GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 126 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 76 116 124 125 126 127 128 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.751 - 3.780 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

^Hyvä että joku viitsii testata

Wolfpackit hyvä löytö, todella kevyitä renkaita, juuri sellaisia mitä kaikki haluavat =) Harmi ettei taida olla tanwalleina? Esim. Cross TLR 29x2.40 690g, voikohan pitää paikkaansa?

EDIT: Tähän ketjuun sopivampi Enduro 29x2.4 895g eli aika lailla sama kuin vanhan liiton Magic Mary.

^ Loppukeväästä mulla oli SolarisMaxissa 29" x 2.4" Wolfpack Cross ja Trail.
    Cross painoi 726g ja Trail 890g. Valmistajan mukaan olikohan 9% mahdollinen painon vaihtelu.

En paljoa ehtinyt ajamaan, mutta erittäin hyvin tuntuivat rullaavan verrattuna Unittiin plus-koon WTB Rangereilla ja testaamaani Honzo ESD:n, jossa oli Maxxisin Assegai ja DHR2. Samassa maastossa pääsi joitain mäkiä ylös pelkillä alamäkivaihdeilla, kun aiemmin on pitänyt sitkuttaa ylös. Toki uusi pyöräkin tais olla noita selvästi kevyempi.

Joissain arvosteluissa märkäpitoa on sanottu yllättävän hyväksi, itsellä ei tuosta oikein ole kokemusta muuten kuin että savi / hiesu puhdistui kuviosta ihan nopsaan. Pito kaarteissa tuntui myös varsin hyvältä eikä vaikuttanut epämääräiseltä.

Nyt syksymmällä laitoin hieman järeämmän WTB Vigilanten alle, kun oon kaivannut eteen vähän leveämpää rengasta ja varmaa märkäpitoa. Kokemus noista Wolfpackin renkaista vaikutti kuitenkin sen verran hyvältä, että voisi joskus laittaa leveämmän Enduron eteen renkaaksi. 2.4" renkaat olivat myös rungosta ilmoitetun levyiset, Vigilante jäi lopulta vain pari milliä leveämmäksi...

Kertokaahan sit millaiset rungot noissa wolfpackeissa.

https://happyride.se/forum/threads/w...t-aen.3440612/

Tossa länsinaapurin puolelta keskustelua wolfpack renkaista

Tää riittää mulle. Mut speksejä kattomalla tän oikeestaan jo tiesikin.

While the Wolfpack MTB Enduro looks like a very capable all rounder, and at a very reasonable price, it unfortunately fails in some crucial areas. It badly lacks sidewall strength, and is vulnerable to damage on pretty everyday trail features, such as square edged hits and sharp, angled rocks. It's also not especially grippy on anything but hardpacked trails, and feels unhappy maintaining the low pressures you might ask of an 'enduro' tyre.

Vittoria Martello, kokemuksia? Olisko takasena kuinka rullaava?

Onko tosta Hans Damfpista super trail kyljillä ja softina olemassa E-bike ja "normaali" versio? Mulla osu silmään vaan sellasia missä on tuo E25 hyväksyntä...luomuun tulee, niin jos löytyy kevyempänä niin sehän kävisi

Taitaa olla kaikki renkaat e hyväksyttyjä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Taitaa olla kaikki renkaat e hyväksyttyjä.
    Sitte mennään sillä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Vittoria Martello, kokemuksia? Olisko takasena kuinka rullaava?
    On hyvä rengas. Ei valittamista

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Itelläki edessä 29x2,6" TNT, ei valittamista.

Mitäs xc:hköjä renkaita olisi tämän topicin alla? Heräteostin jo Rekon Race 2.4WT:n, mutta vanteeni ovat 35mm sisäleveydellään jo yli Maxxiksen ilmoittaman skaalan joten palautin sen.

Nyt takana on XR2, jonka pito on riittänyt hyvin, mutta vauhti tuntuu tahmealta. Edessä on Rekon, molemmat 2.6". Takanen alkaa olla jo vaihtokunnossa, joten jotain leveää mutta rullaavaa olisi ostoslistalla.

Mulla on takana luomutäpärissä Wolfpack Trail 2,4 levyisenä. Rullaavat ja pitävät hyvin sekalaisessa polkuajossa. Kylkien kestävyyden kanssa ei ole ollut ongelmia.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Mitäs xc:hköjä renkaita olisi tämän topicin alla? Heräteostin jo Rekon Race 2.4WT:n, mutta vanteeni ovat 35mm sisäleveydellään jo yli Maxxiksen ilmoittaman skaalan joten palautin sen.

Nyt takana on XR2, jonka pito on riittänyt hyvin, mutta vauhti tuntuu tahmealta. Edessä on Rekon, molemmat 2.6". Takanen alkaa olla jo vaihtokunnossa, joten jotain leveää mutta rullaavaa olisi ostoslistalla.
    Varmaan kaikki renkaat, jotka pitää paremmin märässä syysmetsässä kuin XR2, tuntuvat vauhdin suhteen vielä tahmeammalta

Sent from my IN2013 using Tapatalk

Rekon on kyllä sikäli umpisurkea että nappulat ei tule kyljen ulkopuolelle. Sekä etunen että takanen jo hajalla kyljistä (ja litkutkaan ei auttaneet vaan kaipasivat paikkaa sisäpuolelle). Ovat ensimmäiset renkaat joille mun ajossa näin käynyt vaikka täpäreitä on ollut muutama kymmenen vuotta. Tämä siis 2.6" kumilla ja 30mm sisämittaisella vanteella. Ollut aiemmin Rangeria, Terrene Mcfly, Contin ja Suomityresin paperikylkisiä eikä niiden kanssa tällaisia kestävyys ongelmia.

En voi suositella vaikka kuvio ja pito märillä juurilla ja kivillä ihan hyvää perustasoa onkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Tää riittää mulle. Mut speksejä kattomalla tän oikeestaan jo tiesikin.

While the Wolfpack MTB Enduro looks like a very capable all rounder, and at a very reasonable price, it unfortunately fails in some crucial areas. It badly lacks sidewall strength, and is vulnerable to damage on pretty everyday trail features, such as square edged hits and sharp, angled rocks. It's also not especially grippy on anything but hardpacked trails, and feels unhappy maintaining the low pressures you might ask of an 'enduro' tyre.
    Jotenkin on tullut sellainen näppituntuma, että ei oikein alle kilon rengasta voi käyttää, ihan sama mikä valmistaja ja mitä kylkisuojauksia on. Tämä siis ilman kokemusta inserteistä.

Taustatietona mainittakoon melkein 100 kg kuskin paino kun kaikki kamat päällä ja reppu täynnä vettä. Ja vielä se, että on halukkuutta hakea märkäpitoa pienillä paineilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Rekon on kyllä sikäli umpisurkea...
    Mulla repesi yksi reunanappula puoliksi irti Fiskarsin poluilla. Omasta kokemuksesta Rekonia ei otsikon keleille voi suositella. Forekaster kuvioltaan paljon parempi ja rullaa about yhtä hyvin. Itsellä ei maxxikset ole alkaneet vuotaa kyljistä vaikka vanteen olen saanut ajettua vaihtokuntoon. Kesällä Bontrager xr4 kyllä hikoili litkua auringossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Varmaan kaikki renkaat, jotka pitää paremmin märässä syysmetsässä kuin XR2, tuntuvat vauhdin suhteen vielä tahmeammalta

Sent from my IN2013 using Tapatalk
    Äh vitsi, kirjoitin tohkeissani väärään topikkiin luullen olevani 2.6" -ketjussa

Joo, unohtakaa.

Miten saa kyljet rikki? Olis hieno kertoo vetäneensä kyljen halki mut kun ei mee.

Joku leatherman tai vastaavaa. Ehkä sillä terällä jossa sellaista sahalaitaa. Pumppaat kunnolla ilmaa renkaaseen. Asetut kyykkyyn pyörän viereen oikealle puolelle kyljittäin. Otat vasemmalla kiinni sopivasta kohtaa runkoa. Vai pitäiskö ottaa siitä renkaan kyljestä ettei se pääse pyörähtämään. Sitten oikealla kädellä puristat tiukasti veitsen kahvasta ja terä 90 asteen kulmassa (terän kärki siis renkaaseen osoittaen) viillät tosi voimakkaasti samalla terää kohti rengasta työntäen. Ja valitset toki exo-renkaan. DD ei puhkea näinkään välttämättä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Miten saa kyljet rikki? Olis hieno kertoo vetäneensä kyljen halki mut kun ei mee.
    Kokeile karkeaa kivikkoa ja kallioita, siis vähän muuta kuin pari nyrkin kokoista kiveä. ehkä louhikkopolku kuvaisi paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti

Maxxikset alle ja ajat kiven läheltä.
    Tai yskäset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Maxxikset alle ja ajat kiven läheltä.
    Tai yskäset.
    Ei perkele. Maxxiset alla pitää yrittää kovemmin!

Vakavammin sanoen kivet/kivikot Suomalaisessa maastossa eivät ole ehkä niitä kaikista pahimpia renkaan kyljen viiltäjiä. Olen antanut itseni ymmärtää kun juttujua, kuvia ja videoita on katsonut esim enduron world series kiertueelta, että joissain päin maailmaa on huomattavan teräväreunaista halkeillutta kiveä joka puhkoo renkaiden kyljet selvästi helpommin kuin toisissa paikoissa. Toki yksittäisiä tosi teräviä sivulle osoittavia kiven tai kallion reunoja saattaa täältäkin löytyä mutta ehkä keskimäärin kivet eivät Suomessa ole niin viiltävän teräviä, lohjenneneita liuskepaloja. Tämän keskustelun otsikon kaltaisissa olosuhteissa eli märällä rikkoutumisherkkyys myös ehkä pienempi koska märällä ajovauhti on hitaampi ja märkää kiveä vasten renkaan kylkikin ehkä herkemmin luistaa kuin repeää.

Itselläni kevyehkönä kuskina renkaan kyljen paksuus ja ominaisuudet eivät ole niin oleellisessa osassa kuin renkaan kestävyys nappuloiden alueelta ja kyky suojella osaltaan myös vannetta. Toki paksumpi kylki toimii vaimennuksena tähänkin asiaan. Sen lisäksi että vaimentaa muutoinkin röykkyistä maastoa paremmin kuin tosi ohutkylkinen. Lisäksi paksumpi kylkirakenne mahdollistaa vauhdikkaan kaarreajon myös vähän pienemmällä paineella mutta tämä korostuu vasta bikepark tyylisessä mutka-ajossa ja vaikuttaa enemmän raskaaseen kuskin ja pyörän yhdistelmään.

Kannattaa myös muistaa että Suomestakin löytyy monen näköistä kivikkoa, täällä Kanta-Hämeessä kivet keskimäärin on aika pyöreitä mutta esim. Tahkolla kauhistelin muutamassa louhikossa kuinka terävää mursketta siellä oli ja pohjoisesta löytyy varmasti vielä rajummankin näköistä louhikkoa jota ei jääkausi ole hionut sileäksi.

Onko kukaan löytäny kaupasta noita uusia MM 29x2.4 Ultra Soft Super Trail?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itselläni kevyehkönä kuskina renkaan kyljen paksuus ja ominaisuudet eivät ole niin oleellisessa osassa kuin renkaan kestävyys nappuloiden alueelta ja kyky suojella osaltaan myös vannetta. Toki paksumpi kylki toimii vaimennuksena tähänkin asiaan. Sen lisäksi että vaimentaa muutoinkin röykkyistä maastoa paremmin kuin tosi ohutkylkinen. Lisäksi paksumpi kylkirakenne mahdollistaa vauhdikkaan kaarreajon myös vähän pienemmällä paineella mutta tämä korostuu vasta bikepark tyylisessä mutka-ajossa ja vaikuttaa enemmän raskaaseen kuskin ja pyörän yhdistelmään.
    Kyllä mä kevyenä(72kg) kuskina luulottelen saavani selkeetä hyötyä paksusta kylkirakenteesta. Ihan kaikenlaisessa ajossa mitä mä nyt olen ehtiny noita testaamaan.

Niin siis minäkin koen juurikin saman painoisena ja sellaisilla kumeilla siksi myös ajan. Paitsi ihan xc pyörässä jossa rullaavuus ja keveys edellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Vakavammin sanoen kivet/kivikot Suomalaisessa maastossa eivät ole ehkä niitä kaikista pahimpia renkaan kyljen viiltäjiä. Olen antanut itseni ymmärtää kun juttujua, kuvia ja videoita on katsonut esim enduron world series kiertueelta, että joissain päin maailmaa on huomattavan teräväreunaista halkeillutta kiveä joka puhkoo renkaiden kyljet selvästi helpommin kuin toisissa paikoissa. Toki yksittäisiä tosi teräviä sivulle osoittavia kiven tai kallion reunoja saattaa täältäkin löytyä mutta ehkä keskimäärin kivet eivät Suomessa ole niin viiltävän teräviä, lohjenneneita liuskepaloja
    Kyllä vain. Just ennen koronashown alkua olin Gran Canarialla laskemassa reilu kolmen tunnin setin vähän päälle parista kilsasta meren rantaan. Sanotaanko näin, että siellä ei tehnyt mieli pannuttaa just kivien terävyyden vuoksi. Tää kotoinen kivien pyöreys on aika paljon anteeksiantavampaa kuin siellä. Renkaat pysyi ehjänä ja samoin kuski, vaikka yhdessä pienessä laskussa pannutin, kun ajoin siihen liian hiljaa. Oispa kyllä kiva ajaa joskus tollanen reitti omalla pyörällä vuokrapyörän sijaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •