FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 47 / 105 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 97 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 3150

Aihe: Helsingin keskuspuiston päivän kunto?

  1. #1381
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.614
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Itse en ymmärrä miten tuonne voi eksyä.
    Ei kai sinne oikein eksymään pääse, mutta esimerkiksi suorimman reitin löytäminen voi olla sitten toinen juttu. Varsinkin jos ajelee siellä harvakseltaan.

  2. #1382
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Ei kai sinne eksyä voi mutta löytyykö aina paras reitti on sitten vähän eri asia.
    Liikaa polkuja. Elonapisijat taimikassit selkään, ja istuttamaan lisää metsiä ylimääräisten polkujen tilalle. Ja joku valvomaan, että istuttavat juuri eikä latva edellä maahan.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  3. #1383
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei kai sinne oikein eksymään pääse, mutta esimerkiksi suorimman reitin löytäminen voi olla sitten toinen juttu. Varsinkin jos ajelee siellä harvakseltaan.

    Ja kai siellä joku käveleekin...sillon se muutaman kilometrin extra saattaa alkaa hiertämään kengässä

  4. #1384
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Metsälään uudelle asuinalueelle tulee 5700 asukasta ja varmaan heistäkin iso osa tulee nauttimaan keskuspuiston luonnosta eri harrastuksien muodossa.
    Ei huoleta muuten mutta Maunulan majan rahkapiirakkoja saattaa jatkossa joutua tosissaan jonottamaan.

  5. #1385
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    155
    Niinkuin jutussakin sanottiin, Keskuspuistossa ei eksy, jos on vaan ajelulla niin ettei määränpäällä ole väliä. Mutta jos unohdetaan ns. pyöräilyn harrastajat, ja ajatellaan ihan tavallista ihmistä joka haluaa siirtyä paikasta A paikkaan B Keskuspuistoa käyttäen. Jäisi tekemättä opasteita seuraten. Ja olisi tosia vaikeaa vaikka tietäisikin että opasteet on ihan mitä sattuu.

  6. #1386
    Toisaalta ei siellä autoliikenteessäkään moni mene pelkällä opasteella vaan navigaattorillahan sitä nykyään painetaan. Eli mikä on järkevä määrä satsausta opasteisiin on vähän hankala kysymys. Yli miljoona keskuspuiston opasteisiin ei varmasti ole järkevää millään mittarilla

  7. #1387
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    ... Yli miljoona keskuspuiston opasteisiin ei varmasti ole järkevää millään mittarilla
    Opasteita varmasti tarvitaan, mutta yli 1,2 miljoonaa kuullostaa paljolta. Siinä on tietenkin sisällä työajat sivukuluineen sisältäen suunnittelukomiteoiden kokoukset pullakahveineen, maastokatselmukset ym ym...

    Toivottavasti tulee rahansa arvoiset eikä silti varastamiskelpoisista arvometalleista. Nuorisolaisethan ne rikkoo ja töhrii heti.

    Jos kaupunki on kuulolla niin tosiaan hoidan homman miljoonalla (sillä ehdolla että saan työnantajaltani sivutoimiluvan ja jonkun kuukauden vapaata).

    Itse olen kyllä sitä mieltä, että opasteiden kieliksi riittää suomi & ruotsi. Amerikankielen ylivallalle pitää pistää kampoihin.


  8. #1388
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Oliskohan järkevä opasteilla merkitä ensimmäiseksi ne "pääväylät" eli tämän kartan vihreä-valkoinen ja sitten poikki menevät reitit.

  9. #1389
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.614
    ^Monellako pyöräilijällä/kävelijällä on navigaattori? Edes suurimmassa osassa autoja ei ole navia. Ei kiinteää eikä muutakaan. Mun mielestä kummallista jos Keskuspuistossa liikkumiseen vaadittaisiin navi. Sipoonkorven vielä ymmärrän, eikä sielläkään tarvita. Itse asiassa siellä on verrattomasti paremmat opasteet kuin Kepussa.

  10. #1390
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Monellako pyöräilijällä/kävelijällä on navigaattori?....
    Veikkaan että jokaisella, ellei aivan pihtiputaanmummo ole.


  11. #1391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Monellako pyöräilijällä/kävelijällä on navigaattori? .

    Kännykän Google Mapsilla nuo lapset näyttävät navigoivan itsensä mummon luo tai minne ovatkaan menossa riippumatta mitä liikennevälinettä käyttävät. Se on liki jokaisella koko ajan mukana. Se miten hyvin se hanskaa keskuspuiston polut on minulle epäselvää, mutta HSL porukka on tuota kevyen liikenteen reititystä paljon kehittänyt, joten eiköhän reittiopaskin kännykässä hanskaa homman, myös sen keskuspuiston läpi.

  12. #1392
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    155
    No ei se ole mikään ratkaisu ongelmaan että jengi ajelee kaupunkipyörillä yhdellä kädellä kännykkä kourassa.

  13. #1393
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.614
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Kännykän Google Mapsilla nuo lapset näyttävät navigoivan itsensä mummon luo tai minne ovatkaan menossa riippumatta mitä liikennevälinettä käyttävät.
    Ongelmana ei olekaan ne lapset vaan ne mummot. Mun mielestä tuntuu erikoiselta, jos Kepussa ulkoilureittien ajamiseen tarvittaisiin navia jotta löytää perille. Ja kuten AnttiP82 tuossa kirjoittaa, niin ei se pyörällä ajo ja kännykän luku ole niin ongelmatonta.

    Se on toinen juttu, jos haluaa ajaa Kepussa jonkun metsään poljetun polun.

  14. #1394
    Kyllä niitä opasteita sinne tarvitaan. Viime sunnuntaina ajoin ensimmäistä kertaa keskuspuistossa mennessäni Helsinki Velotourin lähtöpaikalle velodromilla. Onneksi olin ladannut reitin navigaattoriin etukäteen, muuten olisin eksynyt, niin paljon oli merkitsemättömiä risteyksiä. Ja nyt oli siis käytössä pyöräilyyn tarkoitettu navigaattori, joka oli kiinni ohjaustangossa. Hankalaa olisi suunnistaa ja ajaa kännykkä kädessä, tai kaivaa aina risteyksessä kännykkä taskusta ja tarkastaa reitti, eikä kirkkaassa valossa ulkona kännykästä oikein näe mitään.
    Sitä ihmettelen, että eikö niihin opastekylttien tankoihin voisi laittaa jonkunlaisen poikittaisen holkin joka estää niiden merkkien kääntelyn väärään suuntaa. Tuntuu olevan nuorison hupia tuo kylttien kääntely väärään suuntaan.

  15. #1395
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jagge_ Katso viesti
    Lyhin siirtymä (~200m) luultavasti tulee jos menee tuota sinisellä korostettua polkua (joka ei siis ole osa tuota mtb reittiä).



    No on kakki mun omia jälkiä, jonkun verran tuollakin näköjään tullut liikuttua.

    Olihan tuo pätkä tuttu, mutta koska ei ollut Trailmapissa niin on vähän päässyt unohtumaan. Sen kaatuneen puun kuopan olen käynyt erittäin hyvin tutkimassa joskus kauan sitten. Lisäsin Trailmappiin tuon koukun.

    Noiden kahden pohjois-eteläsuunnassa kulkevan väylien (Pitkäkoskentaival + rullasuksirata) välillä on kaadettu puita, josta syystä oli vähän vaikeaa löytää polku Pitkäkoskentaipaleelta, rullaluistinradalta tuli sitten heti dejavu-ilmiö.

    Löysin nyt sen uuden polun Pirkkolan hallin länsipuolella, ja meneehän tuossa uusi sorastettu polku. Tuossa on ilmeisesti sinisiä täpliä laitettu vähän vaihtoehtoisiin reitteihinkin tekovaiheessa. Mutta Rollsin track on kyllä oikea Pirkkolassa.

    Haltialassa oli kiva nähdä että talvella osin minun osalta aukiajettu polku on nyt osa tätäkin reittiä, ja ojan yli oli ilmestynyt silta sekä pehmeät kohdat oli täälläkin sorastettu.



    Tuosta hiukan pohjoiseen on sitten pitkospuiden alla olevat poikittaisparrut murtuneet, joten laudat kelluvat roskien päällä irrallaan. Varovasti tuolla!

  16. #1396
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Sitä ihmettelen, että eikö niihin opastekylttien tankoihin voisi laittaa jonkunlaisen poikittaisen holkin joka estää niiden merkkien kääntelyn väärään suuntaa. Tuntuu olevan nuorison hupia tuo kylttien kääntely väärään suuntaan.
    Ne uudet opasteet seisovat kahdella jalalla eikä saa käännettyä.


  17. #1397
    ^Joo, huomasin näitä uusia kaksijalkaisia opasteita siellä täällä ennen keskuspuistoa ja näyttivät itseasiassa hemmetin hienoilta pyöräilijän silmiin. Mutta näitä vanhoja kylttejä voisi ehkä tuunata helposti paremmiksi, tai siis estää se kääntely jollain pienellä kikalla.

  18. #1398
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    ^Mutta näitä vanhoja kylttejä voisi ehkä tuunata helposti paremmiksi, tai siis estää se kääntely jollain pienellä kikalla.
    Maksaako enää vaivaa jos kuitenkin uusitaan? Ellei nyt sataa vuotta rakenneta niitä.


  19. #1399
    ^Mielestäni maksaisi vaivan, lähiöissä ja niiden väleillä on satoja opastekylttejä eikä niitä tarvitsisi vaihtaa uusiin jos niiden kääntely voitaisiin estää. Muutenhan ne on toimivia kylttejä.

  20. #1400
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    ^Mielestäni maksaisi vaivan, lähiöissä ja niiden väleillä ....
    Jaa sä puhuit opaskylteistä ylipäätään, etkä Kepun opasteista.


  21. #1401
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Laturaivo alkoi jo: Aikooko Helsinki kaataa Keskuspuistosta arvokkaita puita hiihtäjien vuoksi?
    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008230855.html (maksumuuri varmaankin)
    Tässä jutussa on aiheena Pitkäkoski-Haltiala välisen osuuden leventämisestä talvisin ylläpidettäväksi reitiksi. Apul kaup. johtajan mukaan mitään päätöstä ei ole tehty mutta metsässähän on jo kuitenkin jotain merkkejä ja tikkuja. Reittiähän ollaan kuitenkin leventämässä kävelijöiden vuoksi joten otsikko kerää kaikki raivoilijat yhteen.

  22. #1402
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    ^ lanatkaa koko maaläntti ensin sileäksi, sitten maisemoikaa erilaisin helposti siirreltävin muovi- tms. kasvein ja muutama mäki vaikka rakennusjätteistä, päälle sitten kaunis nurmikkoalusta - tekonurmea tottakai. Ja mieluiten polkujen alle lämmitys, niin pysyy sulana läpi vuoden. Olisi taas heseläiset tyytyväisiä.

    PS. täytettyjä liito-oravia vielä muovipuiden oksille pesimäpuuhiin, niin sekin ruksi paperilla saadaan kuntoon.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  23. #1403
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Keskuspuisto = Keskusmetsä.
    Se pitäisi itseasiassa polttaa hallitusti, metsäpalot kuuluvat luonnontilaisen metsän kiertokulkuun ja virkistävät monimuotoisuutta.
    Tämmöistä tahallaan polttamista on harrastettu mm. Yellowstonen kansallispuistossa.
    Kunnon roihu ja sitten väylät kuntoon.

  24. #1404
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    Tuolla on muuten sivulla 24 kartta, johon on vähän paremmin merkitty luontopolut Korpipolku ja Metsäpolku, joiden yhdelmä myös Ukrainapolkuna tunnetaan.
    https://www.theseus.fi/bitstream/han...tety%C3%B6.pdf

  25. #1405
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    Mikäli Kuninkaantammenteitä ei vain levennetä talvipyöräilyn mahdollistameksi (tie on suojeltu joten sen leventäminen voi olla vaikeaa) vaan tehdään viereen kokonaan uusi kelvi/latu/pururata, niin se tulee liippaamaan läheltä nykyisiä polkuja, mutta polut ovat sen verran ylhäällä että ei taida ihan osua. Yhden tutun "yläpellin" alun kalliot voi ottaa osumaa. Hahmottelin tuohon vähän miten lähelle se saattaisi osua. Kauunki suunnittelee vielä ja tuosta tulee joku kysely nyt syksyllä, suunitelmat kannataa silmäillä polkujen säilymisen kannalta. Merkitty mtb-polkuhan kiertää tuon kokonaan yläkautta teitä pitkin, ehkä osaksi sen takia että polun säilyminen on vielä epävarmaa. No, on siinä yksi kinkama jonka on ehkä katsottu liian vaativakasi tuohon merkittyyn reittiin mukaan otettaaksi.


  26. #1406
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Ratkaisu olisi piiiitkä klv-silta Kuninkaantammentien yli. Tai tunneli ali. Sitä pitkin klv-liikenne ja latu tiellä. Sillan/tunnelin jälkeen latu pellon reunaan ja klv-liikenne Kuninkaantammentietä.

    Tälläi, sinisellä latu ja violetilla maisemasilta tai tunneli


  27. #1407
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Rannanpuoleista polkua suojelualueen läpi ei kai voi käyttää vaihtoehtona, koska pyöräily kielletty ja latukoneet tai hiihtäjät ei mahdu.

  28. #1408
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.614
    Tai sitten radikaali ratkaisu, eikä vedetä latua... taitaa vain olla liian radikaalia Helsingin päättäjille.

  29. #1409
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Miksi isot käyttäjäryhmät pitäisi jättää huomioimatta? Kyllä siellä hiihtäjiä on talvisin merkittävästi enemmän kuin muita käyttäjäryhmiä. Tärkeämmäksi nostaisin vaan yleisen kulkemisen työmatkaliikkumisessa pyörällä ja jalkaisin jonka vuoksi tuota Kuninkaantammentietä nyt ollaan mylläämässä.

    Uusimman suunnitelman mukaan Paloheinän alueelta katoaa latuja muutenkin aika paljon kun itäpuolella Haltialan suuntaan tulee lisää aurattavia reittejä ja sitten tulee se ohituskaista länteen Paloheinä-Pitkäkoski-välille.

  30. #1410
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    Vantaa-Helsinki kuntaliitos, sitten uusi kelvisilta ja länsiosassaä kelvireitti menisi joen pohjoispuolta. Onnistuisko ennen lumia?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •