeulaakin pohtinut, mutta toistaiseksi mennään täysjäykällä, kun se jotenkin viehättää yksinkertaisuutensa ja keveytensä vuoksi.
    Noin minäkin ajattelin ja täysjäykän Duden hommasin. Mutta kyllä se on jäänyt ihan talvipyöräksi, ranteet ei juurakkoa kestä ja kun varastosta löytyy jäykkäperä 29” niin sillä ajetaan kesät. Välillä tulee pohdittua läskin myyntiä, mutta on se vaan talvella niin lyömätön.

    Vielä jos talvet tästä lämpenee ja hiihto-olosuhteet huononee, niin eihän tuota uskalla myydä pois. Vaikka ajomäärät vuodessa on tosi vähäiset, viime talvena 12 tuntia.

  8. #3788
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mulla taas menee ihan toisinpäin. Läski on kesäpyörä. Lyömätön tommoseen retkeilyyn. Ei tarvi kahlata suon yli.
    Talvi ollaan suksilla.

  9. #3789
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    20
    Näistä kommenteista viisastuneena kävin hakemassa paikallisen XXL:n vikan XL runkoisen 8FATin. Pyörien määrä tuplaantui, mutta kokonaisvolyymi kolminkertaistui.

    kysymyksiä kun eka fätti nyt alla. Millä paineilla tuota pitäisi ajella? Alla vakio scwalben JJt ja ajo hiekkateitä ja tasapolkuja nyt alkuun.

    Millä vetokoukkutelineillä jengi kuskaa fättejä? Jos vaikka haluan yhden fätin ja yhden maasturin koukun nokkaan, mikä on järkevä teline! Ja meneekö Bilikan hapikseen edes yksi fätti?

  10. #3790
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    20
    Itse omaan kysymykseen kommentoiden, onko fättiä (tai mitään maasturia) parempi kuskata katolla vai koukussa?

  11. #3791
    Yleensä paineet on 80-100kg kuskeilla varmaan siellä 0.4-0.6 vaiheilla. Maastossa jos pääosin ajelee niin ainakin 4.8" JJ syö juuret hyvin 0.35-0.4bar. esim 0.8-1bar on jo liian kova eikä kulje yhtään sen paremmin vaan tärrää epätasaisuuksista. Kokeilemalla selviää.

  12. #3792
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti chrisu Katso viesti
    Näistä kommenteista viisastuneena kävin hakemassa paikallisen XXL:n vikan XL runkoisen 8FATin. Pyörien määrä tuplaantui, mutta kokonaisvolyymi kolminkertaistui.

    kysymyksiä kun eka fätti nyt alla. Millä paineilla tuota pitäisi ajella? Alla vakio scwalben JJt ja ajo hiekkateitä ja tasapolkuja nyt alkuun.

    Millä vetokoukkutelineillä jengi kuskaa fättejä? Jos vaikka haluan yhden fätin ja yhden maasturin koukun nokkaan, mikä on järkevä teline! Ja meneekö Bilikan hapikseen edes yksi fätti?
    Miulla on Thule velospace xt 2 johon menee fätti leveellä renkaalla kunhan ostaa pitemmät hihnat. Todella tyytyväinen tuohon telineeseen!
    Katolle asentaminen ei oo itellä vaihtoehto ku liian iso riski naarmuttaa autoa eikä kurasta pyörää muutenkaan oo kiva nostella autoa likaamaan.

  13. #3793
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    20
    aika alhaiset siihen mitä luulin. Hyvä että kysyin..
    Kun painoa reilu satanen, voisi joku 0.6-0.8 olla aika hyvä lähtöpaine ja siitä sit säätämään.

  14. #3794
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti chrisu Katso viesti
    Itse omaan kysymykseen kommentoiden, onko fättiä (tai mitään maasturia) parempi kuskata katolla vai koukussa?
    Koukussa pyörä kerää pölyä. Tunkee ihan laakereihin asti. Katolle taas hankalempi nostaa ja varmaanki jonku verran enemmän syö pottoainetta.
    Yhen norjan reissun kuskasin koukussa läskiä. Sen jälkeen pyörä narisi ihan pirusti. Pakko oli huoltaa ja laittaa kattoteline tilaukseen

  15. #3795
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Eikös niihin saa sellasia suojapusseja? Pyöriin siis, kuljetuksen ajaksi.

    Kattotelineet vislaa yleensä aina, ja toiset fillarit vatkaa aika paljon katolla. Ite laittaisin koukkuun jos olis koukku, mutta kun ei ole niin kulkee Thulen takaluukkuun tulevalla telineellä, tyyppiä en muista mutta vastaavasti renkaista ja vaakaputkesta tulee kiinni niinku koukkuversiossakin.

  16. #3796
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Itellä läski kulkenu katolla freeridessä kiinni, jämympi teline mitä pro ride, ei vatkaa turhan palioa.


    Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  17. #3797
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    ^mullakaan ei ikinä kyllä läski ole vatkannut katolla, mutta täpäri jostain syystä vatkasi niin paljon että yli 90kmh ei uskaltanut ajaa.

  18. #3798
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    No ei sitä itelläkään varsinaisesti voi vatkaukseski sanoa, pientä liikettä kun on bilteman halvimmat telineet niin ne joustaa vähän. Tutulla kun oli täpäri katolla pro ridessä niin heilu mahottomasti.

    Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  19. #3799
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mulla rupes vähä proride koliseen ku oli pultit löystyny sen tukikeppimekanismin pohjasta.

  20. #3800
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Mä oon kuskannut proridellä läskiä, täpäriä, gravelia ja mummopyörää eikä minkään kanssa ole ollut ongelmia. Auton niiatessa tai töyssyissä toki vähän heiluu mutta muuten ei. Kulutusta lisäsi ehkä litran sataselle, mutta kummasti tuntuu että lisäys on ollut sama oli katolla sitten pelkät telineet, yksi pyörä tai kaksi pyörää ja suksiboksi.

  21. #3801
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Toi auton perässä olevan pyörän pölyyntyminen riippuu paljon autosta, eli minkälainen pyörre sinne auton taakse syntyy. Pölyisiä/kuraisia hiekkateitä paljon ajaessa en ehkä itsekkään laittaisi taakse pyörää.

    Oman kokemuksen perusteella toi pyörä takana ei kuukauden taikaisella lapin reissulla vaikuttanu kulutukseen kuin ehkä 0,1l/100km. Eikä myöskään pölyyntynyt siinä parin tuhanen kilometrin aikana. Hiekkateillä ei toki tullut ajeltua metriäkään. Autona Golf VII farmari.

  22. #3802
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    20
    Tilasin sit kuitenkin Upriden, toisen telineen tarttee varmaan pian perheen muille pyörille niin sitten se vaikka Proride jos Upride ei jostain syystä toimi. Katsotaan viikonloppuna miten lähtee fätti katolle.

  23. #3803
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti chrisu Katso viesti
    Tilasin sit kuitenkin Upriden, toisen telineen tarttee varmaan pian perheen muille pyörille niin sitten se vaikka Proride jos Upride ei jostain syystä toimi. Katsotaan viikonloppuna miten lähtee fätti katolle.
    Muistithan tilata fatbike adapterit kans

  24. #3804
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    20
    Yes, adapterilla tuli.

  25. #3805
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Mulla taas menee ihan toisinpäin. Läski on kesäpyörä. Lyömätön tommoseen retkeilyyn. Ei tarvi kahlata suon yli.
    Talvi ollaan suksilla.
    Instassa seuraillut noita retkeilijöitä, niin aika moni siellä fätillä ajelee. Mutta miksi, onko fätin kantavuus parempi vai miksi valita fatbike? Paljonko fatbike antaa rullauksessa tasoitusta normi 29" jos rengaspaineet nostaa tarpeeksi korkeaksi? Varmaan tästäkin joku keskustelu on käyty mutta en löytänyt...

    Ps. Rollingresistance sivustolla oli 4" JJ 0.8 bar paineella n 29 Wattia ja 29" 2.25" Rekon Race 1.7 bar paineella 31 Wattia. Eli eroa ei olisi käytännössä lainkaan. Voiko se olla noin, silloinhan läski olisi loistava yleispyörä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  26. #3806
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Instassa seuraillut noita retkeilijöitä, niin aika moni siellä fätillä ajelee. Mutta miksi, onko fätin kantavuus parempi vai miksi valita fatbike? Paljonko fatbike antaa rullauksessa tasoitusta normi 29" jos rengaspaineet nostaa tarpeeksi korkeaksi? Varmaan tästäkin joku keskustelu on käyty mutta en löytänyt...

    Ps. Rollingresistance sivustolla oli 4" JJ 0.8 bar paineella n 29 Wattia ja 29" 2.25" Rekon Race 1.7 bar paineella 31 Wattia. Eli eroa ei olisi käytännössä lainkaan. Voiko se olla noin, silloinhan läski olisi loistava yleispyörä.
    Kyllä voi. Mutta sit ilmanvastuksessa ottaa kyllä takkiin, millä ei taas juuri ole väliä retkivauhdeissa

  27. #3807
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Tuo kantavuushan tossa on varmasti se juttu. Sekä myös se pulleiden renkaiden tuoma jousto, ilman niitä jousituksen komponentteja, joiden vikoja ei oikee kesken retken pysty korjaamaan. Nää on varmaan ne retkipyöräilijöiden valintaperusteita. Ja renkaat melkeenpä kelluttaa pyörää jos sen järveen heittää.

  28. #3808
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Seki etu leviässä kumissa että jos sattuu pehmiämpi paikka niin ei ui pakkaa myöden siinä lillingissä.

    Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  29. #3809
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Instassa seuraillut noita retkeilijöitä, niin aika moni siellä fätillä ajelee. Mutta miksi, onko fätin kantavuus parempi vai miksi valita fatbike? Paljonko fatbike antaa rullauksessa tasoitusta normi 29" jos rengaspaineet nostaa tarpeeksi korkeaksi? Varmaan tästäkin joku keskustelu on käyty mutta en löytänyt...

    Ps. Rollingresistance sivustolla oli 4" JJ 0.8 bar paineella n 29 Wattia ja 29" 2.25" Rekon Race 1.7 bar paineella 31 Wattia. Eli eroa ei olisi käytännössä lainkaan. Voiko se olla noin, silloinhan läski olisi loistava yleispyörä.
    Tuohan tuo paksu rengas myös mukavuutta pidemmillä matkoilla, varsinkin verrattuna täysjäykkään 29":n. Paineista sen verran että 0,8 baria läskirenkailla ei kuulosta kovin hauskalta kuin ehkä tiellä ajaessa. Sen sijaan tuo 2,25" renkaan 1,7 bar toimii sekä tiellä että maastossa. Toki jos retkeily on teitä pitkin niin miksi ei läskikumikin kovemmilla paineilla toimisi. Toisaalta taas noilla paineilla menetetään mukavuutta.

  30. #3810
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Jotenkaan en ole tykännyt läskistä yleiskäytössä, vaan olen pitänyt sitä talvipyöränä. Ehkä pitääkin antaa Dudelle toinen mahdollisuus.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •