Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
Eddy Currentilla ajavia?

Toinen lenkki tänään aamulla ja paineet lähtiessä 1,1/1,3bar.
Ilmeisesti näissä on todellakin melko tymäkät rungot, tuntui olevan liikaa noikin paineet; piti suhautella paineita alemmas kun pyörä oli kuin kivireki ja pito hukassa.
Kuski 72kg ja Huck Norrikset molemmissa päissä.

Butcher T9/Eliminator T7/T9 Gravitylla paineet yleensä1,2/1,4 enskapolulla. Märällä 1,0/1,2. Ja oli lyöny jälkiä Norriksiin.
Tuntuu et Edyllä voi esim. nokalla mennä alle 1 bar, jopa kuivalla. Ja tuntu et silti ei löisi läpi.
Omituista.

Mitä tulee näin alkumetreillä kostean pitoon vs Spessujen pito niin ei näillä ole mitään jakoa. Muut ominaisuudet kyllä sitten taas saattaa olla paremmat.
Toki nyt on ensin haettava ne sopivat paineet.

Ja ehkä tilailtava Assegai vielä nokalle kokeeksi.
Sitten voikin palata Spessuihin!

Itse kävin eilen kanssa vetämässä lenkin. Mittasinpa ennen lähtöä takarenkaan paineen ja oli 0,6bar. Päätin piruuttaan nostaa paineen 1,0bariin ennen lenkkiä. Tämän huomasi heti kalliolla nousuissa, että liikaa ilmaa. Piti kanssa sujauttaa pois niin alkoi menemään paremmin.
Renkaana Magic Mary Super Downhill ADDIX Ultra Soft ja Panzer insertti. Tuo sinun Norris insertti on aika heppoinen verrattuna näihin paksumpiin. Näin jossain ketjussa kuvasi tuosta insertistä ja se oli "kuin uusi pakasta vedetty"
Paksumpi insertti ottaa tottakai enemmän iskua vastaan. Olen aina ajanut näillä DH renkailla koska näillä saa maksimaalisen pidon kun pystyy pitämään pehmeämpänä. Painolla ei tosiaan mitään merkitystä sähköllä mennessä. Oma takanen on jo kulunut ja parhaat kilometrit nähnyt. Laitoin eilen uuden samanlaisen tilaukseen ja samalla tulee myös MAXXIS Assegai 3C MaxxGrip Downhill taakse testirenkaaksi (toiselle vanteelle). En ole tuolla ajanut mutta haluasin kokeilla Assegai DH jäykkyyden vertailuksi. Kehuvat, että Assegai toimii myös takana hyvin ja miksei toimisikin. Itse en aja downhilliä vaan ennenminkin uphill:iä. Todennut vaan, että nämä DH renkaat sopivat omaan ajooni parhaiten. Pienillä paineilla ohuemmat renkaat ei vaan kestä alla ja korkeilla paineilla pito menetetään täysin. Onneksi nykyään on renkaita joista valita. Pääasia, että jokainen löytää ne omansa.

Kuskin painona täällä about sama kuin sinulla. 70kg