Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
^ Kannabiksen käyttäjillä on tutkimuksissa todettu noin 7x riski sairastua psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofrenia tai psykoosit. Pitkäaikaiskäyttäjillä on todettu aivojen hermosolurikkaan harmaan aineen vähenemistä joissa sijaitsee cannabinoidi-reseptoreja. Terveytensä ja elämänsä sen käytöllä yleensä vaan tuhoaa, ei enempää tai vähempää varsinkin jos nuorena aloittaa.

Alkoholilla toki samankaltaisia vaikutuksia kuin kannabiksella, mutta mun mielestä kannabis pahempi. Yksi puolituttu käyttänyt kannabista varmaan jostain teini-iästä saakka, aika huonossa hapessa alkaa 15-20v käytön jälkeen olla. Surkea ihmiskohtalo. Riippuvuutta aiheuttavana kuitenkin aika harva pystyy kontrolloimaan käyttöään.

Lääkeaineena esim. kipulääkkeenä sitä kai voi käyttää hyödyllisesti ei muuten.
En tiedä mitä tarkoitetaan kannabiksen käyttäjällä ja alkoholin käyttäjällä. Lähdetäänkö näissä aina siitä, että kannabiksen käyttäjä pössyttelee koko ajan ja alkoholinkäyttäjä ottaa lasin punaviiniä silloin tällöin.

Mä en jaksa uskoa, että kannabiksen käyttö räjäyttäisi mielenterveystilastoja, jos käyttö olisi sätkä viikossa, kaksi parhaassa. Mutta mistäs sitä tietää.

Mulla on lähipiirissä yksi, joka on nykyään juomatta mitään, kun lääkäri sanoi, että seuraava haimatulehdus on se viimeinen. Toinen ei kuunnellut ja makaa nyt tuolla six feet under.

Suomessa ongelmana on alkoholinkäyttö, ei kannabiksen. Se on jännä jos joku täysin ulkopuolinen katsoisi asiaa, niin alkoholin saantiin puututtaisiin per heti. Mehän ollaan tapeltu, että saatiin keskari R-kioskiin.