GiantGarminElectrobikeEfat
Sivu 38 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1288

Aihe: Pole Evolink

  1. #1111
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Noita parempia holkituksia pitää miettiä jos uudet uudet sramilaiset ei toimi. Kunhan nyt bike24 lähettää uudet oikean kokoiset holkit. Lupasivat pistää hetimiten tulemaan.

    Keskiöstä vielä että kammet on SRAMIN GX eagle joten kaippa keskiökin sitten menee sen mukaan. Tuubivideoiden mukaan se näyttää "X5" tai sen kaltaisilta missä lukitus on vain ei-rattaan puolella. Videoissa sen puolen kampi irtoaa helposti kun molemmat lukitus "mutterit" on poistettu. Ilmeisesti se siis on vain jumissa.
    Mihinkähän sitä pitäisi lyödä että saisi jumin irtoamaan?

  2. #1112
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Mistä löytyy juttua neulalaakerien huonosta kestävyydestä?
    En nyt enää muista mistä noita juttuja luin, ehkä pole ryhmästä tai googlettelin tai molempia.

  3. #1113
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.184
    Aiheesta juttua tässä ketjussa (vaikka onkin Propainista mutta sama RS iskarien puslien ongelma).
    https://m.pinkbike.com/forum/listcom...mmentid7024351

  4. #1114
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    32
    Rengas mietiskelyä,evolink 131 pyöränä, ajo säässä kuin säässä ,neulaspolkua ,joskus juurista ja kivistä siinä seassa, ei parkkia tms. asfaltti siirtymiä n.5km monesti ennen polkuja, nyt alla maxxis ardent 29*2.4, nuo rullaa ihan kivasti mutta tuntuu todella liukkailta jos yhtään kosteaa.
    Mikä olisi vaihtoehto, rullavuudesta voi tinkiä jonkin verran ,pehmeinpiin reissuihin ja talveksi on läski.
    Mitäpä raati ehdottaisi.

  5. #1115
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liero Katso viesti
    Rengas mietiskelyä,evolink 131 pyöränä, ajo säässä kuin säässä ,neulaspolkua ,joskus juurista ja kivistä siinä seassa, ei parkkia tms. asfaltti siirtymiä n.5km monesti ennen polkuja, nyt alla maxxis ardent 29*2.4, nuo rullaa ihan kivasti mutta tuntuu todella liukkailta jos yhtään kosteaa.
    Mikä olisi vaihtoehto, rullavuudesta voi tinkiä jonkin verran ,pehmeinpiin reissuihin ja talveksi on läski.
    Mitäpä raati ehdottaisi.
    Tässä keskusteluketjussa vois olla sinulle hyvää asiaa ja hyvä paikka spekuloida lisää:
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...y-quot-renkaat

    Tuolla on suositeltu Bontrager XR4 renkaita ja esim Vittorian Agarroa. Itseäni kiinnostaisi vielä pitävämpi Vittoria Martello mutta se olis sinun kysymään tarkoitukseen jo liikaa.

    edit. Ihan samaa mieltä Ardentin märkäpidosta!

  6. #1116
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liero Katso viesti
    Rengas mietiskelyä,evolink 131 pyöränä, ajo säässä kuin säässä ,neulaspolkua ,joskus juurista ja kivistä siinä seassa, ei parkkia tms. asfaltti siirtymiä n.5km monesti ennen polkuja, nyt alla maxxis ardent 29*2.4, nuo rullaa ihan kivasti mutta tuntuu todella liukkailta jos yhtään kosteaa.
    Mikä olisi vaihtoehto, rullavuudesta voi tinkiä jonkin verran ,pehmeinpiin reissuihin ja talveksi on läski.
    Mitäpä raati ehdottaisi.
    Mulla on 131:ssä alla michelin wild Am, jotka todettu hyviksi yleiskumeiksi. Pitoa riittää märällä ja kuivalla. Rullaa huonommin kun ardentit, mutta pito korvaa sen. Kumiseos noissa on pehmeä, minkä takia kuluvat nopeasti.

  7. #1117
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Etu- ja takarenkaalla on niin eri homma että kannattaa myös valita sen mukaan eri renkaat. Taakse kovempaa ja rullaavampaa ja eteen pehmeämpi isommilla nappuloilla. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ikolle-renkaat tuolta löytyy myös ylempänä linkatun lisäks aiheeseen liittyvää.

  8. #1118
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    ^komppaan edellistä. Sieltä löytyy myös 29, 29+ ynnä muita ketjuja missä sama asiaa on rouodittu vaikka kuinka pitkään.

  9. #1119
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Toistaisin vielä kysymyksen keskiöstä. Siinä on vain toisella puolen (ei ratas puoli) lukitusruuvi ja sen jälkeen toinen ruuvi tai miksi niitä ulkopuolisilla kierteillä olevia nyt pitäisi kutsua.
    Kampi ei lähde noiden irrottamisenkaan jälkeen pois. Kumivasaralla koitin kampia koputella ja sen sai millin pari liikkumaan mutta ei enempää. Sisemmällä ruuvilla se sitten kiristyy takaisin eli ajamaan pääsee.

    Miten tuollainen keskiö yleensä pitäisi avata? Ja pyörä siis on 2018 (muistaakseni) alkuperäisellä keskiöllä.

  10. #1120
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    89
    Ulompaa korkin mallista pulttia ei ole tarkoitus ottaa pois kampia irrottaessa, vaan se toimii ulosvetäjänä kun pyörität sisempää pulttia auki. Sisemmän pultin kanta painautuu avattaessa ulompaa vasten ja työntää samalla kammen irti. Kun saat yhden kammen irti niin toinen pitäisi lähteä suht helposti, korkeintaan pienellä koputtelulla.

    Keskiön irroittamiseen sitten oma erikoistyökalu.

  11. #1121
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    ^no jopas on erikoinen ratkaisu. Eipä tullut mieleen. Kiitoksia vinkistä.

    Polen ohjeessa jousituslaakerien vaihdolle kehoitetaan irrottamaan keskiölaakerit. Onkohan se kuitenkaan välttämätöntä kun ei ole tarkoitus vaihtaa niitä?

  12. #1122
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^no jopas on erikoinen ratkaisu. Eipä tullut mieleen. Kiitoksia vinkistä.

    Polen ohjeessa jousituslaakerien vaihdolle kehoitetaan irrottamaan keskiölaakerit. Onkohan se kuitenkaan välttämätöntä kun ei ole tarkoitus vaihtaa niitä?
    Ne keskiössä olevat jousituksen laakerit on ensimmäisenä paskana. Ne pitää vaihtaa useimmin…


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #1123
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^no jopas on erikoinen ratkaisu. Eipä tullut mieleen. Kiitoksia vinkistä.

    Polen ohjeessa jousituslaakerien vaihdolle kehoitetaan irrottamaan keskiölaakerit. Onkohan se kuitenkaan välttämätöntä kun ei ole tarkoitus vaihtaa niitä?
    Et saa niitä mustia linkuston osia irti, jos et ota keskiölaakerikuppeja irti.

  14. #1124
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Et saa niitä mustia linkuston osia irti, jos et ota keskiölaakerikuppeja irti.
    Jaahas sitten pitää ostaa taas yksi työkalu. Kivaa

    Onkohan tämä oikean kokoinen https://www.motonet.fi/fi/tuote/3838...okalu-Varrella

  15. #1125
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Jaahas sitten pitää ostaa taas yksi työkalu. Kivaa

    Onkohan tämä oikean kokoinen https://www.motonet.fi/fi/tuote/3838...okalu-Varrella
    Jos on se Dub keskiö mikä on vissiin vakiona kaikissa, niin pitää olla oma työkalu.

  16. #1126
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    2018 tais tulla GXP-keskiöllä. Eikö kyseessä ollut 2018 malli?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #1127
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    ^jep, ei ole Dub.

  18. #1128
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Nyt on kaikki laakerit takajousitukseen vaihdettu. Käytin silikoniravaa kokoamisessa.
    Toivottavasti nakse ja natina loppuu. Isot laakerit oli kyllä tiensä päässä ihan selvästi. Ehkä niitä voisi vaihtaa jossain vaiheessa erikseen kun ne pikkulaakerit vaikutti olevan ihan kunnossa eikä niiden vaihto olisi tarpeen yhtä usein.

    En purkanut vaijeria/letkua pois takahaaurakasta (vaikka ohjeissa näin kehoitetaan). Homma onnistui ihan helposti kun pyörä oli nurin tallin lattialla. Takahaarukka jäi lokasuojan varaan makoilemaan kun linkusto ja laakeri oli irti.

    Kuinkas usein olette SRAMin jarruihin nesteet vaihtaneet? DOT-nestejän kerää vettä ja siksi autoissa ja mopoissakin on määrävälein jarrunesteiden vaihto vaikkei ajettais yhtään.
    Oletteko samalla purkaneet sylinterit ja rasvanneet tiivisteet?

  19. #1129
    F. Kotlerburg Guest
    Evolink pitää raivostuttavaa natinaa. Ilmenee ajossa ja paikallaankin kun nostaa pyörää satulaputken alta. Ohjainlaakeri ja linkuston laakerit on vaihdettu. Mitäs sitte?

  20. #1130
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    Onko iskarin puslat kunnossa?

  21. #1131
    F. Kotlerburg Guest
    Ne on keväällä vaihdettu eli pitäis olla.

  22. #1132
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    Sit tarkistaisin vielä onko niitä murtumia, voi kuulema pitää ääntä. Tosin ehkä ne ois noissa huolloissa jo tullu ilmi. Puslat voi kulua kyllä aika nopeastikkin, mutta itellä oli selkee klapi puslissa kun huomasin, että jotain vialla, tuntu just siinä kun nosti satulaputken holleilta pyörää. Mulla natisee jostai syystä dropperin vaijeri. Tosin vain tankoa kääntäessä.

  23. #1133
    F. Kotlerburg Guest
    Tälle kesälle on ehtinyt ajaa niin vähän että en usko puslien kuluneen. Runkoa on kyllä käyty läpi murtumien varalta, mutta ei ole vielä löytynyt.

  24. #1134
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Evolink pitää raivostuttavaa natinaa. Ilmenee ajossa ja paikallaankin kun nostaa pyörää satulaputken alta. Ohjainlaakeri ja linkuston laakerit on vaihdettu. Mitäs sitte?
    Voi olla hakuammuntaa mutta mulla natisee iskarin alempi kiinnitys jos ei laita vaseliinia aina pyörän pesun tai märän lenkin jälkeen.

  25. #1135
    F. Kotlerburg Guest
    Pitääpä purkaa tuo iskari irti kokonaan kunhan on taas motivaatioat. Alapäähän tuo kävi jo irti laakerirempassa.

  26. #1136
    F. Kotlerburg Guest
    No siinä yläpäässähän se ongelma sitten oli eli ainoa paikka, joka ei vielä ollut käynyt auki.

  27. #1137
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikko001 Katso viesti
    Voi olla hakuammuntaa mutta mulla natisee iskarin alempi kiinnitys jos ei laita vaseliinia aina pyörän pesun tai märän lenkin jälkeen.
    Tuo on turhaa. Ei rasvaa tarvita kuin jos osat puretaan irti. Ethän pese painepesurilla...
    Pyörälle kyllä on riittänyt kurakelillä huuhtelu letkulla lenkin jäkeen. Märkänä kun huuhtelee niin kurat ei tartu eikä ole tarvetta pesuaineelle, kuin joskus harvoin.

  28. #1138
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Tuo on turhaa. Ei rasvaa tarvita kuin jos osat puretaan irti. Ethän pese painepesurilla...
    Pyörälle kyllä on riittänyt kurakelillä huuhtelu letkulla lenkin jäkeen. Märkänä kun huuhtelee niin kurat ei tartu eikä ole tarvetta pesuaineelle, kuin joskus harvoin.
    Ei tarvii painepesuria, tosiaan mulla riittää vain kun ajaa sade kelissä vähän pitempään niin alkaa seuravalla lenkillä nitisemään ärsyttävästi. Helpottaa kun käyttää iskarin irti ja sipaisee vähän vassua pulttiin ja linkun reunoihin. Liekkö harvinaisempi ominaisuus. Kesän kuivilla keleillä pysyy hiljaisena.

  29. #1139
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    Ei ainakaan itsellä ole ollut moiseen tarve^

  30. #1140
    F. Kotlerburg Guest
    Pysyhän se melkein koko lenkin verran hiljaa. Onko tuosta iskarista sitten liukulaakeri paskana. Kestihän tuo sitten melkein 800km jos on.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •