GarminGiantElectrobikeMPMessut
Sivu 158 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 58 108 148 156 157 158 159 160 168 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.711 - 4.740 / 5215

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #4711
    Jäänkö kaipaamaan jotain, jos hankin Kickr Coren vs. Tacx Neo 2T?

    Neo on kai parasta mitä yleisesti saatavilla on, mutta on hintaakin tuplat Coreen nähden. Kalibrointia Neo ei ainakaan tarvitse ja sitten siinä on niitä tienpinnan epätasaisuutta simuloivia ryttyytystoimintoja sekä alamäkimoottori.

    Halvemmassa hintaluokassa olisi tietysti myös Tacx Flux 2, josta tuntuu arvosteluissa löytyvän kaikkea pientä hämminkiä, ja sitten Eliten laitteita, jotka ovat jääneet mulle vieraammiksi.

    Ja mahtaako Tacx:eissa olla Garminin systeemien kanssa käyttäen jotain extraa kun on saman firman vehkeitä?

  2. #4712
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki
    Jäänkö kaipaamaan jotain, jos hankin Kickr Coren vs. Tacx Neo 2T?

    Neo on kai parasta mitä yleisesti saatavilla on, mutta on hintaakin tuplat Coreen nähden. Kalibrointia Neo ei ainakaan tarvitse ja sitten siinä on niitä tienpinnan epätasaisuutta simuloivia ryttyytystoimintoja sekä alamäkimoottori.

    Halvemmassa hintaluokassa olisi tietysti myös Tacx Flux 2, josta tuntuu arvosteluissa löytyvän kaikkea pientä hämminkiä, ja sitten Eliten laitteita, jotka ovat jääneet mulle vieraammiksi.

    Ja mahtaako Tacx:eissa olla Garminin systeemien kanssa käyttäen jotain extraa kun on saman firman vehkeitä?
    Itse jäisin kaipaamaan mahdollisuutta pyörän kallistamiseen esim putkelta ajaessa. No ei sitä ole kummassakaan noista vaihtoehdoista. Wahoo Kickr v5 olisi mutta hinta on sitten kovempi.
    Toinen on tietenkin että kuuluuko hihna, itsellä Core ja on ollut ok. _ava_:lla oli kulunut heti uutena.

  3. #4713
    ^ Kickr V5:ssä olisi tietty ne axis feetit, jotka antaa vähän joustoa, mutta ilmeisesti vaikutus on hyvin vähäinen ja saman saa laittamalla maton alle, eikä tietenkään anna sellaista kallistusta kuin oikeasti pyöräillessä tulee putkelta ajaessa. Pitäisi varmaan olla sellainen keinulauta alle.

    Saattaisin ehkä laittaa tällaista mattoa alle, 2 kpl 8 palasen satseja riittäisi. https://www.xxl.fi/pure2improve-puzz...156029_1_style

  4. #4714
    Vaikka miten yrittää perustella itselleen edullisemman trainerin hankkimista, niin joka paikassa tulee esiin miten ylivertaisen hyvä tuo Neo 2T on magneettivastuksineen jne. Ja ilmeisesti sallii ihan pikkuriikkisen sivusuuntaista liikettäkin tekemään pitemmästä sessiosta mukavamman.

    Sitten vielä Bikesteristä saisi -10% Suomen Ladun jäsenalekoodilla, niin tuohan alkaa olla jo suorastaan halpa laite.

  5. #4715
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Ainakin 1 neon hankintaa ei voi kyllä edelleenkään kuin kehua. Onko nyt neljä talvea ajettu, eikä pienintäkään kuumetta uuden trainerin hankinnalle ole.

    Itseäni ei ihan kamalasti hihnavehkeet kiinnostele, vaikka osa noistakin on ihan toimivia. Se ensimmäinen kickr kestää ainakin, koska on hammashihnalla. Kaikki uudemmat ovat hiljaisempia moniurahihnoja.

    Mutta joo. Trainerilla ajo on muutenkin niin veemäistä touhua, ettei mikään ylimääräinen säätely kiinnosta. Ihan sama miten hyvä ja toimiva takuuhuolto on.

  6. #4716
    Neo 2T on ihan hyvä mutta välillä poljintuntuma on vähä kökkö. Sellasta pientä virtuaaliluistamista virtuaalivauhtupyörässä. Sivuttaisheiluminen on kyllä hyvä. Ite ostaisin kickrin poljintuntuman takia. Ei kyllä täydellinen sekään.

  7. #4717
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.392
    Itselläni on Elite Drivo 2. En tiedä mitä arvosteluissa on siitä sanottu mutta vertailussani ulkona ajamiseen niin inertia ei vastaa ulkona ajoa vaan vastusyksikkö iskee liian nopeasti. Mutta tuolla mennään vielä tovi kun on vielä toimintakunnossa. Elite on tuon mallin jo lopettanut. Virtuaaliajoa taitaa olla aika mahdotonta saada mallinnetuksi ulkona ajamiseen verrattuna, siis tuntumaltaan.

  8. #4718
    hitsin hitsi.. zwift reissu big loopin lähestyessä loppuaan alkoi kolina jostain kampien seudulta. Siitä sitten vaihtamaan toinen fillari Kickriin ja varmistamaan että nyt on Trekin BB90 taas rempan tarpeessa. Yllätys olikin suuri että BB90 on ehjä mutta ääni tulikin trainerista. Tänään aamullla pikaisesti Kickr osiksi ja vauhtipyörän laakerit irti jotta pääsee iltapäivällä paikalliseen laakerikauppaan. Positiivinen asia on että nuo ovat helppo purkaa ja toivottavasti myös helppo asentaa uudet.

  9. #4719
    ^ ja tämä oli nopea laittaa nippuun ruokatunnin aikana. Testattu pikaisesti ja todettu hiljaiseksi.
    Voisin ryhtyä korjaamaan näitä urakkana

  10. #4720
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Noinhan se laadukkaissa trainereissa on. Oikeat laakerit, jotka on helppo vaihtaa.

  11. #4721
    Kyllä, vaikka hetken aikaa oli jo ns "kickr otsassa" kun asia ihmetteli. SKF laakerit kustansivat yhteensä 13 euroa. Sen sijaan Domanen Rotor Aldhu- P2Max- BB90 -kombo ei suostunut purkautumaan vaan vasen kampi on täysin jumissa akselissa.

  12. #4722
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Alumiinia. Hapettuu. Uskaltaisiko näyttää lämpöä.

  13. #4723
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.392
    Itselläni on uudessa maantiefillarissa power2maxin nimikkeellä kulkeva kampisarja joka on ihan vastaava Rotorin Aldhun kanssa. Toivottavasti aukeaa kun pitää joskus irtoittaa, ainakin rasvaa laitoin akselin päähän ja kierteisiin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #4724
    Annoin aamulla hieman lämpöä akselin päähän butaanilla, mutta en varmaankaan tarpeeksi.
    Vetopuoli irtosi hyvinkin herkästi kumivasaralla, mutta se ei auta uuden Rotorin akselin kanssa, koska tätä ei voi vetää läpi laakereista kummin päin tahansa.

  15. #4725
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.392
    Kuullostaa siltä että pitää ainakin kerran vuodessa irroittaa vasemmanpuoleinen kampi ja pistää takaisin uusien rasvojen kanssa, ikään kuin varotoimenpiteenä. Ikinä ei ole itsepurkautuva kampi vielä ennen kiinni hirttänyt mutta kerta se ensimmäinenkin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #4726
    Palataan vielä naputuksen perimmäiseen ongelmaa. Vaikka Kickrin laakerit olivat lopussa, niin kyllä siellä oli myös näiden laitteiden vakivika eli hihnapyörä ja sen kiila löysällä. Ei kiristy tarpeeksi pultilla. Onneksi tallista löytyi Locktiten 603 kierrelukitetta. Tällä on vedetty useampi Raket 85 ja Yamaha kt100 vetoratas kiinni kampiakseliin, silloin kun oli karting-mekatsu faijana pojan ajaessa noin 10v sitten. Nuo olivat hyvin samanlaisia kiilaurallisia rattaita ja lukitteen täytyi kestää rasvaa. 603 vaatii lämmityksen jotta aukeaa mutta voidaan liimata hieman rasvaisiakin kierteitä. Jos tuo nyt korjaisi tilanteen.

  17. #4727
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Noinhan se laadukkaissa trainereissa on. Oikeat laakerit, jotka on helppo vaihtaa.
    Joo. Muistaakseni vaihdoit siihen Taxciisi uudet laakerit. Itseä vähän sviduddaa kun näitä ei Suomessa kukaan ammattilainen huolla. Jos nyt tulisi omaan taxciin laakerinvaihdon tarvetta, niin olisi kyllä mukavaa, jos jossain olisi edes ohjeet mitä työkaluja tarvitaan ja sitten kuvien kanssa a ja b jne. Vähän niin kuin fillarien kanssa. Täytyykin muuten käydä kurkkaamassa YouTubesta.

  18. #4728
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko Katso viesti
    Joo. Muistaakseni vaihdoit siihen Taxciisi uudet laakerit. Itseä vähän sviduddaa kun näitä ei Suomessa kukaan ammattilainen huolla. Jos nyt tulisi omaan taxciin laakerinvaihdon tarvetta, niin olisi kyllä mukavaa, jos jossain olisi edes ohjeet mitä työkaluja tarvitaan ja sitten kuvien kanssa a ja b jne. Vähän niin kuin fillarien kanssa. Täytyykin muuten käydä kurkkaamassa YouTubesta.
    Itse itselleni vastaten: Garmin näyttää ratkaisseen tämän ongelman jo. https://support.garmin.com/en-US/?fa...am1r2YLimtBNG9

  19. #4729
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.124
    Laitteena Turbo Muin ja misuro B+ anturi paritettuna Garmin Fenix 5. Ilmoittaa nopeuden varsin optimistiseksi, eli 170-200km/h lepposalla polkemisella. Misuro anturin väläykset asetettu oikein ja kelloon koko asetettu (2105) 700/25c renkaan mukaan.

    Mutu tuntumalla laitoin kellon rengaskoon pieneksi, jolloin nopeus on edes sinne päin.

    Onko tähän joku oikea tapa?

  20. #4730
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    651
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Laitteena Turbo Muin ja misuro B+ anturi paritettuna Garmin Fenix 5. Ilmoittaa nopeuden varsin optimistiseksi, eli 170-200km/h lepposalla polkemisella. Misuro anturin väläykset asetettu oikein ja kelloon koko asetettu (2105) 700/25c renkaan mukaan.

    Mutu tuntumalla laitoin kellon rengaskoon pieneksi, jolloin nopeus on edes sinne päin.

    Onko tähän joku oikea tapa?
    Uudemmissa Turbo Muineissa tuo taisi olla rekgaan koko/13,2

    Eli 2105/13,2 = 159

  21. #4731
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Uudemmissa Turbo Muineissa tuo taisi olla rekgaan koko/13,2

    Eli 2105/13,2 = 159
    Joo, tuon luvun 13.2 löysin jostain ohjeesta, mutta en tajunnut jakaa sillä renkaan kokoa.

    Täytyypä kokeilla, kiitos!

  22. #4732
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.182
    Pitää suunnata trainerikaupoille arpomaan Kickr V5 ja Neo 2T välillä. Täytyy kysellä jos jossain olisi ihan testattavaksi asti, kun ilmeisesti poljintuntuma on erilainen.
    6.7 WTF/kg


  23. #4733
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Täytyy kysellä jos jossain olisi ihan testattavaksi asti, kun ilmeisesti poljintuntuma on erilainen.
    Suosittelenn testaamaan. Yhden talven ajoin Tacx Geniuksella jossa on siis virtuaalinen vauhtipyörä. En koskaan päässyt sinuiksi sen kanssa, onneksi alkoi ääntelemään niin kannoin XXl:n takaisin ja otin rahat osamaksuksi Diretoon. Tämän Genius kokemuksen jälkeen päätin etten virtuaalivauhtipyörää ota koeajamatta.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  24. #4734
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Suosittelenn testaamaan. Yhden talven ajoin Tacx Geniuksella jossa on siis virtuaalinen vauhtipyörä. En koskaan päässyt sinuiksi sen kanssa, onneksi alkoi ääntelemään niin kannoin XXl:n takaisin ja otin rahat osamaksuksi Diretoon. Tämän Genius kokemuksen jälkeen päätin etten virtuaalivauhtipyörää ota koeajamatta.
    Loistavaa päättelyä.

  25. #4735
    Eikö tuo Genius ole joku muinaisaikainen rullatraineri?

    Mulla ollut virtuaalivertailussa Neo ja Kickr. Hintaero näillä "vain" vajaa satku Kickrin hyväksi joka ei tuossa hintaluokassa enää ole ratkaiseva. Neossa on muuten enemmän kiinnostavan tuntuisia ominaisuuksia. Ajotuntumaa ei vertailemaan pääse joten se on sitten mikä on kun laite on ostettu. Kickr Climb lisälaitteena voisi kääntää vertailun Kickrin suuntaan, mutta sen verran kallis lisuke että yhdistelmälle tulisi jo aivan liikaa hintaa.

    Sormi ollut jo pari viikkoa Neon ostonapilla mutta vielä on sisäpyöräily tuntunut liian kaukaiselta ajatukselta. Lakkaa tuntumasta sitten kun pitää alkaa viritellä kengänsuojia ym. ärsyttäviä lämmikkeitä päälle. Kovin suuret odotukset ei ole sisäpyöräilyn ihanuutta kohtaan, mutta jos saisi jalat pidettyä iskussa talven yli niin ei tarviis keväällä taas aloittaa ihan nollasta. Ja pääsisi tekemään intervalleja ym. treenejä joita ei ulkosalla huvita tehdä kun ihan vaan pyöräily on paljon kivempaa.

  26. #4736
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Eikö tuo Genius ole joku muinaisaikainen rullatraineri?
    Tänä päivänä voi sanoa noinkin. Mutta kyseisenä ajankohtana se oli Tacx:n huipputuote (ainakin hinnaltaan) rullallisista harjoitusvastuksista ja sen vastus perustui nimenomaan virtuaalivauhtipyörään.

    Ja se asian minkä kanssa en päässyt sinuiksi sen kanssa oli nimenomaan poljintuntuma. Poljintuntuma ylikorosti, eli vastusti liikaa poljin nopeuden lisäystä ja sitten kun hölläsi niin moottori tuntua jatkavan ajoa. Toinen oli TTS4:n säätöalgoritmin hitaus muutos 160W->400W kesti 20s tai 210W->250W sama 20s, ja sitten jos yritit 'hyökätä' intervallin alkuun niin sai ajaa pitkään ylitehoilla. Sitten Tacx ilmoitti lopettavan tuen TTS4:lle kävi minulle selväksi että tulevaisuus on muualla.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  27. #4737
    Neon virtuallivauhtipyörä on ihan jees, muttei täydellinen. Kickr on mun jalkaan parempi.
    Neo on selvästi parempi pitkissä alamäissä kun ei poljeta. Toi ei ole ehkä se tärkein käyttötapaus.
    Kumpikaan ei ole sinnepäinkään tosi jyrkässä ylämäessä. Ero on silti tosi iso pienempiin trainereihin.
    Poljintuntumalla on iso merkitys siihen kuinka pitkään zwiftiä jaksaa tahkota. Yleisellä treenausmotivaatiolla toisaalta paljon isompi.

    Neossa hyvä on se heilunta ja se pysyy paremmin paikallaan kun eturengas on lukittu telineeseen. Kickr liikkuu helpommin lattialla, mutta toisaalta ohjauksen vapaa kääntyminen on tavallaan kiva.

    Ei varmaan kummallakaan metsään mene ja kun yks on ostettu niin tuskin tulee tarvetta "päivittää" siihen toiseen.
    Pahin virhe on ostaa huonompi kun mihin olis varaa. Sitten joutuu päivittään.

  28. #4738
    Jatkoa Kickr korjauksiin.
    Testit on ajettu pari iltaa sitten. Fiilis oli kuin uudella trainerilla ajaisi eli aivan totaalin hiljainen ja samettisen pehmeä poljin tuntuma Unohtui vain kalibroida, koska hihna kävi irti, niin Bigger Loopilla huomasi että ero P2Max tehomittariin oli 10-15wattia. Tänään käytävä korjaamassa asia.

  29. #4739
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Neon virtuallivauhtipyörä on ihan jees, muttei täydellinen. Kickr on mun jalkaan parempi.
    Neo on selvästi parempi pitkissä alamäissä kun ei poljeta. Toi ei ole ehkä se tärkein käyttötapaus.
    Kumpikaan ei ole sinnepäinkään tosi jyrkässä ylämäessä. Ero on silti tosi iso pienempiin trainereihin.
    Poljintuntumalla on iso merkitys siihen kuinka pitkään zwiftiä jaksaa tahkota. Yleisellä treenausmotivaatiolla toisaalta paljon isompi.

    Neossa hyvä on se heilunta ja se pysyy paremmin paikallaan kun eturengas on lukittu telineeseen. Kickr liikkuu helpommin lattialla, mutta toisaalta ohjauksen vapaa kääntyminen on tavallaan kiva.

    Ei varmaan kummallakaan metsään mene ja kun yks on ostettu niin tuskin tulee tarvetta "päivittää" siihen toiseen.
    Pahin virhe on ostaa huonompi kun mihin olis varaa. Sitten joutuu päivittään.
    Hyvää pohdintaa. Kickr olisi lähikaupassa testattavana ja edellisen mallin Neoja olisi tutuilla, eli ehkä testattavaksi saatavilla. Neon saisin vähän edukkaampaan hintaan kuin Kickrin, mutta noissa hintaluokissa ja odotettavassa käyttomäärässä se hintaero ei oikeestaan merkkaa mitään. Toi ensimmäisen sukupolven Kickr on kyllä ollu tosi hyvä, kunnes siihen tuli joku sähkovika ja tuotetukea ei enää saa noin vanhalle laitteelle Wahoolta.

    Oon m
    ä kyllä miettiny sitäkin vaihtoehtoa, että ajaisin vaan tolla vanhalla Kickrillä kun se syottää edelleen oikeansuuntaisen tuntuista vastusta ja tehot erillisestä mittarista Zwiftiin ja muualle. Ehkä testailen tota raineria tänään kun Zwiftin tilaus palasi kesälomalta.
    6.7 WTF/kg


  30. #4740
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.182
    Arpa osui Neo 2T laitokseen. Ostin sian säkissä ja saan trainerin joskus ensi viikolla. Ei kai siinä sit hittojakaan, remmiä vaan talven pimeinä (ja kylminä) iltoina. Ehkä toi auttaa myos tuskaluolan melutasoon jos ei tarttis luukuttaa musiikkia niin kovalla. Pieni kysymysmerkki on se, että mahtuuko traineri vanhalle vanerialustalle.
    6.7 WTF/kg


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •