HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 315 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 215 265 305 313 314 315 316 317 325 365 415 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.421 - 9.450 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #9421
    F. Kotlerburg Guest
    Siis noihan kuuluu maantiepyöriin ja muutenkin tuossa on liikaa johtoja. Vaatiko tuo Di2 vielä rungolta jotain erityistä?

  2. #9422
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Ai juu... jotain johdonpätkiä vaikka "wireless", WTF?

  3. #9423
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai juu... jotain johdonpätkiä vaikka "wireless", WTF?
    No siis se on wireless vaihtamisen osalta ja akusta pitää vetää johdot vaihtajille ja se akku piilottaa johonkin.

    Jotenkin tuntuu, että SRAM vetää aika paljon paremmin tällä saralla atm.

  4. #9424
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No siis se on wireless vaihtamisen osalta ja akusta pitää vetää johdot vaihtajille ja se akku piilottaa johonkin.

    Jotenkin tuntuu, että SRAM vetää aika paljon paremmin tällä saralla atm.
    Juuri näin. Tähän tyyliin:

    https://bikerumor.com/2021/08/31/shi...-speed-groups/

    Täytyy myöntää että lievä pettymys jos nyt näin voi sanoa. Tämä Sramin systeemi on mielestäni järkevämpi.

  5. #9425
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No siis se on wireless vaihtamisen osalta ja akusta pitää vetää johdot vaihtajille ja se akku piilottaa johonkin.

    Jotenkin tuntuu, että SRAM vetää aika paljon paremmin tällä saralla atm.
    Itse olen vähän eri mieltä. Sramin vaihtajat ovat kauheita mölkeröitä. Varsinkin nämä uudet 12sp shimanot ovat tosi siroja ja nättejä.
    En oikein nää mitään hyötyä tuosta langattomuudesta. No ehkä hima-asentajalla on helpompaa. Tietysti asennus ei vie aikaa myöskään fillarikauppiailta, mutta eipä taida säästynyt aika näkyä fillareiden hinnoissa.

  6. #9426
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Olisikohan Sramilla ollut patentit näihin täyslangattomiin niin ihan pätevä peruste piuhoihin.

  7. #9427
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Uusi Shimano ketju avattu. Siirrytään sinne.

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...a-Ultegra-8100

  8. #9428
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Siis ei Virvelitehtaan tosiaan kannattaisi puhua langattomuudesta... Sirous ei muuta tilannetta.

  9. #9429
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Tilasin eilen Canonyolita Grail CF SL 7 ja Grail (AL) 7 1by.

    Toinen jää minulle ns työmatka-ajoon. Tykkään vaihtaa pyörää aika ajoin, joten pyörän jälleenmyyntiarvo kiinnostaa.

    1) Mitä luulette, kumpi menee paremmin kaupaksi, kun hinta laitetaan kohilleen?

    2) MIten tulisi suhtautua 1by kampeen vs. miten Hover bar kiinnostaa ostajia?

    Myin vaimon Grail 6.sen alle tunnissa, joten ainakin ostajan kannalta osaan hinnoitella tuotteet oikein, vai oliko tuote vaan niin myyvä.

    Käytän hyödyksi Canyonin 30 päviän palautusoikeutta, joten suurin painoarvo tulee kuitenkin pyörän käyttöarvolle. Saa nähdä miten 1by riittää työmatkakiihdytyksiin suoralla..
    Niin ja minulla on ollut Grail AL6 josta tykkäsin, mutta se meni lunastukseen. Ostin Domanen tilalle, mutta sillä tykkään - siis todella tykkään - ajaa ainoastaan pikiteitä.
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

  10. #9430
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    ^

    1) al koska se tulee olemaan halvempi torilla
    2) 1x:ään voi suhtautua normaalisti, kelpaa hyvin ostajalle. Henkaritanko voi olla hankalampi, muttei sekään myyntiä estä.


  11. #9431
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Myin vaimon Grail 6.sen alle tunnissa, joten ainakin ostajan kannalta osaan hinnoitella tuotteet oikein, vai oliko tuote vaan niin myyvä.
    Mitä olen muutaman kuukauden seurannut käytettyjen markkinoita, niin minusta nyt on myyjän markkinat, kun uusia ei saa tai saa tosi nihkeesti.

    Itse en ostaisi 2-3v vuotta vanhaa pyörää pari tai kolmesataa uutta halvemmalla, on uudella saatavuutta tai ei. Kuitenkin tällä tavalla hinnoitellut pyörät katoavat fillaritorilta hetkessä, varsinkin Canyonin kaltaiset suositut merkit. Toki lopullista kauppahintaa ei tiedetä mutta en usko, että ne paljoa poikkeaa pyynnistä.

    Canyoni on tosiaan hyvä merkki ostaa uutena ja vähän käytettynä. Uudesta saa hyvän hinnan vähän käytettynä, ainakin ajokauden aikana ja nykymarkkinoilla. Tuurilla käytettynä ostetusta voi saada omat pois, kun sopivasti ajoittaa oston ja myynnin.

  12. #9432
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Myyjän markkinat mutta monella myyjällä täysin epärealistiset kuvitelmat hinnoista, pari vuotta vanhasta parin tonnin perus pyörästä huudellaan 1500€ niin ollaan pahati hakoteillä...

  13. #9433
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Myyjän markkinat mutta monella myyjällä täysin epärealistiset kuvitelmat hinnoista, pari vuotta vanhasta parin tonnin perus pyörästä huudellaan 1500€ niin ollaan pahati hakoteillä...
    Eihän tämä ole vielä mitään. Tuolla tulee niitä vastaa kun itse ostin erään pyörän pari vuotta sitten hintaan 1350€ uutena, niin samaa pyörää myydään 2v vanhana 1500€. Välillä tekis mieli kommentoida noihin ilmotuksiin mutta parempi pitää mölyt mahassa.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  14. #9434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Myyjän markkinat mutta monella myyjällä täysin epärealistiset kuvitelmat hinnoista, pari vuotta vanhasta parin tonnin perus pyörästä huudellaan 1500€ niin ollaan pahati hakoteillä...
    Ei kai siinä hakoteillä ole oltu, jos pyörä käy kaupaksi. Jos ei käy, on laskettava hintaa mikäli haluaa myydä. Yksinkertaista se on. Itse möin ensin vajaat 1500 pyydettyäni (oli liikaa, koska ei mennyt) pyörän 1200:lla (oli sopiva, koska meni), kun pidin pääni kylmänä. Olisi sen parikin kiinnostunutta jo tullut hakemaan 900:lla tai 950:llä, mutta en myynyt. 1000:lla olin jo yhdelle luvannut, mutta hän suostui vain 950:een, jolla en myynyt. Lopulta 1200 oli hyvä minulle ja ostajalle.

  15. #9435
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Yksi tapa vähentää ilmanvastusta on myös täyttää ilmavirrassa liikkuvan esineen taakse jäävää "tyhjiötä" eli matalamman ilmanpaineen aluetta esineestä ulos pumpattavalla kaasulla. Renkaiden ilmaa tarvitaan vierintävastuksen alentamiseen ja pumpun virittäminen tuohon hommaan aiheuttaa varmasti enemmän vastusta kuin aerodynaamista hyötyä...
    Enpä oikein osannut olla naureskelematta tota tota ylläolevaa legendaarisen Mustion Muonituksen lounaaksi tarjoilemaa kaalipataa eilen nautiskellessani. Lukeekohan omistajarouva salaa fillarifoorumia..?



    Sitten sen jälkeen fillari kulkikin niin, että vetäisin ihan kunnon pannut yhteen mutkaan, kun lähti etupyörä alta täysin yllättäen. Syyttäisin ehkäpä Stiggyn lyhyempää ja korkeampaa ajoasentoa yhdistettynä vähän vanhaa pyörää loivempaan keulaan isommalla rakella, joiden ansiosta etupyörälle tulee vähemmän painoa kuin mihin olen tottunut. Säärestä reiteen ihan kunnon gravel-ihottumat, reikä toisessa käsivarressa ja pari kylkiluuta kipeinä nyt..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #9436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Myyjän markkinat mutta monella myyjällä täysin epärealistiset kuvitelmat hinnoista, pari vuotta vanhasta parin tonnin perus pyörästä huudellaan 1500€ niin ollaan pahati hakoteillä...
    Hinta on kohdallaan jos kaupat syntyy. Nyt on tosiaan myyjän markkinat kun pyöriä on niin vähän saatavilla. Itsekin myin juuri pari kesää ajetun Canyonin maantiefillarin 75 prosentilla uuden hinnasta kun vaihdoin graveliin. Tyhmäähän se on liian halvalla myydä, ja jos taas hinta on liian korkea, niin sen näkee siitä ettei löydy ostajia.

    edit. Vielä vastaus Hiekkahentuselle: todennäköisesti alumiininen Grail on helpompi myydä ihan vain siksi, että se on edullisempi. Mitä kalliimpi pyörä, sitä pienempi on potentiaalisten ostajien joukko.

  17. #9437
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Joskus ostokiima hämärtää järkeä, ei kannata kuitenkaan tutulle myydä että pysyy puheväleissä...

  18. #9438
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ... ei kannata kuitenkaan tutulle myydä että pysyy puheväleissä...
    Täh? Voi tutuillekin myydä jos on kunnossa olevaa tavaraa tai ilmoittaa puutteet.


  19. #9439
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sitten sen jälkeen fillari kulkikin niin, että vetäisin ihan kunnon pannut yhteen mutkaan, kun lähti etupyörä alta täysin yllättäen. Syyttäisin ehkäpä Stiggyn lyhyempää ja korkeampaa ajoasentoa yhdistettynä vähän vanhaa pyörää loivempaan keulaan isommalla rakella, joiden ansiosta etupyörälle tulee vähemmän painoa kuin mihin olen tottunut. Säärestä reiteen ihan kunnon gravel-ihottumat, reikä toisessa käsivarressa ja pari kylkiluuta kipeinä nyt..
    Mutta olennaisin kysymys; tuliko fillariin naarmuja?

  20. #9440
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Jack, tarkoitin lähinnä jos huomaa jälkeen maksaneensa "ylihintaa"...

  21. #9441
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    ^^ No ei juurikaan, onneksi. Tankonauhaa vähän rullalle ja toiseen kahvaan jotain vähän. Kun kaatuu, niin kannattaa pitää huolta, että ei kaadu vetopuolelle…
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #9442
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Pelagolta uus Stavanger. Hinta tuntuu melko suolaiselta, vaikka onhan tossa vähän paremmat osat kuin aiemmissa versioissa.

  23. #9443
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Katselin kanssa, runko halvinta perusputkea ja pyörän paino +12kg, jollekin ruutupaita hipsterille sopinee parhaiten...

  24. #9444
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Minusta Pelago on aina erittäin kiinnostava, kunnes pääsee spekseissä painon kohdalle. Nättihän tuo on.

  25. #9445
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Samalla mielellä katselin, olisi panostettu ja tehty vaikka Reynoldsin putkesta niin pankin saatu kuriin... Tyylikäs retro silti...

  26. #9446
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Kerros Nure paljon olisi muuten samoilla specseillä raynoldsin painoero cromoon? En puhu siis mistään tälläisen retkipyörän käyttötarkoitukseen epäsopivasta folion paksuisesta seinästä niin turha verrata teräsmaantiekilpureiden painoihin.

  27. #9447
    F. Kotlerburg Guest
    Taitaa olla tuolla massalla ja geolla kunnon juna.

  28. #9448
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Sinänsä Pelago kai painaa suunnilleen samat, mitä muutkin luokassaan, mutta on ankkuri silti.
    • Pelago Stavanger 12,1 kg
    • Genesis Croix de Fer 11,9 kg
    • Kona Rove LTD 11,1 kg (Reynolds 725 ja hiilikuituhaarukka)
    • Colnago Master X-light maantiepyörä 8.1 kg (ihan heittona vain, kyllähän paksut renkaat, kuormauskyky, levyjarrut ja varmaan levyjarrujen takia vahvempi etuhaarukka tuovat paljon lisäpainoa).
    Pyöräily on kivaa!

  29. #9449
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Vanhan liiton "Retkipyörä", tuollainen modernimpi pappapyörä ja varmasti tuollekin löytyy käyttäjäkuntaa... Taitaa olla runkokin niin painava että kuitukeulan ja kiekkojen vaihdolla kovasti kevene...

  30. #9450
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ... Taitaa olla runkokin niin painava...
    Paljonko se mielestäsi painaa? Kuinka paljon kevyempi olisi Reynoldsilla?

    ...että kuitukeulan ja kiekkojen vaihdolla kovasti kevene...
    Keula lienee kilon luokkaa, tilalle Ritsin 400+ -grammainen seikkailukeula ja kiekoista puolisen kiloa. Deoren ankkuripakka johonkin kevyempään sekä ovh-alkaen putkiosat vaihtoon niin lähellä kymppiä jo olisi.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •