ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 125 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tkhyla Katso viesti
    2.6 leveenä MM tosiaan ei ole. 2.4 toimii edessä loistavasti.
    Joutuuko sitä kokeilemaan ohkaisempaa..jotenkin vaan 2.6 ollut se "minimi".

Mites näissä renkaan profiili kun on erilainen? 2.4 arvatenkin ei niin pyöreä kuin 2.6, vaikuttaako miten ominaisuuksiin?

Kyllä 29 x 2.6 Magic Mary Super Trail ja Addix Softina löytyy, mutta ei Ultra Softina.

^Juu, mä haen tässä äärimmäistä pitoa eteen syksyn limoille. Siksi Ultra Soft kiinnostaisi enemmän. EC:n soft ei ainakaan vielä mikään superpitävä ole.
    Toki MM voi kuviosta johtuen pitääkin softina paremmin kuin EC?

Toki näyteikkunaostoksiahan nää nykyään on; kaikki myy eioota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ^Juu, mä haen tässä äärimmäistä pitoa eteen syksyn limoille. Siksi Ultra Soft kiinnostaisi enemmän. EC:n soft ei ainakaan vielä mikään superpitävä ole.
    Toki MM voi kuviosta johtuen pitääkin softina paremmin kuin EC?

Toki näyteikkunaostoksiahan nää nykyään on; kaikki myy eioota.
    Laajentaa vähän paikkoja mistä ostaa niin ainakin itse löysin mitä halusin ja vielä kohtuullisella hinnalla kun noita omia renkaita metsästin. (Muziker & Wiggle)

Se mitä itse olen lueskellut huvikseen aiheesta niin EC on pidetty enemmänkin kiinteän alustan renkaana ja jos alla on pehmeää niin agressiivisempi MM vie pidemmän korren.

La. Magic is perfect for cold periods and with soft ground
    The eddy is perfect for summer ... Rocks ... Stones and dry soil
    https://www.ebike-mag.com/forum/t/ed...ic-mary.14141/

Itseä harmittaa tällähetkellä se etten tajunnut kuinka suuri ero eri renkaiden rungoissa on vaikka ne sinällään olisi toisiaan vastaavia. Olisi pitänyt kokeilla tätä komboa ilman inserttiä aluksi ja laittaa ne vasta sitten jos on tarvetta. Näinollen vertailukohta edellisiin renkaisiin olisi ollut suoraviivaisempaa. Poiskaan inserttiä ei viitsisi alkaa kampeamaan kun oli melko työläs saada paikoilleen.

Tuossa muutama kuva miltä eri renkaat näyttävät kuvioiden osalta toisiinsa verrattuna. Takaset vasemmalta Michelin e-wild R, Specialized Eliminator Black Diamond, Big Betty super gravity soft

Etuset vasemmalta Magic Mary super trail soft, Specialized Butcher, Michelin E-Wild F

Big Bettyssä ja Magic Maryssä on ollut tästä kolmikosta järeimmät nappulat uutena. Noilla käytetyillä on tuupattu maaastossa noin 1000-1300km...

^Super Trail taitaa tosiaan olla se fiksuin vaihtoehto eteen? Super Gravity on niin perhanan järeä. Ainakin EC:ssa.
    Takarenkaana toi EC miellyttää, edessä en ole niin varma. Pitänee etsiä jostain MM Softina Super Trailina eteen.

Ja MM+BB-kombo ois varmaan mainio kyllä.

Tuossa 2.4 leveä MM SG kyljellä 30 sisäleveellä vanteella.

Parkissa joku näitä luuli 2.8 leveiksi Varmaan kun nuo nappulat tulee suht sivulle. SG kylki ehkä paksuudeltaan maxxiksen DD lähellä, mutta tukevampi, ei mutkissa burbbaile, joustaa kuitenkin pystysuunnassa, ite en pärjäis ilman inserttiä, ainakaan takana, edessä varmaan menis.

Millainen toi SG-kylki on edessä? Mulla siis nyt EC Super Trail edessä, toki 2.6.
    Takasen perusteella ounastelin että SG olis edessä liian "jäykkä".

^Super Trail taitaa tosiaan olla se fiksuin vaihtoehto eteen? Super Gravity on niin perhanan järeä. Ainakin EC:ssa.
    Takarenkaana toi EC miellyttää, edessä en ole niin varma. Pitänee etsiä jostain MM Softina Super Trailina eteen.

Ja MM+BB-kombo ois varmaan mainio kyllä.
    Mulla on Magic Mary edessä ja Big Betty takana bike park -pyörässä. Molemmat Super Trail softina ja takana insert. Oon tykännyt tosta kombosta oikein paljon. Kesällä ajo oli pääasiassa kuivassa ja tähän mennessä vasta muutamat märemmät park-päivät. Pari pientä juurelta lipsahdusta kävi eturenkaalla Nuuksion Furyn kivikko-juurakko-rännissä, mutta pysyi kyllä hallinnassa. Ihan kuivan kelin vauhtia en kyllä uskaltanut siihen tiputella, mutta varmasti vaatii vaan olosuhteisiin totuttelua.

Mulla oli Big Betty myös Super Gravity -kyljellä, mutta hyppäsi itsekseen pois vanteelta pyörän ollessa varastossa. Oli mahdollisesti runkovikainen rengas. Ihan helevetin jäykkä oli vääntää vanteelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti

Mulla oli Big Betty myös Super Gravity -kyljellä, mutta hyppäsi itsekseen pois vanteelta pyörän ollessa varastossa. Oli mahdollisesti runkovikainen rengas. Ihan helevetin jäykkä oli vääntää vanteelle.
    Eddy Currentista oli kauhutarinoita netti täynnä miten vaikea on asentaa.
    Melko helppo oli itsellä ainakin.

Tosin jos on asentanu Contin 28mm gp5000tl:n niin mikä vaan tuntuu helpolta.

Millainen toi SG-kylki on edessä? Mulla siis nyt EC Super Trail edessä, toki 2.6.
    Takasen perusteella ounastelin että SG olis edessä liian "jäykkä".
    En mä ainakaan mitään vikaa tähän hätää keksi. Mut semmone huomio, että kuivemmalla kelillä mulla on toiminu kovemmat paineet paremmin.

Tässä sivussa mielenkiinnolla seuraan tätä ”jäykkyys” keskustelua. En ymmärrä miksi näytä jäykempiä renkaita ”vältellään”. Jäykkyys tuo vakautta pienemmillä paineilla sekä pitoa. Löysempi rengas vaatii heti isommat paineet jotta pysyy alla. Samalla menetetään pidossa. Itse taas koen pelkkää hyvää dh kyljillä molemmissa päissä. Ei ainuttakaan rengasrikkoa tai vannetta mennyt ja uskallan väittää ajavani säälimättä renkaita. Miten rengas voi olla liian jäykkä kun kevyempi rengas täytetään kuitenkin kovaksi, ettei riko vanteita yms. Enemmän saa etua kun ottaa valmiiksi järeämmän renkaan. Näin ainakin itse toimin ja todennut toimivaksi.

lisäys: luomulla ajaessa ymmärrän edut kevyemmillä renkailla. Itse puhun nyt sähkäristä.

Tässä sivussa mielenkiinnolla seuraan tätä ”jäykkyys” keskustelua. En ymmärrä miksi näytä jäykempiä renkaita ”vältellään”. Jäykkyys tuo vakautta pienemmillä paineilla sekä pitoa. Löysempi rengas vaatii heti isommat paineet jotta pysyy alla. Samalla menetetään pidossa. Itse taas koen pelkkää hyvää dh kyljillä molemmissa päissä. Ei ainuttakaan rengasrikkoa tai vannetta mennyt ja uskallan väittää ajavani säälimättä renkaita. Miten rengas voi olla liian jäykkä kun kevyempi rengas täytetään kuitenkin kovaksi, ettei riko vanteita yms. Enemmän saa etua kun ottaa valmiiksi järeämmän renkaan. Näin ainakin itse toimin ja todennut toimivaksi.

lisäys: luomulla ajaessa ymmärrän edut kevyemmillä renkailla. Itse puhun nyt sähkäristä.
    Heti alkuun pitää todeta en mä välttele jäykkiä renkaita, tutustun vasta aiheeseen.
    Ja tän aamun jälkeen totean että jäykkärunkoinen rengas omaa tosiaan niin paljon etuja että niillä mennään tästä eteenpäin.
    Ehkä mä jopa otan eteenkin Super Gravityn kun löydän sen MM jostain.

Aamulla lähtiessä mittailin EC:n paineet 1,0/1,1bar. En nyt mitään alamäkienskaa ajanu mutta kivikkoa ja juurakkoa päästelin tasamaalla sillai ihan huoletta.
    Ei mitään ongelmia. Jos oikein märkää olis ja hiljaisempi vauhti voi painetta tiputtaa tuostakin ihan huoletta.

Kävin myös Laajiksen mutkapätkän rullailemassa alas, ei mitään ongelmia bermeissä ja pikku pompuissa noilla paineilla.
    Ja nyt siis edessä Super Trail, ei Gravity.
    Ja tuntuu EC loistavan moisessa ajossa, ei ne kyllä huonot ole juurakko-/kivikkohelvetissäkään.

Kunnon märälle en ole päässy niiden kanssa vieläkään joten ketjun aiheesta ollaan vähän sivussa.

Niin ja sähköllä mennään.

F. Kotlerburg Guest

Niin no tän ketjun anti alkaa lähestyä nollaa, kun osa puhuu renkaista mopottamiseen ja osa luomuiluun. En ole koskaan ollut kiinnostunut tai kokeillut sähkömopottamista, mutta luulis, että siinäkin kyse on kuskista ja sen osaamisesta eikä se maastopinnan mukaan paremmin elävä rengas välttämättä kaikille haitta ole. Toki jos vetää vaan sähkömoottori suristen maksimilla kaikkea päin niin sitten mahdollisimman jäykkä rengas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin no tän ketjun anti alkaa lähestyä nollaa, kun osa puhuu renkaista mopottamiseen ja osa luomuiluun. En ole koskaan ollut kiinnostunut tai kokeillut sähkömopottamista, mutta luulis, että siinäkin kyse on kuskista ja sen osaamisesta eikä se maastopinnan mukaan paremmin elävä rengas välttämättä kaikille haitta ole. Toki jos vetää vaan sähkömoottori suristen maksimilla kaikkea päin niin sitten mahdollisimman jäykkä rengas.
    No nimenomaan näin! Luomulla voi sitten neppailla ja kierrellä kantoja.

Ja kohtako meillä on "renkaat sähköpyörään"- ja
    "märälle juurakolle ja kivikolle renkaat sähköpyörään"-ketju?

Vähän suvaitsevaisuutta, jookos?

Ja kohtako meillä on "renkaat sähköpyörään"- ja
    "märälle juurakolle ja kivikolle renkaat sähköpyörään"-ketju?
    Olis muuten perkeleellisen hyvä juttu!

Ei tällä topicilla ole nykyisellään luomuilijalle käyttöä. Sambolo pikkusen yrittää tunkea väliin, mutta hänkin on enempi tuollainen dh-jyrä.

Ei kun kyllä tässä on ihan pointti, sähköpyörään voi laittaa millaiset jötkäleet tahansa motocross-nappuloilla ja silti sillä vielä pääsee johonkin kun taas akustisella pyörällä niillä ei pääse edes alamäkeä polkematta. Polkupyörässä taas painolla ja rullaavuudella on todella iso merkitys, en usko että monikaan tuolla metsässä ilman hissiä polkeva laittaa vapaaehtoisesti alle 1300g painavia isonappulaisia renkaita? Eli tässä on kaksi toisistaan ihan erillistä keskustelunaihetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olis muuten perkeleellisen hyvä juttu!

Ei tästä topicista ole nykyisellään luomuilijalle käyttöä. Sambolo pikkusen yrittää tunkea väliin, mutta hänkin on enempi tuollainen dh-jyrä.
    Jep. Tätä nyt saatto sulta odottaakin. Ja kohta tehdään epyörille oma foorumi?
    Vittuun fillarifoorumilta?

Pikkusen suvaitsevaisuutta nyt kiitos, miten erillinen topicci sähköpyörien renkaille haittaisi?

F. Kotlerburg Guest
    Turha hernehtiä. Käyttötarkoitus ja -tarve luomu vs. sähköpyörä on niin erilainen, että keskustelu on kaikille informatiivisempaa, kun ne erotetaan toisistaan.

Ihmettelen foorumin nykymenossa tätä, ettei asioihin voi suhtautua objektiivisesti vaan kiukutellaan lapsellisesti ja paiskotaan ovia kun joku on eri mieltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ihmettelen foorumin nykymenossa tätä, ettei asioihin voi suhtautua objektiivisesti vaan kiukutellaan lapsellisesti ja paiskotaan ovia kun joku on eri mieltä.
    Sanot sinä.

Muoks: aloitin nyt uuden topicin aiheesta, katsotaan siirtyykö keskustelua yhtään sinne.
    Olen sentään yrittänyt.

Vai pitäisikö topic olla sähköavusteiset pyörät alla?

Ylläpito siirtäköön jos katsoo fiksummaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Polkupyörässä taas painolla ja rullaavuudella on todella iso merkitys, en usko että monikaan tuolla metsässä ilman hissiä polkeva laittaa vapaaehtoisesti alle 1300g painavia isonappulaisia renkaita? Eli tässä on kaksi toisistaan ihan erillistä keskustelunaihetta.
    Hep, täällä yksi! Iso osa lenkeistä on tunnin puolentoista pyrähdyksiä lähimetsien mäkisissä kivikkojuurajoissa. HC-kiekkosetissä 1100g Soft MMary ja BBetty sekä cushcoret. Kyllä niillä näin maan jo ollessa märempi ajaa mielummin kuin kepeämpikylkisellä rengasetillä jossa Apex Snakeskin -runkoiset Soft Mary ja Speedgrip Hans Dampf. Kaikki 29x2.6".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Polkupyörässä taas painolla ja rullaavuudella on todella iso merkitys, en usko että monikaan tuolla metsässä ilman hissiä polkeva laittaa vapaaehtoisesti alle 1300g painavia isonappulaisia renkaita?
    Kyllä oon ajanu paljonkin. Läskin renkaat painoi parhaimillaan 1800g/kpl. Ja ei rullannu. Pyörätkin painoi ihan kiitettävästi.
    Rullaavuudella ei luomussa mulle ole(ollu) juuri merkitystä. Luomullakin on tarkoitus kuntoilla? Haastetta hei.

Jos haluaa liukua kepeesti niin menee maantielle?

F. Kotlerburg Guest
    Joo noinhan se tietenkin on tai jää sohvalle niin on kevyttä.

Erillinen rengastopic sähköille on erinomainen juttu. Ainakin itselläni renkaan valintaperusteet sähköpyörään ovat ihan erilaiset kuin normaaleihin polkupyöriin. Sähkössä olevilla ankkureilla en viitsisi ajaa luomupyörällä yhtään pidempää lenkkiä. Eikä tuossa ole kyse jaksamisesta sinänsä, mielestäni luomupyörällä raskailla renkailla ei vain ole kivaa/motivoivaa ajaa. Sähköön sen sijaan laitan mahdollisimman pehmeää kumia ja isoa nappulaa, koska painolla ja rullaavuudella ei ole merkitystä muuhun kuin akunkestoon.

Jäsen ruuduntakaa voisi vähän miettiä miksi provosoi ja provosoituu kun en mä ainakaan mielestäni kovin tökerösti täällä öyhötä?

Se nyt vaan on niin että sähköpyörien rengasvaatimukset on erilaiset kuin sähköttömien ja rullaavuudella on mulle ja 99% muillekin pyöräilijöille iso merkitys. Mulla on asfaltille tietysti oma pyörä ja on mulla läskipyöräänkin kaikenlaisia renkaita mutta kaikki on valittu niin että ne pitää mutta myös rullaa koska mun pyöräilynautinto syntyy siitä että maisema vaihtuu.

Dh ja enduro renkaat toimii oikein hyvin sekä luomussa että sähköpyörässä. Ajoin yhden kesän luomulla Eddy Currenteilla ja ne toimi todella hyvin. Ne rullaa ihan kohtuullisesti ja kestävät ryttyyttää kivikkoalamäkeä vailla huolta burbaamisesta tai vanteen hajoamisesta. Lisäksi jäykäkylkisenä eivät pompi 2.6 koossa niin kuin ohut kylkiset vähänkään pulleammat renkaat tahtovat tehdä. XC renkaiksi niitä en tietenkään ottaisi.

Eikös maastossa rullaavuuserot ole aika pieniä kuitenkin? Siirtymillä voi sit käyttää kovempia paineita aihe on kuitenkin märälle juurakolle ja kivikolle renkaat, sit kun siihen esitetään ratkaisuja niin niitä ei hyväksytä, koska painaa liikaa ja mietitään taas sivusta toiseen millä xc renkailla jaksaa kauiten liukastella Ei siinä, en mäkään noita swalpen e-kumeja luomuun laittais. Ite otan kuitenkin mielummin vähän takkii siinä rullauksessa, jos se säästää multa pannut märässä kivikko/juurakossa. Kompromisseja noi kai silti aina tulee olemaan, oli mitkä tahansa alla. Mut jatketaan, hyvä vaan, että tulee erilaisia näkökulmia esiin, ehkä se innostaa toisia kokeilemaan jotain erilaista mihin tottunut. Kaikki kuitenkin on vähän erilaisia kuskeja erilaisilla rakenteilla, taidoilla, pyörillä maastoilla, keleillä, ajotavoilla jne niin yhtä totuutta ei lieneen ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Wolfpackin perustaja suunnitellu contin, swalpen ja spessun kumiseokset.
    Tyrkkäsin Wolfpackin enduron ja trailin tilaukseen. Jännä nähä miltä vaikuttavat kunhan saapuvat. Ei ainakaan hinnalla pilatut.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •