HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 304 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 204 254 294 302 303 304 305 306 314 354 404 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.091 - 9.120 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #9091
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Kaikkia tarttee. Ei gravelli ole maastopyörä.

  2. #9092
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    68
    Joo, itelläkin tullut tänäkin kesänä ajettua kepun polkuja sekä uusimman muodin mukaisella 150mm joustavalla täpärillä että 10v vanhalla vannejarrucrosscheckillä. Kyllä siellä täpärillä mieluummin ajaa, vaikka välistä ihan hauska treenata tekniikkaa toisenlaisellakin pyörällä.

    Ja äkempää ne rajat tulee vastaan crosscheckin kanssa

  3. #9093
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nyt jos myyjä seuraa tätä keskustelua niin hinta ei liene enempää laske, kun huomaa että kiinnostusta kytee pinnan alla.
    No hö, oon sitä kuikuillut välillä ja huvikseen speksannut jo eTappeja siihen samalla kun odottelen että hinta putoaa. Vaan ei putoa enää
    2016 ostettu (olisko 2014 mallia) vannejarrullinen Bianchi Zurigo ei oikein miellytä enää ja pyöräkuumetta on ilmassa. Ajot vaan tulee oleen lähivuosina vähissä niin kamalasti järkeä tuossa ei liene.
    Jos tuota Stigmatan runkoa kaupasta saisi niin kaippa se parin tonnin arvoinen olisi.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  4. #9094
    F. Kotlerburg Guest
    En edes muista milloin olisin nähnyt poluilla kippurasarven siis jonkun muun kuin omani. En ihan purematta niele väittämää, että porukka lähtee isoin joukoin graveleilla ajamaan polkuja kun se on hauskempaa kun maasturilla. Ei ole ainakaan nuo omat lähipolut.

    Gravelilla tulee ajettua polkua silloin kun se mahdollistaa kahden paremmin ko. pyörälle sopivan reitin yhdistämisen kätevästi. Ajatus siitä, että lähtisin ajelemaan gravelilla polkuja kuten maastopyörällä on kyllä todella kaukainen.

    Toisaalta ymmärrän miksi gravelit on menneet siihen suuntaan kuin ovat. Taitaa tuolla valtameren takanakin olla paljon sorateitä, jotka on aika paljon karkeampaa kuin ne Sipoon siloiset. Ehkäpä on todettu, että niille teille se maantiepyörästä adaptoitu geo ei olekaan paras. Samaten noilla pikku teillä on Suomessakin sen verran jyrkkää pätkää jota ei voi irtotavaran takia välttämättä runtata ylös samaan tapaan kuin assulla niin kevyempiä välityksiäkin tarvitaan. Toisaalta koko ajan tulee myös lähellä maantiepyörää olevia graveleita markkinoille. Scott nyt tulee ekana mieleen. Skene on selkeästi eriytymässä nopeisiin ja sitten adventure-henkisiin pyöriin.

  5. #9095
    Mitenkäs tuollainen Kona LTD, entinen ULTD, onko sellainen tuon uuden suuntauksen gräveli, vai onko se vaan täysjäykkä 29 droppitangolla?

    Minusta siinä on vähän kummallista se, että kevyin välitys (36 edessä, 42 takana) ei ole erityisen kevyt, varsinkin, jos on kuormaa päällä. Riippuu toki ihan vaan lihastolpista, jotka ovat kuskin selkään kiinnittyneet...

  6. #9096
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Komea vihreä väri tuossa fillaritorin Stigmatassa jos kuvat antaa oikeutta. Eri vihreän sävyjä eri valaistuksessa. Googlen mukaan päälle pari tonnia uutena niin ihan ok pyynti tuo 1590 €. Hyvä projekti jos osat saa toisesta pyörästä.


  7. #9097
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Minusta Stiggyllä on hauska ajella polkuja silloin tällöin haasteena, mutta en missään nimessä ajattele korvaavani sillä maastopyörää. Sen verran tervanjuontia se oikeasti on. Erilaisuus siinä viehättää hetken, mutta Gravel metsäpoluilla on yhtä ankeaa kuin 160 mm täpäri matka-ajossa. Mutta yleispyöränä gräveli on aika kova, kuten on järkeväti rengastettu ja konservatiivinen jäykkäperäkin. Tässä taannoin olin aivan liekeissä gravelointiin, mutta jostain syystä kasaan taas jäykkäperää talliin... mikä lie hellevaurio.
    Jos nyt niistä Kepu-poluista puhutaan, niin mun mielestä joku perus xc-maasturi maun mukaan joko täysjoustona, etujoustona tai täysjäykkänä on mielekkäin väline sinne noin 90-prosenttisesti. Sitten siellä on se jäljelle jäävä 10 prosenttia, johon tarvii isompia reservejä, ainakin jos haluaa ajamalla päästä joka paikasta.

    Mielenkiintoinen kysymys on se, että miksi silloin, kun pitää valita jompi kumpi, on overgearing joillekin mielekkäämpää kuin undergearing ja toisille päin vastoin. Ja sitten vielä ne, joille jompi kumpi on tavoiteltavin tapa harrastaa.

    Mä en jaksa uskoa, että Rockpox Rudyt ja XPLR-hissitolpat yleistyy gravelkisakuskien pyörissä, koska paino jne. mutta en ihmettelisi, vaikka ne löytäisivätkin markkinaraon grinduro-tyyppistä gg-väärinpyöräilyä harrastavien pyörissä, enkä ihmettelisi, että sen tyyppisen pyöräilyn suosio tulevaisuudessa kasvaisi. Niin ennustin muuten tän gravel-buuminkin silloin joskus kauan sitten, kun sen ketjun avasin. Epäilijät dumas homman silloinkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #9098
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos nyt niistä Kepu-poluista puhutaan, niin mun mielestä joku perus xc-maasturi maun mukaan joko täysjoustona, etujoustona tai täysjäykkänä on mielekkäin väline sinne noin 90-prosenttisesti. Sitten siellä on se jäljelle jäävä 10 prosenttia, johon tarvii isompia reservejä, ainakin jos haluaa ajamalla päästä joka paikasta.

    Mielenkiintoinen kysymys on se, että miksi silloin, kun pitää valita jompi kumpi, on overgearing joillekin mielekkäämpää kuin undergearing ja toisille päin vastoin. Ja sitten vielä ne, joille jompi kumpi on tavoiteltavin tapa harrastaa.

    Mä en jaksa uskoa, että Rockpox Rudyt ja XPLR-hissitolpat yleistyy gravelkisakuskien pyörissä, koska paino jne. mutta en ihmettelisi, vaikka ne löytäisivätkin markkinaraon grinduro-tyyppistä gg-väärinpyöräilyä harrastavien pyörissä, enkä ihmettelisi, että sen tyyppisen pyöräilyn suosio tulevaisuudessa kasvaisi. Niin ennustin muuten tän gravel-buuminkin silloin joskus kauan sitten, kun sen ketjun avasin. Epäilijät dumas homman silloinkin.
    Kyllä niitä joustokeuloja näkyy paljonkin maailmalla pitkissä gravel kisoissa.

  9. #9099
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Kyllä niitä joustokeuloja näkyy paljonkin maailmalla pitkissä gravel kisoissa.
    mjoo, ihan vaan yhtenä esimerkkinä:


  10. #9100
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.247
    Kotlerin kanssa (kerrankin) samaa mieltä noista poluilla ajelevista gravel kuskeista, suuri osa tulee vastaan hiekkateillä millä pärjää maantiepyörällä. Muoti-ilmiö pitkälti, bikepacking porukka tietenkin erikseen mutta gravel lähinnä maantietankoinen hybridi... Ei tuo Stigmatakaan kummasti maantiepyörästä eroa jos noita vajaakokoisia kiekkoja ei lasketa.
    Ensin tuli endurance, sitten cyclocross ja gravel, mikäs seuraava trendin minkä markkinointi keksii...?

  11. #9101
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^Kaitpa se oivallus gravelissä onkin pohjimmiltaan ollut levittää runkoa rengastilan luomiseksi. Minusta ainakin mukavampi ajaa, kun on kumeissa enemmän ilmaa, varsinkin kun oma ajonopeus on luokkaa maltillisen hidas. Lisäksi viehättää se, että reittisuunnittelussa ei tarvitse ottaa huomioon tien pintaa juurikaan. Mutta ihan sama kuin jossain mtb.langassa toisaalla: kompromissista on kyse, jolloin kaikkeen löytyy parempi spesifinen pyörä - maantiepyörä maantielle ja vaikkapa jäkäri poluille. Tämä on vaan tila- ja kustannustehokkaampaa, kun harrastustavoitteet eivät ole korkealla. Ihmeen hyvin olen pärjännyt gravelin ja 150/140 joustavalla täpärin yhdistelmällä pari vuotta. Tuo mainitsemani jäykkäperäprojekti on puhtaasti kasaamisharrastusta ja näpertelynhalua.
    Roots, bloody roots

  12. #9102
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.247
    ^Taas herää kysymys että onko gravelin ja maastopyörän ainoa ero tangon malli?

  13. #9103
    F. Kotlerburg Guest
    Mä en kyllä osta tuotakaan väitettä, että modernin gravelin ja 29erin ainoa ero olisi tanko.

  14. #9104
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Taas herää kysymys että onko gravelin ja maastopyörän ainoa ero tangon malli?
    Ei kyllä ole, kun ajoasento on tuollainen makaava ainakin Stiggyssa ja painopiste on ihan erilainen. Kyllä niissä vaan eroja on, kaikki ei ole pelkkää markkinamielikuvaa (vaikka just tämä tuntuu olevan monille se punainen vaate).
    Roots, bloody roots

  15. #9105
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    mjoo, ihan vaan yhtenä esimerkkinä:
    Mä en ihan miellä bike packing -seikkailukisaa gravelkisaksi, mutta eipä kai ole mitään virallista määritelmää olemassa. Ja kyse oli joustokeuloista gg-pyörissä. Maastopyörissä joustokeulat on tosiaankin varsin yleisiä nykyään.

    Wilcox ajoi Unboundin pisimmän reitin joustokeulan kanssa, mutta hänelläkin on maasturi alla, tosin droppitangolla eli raja hämärtyy ja tulevaisuudessa varmaan vielä enemmän. 200:lla ei kovin montaa joustokeppiä netin kuvien perusteella ollut, mutta jännä nähdä ensi vuonna, onko enemmän, kun on yksi #gravelspecific joustokeppi enemmän markkinoilla.

    Nyt on Stigussa Hurricane Ridget (700x42c) alla. Tilaa jää vielä sentti joka suuntaan sekä edessä että takana. Nappulan koko näyttäisi Hurricanessa olevan sama kuin Steilassa, mutta ne on harvemmassa. Saattaa rullata vähän huonommin, mutta pitää tulevissa mutakeleissä paremmin. Pelkkään soratieajeluun noi on kyllä ihan turhan mtb-renkaat.

    Vanhan pyörän uus emäputki on jo Suomessa ja odottelee ohuemmaksi sorvaamista tällä hetkellä eli eiköhän sekin ole vielä jossain vaiheessa ajossa.

    Nyt lähden likaamaan noi renkulat.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #9106
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Taas herää kysymys että onko gravelin ja maastopyörän ainoa ero tangon malli?
    Mees nure ajamaan ja kokeilemaan. Se 4seasoneilla varustettu maantiepyörä ei ole gravelli ja gravelli ei ole maasturi.

  17. #9107
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Komea vihreä väri tuossa fillaritorin Stigmatassa jos kuvat antaa oikeutta. Eri vihreän sävyjä eri valaistuksessa. Googlen mukaan päälle pari tonnia uutena niin ihan ok pyynti tuo 1590 €. Hyvä projekti jos osat saa toisesta pyörästä.
    Kiitti vinkistä, tästä tulee hyvä projekti. Osat siirtyy Revolt Advanced 0:sta ja sen mattamusta L-kokoinen runkosetti tulee lähiaikoina myyntiin.
    Roverin jälkeen ajettuna Revolt tuntuu turhan laiskalta, ja Stigmatan geometria vaikuttaa enemmän omien mieltymysten mukaiselta.


  18. #9108
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Kiitti vinkistä, tästä tulee hyvä projekti.
    Hyvä jos nappaat sen pois kuleksimasta niin ei tarvi turhaan mietiskellä kun todellinen tarve moiselle olisi oikeasti muutaman vuoden päästä ehkä Itsellä osat ei olisi siirtynyt kun vanha cyclo jäisi kaupunkipyöräksi ja ajatus olisi kasailla se loppuvuoden tai talven aikana ilman kiirettä.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  19. #9109
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Meikä ei niinkään ole kiinnostunut mitä markkinamies tekee tai yrittää markkinoida mutta meikällä oli hakusessa pyörä, jolla pystyy ajamaan huoletta ne tiet mitä 23mm renkaisella maantiepyörällä ei hirvennyt ja toisaalta pyörä jolla assulla ajo on mukavan jouhevaa vrt. 29er maasturi.
    GG on ollut aivan täydellinen ratkaisu sekakäyttöön. Tämä Grizl menee helpoilla poluillakin hauskasti ja 45mm renkailla vähän kelluttaa hiekkatiellä ja toisaalta nyrkin kokoinen murkula tuulimyllyteillä menee ookoo.
    Lokareilla vielä niin jopa sujuu kivasti arkiajotkin.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  20. #9110
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.631

    "Gravel Grinding" -fillarit

    ^ Grizli olis kyllä tervetullut tännekin, mutta kun saatavuus yllättäin heikonlainen.
    Onko lokarit canyonilta vai joku muu ?

  21. #9111
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Onko lokarit canyonilta vai joku muu ?
    Joo Kanjonin oma setti. On kyllä helppo asentaa ja todella kevyen oloinen setti.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  22. #9112
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mä en ihan miellä bike packing -seikkailukisaa gravelkisaksi, mutta eipä kai ole mitään virallista määritelmää olemassa. Ja kyse oli joustokeuloista gg-pyörissä. Maastopyörissä joustokeulat on tosiaankin varsin yleisiä nykyään.

    Wilcox ajoi Unboundin pisimmän reitin joustokeulan kanssa, mutta hänelläkin on maasturi alla, tosin droppitangolla eli raja hämärtyy ja tulevaisuudessa varmaan vielä enemmän. 200:lla ei kovin montaa joustokeppiä netin kuvien perusteella ollut, mutta jännä nähdä ensi vuonna, onko enemmän, kun on yksi #gravelspecific joustokeppi enemmän markkinoilla.

    Nyt on Stigussa Hurricane Ridget (700x42c) alla. Tilaa jää vielä sentti joka suuntaan sekä edessä että takana. Nappulan koko näyttäisi Hurricanessa olevan sama kuin Steilassa, mutta ne on harvemmassa. Saattaa rullata vähän huonommin, mutta pitää tulevissa mutakeleissä paremmin. Pelkkään soratieajeluun noi on kyllä ihan turhan mtb-renkaat.

    Vanhan pyörän uus emäputki on jo Suomessa ja odottelee ohuemmaksi sorvaamista tällä hetkellä eli eiköhän sekin ole vielä jossain vaiheessa ajossa.

    Nyt lähden likaamaan noi renkulat.

    No on niitä joustokeuloja vaikka dirty kanzassa vähintään saman verran kun kippurasarvia keskuspuiston poluilla

  23. #9113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No on niitä joustokeuloja vaikka dirty kanzassa vähintään saman verran kun kippurasarvia keskuspuiston poluilla
    lähipolut ja kepuhan muuttui kuin lennossa "polkupätkiksi" ja ties miksi nuuksion järviylängön hiekkateiksi (sillä kepu on "raiskattu" eli vissiinkin liian raffia ajaa sillä greivailla jolla siis ajetaan mielummin lähipoluilla), jos et huomannut

  24. #9114
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.431
    Kuinkahan paljon täytyy gg speksausta muuttaa, jotta markkinamiehet saavat uudet Ice Grinder -pyörät myyntiin.
    Täytyykö olla rengastilaa ISPeille?

  25. #9115
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Mitä kävi beach racereille? Koga Beach Racer

    Olisivat olleet edellä aikaansa jos olisivat tajunneet nimetä tuon gravel raceriksi vuonna 2013... Myös monstercross on vähän menettänyt merkityksensä kun gg-pyöriin speksaillaan jo yli 2" kumeja.

    Edit: Muistan itsekin kuinka tuo Koga näytti kummalliselta aikanaan noin leveillä renkailla. Kaikki yli 35 mm renkaat vaikuttivat kummallisilta cyclocrossareissa.

  26. #9116
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No on niitä joustokeuloja vaikka dirty kanzassa vähintään saman verran kun kippurasarvia keskuspuiston poluilla
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    lähipolut ja kepuhan muuttui kuin lennossa "polkupätkiksi" ja ties miksi nuuksion järviylängön hiekkateiksi (sillä kepu on "raiskattu" eli vissiinkin liian raffia ajaa sillä greivailla jolla siis ajetaan mielummin lähipoluilla), jos et huomannut
    Joo mä ymmärsin jo, että olenkin varmaan jotenkin poikkeuksellinen yksilö suomalaisessa pyöräilyskenessä, kun mulle kepugravelointi ei ole tervanjuontia ja musta itseasiassa parasta gg-pyörissä on se, että voin yhdistellä lähipolkupätkiä Hesan kepusta ja Espoon kepusta muutamiin Nuuksio-polkuihin ja niitten välissä kulkevilla hiekkateilläkin on ihan kivaa, jopa ajoittaisilla asfalttiosuuksilla, kunhan niitä ei ole liikaa. Saatanpa jopa mennä ihan varta vasten kippuralla ajelemaan kepupolkuja. Kaikkein hulluinta taitaa olla se, että saatan tehdä sitä jopa pyörällä, jossa ei ole levyjarruja - joskus jopa sellaisella, missä ei ole jarruja ollenkaan.

    Toki parempi olisi pitää tiukasti kiinni siitä, että maastossa vaan vituttaa, jos ei ole vähintään 140 milliä joustoa joka päässä ja sorapyörän paikka on sorateillä niin kuin nimikin sanoo, mutta minkäs teet, jos sen tyyppinen harrastaminen kiinnostaa vähemmän. Ja pakko muuten myöntää, että on vähän ikävä VPCX-aikoja. Sekin oli jotenkin kivempaa kuin cyclocrossin harrastaminen oikein.

    Tosin Sram/Rock Shox/Zipp XPLR antaa jo vähän osviittaa siitä, että tulevaisuudessa voi joku toinenkin hoksata, että mahdollisimman pitkät joustot ja loivat kulmat ei aina välttämättä olekaan ainoa tapa oikeinharrastaa. Muodit tulee ja menee ja preferenssit sitä mukaa.

    Ps. Dirty Kanza -otannan perusteella läskirenkaat näyttää olevan yhtä yleisiä gravelpyörissä kuin joustokeulat.

    Pps. Kepu tosiaan on niin raiskattu, että muutaman viimeisen vuoden aikana ei juurikaan ole kiinnostanut mennä sinne vartavasten oikeinmaastopyöräilemään saatikka juoksemaan (pl. lumiaika). Kyse ei ole siitä, että olisi liian raffia vaan siitä, että siellä niin ruokottoman näköistä. Saattaisin ehkä olla jopa sitä mieltä, että olisi ihan ok, jos maastopyöräily kiellettäisiin siellä muualla kuin sillä nyt rakenteilla olevalla reitillä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #9117
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo mä ymmärsin jo, että olenkin varmaan jotenkin poikkeuksellinen yksilö suomalaisessa pyöräilyskenessä, kun mulle kepugravelointi ei ole tervanjuontia ja musta itseasiassa parasta gg-pyörissä on se, että voin yhdistellä lähipolkupätkiä Hesan kepusta ja Espoon kepusta muutamiin Nuuksio-polkuihin ja niitten välissä kulkevilla hiekkateilläkin on ihan kivaa, jopa ajoittaisilla asfalttiosuuksilla, kunhan niitä ei ole liikaa. Saatanpa jopa mennä ihan varta vasten kippuralla ajelemaan kepupolkuja. Kaikkein hulluinta taitaa olla se, että saatan tehdä sitä jopa pyörällä, jossa ei ole levyjarruja - joskus jopa sellaisella, missä ei ole jarruja ollenkaan.

    Toki parempi olisi pitää tiukasti kiinni siitä, että maastossa vaan vituttaa, jos ei ole vähintään 140 milliä joustoa joka päässä ja sorapyörän paikka on sorateillä niin kuin nimikin sanoo, mutta minkäs teet, jos sen tyyppinen harrastaminen kiinnostaa vähemmän. Ja pakko muuten myöntää, että on vähän ikävä VPCX-aikoja. Sekin oli jotenkin kivempaa kuin cyclocrossin harrastaminen oikein.

    Tosin Sram/Rock Shox/Zipp XPLR antaa jo vähän osviittaa siitä, että tulevaisuudessa voi joku toinenkin hoksata, että mahdollisimman pitkät joustot ja loivat kulmat ei aina välttämättä olekaan ainoa tapa oikeinharrastaa. Muodit tulee ja menee ja preferenssit sitä mukaa.

    Ps. Dirty Kanza -otannan perusteella läskirenkaat näyttää olevan yhtä yleisiä gravelpyörissä kuin joustokeulat.

    Pps. Kepu tosiaan on niin raiskattu, että muutaman viimeisen vuoden aikana ei juurikaan ole kiinnostanut mennä sinne vartavasten oikeinmaastopyöräilemään saatikka juoksemaan (pl. lumiaika). Kyse ei ole siitä, että olisi liian raffia vaan siitä, että siellä niin ruokottoman näköistä. Saattaisin ehkä olla jopa sitä mieltä, että olisi ihan ok, jos maastopyöräily kiellettäisiin siellä muualla kuin sillä nyt rakenteilla olevalla reitillä.
    Tossa DK otannassa näkyy muuten heti kaksi joustokeulaa ainakin. Läskin takana on heti Lauffia ja vähän taaempana joku perus teleskooppi.

    Kivahan grävelillä on polkujakin ajella, mutta on se vaan todella paljon kivempaa täpärillä. Ihan niinku täpärillä voi ajaa soraa, mutta kyllä se gravelilla maistuu vähän paremmalta.

    Ehkä grävelissä on just se mitä joku mainitsi että kun lähtee lenkille niin ei tarvii miettiä millasta alustaa on tarjolla, vauhti vaan muuttuu.

    Gravel on muuten varmaan voimansiirto valmistajien keksimä laji, tuskin missään muussa syö niin paljoa voimansiirtoa kun sorapyöräilyn jatkuva hiekkapöly.

  28. #9118
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.247
    Paaton, ajoin, en innostunut. Täysjäykkä reilu kymmenkiloinen teräsrunkoinen RalliKunkuilla hoitaa graveloinnin ja on monipuolisempikin, IMO. 28mm. renkailla pärjään suurimmalla osista niillä hiekkateillä kuin ns. näkemäni gravel kuskit ajelee...
    Turunen, täysjäykän ajoasennon saa hyvinkin matalaksi eikä mielestäni tuo Stigmatan asentokaan niin sporttinen kuvan perusteella...

  29. #9119
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Eilisen ja tämän päivän keskustelut huomioiden sattui muuten osumaan aivan täydelliseen ajankohtaan tämä.

    All Terrain Bicycle Challenge by Crust/Enve/Ultradynamico/Sram - https://atb.life/

    Pitänee perustaa ATB-ketju, niin ei tarvi kinata täällä GG:n väärinkäytöstä…
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #9120
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Toki parempi olisi pitää tiukasti kiinni siitä, että maastossa vaan vituttaa, jos ei ole vähintään 140 milliä joustoa joka päässä ja sorapyörän paikka on sorateillä niin kuin nimikin sanoo, mutta minkäs teet, jos sen tyyppinen harrastaminen kiinnostaa vähemmän. Ja pakko muuten myöntää, että on vähän ikävä VPCX-aikoja. Sekin oli jotenkin kivempaa kuin cyclocrossin harrastaminen oikein.
    No ei minulla ole maastopyörässäkään kuin 130/110 joustoa, että ehkä siksi lähipoluilla ajaminen ei tunnu tylsältä.

    Ehkä sunkin pitäisi vähemmän huolehtia muiden harrastamisesta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •