Taustalta seuraaminen tai passiivisesti harrastaminen on täysin sallittua ja ihan okei sekin, mutta haluan muistuttaa että se varsinainen hauskuus löytyy kuitenkin vasta sitten kun on itse hakenut rastin ja asettuu sitten kaiken maailman arvostelijoiden maalitauluksi laittamalla täysin luokattoman, liian helpon tai liian vaikean uuden rastin ja antamalla kelvottomia vihjeitä.
Riittää että on jonkin verran ajanut ja hyvällä tuurilla sattunut ajamaan useampaankin kertaan oikeasta paikasta. Tai että malttaa ja osaa katsella rastikuvaa avoimin silmin ja tehdä päätelmiä jotka johdattavat arvaukset oikeaan suntaan.Tähän viimeiseen täytyy olla jo aikamoinen tietäjä....
Voin sanoa ettei minulla ole aavistustakaan - mutta olen sen verran kokenut kuvarastiharrastaja että tiedän ja myönnän sen johtuvan ainoastaan siitä että en tällä kertaa yllä kumpaankaan edellämainituista edellytyksistä.
PS Ihan vain selvennykseksi: tarkoitetaanko nyt kelvillä asfalttipintaista vai usein ulkoilutieksi kutsuttua hiekkapintaista väylää?
Kirjanmerkit