HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 334 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234 284 324 332 333 334 335 336 344 384 434 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.991 - 10.020 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #9991
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Tottakai se painon merkitys vähenee, kun sillä ei käytännössä ole mitään merkitystä paitsi jyrkähkössä ylämäessä. Ja aeroetu pesee keveyden mennen tullen. Katoin jollain aerodynamiikka simulaattorilla että kun ajetaan tasaisella 40kmh niin 7kg ja 20kg pyörässä on noin 3W eroa.

    Sillainhan toi spessu on täysi vitsi, ite ostaisin heti vaikka kanzo fastin tai oliko se just 3t racemax mitkä on aeroja. Ilmanvastuksen voittamiseen menee kuitenkin se vähintään 70% tehoista...

    Mutta johan tässä ketjussa on ostajia jonossa ja säästöpossut paloteltuna, eli ainakin spessu osaa käyttää oikeita sanoja markkinoinnissa.

    Ja olisko siihenkin hyvä syy miksei atheoksia(vai mikälie) näy yhtä paljon kun tarmaccia
    Ai gravelissa ei mitään merkitystä painolla?

    Olisipa ihanaa näin harrastelijanakin pomputella menemään 20 kg pyörällä huonopintaisella tiellä tai poluilla.
    Kanttareiden ylikin menee kauriin lailla, ja ketterä käsitellä verrattuna vaikka tuohon 7kg pyörään?

    Spessu on ilmeisesti myös cyclocross kelpoinen, sielläpä oikein hymyilyttäisi 20kg aeropyörä olalla.

  2. #9992
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Gravellissa sillä painolla olisi just merkitystä. Paljon lyhyitä jyrkkiä nousuja, jotka ajetaan putkelta. Nopeita kiihdytyksiä. Ehkä nuo ei kellosta kamalasti näy, mutta kevyt pyörä on hauska ajaa.

    Tosin ihan sama. Kaikkeen tottuu. Ei se kevyt pyöräkään enää viikon jälkeen levyltä tunnu.

  3. #9993
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Pointti oli siinä kun täällä munat kovana katellaan kun amerikkalainen on saanu pari sataa grammaa kevyemmän rungon aikaiseksi kun kilpailijat. Että vaikka painon yli tuplaa, niin tasasella watteja ei juurikaan tarvita enemmän. Ja 3kg lisäys 6,5% ylämäessä ja 35kmh vauhdissa taisi maksaa 17W.

    Tottakai kevyt on kiva, mut kyllä se pitäs heikommankin saada kanttarista yli vaikka painais 8.5kg, tai sit kannattaa jäädä kotiin.

    Ja tuo mainittu alle 4k€ cube sähkövaihteilla, painaa 7.8kg

  4. #9994
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Sworks Crux kompliittina 7,25 kg ilman polkimia ja hinta 12k€ paikkeilla.

    Alemmasta weigthweeniesin 3T Racemax topikista löytyy useampi 8 kg yksilö polkimineen ja varmasti edullisempia mitä toi Cruxi vaikka onkin osassa vähän parempaa palikkaa kiinni. Käytännössä puhutaan jostakin 200-500 g painoerosta minkä lisäksi Racemaxilla saa aerohyödyn.

    https://weightweenies.starbike.com/f...61793&start=75

    Kevyt pyörä on hauska ajaa, mutta ei tuollaista 200-500 g painoeroa käytännössä edes huomaa jos kiekot samat. Pakko hieman tarttua nyt tähän kevyen pyörän arvostukseen mikä näyttää tarttuneen viikon aikana, kun kevyttä Cruxia lykätty ulos.

  5. #9995
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    ^näinpä.

    Swiss Side’s Jean-Paul Ballard says, “There are for sure arguments to be had here. However, this only plays out if it is a mountain finish stage. For hobby riders, the average gradient where weight is more important than aero is 4.5% or more [see above]. For pro riders who have a higher speed, it is around 7.5%. Once you are doing more than 15km/h (9.3mph), the aerodynamic drag is the biggest resistance for the rider. At 35km/h (21.7mph) it’s four times more potent than the effects of weight.

    https://www.google.com/amp/s/road.cc...t-227520%3famp

  6. #9996
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Bikeradarin Crux-juutuubissa muistaakseni korostettiin sellaista asiaa, että kevyt tuntuu nopealta, mutta aero ON nopea.

    Tämä siis tiedoksi heille, keille nopeus on se juttu.

    Kevythän on muuten kiva aina

  7. #9997
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Noinhan se on tiivistettynä.

  8. #9998
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Pointti oli siinä kun täällä munat kovana katellaan kun amerikkalainen on saanu pari sataa grammaa kevyemmän rungon aikaiseksi kun kilpailijat. Että vaikka painon yli tuplaa, niin tasasella watteja ei juurikaan tarvita enemmän. Ja 3kg lisäys 6,5% ylämäessä ja 35kmh vauhdissa taisi maksaa 17W.

    Tottakai kevyt on kiva, mut kyllä se pitäs heikommankin saada kanttarista yli vaikka painais 8.5kg, tai sit kannattaa jäädä kotiin.

    Ja tuo mainittu alle 4k€ cube sähkövaihteilla, painaa 7.8kg
    8,5 kg on musta ihan tarpeeksi kevyt, oma nykyinen painaa tuon eikä ole pakottanut jäämään kotiin. Ihan mielelläni silti ottaisin siihenkin paremmat ja kevyemmät kiekot, mutta omissa ajoissa ja vauhdeissa ei taida olla järkeä sijoittaa. Paitsi jos samalla saisi kovemman munan.

    Esimerkkisi 20 kg sitten taas ei ole kevyt.
    Vinkki: älä käytä varsinkaan foorumikeskusteluissa lukua 20 jos tarkoitat kuitenkin 8,5.

    Mulla oli 2 geoltaan identtistä crossaria, kokoonpanosta johtuen painoeroa oli 2kg.
    Tuon huomasi todella selvästi, eikä sillä painavammalla tehnyt mieli ajaa, painoa kun oli enemmän varsinkin kiekoissa ja renkaissa.

    Sileällä tasaisella pinnalla olet varmasti ihan oikeassa aerosta, mutta en ehkä tähän graveli aiheeseen menisi ihan noin vetämään mutkia suoraksi.

  9. #9999
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    CX World cup -avauksessa Waterloossa Maghalie Rochetten custom-maalattu S-worksi pääsi valokeilaan vajaan kierroksen ajaksi, kun Rochette ampui startista kärkeen. Sitten Euro-naiset paineli ohi. Kata Blanka Vasin musta pysytteli kärjen tuntumassa, mutta ei riittänyt Katan paukut podiumpaikkojen hätyyttelemiseen.

    Mielenkiintoista tulee kyllä olemaan se, että millaisilla pyörillä ekojen UCI-gravelien mitalit viedään ja ketä kaikkia niitä nähdään ajamassa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #10000
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    CX World cup -avauksessa Waterloossa Maghalie Rochetten custom-maalattu S-worksi pääsi valokeilaan vajaan kierroksen ajaksi, kun Rochette ampui startista kärkeen. Sitten Euro-naiset paineli ohi. Kata Blanka Vasin musta pysytteli kärjen tuntumassa, mutta ei riittänyt Katan paukut podiumpaikkojen hätyyttelemiseen.

    Mielenkiintoista tulee kyllä olemaan se, että millaisilla pyörillä ekojen UCI-gravelien mitalit viedään ja ketä kaikkia niitä nähdään ajamassa.
    Vos voitti naisten lähdön maantiepyörällä. Ainakin kuvien perusteella alla taisi olla Cervelo R5 jossa 2022 malliin menee mukavasti CX-kumit kun luvattu tire clearance on 34mm

    Cervélolla nyt kolme mallia jolla voisi kuvitella ajavan hyvin myös satunnaiset CX kisat kun niillä näköjään ajetaan maailman huipullakin. R5, Aspero ja Caledonia

    edit:
    Olikin R5 prototyyppi jossa vielä enemmän rengastilaa https://www.velonews.com/gallery/vos...clocross-bike/

  11. #10001
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Ainakin Signature mainostaa heille tulevia Cruxeja ja runkosettejä, värit ja kootkin tiedossa, tulossa lähiaikoina.

  12. #10002
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Vos voitti naisten lähdön maantiepyörällä. Ainakin kuvien perusteella alla taisi olla Cervelo R5 jossa 2022 malliin menee mukavasti CX-kumit kun luvattu tire clearance on 34mm

    Cervélolla nyt kolme mallia jolla voisi kuvitella ajavan hyvin myös satunnaiset CX kisat kun niillä näköjään ajetaan maailman huipullakin. R5, Aspero ja Caledonia

    edit:
    Olikin R5 prototyyppi jossa vielä enemmän rengastilaa https://www.velonews.com/gallery/vos...clocross-bike/
    Ajaakohan wout vastaavalla?

    Asperohan on vähän ylipainoinen, vaikka sillä ei tosiaan mitään merkitystä olekkaan.

  13. #10003
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ai joo, eli tosiaan tulossa crossia cervellolta.

    Ja cervello tekee oikean ratkaisun. Kun on jo olemassa komea gravelli, niin tehdään crossari puhtaasti crossia varten. Rengastila vain 34mm yksi pulloteline. Kompromissit on ahterista.

  14. #10004
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Cervelon R5Cx tavallaan samalla konseptilla kuin spessu, eli otetaan maantiepyörä jota sopivasti säätämällä cx tai cx/gravel.
    Sellainen mielikuva on, että maantierungosta "tehdyt" gravelit on jotain 150-250 g painavampia kuin vastaavat maantierungot

    Itsellä ei kokemusta tuosta painon vaikutuksesta, mutta kait voidaan sanoa että painon merkitys cx:ssä ja jyrkkäpiirteisessä gravelissa on suurempi kuin tt:ssä tai maantiepyöräilyssä (pl. vuorietapit). Osin maan vetovoimaa ja osin ketteryyttä, vai onko tämä ketteryys enemmän geometriaa kuin painoa?

    Aerosta sen verran, että tuollaisen pyöreärunkoisen ja aeropyörän välinen wattiero rungon osalta lienee jotain 25 wattia keskimäärin per 45 kmh, kun ei mennä äärimmäisyyksiin kummankaan pyörän osalta.
    35:n vauhdissa ero on tällöin luokkaa 12 w ja 30 vauhdissa 7,5 w.

  15. #10005
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    8,5 kg on musta ihan tarpeeksi kevyt, oma nykyinen painaa tuon eikä ole pakottanut jäämään kotiin. Ihan mielelläni silti ottaisin siihenkin paremmat ja kevyemmät kiekot, mutta omissa ajoissa ja vauhdeissa ei taida olla järkeä sijoittaa. Paitsi jos samalla saisi kovemman munan.

    Esimerkkisi 20 kg sitten taas ei ole kevyt.
    Vinkki: älä käytä varsinkaan foorumikeskusteluissa lukua 20 jos tarkoitat kuitenkin 8,5.

    Mulla oli 2 geoltaan identtistä crossaria, kokoonpanosta johtuen painoeroa oli 2kg.
    Tuon huomasi todella selvästi, eikä sillä painavammalla tehnyt mieli ajaa, painoa kun oli enemmän varsinkin kiekoissa ja renkaissa.

    Sileällä tasaisella pinnalla olet varmasti ihan oikeassa aerosta, mutta en ehkä tähän graveli aiheeseen menisi ihan noin vetämään mutkia suoraksi.
    No mun grävelihän painaa melkein 11kg ajokunnossa, eli tanko/satulalaukut ja garmin. Eikä siinä myöskään ole mitään aeroa, silti en ole kokenu sen juurikaan menoa jarruttavan. Toki mielelläni huolisin edes 9kg pyörän, mutta omat rahani sijottaisin ennemmin aero ominaisuuksiin koska eniten sitä tasaista vauhtia kuitenkin ajetaan.

    Ja tuo 7kg vs 20kg olikin nimenomaan sen takia, että massiivinenkaan painon lisäys ei tasavauhdissa maksa tehoina juuri mitään. Saati sitten se 1.5kg. Tai muutama sata grammaa rungossa.

    Ja joku tuolla GG-rengas ketjussa mainitsi että Dirty kanza on voitettu perus spessun pathfindereilla, niin sillonkin on pyörässä ollut aeropuikot(mitä taas en ite huolisi kun on niin vietävän rumia)

  16. #10006
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Cervelon R5Cx tavallaan samalla konseptilla kuin spessu, eli otetaan maantiepyörä jota sopivasti säätämällä cx tai cx/gravel.
    Spessuhan teki crossarista gravellin, jolla tietystikkin voi ajaa edelleen crossiakim, mutta painotus selkeästi gravellin puolella.

    Cervello saa tehdä puhtaan crossarin perinteisellä tavalla, koska gravelli löytyy jo tallista. Tässä rungossa saattaa oikeasti näkyä woutin toiveet. Selkeästihhän pyörä hänelle tehtiin. Markkinoiden kannalta cervellon tuskin olisi crossaria kannattanut tehdä. Niin ja jospa tuo tulee myyntiin asti? Millaiset uci säännöt näille protoille on?

  17. #10007
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Cervelon R5Cx tavallaan samalla konseptilla kuin spessu, eli otetaan maantiepyörä jota sopivasti säätämällä cx tai cx/gravel.
    Sellainen mielikuva on, että maantierungosta "tehdyt" gravelit on jotain 150-250 g painavampia kuin vastaavat maantierungot

    Itsellä ei kokemusta tuosta painon vaikutuksesta, mutta kait voidaan sanoa että painon merkitys cx:ssä ja jyrkkäpiirteisessä gravelissa on suurempi kuin tt:ssä tai maantiepyöräilyssä (pl. vuorietapit). Osin maan vetovoimaa ja osin ketteryyttä, vai onko tämä ketteryys enemmän geometriaa kuin painoa?

    Aerosta sen verran, että tuollaisen pyöreärunkoisen ja aeropyörän välinen wattiero rungon osalta lienee jotain 25 wattia keskimäärin per 45 kmh, kun ei mennä äärimmäisyyksiin kummankaan pyörän osalta.
    35:n vauhdissa ero on tällöin luokkaa 12 w ja 30 vauhdissa 7,5 w.
    No juu, krossissa tai muussa "puun kierrossa" se kevyt paino on tärkein, ihan jo käsiteltävyyden kannalta, ei taida krossiradalla juuri aerohyötyä saada. Ja oishan sellasta litteetä aeropyörää vittumainen kantaa olalla.

    Mutta ei kai mikään gravel kisa ole jatkuvaa kiihdyttelyä ja jarruttelua?

    Mutta kun sen aeron ja "normin" painoero ei kuitenkaan ole älyttömiä. Nopeasti Canyonin sivuilta vaklattuna: Aeroad cfr di2(7.14kg) ja Ultimate cfr aerokiekot di2(6.54kg) ja vielä Ultimate cfr EPS(6.29kg).


    Edit. Ihan vaan sivukommenttina että tuo EPS malli noilla matalilla kiekoilla näyttää ihan kauheelta, eli aero voittaa siinäkin

  18. #10008
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.299
    Kisoissa sen aerohyödyn vielä ymmärtääkin, varsinkin jos mennään ns. Aakeeta laakeeta mitä varsinkin jenkkilässä tuntuu kuvien perusteella olevan.
    Sitten taas kun siihen lykätään tankoon kiinni joku Partamatin thompsonlaukku niin aerorunko on aika turhake.



    Niin, itsehän just 10min sitten laitoin korona-pandemian päättymisen takia tarakan kiinni Salsaan. Siirtyy lenkittelystä työmatkajuhdaksi.



    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  19. #10009
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Kisoissa sen aerohyödyn vielä ymmärtääkin, varsinkin jos mennään ns. Aakeeta laakeeta mitä varsinkin jenkkilässä tuntuu kuvien perusteella olevan.
    Sitten taas kun siihen lykätään tankoon kiinni joku Partamatin thompsonlaukku niin aerorunko on aika turhake.



    Niin, itsehän just 10min sitten laitoin korona-pandemian päättymisen takia tarakan kiinni Salsaan. Siirtyy lenkittelystä työmatkajuhdaksi.



    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    Hitaampi hyötyy aerosta enemmän.

  20. #10010
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Nyt jos pyöriä pitäisi uusia niin tuollainen semiaero gravel olisi ehkä ykkösvalinta, ja samalla fillarilla sitten maantietkin jollain luokkaa 50mm kiekoilla. Saisi tilaa varastoon, ja irrotettavilla lokareilla voisi vielä heivata työmatkapyöränkin.

    Melkein harmittaa että gravelin virkaa tekevä cx ja maantiepyörä on (mulle) elinkaaren alkupäässä, kuitenkin sen verran ajettuina että myynti ei olisi kovin mielekästä rahallisesti.

    Hienoja fillareita tullut markkinoille viimeisen parin vuoden aikana.

  21. #10011
    Olisiko tähän markkinatilanteeseen saatavana 2000-2500 euron budjetilla minkälaista GG pyörää? Ajot tulisivat olemaan sekalaista maantie, sora ja polku ajoa. Lisäksi olisi myös talvella tarkoitus heittää lenkkiä. Pituutta kuljettajalla on 173cm ja inseam 80cm. Ajo asento saisi olla hieman rennompi kuin mitä maantiepyörässä.

  22. #10012
    Olisin hankkimassa uutta gravelia nykyisen vm 2017 Canyon Infliten tilalle.

    Uusi Trek Checkpoint SL kiinnostaisi mutta törmäsin Trekin sivustolla siihen että sopiva koko olisi 61. Myös pyöräliike oli sitä mieltä.
    Nykyinen Inflite on koko L ja on ollut sopiva, sillä ajattu n. 6000km ilman suurempia ongelmia, myös pidempiä lenkkejä.

    Infliten reach ja stack ovat 388/590 ja Checkpointin 419/639.

    Inflitessa mulla tällä hetkellä n. 30mm spaceria stemmin alla.
    Omat mitat : 189cm ja sisämitta 89cm

    Onko tosiaan tuo koko 61 paras mulle?
    Omasta mielestä tuo 61 koko vaikuttaa isolta..

    Tässä vielä runkojen vertailu

    Inflite L vs Checkpoint 61 https://imgur.com/a/ggwhx1s

  23. #10013
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Hitaampi hyötyy aerosta enemmän.
    Pointti mulla oli että siinä vaiheessa kun normiajossa pistetään poikittaista tankolaukkua ynnä muuta härpäkettä pyörään kiinni niin se rungon aerodynamiikka on joka tapauksessa pilalla.


    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  24. #10014
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Pointti mulla oli että siinä vaiheessa kun normiajossa pistetään poikittaista tankolaukkua ynnä muuta härpäkettä pyörään kiinni niin se rungon aerodynamiikka on joka tapauksessa pilalla.


    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    Joo.

    Ja mun pointti oli se että muutamalla sadalla grammalla ei ole mitään väliä, ei normaalilla lenkillä, eikä kisassa.

  25. #10015
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Joo.

    Ja mun pointti oli se että muutamalla sadalla grammalla ei ole mitään väliä, ei normaalilla lenkillä, eikä kisassa.
    En ole sitä tainnut kiistääkään...

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  26. #10016
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MattiB Katso viesti
    Olisin hankkimassa uutta gravelia nykyisen vm 2017 Canyon Infliten tilalle.

    Uusi Trek Checkpoint SL kiinnostaisi mutta törmäsin Trekin sivustolla siihen että sopiva koko olisi 61. Myös pyöräliike oli sitä mieltä.
    Nykyinen Inflite on koko L ja on ollut sopiva, sillä ajattu n. 6000km ilman suurempia ongelmia, myös pidempiä lenkkejä.

    Infliten reach ja stack ovat 388/590 ja Checkpointin 419/639.

    Inflitessa mulla tällä hetkellä n. 30mm spaceria stemmin alla.
    Omat mitat : 189cm ja sisämitta 89cm

    Onko tosiaan tuo koko 61 paras mulle?
    Omasta mielestä tuo 61 koko vaikuttaa isolta..

    Tässä vielä runkojen vertailu

    Inflite L vs Checkpoint 61 https://imgur.com/a/ggwhx1s
    Jos Inflitessä sulla on vakio 110mm stemmi, niin 58cm Checkpoint on vakio stemmillä saman pituinen kuin nykyinen pyöräsi ja suunnilleen yhtä korkea. Toki tangon reach on Checkpointissa suht lyhyt, mutta sitäkin voi kompensoida stemmin pituudella. Eli 58cm Checkpoint 100mm stemmillä on samankokoinen kun Inflite.

  27. #10017
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Tästä Wilieristä on ollut jo joitain mainintoja. Nyt se on julkaistu virallisesti.
    Alkaen 8.300 eur campan ekarilla ja shamaleilla

    https://www.bikeradar.com/news/2022-wilier-rave-slr/

    Lisätään vielä, että täsmälleen sama runko ja osasarjoilla tehty road ja gravel, aikalailla road geometrialla (cannondalella oli se cx ja gravel myös tuolla lailla), 42 mm rengastilavuus, ei kait edulliseksi voi sanoa.

  28. #10018
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MattiB Katso viesti
    Infliten reach ja stack ovat 388/590 ja Checkpointin 419/639.

    Inflitessa mulla tällä hetkellä n. 30mm spaceria stemmin alla.
    Omat mitat : 189cm ja sisämitta 89cm

    Onko tosiaan tuo koko 61 paras mulle?
    Omasta mielestä tuo 61 koko vaikuttaa isolta..
    Olen sentilleen samankokoinen ja katselen graveleita joissa reach/stack hieman yli 400/600. Nyky cycloni on 395/585 ja spacereita on muistaakseni kolmisen senttiä ja stemmi 11cm.
    419 reach menisi lyhyehköllä 70/80mm stemmillä mutta en siihen lähtisi siltikään. 639 stackia ei oikein pelasta mikään eli auttamatta liian korkea etenkin jos haluaa hieman pelivaraa madaltaa ajoasentoa tulevaisuudessa ilman jyrkkää miinuskulma-stemmiä.
    Edellinen koko varmasti parempi.

    Edit: Kurkkasin vielä tuon Checkpointin geometriaa ja 2022 versiossa näyttäisi olevan reach/stack 417/639 koossa 61 ja koossa 58 lukemat ovat 411/609. Tuo 58 koko olisi itselleni just passeli joko mukana tulevalla 90mm tai sitten 80mm stemmillä. Toki riippuu ajoasennosta mikä kullekin sopii mutta vaikea keksiä miksi Trekin sivuillakin suositusmittojen raja menee 185cm ja inseam 86-87cm tietämillä. 61 koko pitäisi olla kyllä melkoisen iso 86cm inseamilla ja 185cm pituudella.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  29. #10019
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Tässä on jotenkin saatu toi joustokeulakin näyttämään hämmästyttävän hyvälle.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #10020
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    On kyl hieno
    Paitsi stemmissä sais olla isompi miinus kulma. Ja sirompikin vois olla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •