GarminGiantElectrobike
Sivu 16 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 484

Aihe: 1x12

  1. #451
    Minun sram eagle NX 1x12 toimii nykyisin muuten kohtuu hyvin mutta melkein jokaisella pitemmällä retkellä joutuu vähän säätämään vaihdevaierin kireyttä. Onkohan tämä tyypillistä halvan pään sram eagleille vai kaikille sram eagleille vai kaikille 1x12 vaihteistoille?

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  2. #452
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^NX ominaisuudelta kuulostaa. Koeajoin pari pyörää missä oli NX ja koeajon aikanakin piti säätää. X01 sääti kerran ja sitten vaan ajoi vaikka kymmeniä tunteja.

  3. #453
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    186
    Minäkin sain 12x deoressa toisella lenkillä 51-rattaan taakse ketjun, kun testailin 4 naksun pienemmälle vaihtamista. Tosiaan kuuli äänestä, että nyt meni väärin. Onneksi ei ollut tiukassa, nosti vaan ketjun takaisin oikealle puolen. Muuten tuo budjetti malli on pelannut oikein hyvin.

  4. #454
    F. Kotlerburg Guest
    Eilen meni GX-ketjut lähes suoraan vetoon poikki ja sitä myöten metallinkierrätykseen. X01 varastosta tilalle, mutta varastoon pitäisi varalle jotain olla. Kellään kokemusta KMC:n 12sdp ketjuista, että miten toimii Eagle-systeemissä? Sramin ketjujen saatavuus on vähän heikko...

    Esim. https://www.bike-discount.de/en/buy/...d-chain-798718

  5. #455
    [QUOTE=F. Kotlerburg;3067427]Eilen meni GX-ketjut lähes suoraan vetoon poikki ja sitä myöten metallinkierrätykseen. X01 varastosta tilalle, mutta varastoon pitäisi varalle jotain olla. Kellään kokemusta KMC:n 12sdp ketjuista, että miten toimii Eagle-systeemissä? Sramin ketjujen saatavuus on vähän heikko...

    Esim. https://www.bike-discount.de/en/buy/...d-chain-798718[/QUOTE

    Velobialta Helsingistä löytyy vielä muutamia 12 speed ketjuja. Muun muassa tuota KMC:tä. 12v ketjut - Velobia Bike Co. Oy Jos asut Tampereen eteläpuolella, niin tuonnehan polkaisee alta aikayksikön ne hakemaan ja hinnatkin ovat aika kohtuullisia.

  6. #456
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.829
    [QUOTE=Zykkel;3067975]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Eilen meni GX-ketjut lähes suoraan vetoon poikki ja sitä myöten metallinkierrätykseen. X01 varastosta tilalle, mutta varastoon pitäisi varalle jotain olla. Kellään kokemusta KMC:n 12sdp ketjuista, että miten toimii Eagle-systeemissä? Sramin ketjujen saatavuus on vähän heikko...

    Esim. https://www.bike-discount.de/en/buy/...d-chain-798718[/QUOTE

    Velobialta Helsingistä löytyy vielä muutamia 12 speed ketjuja. Muun muassa tuota KMC:tä. 12v ketjut - Velobia Bike Co. Oy Jos asut Tampereen eteläpuolella, niin tuonnehan polkaisee alta aikayksikön ne hakemaan ja hinnatkin ovat aika kohtuullisia.
    ^Paha polkea, kun ne ketjut meni metallinkeräykseen.

  7. #457
    F. Kotlerburg Guest
    En kysynyt mistä niitä KMC-ketjuja saa vaan onko jollakin niistä kokemuksia, että toimiiko hyvin.

    SRAMin X01-ketjuja jos jostain saa järkihintaan niin voi kertoa. En ala maksamaan 90 euroa ketjuista kuten eräissä suomikaupoissa pitäisi.

  8. #458
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    En kysynyt mistä niitä KMC-ketjuja saa vaan onko jollakin niistä kokemuksia, että toimiiko hyvin.
    Toimii hyvin. Tosin kuluvat samaa tahtia SRAM:n halvempien (GX) ketjujen kanssa, eli eivät niin pitkäikäiset kuin X01-ketjut.

  9. #459
    Uudessa maastopyörässä tullut SRAM Eagle 1x12 voimasiirto tuntunut mukavalta (vaihtaja X01, pakka XG-1275 10-50T, ketju Eagle 01). Noin 500 km ajamisen jälkeen takapakka meni kuitenkin pääosin käyttökelvottomaksi, kun kolmanneksi suurin ratas meni irti-poikki yhden hampaan kohdalta ja sitä seuraava hammas kääntyi noin 70%. Myös yksi pinni, mikä kiinnittää rattaat toisiinsa on korkannut irti. Minulla ei tietoa, miten vaurio on syntynyt, sillä en ole pyörällä isommin kaatuilut tai isommin saanut iskuja voimansiiron suunnille. Tällä hetkellä pakasta siis pois kaksi lehteä, koska vääntynyt hammas estää myös seuraavan rattaan käytön ilman hyppmistä.

    Koska pyörä ja voimansiirto on suhteellisen uusia (esim. ketjuissa ei vielä juuri venymää), niin tein asiasta reklamaation. Lopullista päätöstä reklamaatiolle en ole vielä saanut, mutta Cycle Service Nordic arveli alustavasti, että pakan väliin mennyt kivi olisi rikkonut pakan, eikä näin ollen olisi reklamaatioasia. Itselle tällinen pakan hajoaminen täysin uusi asia. Uusi vastaava pakka järkyttävän hintainen, 250€, ja rehellisesti hiertäisi kyllä sellaista ostaa näin uuteen voimasiirtoon. Kun kyse maastopyöräilystä, niin ei liene täysin tavatonta, että pakan lehtien väliin joutuu kiviä ja lähtökohtaisesti pakan pitäisi sellainen kestää.

    Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko tällaiset hajoamiset yleisiä Eagle pakoille? Onko tuota pakkaa mitenkäään mahdollista korjata tuon yhden rattaan osalta? Jos joudun itse uuden pakan tuohon hankkimaan, niin onko tuohon jotakin järkevämmän hintaista tarjolla?

    Kiitos

  10. #460
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Kai ne hajota voi nuokin, ja voi tietysti olla valmistusvirhekin, mutta paha sanoa mistä johtui. Googlaamalla löytyi https://www.mtbr.com/threads/xo-eagl...tooth.1044724/

    Oliko kuskilla paljon painoa ja voimaa? Pakkahan on tyyris mutta kevyt. Suunnilleen tuplaamalla painon saa halvemman esim. SRAM GX Eagle.

  11. #461
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.829

    1x12

    ^Eikösten toi ole nimenomaan GX-pakka yllä? 1275. Eikä kyllä kahta ja puolta sataa maksa. Tai siis en maksaisi. Taitaa maksaa nyt osapula-aikana, kun monesta pikasta tosiaan myydään eioota. Sillähän saa (tai sai ennen osapulaa) jo melkeimpä X01-pakan.

  12. #462
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    1x12

    Näköjään, tsiisus, menin olettamaan hinnasta mallia.. pari 12s GX pakkaa olen ostanut ja hinta ei mielestäni ollut mitään tollaista. Enpä löytänyt kuittia tähän hätään. Ja yhden 12s XX1 pakan myös, hyvällä alella se oli muistaakseni karvan alle 300€, se mulla oli mielessä. XX1 taitaa (no taas muistelen) olla n. 300g ja GX 450g. Kalliita grammoja

    Ei taida XD-vapariin ainakaan SRAMilta halvempaa pakkaa löytyä. Tosin ei sekään 250€ Saksassa maksa, äkkiseltään kun nyt katsoin niin 185€ r2-bikessä:ssä. Paljon sekin.
    hphuhtin muokkasi tätä : 20.08.2021 at 12.34

  13. #463
    F. Kotlerburg Guest
    Itellä katkesi GX-pakasta isoimmasta rattaasta pari hammasta. Sain yllätyksekseni takuuseen. Surkeaa matskua se on.

  14. #464
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    419
    Minulle gx pakan suurin ratas on ollut lähinnä pakan ja pinnojen väliin ketjun putoamisen estävän muovihärpäkkeen korvike. Ei sille tulle vaihdettua kuin erehdyksessä, voisi ihan hyvin yrittää säätää rajoittimen niin että se ei sinne vaihda.

  15. #465
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Kaverilla kävi vähän samoin, lehdestä katkesi yhden hampaan mittainen pala pois, mutta ajoi sillä kuitenkin pitkään.

    Väännä kääntynyt hammas pihdeillä suoraan. Se löysä/irronnut pinnit on tietty pahempi, saisiko sen vaan tylysti takaisin paikalleen ja vasaralla koputtelee pään lyttyyn ja kireälle? Paha sanoa kun ei tiedä miten on mennyt

  16. #466
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Näköjään, tsiisus, menin olettamaan hinnasta mallia.. pari 12s GX pakkaa olen ostanut ja hinta ei mielestäni ollut mitään tollaista. Enpä löytänyt kuittia tähän hätään. Ja yhden 12s XX1 pakan myös, hyvällä alella se oli muistaakseni karvan alle 300€, se mulla oli mielessä. XX1 taitaa (no taas muistelen) olla n. 300g ja GX 450g. Kalliita grammoja

    Ei taida XD-vapariin ainakaan SRAMilta halvempaa pakkaa löytyä. Tosin ei sekään 250€ Saksassa maksa, äkkiseltään kun nyt katsoin niin 185€ r2-bikessä:ssä. Paljon sekin.
    sunracelta sai sramin korvaavaa pakkaa hg ja xd vaparille. kesto oli vähintäänkin samaa mitä gx pakalla, uskon että jopa parempi. gx kesti vajaan 2tkm ja sunrace samalla ajolla ja ketjujenrunkkaamisella ei vielä moittinut 2tkm kohdalla. nykyiseen pyörään rakensin kiekon hg vaparille halvrmpien pakkojen/irtorattaiden takia.

  17. #467
    F. Kotlerburg Guest
    Onko kokemusta Garbarukin pakoista käytössä? Kevyehköjä nuo ainakin on hintaansa nähden vai kannattaako satsata satku lisää ja ostaa X01-pakka jolla ajaa kuuhun?

  18. #468
    Garbaruk ja kcnc tais olla 7005 alumiinia koko pakka? Eli tuskin kestää yhtä kauan kuin x01 tai xx1 kun niissä on 1-11 lehdet terästä. Painossa toki säästää jonkun kymmenen grammaa ja lompakko pysyy raskaampana.

  19. #469
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.328
    ^Fake news! Garbarukissa vain isoin alumiinia, muut terästä eikä edes kallis ole...

  20. #470
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    297
    Minulla on ollut se 11 vaihteinen versio ja se on toiminut hyvin ja siinä on kyllä terästä kaikki muut paitsi se isoin lepare. Garbarukin omien sivujen mukaan 11 teräsratasta ja 1 alumiininen ratas on siinä 12 vaihteisessakin xd versiosssa.

  21. #471
    No onhan se noin eli my bad. Terästä ja amuliinia.

  22. #472
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tälle kyssärille ei omaa ketjua kannata avata. Lyhyesti: saako 12x SRAM-kasetin ja vaihteiston toimimaan vanhassa non-boost pyörässä (taka-akseli 142 mm)? Joidenkin gravelien kanssa tarvitaan AXS, mutta onko silloin syy ollut vaihtajan mahduttamisessa vai jossain muussa. Saako ketjulinjan säädettyä kohdilleen 12-pakan kanssa? Vai onko tässä edes ongelmaa?
    Roots, bloody roots

  23. #473
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.191
    Miksi siinä olisi ongelma?

    Itsellä täpärissä Eagle 142 takapäässä.


  24. #474
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tälle kyssärille ei omaa ketjua kannata avata. Lyhyesti: saako 12x SRAM-kasetin ja vaihteiston toimimaan vanhassa non-boost pyörässä (taka-akseli 142 mm)? Joidenkin gravelien kanssa tarvitaan AXS, mutta onko silloin syy ollut vaihtajan mahduttamisessa vai jossain muussa. Saako ketjulinjan säädettyä kohdilleen 12-pakan kanssa? Vai onko tässä edes ongelmaa?
    Eiköhän tämä axs homma ole ollut sem takia että saadaan imastua löysät rahat veks.

    Kyllä se 12spd menee vaikka 135 perään, eikös nämä boostit keksitty että saadaan tilaa isommalle kumille, ei sen takia että vaihteita mahtuis enemmän. Ja boostin mukana tuli sitten myös boost eturattaat että ketjulinja siirtyy ulommas

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •