GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 126 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 76 116 124 125 126 127 128 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.751 - 3.780 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #3751
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    ^Hyvä että joku viitsii testata

  2. #3752
    Wolfpackit hyvä löytö, todella kevyitä renkaita, juuri sellaisia mitä kaikki haluavat =) Harmi ettei taida olla tanwalleina? Esim. Cross TLR 29x2.40 690g, voikohan pitää paikkaansa?

    EDIT: Tähän ketjuun sopivampi Enduro 29x2.4 895g eli aika lailla sama kuin vanhan liiton Magic Mary.

  3. #3753
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    190
    ^ Loppukeväästä mulla oli SolarisMaxissa 29" x 2.4" Wolfpack Cross ja Trail.
    Cross painoi 726g ja Trail 890g. Valmistajan mukaan olikohan 9% mahdollinen painon vaihtelu.

    En paljoa ehtinyt ajamaan, mutta erittäin hyvin tuntuivat rullaavan verrattuna Unittiin plus-koon WTB Rangereilla ja testaamaani Honzo ESD:n, jossa oli Maxxisin Assegai ja DHR2. Samassa maastossa pääsi joitain mäkiä ylös pelkillä alamäkivaihdeilla, kun aiemmin on pitänyt sitkuttaa ylös. Toki uusi pyöräkin tais olla noita selvästi kevyempi.

    Joissain arvosteluissa märkäpitoa on sanottu yllättävän hyväksi, itsellä ei tuosta oikein ole kokemusta muuten kuin että savi / hiesu puhdistui kuviosta ihan nopsaan. Pito kaarteissa tuntui myös varsin hyvältä eikä vaikuttanut epämääräiseltä.

    Nyt syksymmällä laitoin hieman järeämmän WTB Vigilanten alle, kun oon kaivannut eteen vähän leveämpää rengasta ja varmaa märkäpitoa. Kokemus noista Wolfpackin renkaista vaikutti kuitenkin sen verran hyvältä, että voisi joskus laittaa leveämmän Enduron eteen renkaaksi. 2.4" renkaat olivat myös rungosta ilmoitetun levyiset, Vigilante jäi lopulta vain pari milliä leveämmäksi...

  4. #3754
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Kertokaahan sit millaiset rungot noissa wolfpackeissa.

  5. #3755
    https://happyride.se/forum/threads/w...t-aen.3440612/

    Tossa länsinaapurin puolelta keskustelua wolfpack renkaista

  6. #3756
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Tää riittää mulle. Mut speksejä kattomalla tän oikeestaan jo tiesikin.

    While the Wolfpack MTB Enduro looks like a very capable all rounder, and at a very reasonable price, it unfortunately fails in some crucial areas. It badly lacks sidewall strength, and is vulnerable to damage on pretty everyday trail features, such as square edged hits and sharp, angled rocks. It's also not especially grippy on anything but hardpacked trails, and feels unhappy maintaining the low pressures you might ask of an 'enduro' tyre.

  7. #3757
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Vittoria Martello, kokemuksia? Olisko takasena kuinka rullaava?

  8. #3758
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Onko tosta Hans Damfpista super trail kyljillä ja softina olemassa E-bike ja "normaali" versio? Mulla osu silmään vaan sellasia missä on tuo E25 hyväksyntä...luomuun tulee, niin jos löytyy kevyempänä niin sehän kävisi

  9. #3759
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Taitaa olla kaikki renkaat e hyväksyttyjä.

  10. #3760
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Taitaa olla kaikki renkaat e hyväksyttyjä.
    Sitte mennään sillä

  11. #3761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Vittoria Martello, kokemuksia? Olisko takasena kuinka rullaava?
    On hyvä rengas. Ei valittamista

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  12. #3762
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.209
    Itelläki edessä 29x2,6" TNT, ei valittamista.

  13. #3763
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Mitäs xc:hköjä renkaita olisi tämän topicin alla? Heräteostin jo Rekon Race 2.4WT:n, mutta vanteeni ovat 35mm sisäleveydellään jo yli Maxxiksen ilmoittaman skaalan joten palautin sen.

    Nyt takana on XR2, jonka pito on riittänyt hyvin, mutta vauhti tuntuu tahmealta. Edessä on Rekon, molemmat 2.6". Takanen alkaa olla jo vaihtokunnossa, joten jotain leveää mutta rullaavaa olisi ostoslistalla.

  14. #3764
    Mulla on takana luomutäpärissä Wolfpack Trail 2,4 levyisenä. Rullaavat ja pitävät hyvin sekalaisessa polkuajossa. Kylkien kestävyyden kanssa ei ole ollut ongelmia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #3765
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Mitäs xc:hköjä renkaita olisi tämän topicin alla? Heräteostin jo Rekon Race 2.4WT:n, mutta vanteeni ovat 35mm sisäleveydellään jo yli Maxxiksen ilmoittaman skaalan joten palautin sen.

    Nyt takana on XR2, jonka pito on riittänyt hyvin, mutta vauhti tuntuu tahmealta. Edessä on Rekon, molemmat 2.6". Takanen alkaa olla jo vaihtokunnossa, joten jotain leveää mutta rullaavaa olisi ostoslistalla.
    Varmaan kaikki renkaat, jotka pitää paremmin märässä syysmetsässä kuin XR2, tuntuvat vauhdin suhteen vielä tahmeammalta

    Sent from my IN2013 using Tapatalk

  16. #3766
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Rekon on kyllä sikäli umpisurkea että nappulat ei tule kyljen ulkopuolelle. Sekä etunen että takanen jo hajalla kyljistä (ja litkutkaan ei auttaneet vaan kaipasivat paikkaa sisäpuolelle). Ovat ensimmäiset renkaat joille mun ajossa näin käynyt vaikka täpäreitä on ollut muutama kymmenen vuotta. Tämä siis 2.6" kumilla ja 30mm sisämittaisella vanteella. Ollut aiemmin Rangeria, Terrene Mcfly, Contin ja Suomityresin paperikylkisiä eikä niiden kanssa tällaisia kestävyys ongelmia.

    En voi suositella vaikka kuvio ja pito märillä juurilla ja kivillä ihan hyvää perustasoa onkin.

  17. #3767
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Tää riittää mulle. Mut speksejä kattomalla tän oikeestaan jo tiesikin.

    While the Wolfpack MTB Enduro looks like a very capable all rounder, and at a very reasonable price, it unfortunately fails in some crucial areas. It badly lacks sidewall strength, and is vulnerable to damage on pretty everyday trail features, such as square edged hits and sharp, angled rocks. It's also not especially grippy on anything but hardpacked trails, and feels unhappy maintaining the low pressures you might ask of an 'enduro' tyre.
    Jotenkin on tullut sellainen näppituntuma, että ei oikein alle kilon rengasta voi käyttää, ihan sama mikä valmistaja ja mitä kylkisuojauksia on. Tämä siis ilman kokemusta inserteistä.

    Taustatietona mainittakoon melkein 100 kg kuskin paino kun kaikki kamat päällä ja reppu täynnä vettä. Ja vielä se, että on halukkuutta hakea märkäpitoa pienillä paineilla.

  18. #3768
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Rekon on kyllä sikäli umpisurkea...
    Mulla repesi yksi reunanappula puoliksi irti Fiskarsin poluilla. Omasta kokemuksesta Rekonia ei otsikon keleille voi suositella. Forekaster kuvioltaan paljon parempi ja rullaa about yhtä hyvin. Itsellä ei maxxikset ole alkaneet vuotaa kyljistä vaikka vanteen olen saanut ajettua vaihtokuntoon. Kesällä Bontrager xr4 kyllä hikoili litkua auringossa.

  19. #3769
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Varmaan kaikki renkaat, jotka pitää paremmin märässä syysmetsässä kuin XR2, tuntuvat vauhdin suhteen vielä tahmeammalta

    Sent from my IN2013 using Tapatalk
    Äh vitsi, kirjoitin tohkeissani väärään topikkiin luullen olevani 2.6" -ketjussa

    Joo, unohtakaa.

  20. #3770
    Miten saa kyljet rikki? Olis hieno kertoo vetäneensä kyljen halki mut kun ei mee.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  21. #3771
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Joku leatherman tai vastaavaa. Ehkä sillä terällä jossa sellaista sahalaitaa. Pumppaat kunnolla ilmaa renkaaseen. Asetut kyykkyyn pyörän viereen oikealle puolelle kyljittäin. Otat vasemmalla kiinni sopivasta kohtaa runkoa. Vai pitäiskö ottaa siitä renkaan kyljestä ettei se pääse pyörähtämään. Sitten oikealla kädellä puristat tiukasti veitsen kahvasta ja terä 90 asteen kulmassa (terän kärki siis renkaaseen osoittaen) viillät tosi voimakkaasti samalla terää kohti rengasta työntäen. Ja valitset toki exo-renkaan. DD ei puhkea näinkään välttämättä

  22. #3772
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Miten saa kyljet rikki? Olis hieno kertoo vetäneensä kyljen halki mut kun ei mee.
    Kokeile karkeaa kivikkoa ja kallioita, siis vähän muuta kuin pari nyrkin kokoista kiveä. ehkä louhikkopolku kuvaisi paremmin.

  23. #3773
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Miten saa kyljet rikki? Olis hieno kertoo vetäneensä kyljen halki mut kun ei mee.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Maxxikset alle ja ajat kiven läheltä.
    Tai yskäset.

  24. #3774
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Maxxikset alle ja ajat kiven läheltä.
    Tai yskäset.
    Ei perkele. Maxxiset alla pitää yrittää kovemmin!

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  25. #3775
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Vakavammin sanoen kivet/kivikot Suomalaisessa maastossa eivät ole ehkä niitä kaikista pahimpia renkaan kyljen viiltäjiä. Olen antanut itseni ymmärtää kun juttujua, kuvia ja videoita on katsonut esim enduron world series kiertueelta, että joissain päin maailmaa on huomattavan teräväreunaista halkeillutta kiveä joka puhkoo renkaiden kyljet selvästi helpommin kuin toisissa paikoissa. Toki yksittäisiä tosi teräviä sivulle osoittavia kiven tai kallion reunoja saattaa täältäkin löytyä mutta ehkä keskimäärin kivet eivät Suomessa ole niin viiltävän teräviä, lohjenneneita liuskepaloja. Tämän keskustelun otsikon kaltaisissa olosuhteissa eli märällä rikkoutumisherkkyys myös ehkä pienempi koska märällä ajovauhti on hitaampi ja märkää kiveä vasten renkaan kylkikin ehkä herkemmin luistaa kuin repeää.

    Itselläni kevyehkönä kuskina renkaan kyljen paksuus ja ominaisuudet eivät ole niin oleellisessa osassa kuin renkaan kestävyys nappuloiden alueelta ja kyky suojella osaltaan myös vannetta. Toki paksumpi kylki toimii vaimennuksena tähänkin asiaan. Sen lisäksi että vaimentaa muutoinkin röykkyistä maastoa paremmin kuin tosi ohutkylkinen. Lisäksi paksumpi kylkirakenne mahdollistaa vauhdikkaan kaarreajon myös vähän pienemmällä paineella mutta tämä korostuu vasta bikepark tyylisessä mutka-ajossa ja vaikuttaa enemmän raskaaseen kuskin ja pyörän yhdistelmään.

  26. #3776
    Kannattaa myös muistaa että Suomestakin löytyy monen näköistä kivikkoa, täällä Kanta-Hämeessä kivet keskimäärin on aika pyöreitä mutta esim. Tahkolla kauhistelin muutamassa louhikossa kuinka terävää mursketta siellä oli ja pohjoisesta löytyy varmasti vielä rajummankin näköistä louhikkoa jota ei jääkausi ole hionut sileäksi.

  27. #3777
    Onko kukaan löytäny kaupasta noita uusia MM 29x2.4 Ultra Soft Super Trail?

  28. #3778
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itselläni kevyehkönä kuskina renkaan kyljen paksuus ja ominaisuudet eivät ole niin oleellisessa osassa kuin renkaan kestävyys nappuloiden alueelta ja kyky suojella osaltaan myös vannetta. Toki paksumpi kylki toimii vaimennuksena tähänkin asiaan. Sen lisäksi että vaimentaa muutoinkin röykkyistä maastoa paremmin kuin tosi ohutkylkinen. Lisäksi paksumpi kylkirakenne mahdollistaa vauhdikkaan kaarreajon myös vähän pienemmällä paineella mutta tämä korostuu vasta bikepark tyylisessä mutka-ajossa ja vaikuttaa enemmän raskaaseen kuskin ja pyörän yhdistelmään.
    Kyllä mä kevyenä(72kg) kuskina luulottelen saavani selkeetä hyötyä paksusta kylkirakenteesta. Ihan kaikenlaisessa ajossa mitä mä nyt olen ehtiny noita testaamaan.

  29. #3779
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Niin siis minäkin koen juurikin saman painoisena ja sellaisilla kumeilla siksi myös ajan. Paitsi ihan xc pyörässä jossa rullaavuus ja keveys edellä.

  30. #3780
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Vakavammin sanoen kivet/kivikot Suomalaisessa maastossa eivät ole ehkä niitä kaikista pahimpia renkaan kyljen viiltäjiä. Olen antanut itseni ymmärtää kun juttujua, kuvia ja videoita on katsonut esim enduron world series kiertueelta, että joissain päin maailmaa on huomattavan teräväreunaista halkeillutta kiveä joka puhkoo renkaiden kyljet selvästi helpommin kuin toisissa paikoissa. Toki yksittäisiä tosi teräviä sivulle osoittavia kiven tai kallion reunoja saattaa täältäkin löytyä mutta ehkä keskimäärin kivet eivät Suomessa ole niin viiltävän teräviä, lohjenneneita liuskepaloja
    Kyllä vain. Just ennen koronashown alkua olin Gran Canarialla laskemassa reilu kolmen tunnin setin vähän päälle parista kilsasta meren rantaan. Sanotaanko näin, että siellä ei tehnyt mieli pannuttaa just kivien terävyyden vuoksi. Tää kotoinen kivien pyöreys on aika paljon anteeksiantavampaa kuin siellä. Renkaat pysyi ehjänä ja samoin kuski, vaikka yhdessä pienessä laskussa pannutin, kun ajoin siihen liian hiljaa. Oispa kyllä kiva ajaa joskus tollanen reitti omalla pyörällä vuokrapyörän sijaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •