Tässä vaan näkyy hienosti se, että tärkeintä edelleen on autojenkin kohdalla bisnes. Ei ilmastonmuutos.
Autonvalmistajilla olis suuri sauma vaikuttaa asioihin, mutta ei.

Auton pitää kiihtyä 0-100km/h parissa sekunnissa ja kulkea vähintään 200km/h jotta sitä voi kaupata massoille.

Yhdelläkään autonvalmistajalla ei lie rohkeutta kaupata autoa joka olisi ilmastoystävällisempi myös ym. kriteerien suhteen.
Kuka tietää vaikka massoilla riittäisikin ymmärrys ja älli (sähkö)autolle jota markkinoitaisiin kilpaijoita vastakkaisilla argumenteilla?

-huippunopeus järkevä(140km/h)?
-kiihtyvyys riittävä(0-100km/h 10 sek)?
-range sama/pienempi kuin nykyisillä kuorma-auton kokoisilla ylitehokkailla SUV-maastureilla?

Eikö tuosta seuraisi myös akuston koon pienentyminen=luonnonvarojen säästö?
Tai
Lataustarpeen vähentyminen=sähkön säästö?

Mutta ei. Suomessakin on pakko myydä autoa jonka huippunopeus on 250km/h. Ja kiihtyä pitää niin että naama ei pysy kuosissaan.
Mikä järki??