Liittimien paikat ja jännite/virta on siinä boschin katalogissa, mutta mikähän olisi se liitin mikä tuohon 12v ulostuloon sopii.
Liittimien paikat ja jännite/virta on siinä boschin katalogissa, mutta mikähän olisi se liitin mikä tuohon 12v ulostuloon sopii.
Onko canyonissa oma kytkin valoille? Mitenköhän toteutettu kun koneen valoporttia ohjataan näytöllä, joka pitää ottaa ohjelmalla käyttöön. Näyttöön tulee valon kuva kun on päällä.
Shimanossa valon saa päälle vain valikoista E7000/8000/800 näytöillä. Sen voi myös ohjelmoida tangon näppäimiin jos oikein muistan.
EN100 moduulilla kun painaa 2 sekuntia sitä ainonata nappia mikä siinä on, niin valot syttyy. Ite oon ton vaihtanu näytön tilalle kun ei se näyttö mulle mitää hyödyllistä infoa ajon aikana tarjoo.
Itse kysyisin ensin paikallisesta kivijalasta (Lohja-Vihti-alueella on hyvät kivijalat). Ulostulo on siis suunniteltu abs-jarruja ja sähköistä iskunvaimennusta varten, mutta jos ei tarvitse sellaisia, niin sitten virtaa third party lisälaitteisiin. https://www.elektrofahrrad24.de/bosc...ng-third-party
Juurikin tuota kaapelia olen etsinyt.
Canyonissani on purion näyttö ja sen + nappulaa pitkään painamalla aktivoidaan valot käyttöön.
Valot syttyy eteen ja taakse sen jälkeen virtojen kytkemisellä, taikka laturin piuhan irrotus myöskin sytyttää valot, kun kytkee virrat myöskin.
Pitkät ja lyhkäset vaihtuu erillisestä painonapista ohjaustangossta.
Tuolla erillisellä 12v liitännällä jos tekis garmin gpsmap gepsiin virran syötön, niin sais sen aukeamaan automaattisesti, eikä tarttis muistaa latailla sen akkuja.
Pyörän ympärysmittaa ei korjattu. Vaihdoin takarenkaaksi schwalben 28-2.00 tilalle bontrager 29-2.2:n (xr2 comp). Takalokasuojan ripustus on rakennettu helposti säädettäväksi paksuilla muovikorokepaloilla/-prikoilla. Niitä vähentämällä bontrager mahtui juuri ja juuri alle. Jatkossa eteen sama rengas. Nyt pyörä on paljon parempi ajaa.
Travelkicking muokkasi tätä : 22.08.2021 at 19.50
Ostin käytetyn sähköenskan bosch gen4 moottorilla ja 625wh akulla. Käytin moottorin irti ja putsasin paikat mudasta. Sitä kuivunutta mutaa oli koko muovikopan sisus täynnä.
Siis putsaus ja rasvaus, niin pääsin poljettaessa kuuluvasta narinasta eroon. Nyt kuuluu vielä kolahteleva ääni, kun ryskyttää kivikossa tai juurakossa. ilmeisesti MY2020 ominaisuus,
mitä nettipalstoja googlailin.
Kiinnitykset. Moottori on kiinni rungossa TORX PLUS TP40, näitä 6kpl. Moottorissa on kiinnityslevyt, missä on pienemmät ruuvit magnesium valukuoreen. Yksi näistä ruuveista
on minun motissani löysällä, niin että toinen isommista kiinityslevyistä pääsee liikkumaan. Nuo pienemmät ruuvit näyttäis olevan 5-sakarainen reiällinen torx, onko jollakin parempaa tietoa,
mikä ruuvauspala siihen pitää olla, ja mikä momentti?
Aiheeseen löyhästi liittyen, moisen bongasin "uutisvirrasta":
![]()
Ja näyttäisi olevan maileina lukema, eli noin 16000km ja tekstin mukaan reilussa neljässä vuodessa.
Ihan uteliaisuudesta, onko palstalla paljon henkilöitä joilla itsellä on Bosch moottorillisella pyörällä ajettuna yli 10000km?
Kyllä ainakin itseäni kiinnostaa paljonko palstalaiset ajavat/ovat ajaneet omilla pyörillään. Itselläni vanhimmassa pyörässä (Ghost Teru II, Bosch Gen2) seuraava tasaluku on 6000km. mutta ketjuja mennyt kyllä ihan toisella tavalla, taitaa olla neljännet ketjut ja kolmannet rattaat (kahdella ensimmäisellä kerralla ketjut menivät siihen kuntoon että olivat kuluttaneet rattaat vaihtokuntoon, kun eivät enään halunneet toimia uusien ketjujen kanssa).
Ensimmäiset ketjut vaihdoin 1000km jälkeen..
Ja sitten olisi oikeaa kysymystä ongelmanratkaisuun.
Tuli vähän mokattua tuon Gen2 koneisen pyörän kanssa. Piti vetää kampi irti että pääsee moottoriin käsiksi, niin tuli sitten tiukattua kammenulosvetäjä väärillä jengoilla tiukalle ja kammessa olevat kierteet paskaksi ja nyt ulosvetäjä ei pysy enään kiinni ja en saa kampea pois paikaltaan.
Onko hyviä ideoita miten kannattaisi asiassa edetä, uuden kammen nyt joutuu jokatapauksessa ostamaan kunhan saa vanhan pois paikoiltaan
Ei ole minulla tarkkaa tietoa millainen on kammen kiinnitys tuossa Gen2:ssa. Jos moottorissa on ontto läpiakseli, niin ehkä tuota Bosch E-Bike Ritzel erneuern - YouTube voisi jotenkin sovellettuna käyttää. Pyörötanko läpi ja sitä vasten olisi ehkä mahdollista kaksijalkaisella ulosvetäjällä esim. https://www.puuilo.fi/tomber-ulosvet...kaksijalkainen vääntää kampi irti.
Edit. Tällaisella Bahco 4519-2 Pro ulosvetäjä kiristyssangalla 2 jalkaa 40-150 mm | Motonet Oy missä on kiristyssanka varmaan saisi paremmin otteen, mutta ainakin tämä todella kallis. Voisihan joku halpa esim. Ulosvedin, 2-vartinen - Biltema.fi jossa suoran koukut ja jokin nippuside kiristys ajaa saman asian?
Santulle: Moni osa nöyrtyy 1 millin rälläkänlaikan edessä. Romuahan se kampi on jo joka tapauksessa. Koska kampi lämpenee laikan takia hyvinkin hyvin, ei kannata ajaa liian läheltä akselia. Kyllä se heltiää, kun ajaa roilon vähän etäämmälle.
PS. Mikäli laikkahommat eivät ole tuttuja, laji on hieman vaarallinen.
PPS. Pelkkä lämmittäminen kuumailmapuhaltimella saattaa hellittää kampea jo riittävästi.
Pedelec sivuilta kestotesti moottorille. Bosch performanse Line speed jossa tehtaan asettama tuki 45 Km/H.2018 Alkaen ajettu 27.197km.ilman koneen aukaisua.Ajoi työmatkaa 140km, päivässä. Mies käytti sen tarkoituksella loppuun,aukaisi koneen joka oli saanut kosteutta.Laaakerointi ruostunut piloille oli leviämisen syy.Oma Performance cx toimii loistavasti 9500km, kolme kesää polkuajoa.Uutena asennettu pääakselille Mud stop tiivistekasetti ja stefa joita saa vain tarvike osina.Koskaan en ole kuullut Bosc moottorin särkyvän muusta kuin veden aiheuttaman laakerruosteen takia.
Kammen irroittamiseen vielä 1 kikka. Pultti pois ja parinkympin mäkistä lenkkiä heittämään.
KTM täusjousto. Tänä kesänä tuli 10 k täyteen.
Moottori gen 3 avaamaton ja ei ylimääräisiä ääniä.
![]()
Aika projekti kyllä oli.
Ensin kävin ajolenkillä niin että kammen kiinnityspultti oli poistettu, ei mitään vaikutusta.
Sitten kävin hankkimassa pienen ulosvetäjän, mutta vain hyvin pienen vetäjän kynnet mahtuivat kammen taakse, mutta erilaisten teeseitse yritysten jälkeen piti todeta että en saanut kynsiä pitämään niin että kampi olisi irronnut ja homma onnistunut, varmasti jos olisi ollut laadukas, juuri kyseiseen tarkoitukseen tehty työkalu, niin olisi varmastikkin onnistunut, mutta sinnepäin olevalla halpisvetäjällä ei sujunut.
Tuossa yksi monista yrityksistä:
No, sitten vaihdettiin lähestymistapaa ja siirryttiin Dremel:in minikatkaisulaikkaan (en usko että millään isommalla koneella olisi saanut katkaistua säilytettäviä osia vahingoittamatta) ja aika homma oli saada poljin katkaistua niin että moottorin akseli säilyy ehjänä (pienet jäljet tuli) sekä samoin moottorin muovisuojat pysyisi ehjänä (pari pientä jälkeä tuli siihenkin) kun tuo polkimen kiinnitys jatkuu pitkälle tuonne muovisuojien sisään. Ja sinne ei päässyt käsiksi edes tuollaisella mini laikalla vaan vaati useilla pienellä poralla poraamalla tehtyä materiaalin poistoa ennen kuin lopulta antoi periksi ja katkesi/irtosi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Omalla Bosch cx 2019 ajettu nyt n 5 tkm (kesäisin Bassolla). Ei ongelmia.
Olein pohtimaan/miettimään seuraavaa:
Jos ostan tuon uuden Nyon näytön/ohjaimen retrofit kit:n ja asennan se Kiox:n tilalle, niin tuossa Kitissä tulee ilmeisesti kaikki tarvittava mukana?
No, siten kun tuosta jää tuo Kiox jonka paikalle tuo Nyon tulisi, niin mitä tarvitsen sitten siihen lisää jos haluaisin asentaa sen sitten pyörään missä on Purion ohjain?
Gen4 1800km ja näyttöön tuli kaatosade lenkin jälkeen error500. Pyörä pajalle ja motti DHL:n kyytiin ja Saksaan. Nyt odotellaan uutta konetta tilalle.
Ilmeisesti on kuitenkin niin harvinaisia nämä tapaukset, että haluavat laittaa suoraan uuden mottorin tilalle?
https://www.emtbforums.com/community...code-500.2630/
Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
Nyon retrofit kitissä tulee kaikki tarvittava mukana. Laitoin itselleni gen4:ään purionin tilalle. Siinä piti vaihtaa piuha moottorille, mutta Kioxin kanssa taitaa välttyä siltä.
Ja tämä taisi vastata myös jälkimmäiseen kysymykseen.
Ok. Tuossa on itselläni taustalla se, että pyörävalikoimani saattaa tulla kasvamaan kolmesta neljään (ellen sitten saa aikaiseksi myydä yhtä pois...) ja mahdollisessa uudessa (siis minulle uudessa, mutta käytetyssä) on tuo Purion jota jostain syystä inhoan yli kaiken ja se pitäisi sitten päivittää Kiox:iin. No, tuo Kiox:n retrofit kit maksaa noin 200€, mutta tässä olen jo jonkin aikaa suunnitellut yhden pyörän Kiox:n vaihtamista tuohon uuteen Nyon:iin, jonka retrofit kit maksaa 3xx€ joten jos uusi pyörä tulee taloon, niin sen purion vahtusisi kiox:iin hankkimalla tuo Nyon toiseen pyörään niin kuin olen jonkin aikaa suunnitellut...
Eilen ajettua, GEN4 625WH akulla:
Matkaa maastossa poluilla ja jonkin verran siirtymää, rapiat 60km, aikaa kului vajaat 3 tuntia.
Lähdin matkaan täydellä akulla, lopussa oli jäljellä 15%
Rengastus tuhdimpaa sorttia, Vittoria e-Martello enskarenkaat ja pyöränä 180/170mm joustoilla oleva möhkö.
Tuntuu akku riittävän 45 vuotiaalle ukolle, ennenmmin takapuoli puutuu loppuun, kuin akku loppuu.
Oma voimantuotto 41%, mooottorilla 59%. Suurin osa, 56% Tourilla, sitten emtb 29% ja vähiten käytin ecoa 15%.
Keskimääräinen poljentateho 164W, kuulostaa vähältä, mutta kyllä tuo kropassa tuntui, myös yläkropassa. Maastossa saa jumpata pyörän kanssa eri lailla kuin maantiepyörällä.
Kirjanmerkit