Alkujaan tämän lähetti
ElBike
Olen innostunut. Samalla kaavalla. Tosin en epäile maastosuuntautumistani. Etsinyt pitkään halpaa dirttiä kun ei viitsisi sekundäärisiin kokeiluihin kovin kallista fillaria ostaa. BMX oli halvempi joten sellaisella on tullut pumppailtua pumptrackilla, mutta isolle aikuiselle se tuntuu olevan vähän liian pieni. Ja isokokoista bmx:ää on vaikea löytää käytettynä.
Itse en ole bmx pyörää kertaakaan koittanut ja dirtti oli mun valinta juuri sen bmx:n pienen koon takia. En nyt tarkemmin edes vertaillut bmx ja dirtti pyöränkokoja mutta bmx näyttää ainakin pieneltä 
Itse kun noita käytettyjä katsoin niin hintaluokka meni suurinpiirtein näin:
200e saa aika piestyn laitteen joka todennäköisesti vaatii uusia osia
350e saa ajokuntoisen mutta jotain sanomista voi olla
500e voi saada jo uudehkon vähän ajetun
Tuo 500e hintaluokka oli se mihin itse päädyin ja sillä sai pari kertaa ajetun 2019 mallisen specialized P3:n jonka kunto oli erinomainen.

Alkujaan tämän lähetti
kauris
Kunnon dirttiä ei tietääkseni ole lähistöllä mutta Matinkylän bmx-radalla olen käynyt kerran kaks kesässä. Tämän kesän toistaiseksi ainoa keikka sinne (pyörällä 7-8 km suuntaansa) oli just pari päivää sitten. Tällä kertaa ei itse asiassa jotenkin niin huvittanut mutta ehkä 6 kierrosta ajelin. Takajäykällä xc-pyörällä. Joskus käynyt täpärillä. Oikeaa bmx-pyörää olis mielenkiintoista kokeilla.
Edit. Niin ikää on täälläkin reilu 40. Ja bmx:ää kokeilin silloin muutama vuosi sitten ekaa kertaa kun Matinkylän rata aukesi. Mun kiinnostus on viimeiset vuodet kohdistunut eniten bike parkkiin jossa käymisen myös aloitin vasta kolme kesää sitten.
BMX ratoja löytyy pk seudulta vissiin kaksi (matinkylästä ja kivikosta). Kumpaakaan en ole vielä käynyt koittamassa mutta pitää mennä jossain vaiheessa. En tiedä sitten riittääkö kunto se kun näyttää siltä, että joutuu aika kovasti polkemaankin.
Dirtti radoista mulla ei ole mitään tietoa enkä tiedä nyt ihan tarkkaan mitä sillä edes tarkoitetaan.

Alkujaan tämän lähetti
Sambolo
Dirttejä on kyllä pk seudulla. Onhan tuo kivaa puuhaa, ja dirttipyörä itselläkin täpärin kaverina. Tosin kun hieman oppi hyppimään niin tykkään enemmän tehdä sitä tuolla täpärillä, vaikka eise ihan samalla tavalla istu dirttihyndiin tai varsinkaan pumptrackille. Miettinyt vähän tuon dirtin vaihtamista bmx:ään kun ei tuo juurikaan enska täpäriä ketterämmältä tunnu käsitellä Mut lähinnä tottumuskysymys, tulee liian vähän ajettua tuolla dirtillä.
Itse tuota dirt pyörää koittanut kerran hiekka pohjalla kun koitin savelassa ajaa niitä pikkupomppuja tai mitä ne nyt oikealta nimeltä olevat ne sora/hiekka/multa mössöstä tehdyt hyppyrit. Eihän siitä mitään tullut kun en pomppua vielä osaa niin en päässyt yli sen hyppyrin toiselle puolelle vaan pötkähdin aina siihen päälle.
Pumptrack ja skeittiparkkien rakennelmat on se mikä itseä napostelee ajella. Omasta mielestä savelassa tällä hetkellä parhaimmat paikat ajella. Jotenkin tuntuu tuo asfaltti, betoni ja vaneri rampit enemmän omalta jutulta kuin sora, hiekka ja metsä.
Tuusulassa firan montuillahan on hyviä dirtti hyppyreitä mutta niissä on ne gäpit välissä niin ne vähän jännittää. Kävin niitä pari kertaa sähkömaasturilla ajamassa mutta ajattelin, että mitenhän tässä käy jos siellä yksin ollessani itseni pompuissa telon.
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson
Kirjanmerkit