GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 303 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 203 253 293 301 302 303 304 305 313 353 403 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.061 - 9.090 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #9061
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Juurikin näin ja siksi ensimmäisissä 29-maastureissa oli 26-tuumaisia jyrkemmät keulakulmat, kun pelättiin, että niistä tulee liian junia muuten. Sitten Gary Fisher lanseerasi ”G2”-geometriansa, jossa rakea kasvatettiin keulan jyrkentämisen sijaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #9062
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Kiva pyörä toi Stigmata on. Maasturimiehen graveli. Luontevampi ajaa tanko vähän ylempänä kuin, mihin olen setämiespyörässä tottunut ja parhaimmillaan niin, että alla on niin paksua rengasta kuin mahtuu ja drop bar dirt riding -tyyppisessä ajossa, missä tiet on siirtymää ja hauskuus on poluilla. Pelkässä hiekkatieajelussa jää turhan paljon kapasiteettia käyttämättä. Jos pidän ton, niin saattaisin jopa olla kiinnostunut niistä Zippin moto-kiekoista. Käyrätanko-Tahko-MTB kangastelee mielessä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #9063
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Hurricane Ridget oottaa noutoa postissa nyt, mutta tämän Ornot:n tuoreen IG-postauksen mukaan 48-millisetkin olisi saattanut mahtua. Mutatilaa ei silloin voi kyllä juuri jäädä. Mites paljon olisi järkevää jättää varmuusvaraa, kun kuiturunko ei varmaan tykkää, jos raparengas kihnuttaa maalipinnan puhki?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #9064
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hurricane Ridget oottaa noutoa postissa nyt, mutta tämän Ornot:n tuoreen IG-postauksen mukaan 48-millisetkin olisi saattanut mahtua. Mutatilaa ei silloin voi kyllä juuri jäädä. Mites paljon olisi järkevää jättää varmuusvaraa, kun kuiturunko ei varmaan tykkää, jos raparengas kihnuttaa maalipinnan puhki?
    Eipä se pienestä hankaamisesta ole moksiskaan. Enemmän miettisin paljonko omat solisluut kestää, ite menny kerran tangon yli kun haarukka meni mudasta tukkoon.

    Eräästä kuituläskipyörästä oli takakumi syöny useemman millin chainstaysta, eikä katkennut.

  5. #9065
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Fairlight päivitti Secanin painokseen 2.5: https://www.instagram.com/p/CSoqSZ7M..._web_copy_link
    https://fairlightcycles.com/wp-conte...v=79cba1185463

    Takahaarukkaan tehty muutoksia, 2.4" kumit (27.5") mahtuu ja vaihtajan korvake muuttui kiinteästä vaihdettavaksi + ilmeisesti jotain muita pieniä muutoksia dropoutteihin.
    61R ja 61T -runkoihin tehty muutoksia "for bigger, stronger riders"
    Keula oli raw carbon, nyt maalattu rungon väriseksi.

    Saatavuus: tilauskirjat avataan seuraavan kerran 24.8.2021.
    edit: aiemmin luki että ensi maaliskuussa olisi vasta ollut tilattavana.

    Rivien välistä luettavissa että tuotanto saattanut muuttaa EU-alueelta Taiwaniin?
    edit: ei tarvitse lukea rivien välistä vaan IG-kommenteissa asia vahvistettiin.

    Oma tilaus muuttui nyt siis 2.0 -> 2.5. Harkitsen vielä että haluanko maalatun vai maalaamattoman keken. Täytyy toivoa että tuotannon siirto Taiwaniin aikaistaisi toimitusaikaa.

  6. #9066
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Huomaa muuten, että tuo muutos tarkoittaa tullien astumista voimaan. Tullin sivuilta opin, että UK:ssa kokonaan valmistettu tulisi tulleitta.
    Roots, bloody roots

  7. #9067
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Juurikin näin ja siksi ensimmäisissä 29-maastureissa oli 26-tuumaisia jyrkemmät keulakulmat, kun pelättiin, että niistä tulee liian junia muuten.
    Tämä myös syy siihen, miksi ensimmäiset 29" olivat kamalia ajaa ja koko skene oli aiheesta skeptinen 29" kohtaan. "Markkinat" säätelivät hyvin tarkasti tuolloin, mitä valmistajat uskalsivat edes kokeilla iteroidessaan isopyöräistä maasturia.
    Roots, bloody roots

  8. #9068
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Eilen asioin Larunpyörässä ja siinä oli sopivasti esillä sellainen Stigmata kuin stenullakin. Hienon ja siistin oloinen vehje.
    (vieläköhän F-torin vihreä iskemätön runko olisi myynnissä Oulussa )


  9. #9069
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ joo siellä olis se yksi pikkurunkoinen jollekin lyhyemmälle kuskille.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tämä myös syy siihen, miksi ensimmäiset 29" olivat kamalia ajaa ja koko skene oli aiheesta skeptinen 29" kohtaan. "Markkinat" säätelivät hyvin tarkasti tuolloin, mitä valmistajat uskalsivat edes kokeilla iteroidessaan isopyöräistä maasturia.
    Mä olen eri mieltä tuosta kamaluudesta ja eikös se ollut UCI, joka oli eniten ja pisimpään skeptinen, ei skene. Mun mielestä ne olivat perus polkuajossa paljon kivempia kuin nykymuodin mukaiset maastopyörät, jotka on melkolailla kamalia ajaa suunnilleen kaikilla muilla mittapuilla paitsi otb-herkkyydellä mitattuna.

    Mun mielestä hyvä osoitus nykymaastureiden vinoutuneesta evoluutiosta on se, että yhtäkkiä niin monet haikailee maastokelpoisia droppitankopyöriä, kun huomaavat löytävänsä taas sen ajamisen hauskuuden sitä kautta.

    Nimimerkillä: ”Yksi tallin keepereistä on täysjäykkä 29-tuumainen 71,5 asteen keulakulmalla.”
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #9070
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Itse sanoisin, että balansoitu ajotuntuma ja ajomukavuus löytyy jostain 67.5 asteen tienoilta keulakulmasta. Kävin ajamassa omalla vanhalla ja nyt juniorin käytössä olevalla täpärillä. Pyörä oli nykymuodin mukaan minulle ihan liian pieni (reach 450), keulakulma jyrkkä 67 astetta ja satulaputki loiva (73 astetta). Olipas hauska pyörä ajaa. Ja tähän loppukoon mtb-aiheinen offtopiikki.
    Roots, bloody roots

  11. #9071
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Huomaa muuten, että tuo muutos tarkoittaa tullien astumista voimaan. Tullin sivuilta opin, että UK:ssa kokonaan valmistettu tulisi tulleitta.
    Niin, tuotanto siirtyi siis Taiwaniin, joten katsotaan miten käy. Nopeasti katsoen en löytänyt ainakaan polkumyyntitullia, kuten Kiinasta tuleville pyörille on. Ja tässä taisi olla jotain eroa että onko pelkkä runko vai kokonainen polkupyörä?

    Aiemmin tuotanto oli siis EU-alueella (en nyt muista missä maassa, kyllä senkin oli joku jo selvittänyt) ja kokoonpano sekä käsittääkseni maalaus Englannissa.

    edit: ilmeisesti 4% tulli. Fairlight kommentoi IG:ssä että mikäli tilannut aiemmin, niin he hyvittävät tuon tullin osuuden. Kommenttien rivien välistä voi lukea että siellä päässä hieman harmittaa Brexit. Enkä kyllä ihmettele.

  12. #9072
    aika nopeasti nyky-trailipyörien 65° keulakulma ja 470mm reachi L koossa alkaa tuntua neutraalilta, jos tykkää tykitellä alamäet. Stenun jutut kuulostaa nyt vähän trollailulta

  13. #9073
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eilen asioin Larunpyörässä ja siinä oli sopivasti esillä sellainen Stigmata kuin stenullakin. Hienon ja siistin oloinen vehje.
    (vieläköhän F-torin vihreä iskemätön runko olisi myynnissä Oulussa )
    Hei seis. Se on minun kun lompakko toipuu tuosta maasturin voimansiirron tuhosta.

  14. #9074
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Hei seis. Se on minun kun lompakko toipuu tuosta maasturin voimansiirron tuhosta.
    Jaa... minähän olin jo näin >|................ |< lähellä ottaa yhteyttä myyjään heinäkuussa Lapista poispäin ajellessa.

    Nyt jos myyjä seuraa tätä keskustelua niin hinta ei liene enempää laske, kun huomaa että kiinnostusta kytee pinnan alla.


  15. #9075
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    aika nopeasti nyky-trailipyörien 65° keulakulma ja 470mm reachi L koossa alkaa tuntua neutraalilta, jos tykkää tykitellä alamäet. Stenun jutut kuulostaa nyt vähän trollailulta
    Juu ei ole trollaamista. Pointti on, että mitkä alamäet. Kun niitä siis ei noissa lähimetsissä juuri ole. Meidän junnun Chameleon on ihan kiva Ylläksen rinteitä lasketellessa, mutta aikamoinen juna kepun peruspoluille, vaikka ei ole edes mitenkään äärimmäinen geo. Eri juttu sitten, jos kepu-pyöräily on sitä, että haetaan sieltä vaan niitä pahimpia hc-spotteja ja peruspolut on lähinnä siirtymää. Keskimääräistä nykymaailman kepu-täysjoustoilijaa kun katsoo, niin maastopyöräily on mennyt vähän hassun näköiseksi penkistä pienellä vaihteella kihnuttamiseksi, kun geot on sellaisia, että putkelta ajaminen tolppaa laskematta on hankalaa ja kukaan ei jaksa jatkuvasti hissitolpan kanssa säätämistäkään, joten persaus jämähtää penkkiin, ajamisesta tulee hankalan näköistä ja flow katoaa. Mutta tää on nyt vaan tälläinen wanhuksen mielipide.

    Aiheeseen kuuluen: Sunnuntaina kun kävin Stiggyllä ajelemassa sitä merkattua kepureittiä, niin kotiin päin polkiessa koukkasin Paloheinän mäen kautta ja sieltä jotain niistä alamäkireiteistä alas tullessa oli joku pitkähkö ja loivahko täysjousto tyystin tien tukkeena, kun se taipui niistä mutkista niin kankeasti, että Stiggyllä pääsi kovempaa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #9076
    F. Kotlerburg Guest
    Joo näin sen täytyy olla.

  17. #9077
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jaa... minähän olin jo näin >|................ |< lähellä ottaa yhteyttä myyjään heinäkuussa Lapista poispäin ajellessa.

    Nyt jos myyjä seuraa tätä keskustelua niin hinta ei liene enempää laske, kun huomaa että kiinnostusta kytee pinnan alla.
    Mä en ehkä ihan hirveästi näkisi Stigmatassa lisäarvoa sun nykyiseen nähden, joten meinasin ehdottaa sulle visiittiä Pyöräkuumeisten tukiryhmään, mutta se onkin tainnut kadota bittiavaruuteen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #9078
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jaa... minähän olin jo näin >|................ |< lähellä ottaa yhteyttä myyjään heinäkuussa Lapista poispäin ajellessa.

    Nyt jos myyjä seuraa tätä keskustelua niin hinta ei liene enempää laske, kun huomaa että kiinnostusta kytee pinnan alla.
    No oikeasti niin osta pois jos tekee mieli. Mun ei pidä ostaa mitään pyöräkamaa vähään aikaan.

  19. #9079
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mä en ehkä ihan hirveästi näkisi Stigmatassa lisäarvoa sun nykyiseen nähden...
    Näin yritän asiaa ihan järjellä ajatella.

    joten meinasin ehdottaa sulle visiittiä Pyöräkuumeisten tukiryhmään, mutta se onkin tainnut kadota bittiavaruuteen.
    Ai niin, on se vielä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No oikeasti niin osta pois jos tekee mieli. Mun ei pidä ostaa mitään pyöräkamaa vähään aikaan.
    Ei munkaan pidä ja kun en tarvitse enempiä fillareita. Viime syksynä kasatulla täpärilläkään en ole ajanut kuin 3-4 lenkkiä, turha laitos.


  20. #9080
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Pointti on, että mitkä alamäet. Kun niitä siis ei noissa lähimetsissä juuri ole.
    tokihan kepussa on niitä lyhyitä (10-20s) osuuksia mitkä voi tykitellä alasmäkeen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Meidän junnun Chameleon on ihan kiva Ylläksen rinteitä lasketellessa, mutta aikamoinen juna kepun peruspoluille, vaikka ei ole edes mitenkään äärimmäinen geo.
    tätä en oikeen hiffaa. Chameleonhan on aika konservatiivisen/perinteisen mallin traili ht. Siis missä mielessä juna?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Eri juttu sitten, jos kepu-pyöräily on sitä, että haetaan sieltä vaan niitä pahimpia hc-spotteja ja peruspolut on lähinnä siirtymää.
    tämä on toki aivan yhtä hyvä tapa ajaa kepua kuin gravelpyörällä; mennään ne omat suosikki mäet / kuumotuspaikat ja muuten social pace :-)

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Keskimääräistä nykymaailman kepu-täysjoustoilijaa kun katsoo, niin maastopyöräily on mennyt vähän hassun näköiseksi penkistä pienellä vaihteella kihnuttamiseksi, kun geot on sellaisia, että putkelta ajaminen tolppaa laskematta on hankalaa ja kukaan ei jaksa jatkuvasti hissitolpan kanssa säätämistäkään, joten persaus jämähtää penkkiin, ajamisesta tulee hankalan näköistä ja flow katoaa. Mutta tää on nyt vaan tälläinen wanhuksen mielipide.
    pitäisikö ehkä vähemmän katsella ja arvostella muiden etenemistä? Ei kaikki ole ajaneet maastossa koko ikäänsä ja ovat siellä ihan yhtä lailla hauskaa pitämässä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Aiheeseen kuuluen: Sunnuntaina kun kävin Stiggyllä ajelemassa sitä merkattua kepureittiä, niin kotiin päin polkiessa koukkasin Paloheinän mäen kautta ja sieltä jotain niistä alamäkireiteistä alas tullessa oli joku pitkähkö ja loivahko täysjousto tyystin tien tukkeena, kun se taipui niistä mutkista niin kankeasti, että Stiggyllä pääsi kovempaa
    öö okei. Hieno homma :littipeuccu:

  21. #9081
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Juu enpä ole arvostellut kenenkään tekemisiä ja minun puolestani kaikki saa ajaa just sellaisilla pyörillä, kun tykkäävät. Ainoa asia, mitä kritisoin, on sen sorttiset kommentit, että nykyMUODIN, mukaiset mtb-pyörät ovat ainoita oikeita ja ainoastaan loistavia ja evoluutio on tehnyt niistä yksinomaan parempia. Näin ei nimittäin ole ja se ”paremmuus” on käytöstä, kuskista ja preferensseistä riippuvaista, vaikka markkinamiehet tekevätkin kaikkensa todistellakseen, että kaikki muut lähestymistavat on vääriä tai vähintään epäkelpoja.

    Keskustelu lähti liikkeelle väitteestä, että ensimmäiset kaksysit oli kamalia ajaa. Meillä oli sellainen ekan sukupolven Nishiki Bigfoot aikoinaan. Se ei ollut ollenkaan kamala ja huomattavasti parempi ajaa kuin sen aikuiset 26-tuumaiset maasturit. Jo ensimmäisetkin kaksysit oli itseasiassa suunniteltuun käyttöönsä niin hyviä, että UCI bannasi ne aika monen vuoden ajaksi.

    Case closed mun osalta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #9082
    F. Kotlerburg Guest
    No se on tietenkin just näin.

  23. #9083
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Kuuntelen mielelläni, jos Kotler tai joku muu keksii paremman syyn sille, että miksi miksi esim. Sram katsoo olevan kysyntää XPLR:n kaltaisille drop bar trail riding -spesifeille osille ja pyörille ja miksi jo nyt moni ajelee lähipolutkin mielummin graveleillaan kuin slackeillä maastureillaan.

    Tommoseen modernimpaan graveliin kun korjaa geon 40 mm joustolle sopivaksi ja laittaa Rudyn keulille, on lopputulos hyvin lähellä niitä ekoja kaksysimaastureita sillä erotuksella, että suoran tangon sijaan graveleissa on droppitanko. Kuinka moni on sitä mieltä, että modernit gravelit on ”kamalia ajaa”?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #9084

    Punapää

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Kuuntelen mielelläni, jos Kotler tai joku muu keksii paremman syyn sille, että miksi miksi esim. Sram katsoo olevan kysyntää XPLR:n kaltaisille drop bar trail riding -spesifeille osille
    Siis varmasti on kysyntää tuon kaltaisille gravel uutuuksille. Etenkin amerikoissa kisataan monessa osavaltiossa gravelissa, kuten kaikki alaa seuraavat tietävät.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    miksi jo nyt moni ajelee lähipolutkin mielummin graveleillaan kuin slackeillä maastureillaan.
    ajelen monta kertaa viikossa eri puolella pk seutua ja en muista milloin olisin nähnyt polulla gravelpyörän. Siis toki on joitakin ihmisiä, jotka tätä harrastavat, mutta tämä on melkoista liiottelua. Voisin esittää näin: jos isket satunnaisesti valituille sadalle pyöräilijälle / tavan ihmiselle / maantiekuskille / maastokuskille alle joko A stigmatan tai B tallboyn ja laitat heidät ajelemaan pk seudulle polkuajoa, niin veikkaampa että alle kymmenen tuosta neljän sadan porukasta ajelee siellä mielummin stigulla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kuinka moni on sitä mieltä, että modernit gravelit on ”kamalia ajaa”?
    ei ollenkaan. Itse tosin olen hlökohtaisesti sitä mieltä, että 10-20v päästä ihmettelemme näitä vuosia, kun annoimme markkinamiesten myydä meille xc ajoon isorenkaisisia maantiepyöriä. Paras trail upgrade siihen etujousitettuun gravelpyörään on riseri / suora tanko :-)

  25. #9085
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Tämän säikeen keskusteluihin osallistuvista aika monikin tuntuu ajelevansa graveleillansa ties missä ainakin puheidensa mukaan. Ja kyllä esim. tuolla Reitti 2000 -polkupätkillä näkee nykyään käyrätankoisia vähintään yhtä taajaan kuin maastureita.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    Itse tosin olen hlökohtaisesti sitä mieltä, että 10-20v päästä ihmettelemme näitä vuosia, kun annoimme markkinamiesten myydä meille xc ajoon ylipitkiä ja -loivia DH-pyöriä
    Korjasin ja lopetan tähän
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #9086
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ja kyllä esim. tuolla Reitti 2000 -polkupätkillä näkee nykyään käyrätankoisia vähintään yhtä taajaan kuin maastureita.
    reitti 2k (etenkin ilman rinnekodin polkuosuutta) on lähestulkoon kokonaan hyväkuntoista hiekkatietä. Eikö tässä ollut kyse trail eli polkuajosta + "lähellä" eli esimerkiksi keskuspuistossa, espoon kepussa, veräjämäessä, mustavuoressa, yms? En ihan totta puhuen muista nähneeni vuosiin ketään tuolla traileilla kippurasarvisella.

  27. #9087
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    ...
    ...että 10-20v päästä ihmettelemme näitä vuosia, kun annoimme markkinamiesten myydä meille xc ajoon isorenkaisisia maantiepyöriä. Paras trail upgrade siihen etujousitettuun gravelpyörään on riseri / suora tanko :-)
    Samalla kun polkukelpoisuutta kasvatetaan taitaa ajamisen hauskuus vähetä tiellä. Erikoistumisella on hintansa, niin tekniikassa, kuin luonnossakin.

    Omalla kohdalla on siten, että ajamaan lähtiessäni matkalle osuu pidempiä asfalttipätkiä, soraa, metsäteitä ja toisinaan polkua. Mulle pyöräily ei ole suorituspaikkaurheilua, vaan väline olla ulkona ja liikkua. Sellaiseen isorenkainen graveli on hyvä.

  28. #9088
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^^ Juu puhuinkin polkupätkistä. Ehkä gravelilla "lähellä" on kauempana kuin maasturilla, reviiri on isompi. Kepu on nyt monta vuotta ollut jo niin raiskattu, että voi hyvinkin olla niin, että sinne ei ole kiinnostanut mennä, jos alla on ollut sellainen pyörä, jolla on kiva polkea kauemmaksikin. Ja voi se toki olla niinkin, että jotkut ajelee graveleillaan poluilla vaan internetissä.

    Kuitenkin ihan hyvää argumentointia sieltä päin, kuten yleensäkin . Kiitos keskustelusta!
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #9089
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    reitti 2k (etenkin ilman rinnekodin polkuosuutta) on lähestulkoon kokonaan hyväkuntoista hiekkatietä. Eikö tässä ollut kyse trail eli polkuajosta + "lähellä" eli esimerkiksi keskuspuistossa, espoon kepussa, veräjämäessä, mustavuoressa, yms? En ihan totta puhuen muista nähneeni vuosiin ketään tuolla traileilla kippurasarvisella.
    Ei se kokonaan ole. Juurikin ne muutamat lyhyet polkupätkät luovat gravelliin sen hauskuuden. Koko pyörää ei kannata noiden vuoksi speksata. Vähän rouheampaa ja isompaa rengasta vaan.

    Ainakin itse suunnittelen paljon reittejä, joihin speksataan sopivin välein pieniä polkupätkiä väliin.

  30. #9090
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Minusta Stiggyllä on hauska ajella polkuja silloin tällöin haasteena, mutta en missään nimessä ajattele korvaavani sillä maastopyörää. Sen verran tervanjuontia se oikeasti on. Erilaisuus siinä viehättää hetken, mutta Gravel metsäpoluilla on yhtä ankeaa kuin 160 mm täpäri matka-ajossa. Mutta yleispyöränä gräveli on aika kova, kuten on järkeväti rengastettu ja konservatiivinen jäykkäperäkin. Tässä taannoin olin aivan liekeissä gravelointiin, mutta jostain syystä kasaan taas jäykkäperää talliin... mikä lie hellevaurio.
    Roots, bloody roots

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •