ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 302 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 202 252 292 300 301 302 303 304 312 352 402 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.031 - 9.060 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #9031
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Sram/Rock Shox/Zipp XPLR -speksejä. Jousitettu hissitolppa ja single wall -joustovanteet.

    https://bikerumor.com/2021/08/10/sra...g-moto-wheels/

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #9032
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    XPLR

    The older I get the faster I was

  3. #9033
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Läjä tuotteita, joita nähtäneen isoilla alennusprosenteilla vuoden päästä.

  4. #9034
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    No nyt on tekniikkaa, laitteita ja liikkuvia osia. Jos olisin niitä janttereita ketkä kiertää kuukausi tolkulla jotain Mongolian aavikoita pyörällä niin jättäisin nuo vehkeet kotiin.

  5. #9035
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Läjä tuotteita, joita nähtäneen isoilla alennusprosenteilla vuoden päästä.
    Epäilen että ei nähdä… tuntuu että kaikki viedään nyt käsistä.

  6. #9036
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^^ Joo ja todennäköisesti kokoteräksinen setämiespyöräkin alkaa tuntumaan suorastaan kevyeltä moderniin ”all must-haves” -pyörään verrattuna, vaikka olisi kuinka kuiturunkoa ja -kiekkoa siinä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #9037
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #9038
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Läjä tuotteita, joita nähtäneen isoilla alennusprosenteilla vuoden päästä.
    SRAMin AXS-sarjojen hinnat eivät ole juurikaan laskeneet, vaikka ovat markkinoilla olleet jo pidemmän aikaa. Mitään dramaattista tuskin tapahtuu näiden gravel-versioidenkaan kanssa.
    Rule #1: Obey The Rules

  9. #9039
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jona Katso viesti
    Toimisikohan tuo pakka Eagle AXS -vaihtajalla, hieman tiheämmät vaihdevälit kelpaisi vaikka toisiin kiekkoihin.
    Mielestäni jossain esittelyssä oli kerrottu, että 10-44 pakkaa ei ole tehty toimimaan eagle-osien kanssa. Myös ketju on erilainen (flat top vs. eagle).
    Rule #1: Obey The Rules

  10. #9040
    F. Kotlerburg Guest
    Niin ja siinä kun Eagle ja 11spd 10-42 kasetit menee XD vapariin niin tää xplr vaatii XDR-vaparin kuten 12spd maantiepakatkin on vaatineet.

  11. #9041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Canyonin alumiininen Grail oli hetken aikaa taas tilattavissa (aiemmin sold out), toimitusaika syys-lokakuun vaihteessa. Ehdin laittaa tilauksen sisään ja heti seuraavana päivänä näytti taas sold out. Toimitusaika-arvio lokakuun alussa, saas nähdä kuinka käy...
    Lyhyeksi jäi odotus: maksulinkki kolahti tänään sähköpostiin ja arvioitu toimitus ensi viikolla.

  12. #9042
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Lyhyeksi jäi odotus: maksulinkki kolahti tänään sähköpostiin ja arvioitu toimitus ensi viikolla.
    Mikäs versio? 3 viikkoa takaperin laitoin 7 1by:n tilaukseen - arvioitu toimitus syyskuun puolivälissä. Pariin kertaan oman tilauksen jälkeen saatavuus on ollut niin, että toimituksen olisi saanut heinäkuun loppuun - elokuun alkuun, mutta oman tilauksen päivämäärä pysynyt kokoajan tuossa samassa. Pitkiä viikkoja

  13. #9043
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jankki Katso viesti
    Mikäs versio? 3 viikkoa takaperin laitoin 7 1by:n tilaukseen - arvioitu toimitus syyskuun puolivälissä. Pariin kertaan oman tilauksen jälkeen saatavuus on ollut niin, että toimituksen olisi saanut heinäkuun loppuun - elokuun alkuun, mutta oman tilauksen päivämäärä pysynyt kokoajan tuossa samassa. Pitkiä viikkoja
    Sama versio L-koko.

  14. #9044
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Mielestäni jossain esittelyssä oli kerrottu, että 10-44 pakkaa ei ole tehty toimimaan eagle-osien kanssa. Myös ketju on erilainen (flat top vs. eagle).
    Joo, ei varmasti toimikaan jos SRAM:lta kysytään. Selviää vasta kun joku kokeilee.

  15. #9045
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Läjä tuotteita, joita nähtäneen isoilla alennusprosenteilla vuoden päästä.
    Nyt kyllä pitää tarkentaa omaa kommenttia sillä, että koski yleisesti useampaa peräkkäistä tekniikkalinkkiä, joissa siis napa, joka säätelee rengaspainetta ja sitten nämä joustokeulat, hissitolpat, single wall kehät ym joilla on hintaa niin reippaasti, että tuskin pelkkinä erilliskomponentteina ihmiset lähtevät noilla hinnoilla himokkaasti päivittelemään pyöriään. Toki noita kyllä nähtäneen jonkin verran kompliiteissa pyörissä. Käsittääkseni tässäkin langassa arvostus on ihan huipussaan joustokeuloja ja hissitolppia kohtaan gravel-pyörissä. Joo... mutta varmaan ihan kivoja juttuja silloin kun ne toimii.

    Tuosta single wall vanteesta paha sanoa mitään muutakuin mahdolliset katastrofin ainekset siinäkin miltei kasassa. Varmaan kaarteessa tuntuu kivalta, kun vanne ja rengas muljuaa yhtä aikaa ja mitä vielä. Tai sitten tuo toimii mutta käytännössä marginaalinen hyöty.

    Eri asia sitten noitten vaihtajien ja rataspakkojen kanssa. Ne nyt myy aina, oli tarvetta uudelle mallille tai ei.

    Näiden jälkeenhän tietysti markkinamiesten toimesta gravel-pyöriin tulee 29" renkaat miniminä, boost navat (ovatkin jo olemassa), suora "gravel"-tanko ja spesifiset liipaisimet, lyhytjoustoinen takaiskari niin saadaan nämä ysärihenkiset "maastopyörät" päivitettyä tähän päivään.

    Kaikki tämähän oli luettavissa rivien välistä postauksessani Ei mulla oo kehitystä vastaan mitään mutta nyt jää kaupan hyllylle omalta osaltani joka ikinen lanseeraus.

  16. #9046
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Mun mielestä olisivat voineet siihen joustokeulaankin laittaa jonkun sähköisen lukituksen tai vähintään kännykkäapilla säädettävän vaimennuksen. Vähän jäi jotenkin vaisuksi nyt

    Joustokeulan suhteen jo se, että se tulee jälkiasennusmarkkinoille vain 45 mm rakella, kertoo siitä, että eivät usko sen potentiaaliin itsekään. Vaikka jossain esittelytekstissä sanottiin, että se nostaa etupäätä suunnilleen saman verran kuin vaihtaisi xc-pyörään 100-millisen keulan tilalle 120-millisen, niin käyrätankoisen geometriassa kulmien loiveneminen ja keskiön nouseminen on vähän eri asia.

    Muutenkin olisi ollut järkevämpää laittaa irtokeulana myytäväksi 50 mm rakella oleva versio, kun olisi toiminut paremmin kulmien loivetessa. Lisäksi isossa osassa rouheampaan menoon tarkoitetuista gg-pyöristä rake alkaa originaalistikin olla 47-50 mm ellei enemmänkin jo alunperinkin ja kun sellaiseen vaihtaa pidemmän mutta pienemmällä rakella olevan keulan, tulee vaan sutta ja sekundaa. No kaipa noitakin tulee mutkien kautta OEM-osina myyntiin.

    Käytännössä voi olla niin, että pikkuhiljaa maasto-gg-pyörien jäykkien etuhaarukoiden ”standardipituudeksi” muuttuu joku 410-415 mm, jolloin geosta tulee sellainen, että jäykän haarukan voi halutessaan korvata ac 425-435 mm joustohaarukalla. URS:ssa tais vähän normaalia pitempi etuhaarukka jo ollakin, joten siinä Rudy varmaan toimisi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #9047
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Ei mulla oo kehitystä vastaan mitään mutta nyt jää kaupan hyllylle omalta osaltani joka ikinen lanseeraus.
    Hyvin kyllä summasit meikäläisenkin ajatukset. Onko etätöissä ollut tylsää kun täydellinen hybridin osasarjapaketti saat kasattua. Oisko vielä joku flatbar innovaation tuohon voinut täräyttää niin olispa perfect!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  18. #9048
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Jos puhutaan 12-lehtisistä pakoista, joissa isoin ratas välillä 38-42, niin tuleeko kellekään muuta mieleen kuin Rotorin 11-39? Toihan toki toimisi Eagle- tai XPLR-vaihtajalla?

    Voisi kiinnostaa langattomat sähkövaihteet (toki mekaaniset olis parempi), mutta en välttämättä haluaisi noita isoja pakkoja. 11-36 on riittänyt hyvin, joskin äskeisellä kesäretkellä kiipeillessä ajattelin, että pari hammasta takana voisi olla reservissä pelastusrenkaana.


  19. #9049
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Haluisitko siis sen kahdennentoista vaihteen joka tapauksessa?

    11-vaihteisena et tarvi muuta kuin pitkähäkkisen CX1-vaihtajan ja 10-42-pakan, niin saat retkivälitykset.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #9050
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Haluisitko siis sen kahdennentoista vaihteen joka tapauksessa?
    En oikeasti tietenkään, enkä ajele parilla kolmella pienimmällä rattaalla käytännössä koskaan

    11-vaihteisena et tarvi muuta kuin pitkähäkkisen CX1-vaihtajan ja 10-42-pakan, niin saat retkivälitykset.
    Joo fillarissa on Force CX1 jo ajateltuna tuota varten ja esim. XTR-pakkaa saisi muistaakseni 40-hampaiseen päättyvänä (EDIT: ja SLX sekä XT, mutta painavia). Ja E13 tarjoaa 11-lehtisen 9-39.

    Mutta pikaisesti tsekattuna 12-lehtisenä vaihtoehdot toistaiseksi(?) vähäiset ilmeisesti.


  21. #9051
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Katoin jonku videon näistä XPLR osista. Rokkarin keula maksaa 770£ ja painaa noin 1.5kg

  22. #9052
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Mun mielestä olisivat voineet siihen joustokeulaankin laittaa jonkun sähköisen lukituksen tai vähintään kännykkäapilla säädettävän vaimennuksen. Vähän jäi jotenkin vaisuksi nyt

    Joustokeulan suhteen jo se, että se tulee jälkiasennusmarkkinoille vain 45 mm rakella, kertoo siitä, että eivät usko sen potentiaaliin itsekään. Vaikka jossain esittelytekstissä sanottiin, että se nostaa etupäätä suunnilleen saman verran kuin vaihtaisi xc-pyörään 100-millisen keulan tilalle 120-millisen, niin käyrätankoisen geometriassa kulmien loiveneminen ja keskiön nouseminen on vähän eri asia.

    Muutenkin olisi ollut järkevämpää laittaa irtokeulana myytäväksi 50 mm rakella oleva versio, kun olisi toiminut paremmin kulmien loivetessa. Lisäksi isossa osassa rouheampaan menoon tarkoitetuista gg-pyöristä rake alkaa originaalistikin olla 47-50 mm ellei enemmänkin jo alunperinkin ja kun sellaiseen vaihtaa pidemmän mutta pienemmällä rakella olevan keulan, tulee vaan sutta ja sekundaa. No kaipa noitakin tulee mutkien kautta OEM-osina myyntiin.

    Käytännössä voi olla niin, että pikkuhiljaa maasto-gg-pyörien jäykkien etuhaarukoiden ”standardipituudeksi” muuttuu joku 410-415 mm, jolloin geosta tulee sellainen, että jäykän haarukan voi halutessaan korvata ac 425-435 mm joustohaarukalla. URS:ssa tais vähän normaalia pitempi etuhaarukka jo ollakin, joten siinä Rudy varmaan toimisi.
    Eikö loivempaan emäputkeen laiteta keula pienemmällä rakella? Vai muistanko ihan väärin että esim maastopuolella on tullut pienemmän raken keuloja koska kulmat on loiventunu vuosien aikana

  23. #9053
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Katoin jonku videon näistä XPLR osista. Rokkarin keula maksaa 770£ ja painaa noin 1.5kg
    Ai että. Tuo on juuri sitä, mitä gravelliin kaivataan. Kilo lisää keulalle. On herkkää.

  24. #9054
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Eikö loivempaan emäputkeen laiteta keula pienemmällä rakella? Vai muistanko ihan väärin että esim maastopuolella on tullut pienemmän raken keuloja koska kulmat on loiventunu vuosien aikana
    Riippuu kai, mitä tavoitellaan. Jos on tarkoitus pitää trail-mitta ja ohjaustuma jollain tapaa ”normaalina”, pitää rakea kasvattaa loivemman keulan kanssa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #9055
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ai että. Tuo on juuri sitä, mitä gravelliin kaivataan. Kilo lisää keulalle. On herkkää.
    Jep, keula 1,25kg + hissitolppa 560g eli reilu 1kg hyvää vrt. perinteiset keula ja tolppa. Herkkua. Kyllä noille tietty löytyy omat käyttötapauksensa Unboundissa tai vastaavassa ympäristössä, mutta ei meikäläisen käytössä.
    The older I get the faster I was

  26. #9056
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Juuri niin, miksei samantien siirry maastopyörään... Olihan niitä joustokeuloja aikoinaan Roubaix pyörässäkin mutta onkohan nykyään?

  27. #9057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ai että. Tuo on juuri sitä, mitä gravelliin kaivataan. Kilo lisää keulalle. On herkkää.
    Mutta lompakosta lähtee useampi kilo, niin eikös se sillä kompensoidu.

  28. #9058
    F. Kotlerburg Guest
    Minäkin tulin vain kertomaan, että en aio ostaa joustokeulaa tai tuota rengaspaineensäätöhässäkkää.

  29. #9059
    Äkkiä kävi mielessä että jos laittaa käppyräsarveen joustokeulan niin pyörä saisi olla vähän pitempi ja loivempi kuin jäykällä keulalla ettei joka montussa lyö keula pohjaan ja poistu stongan yli naamalleen sammaleeseen? Toisaalta ei tuo 3 senttiä joustoa ole kovin kummallinen matka joten eiköhän tuo ole suunniteltu niin että ottaa vaan kovimmat töyssyt pois eikä yritäkään toimia kovin herkästi ja aktiivisesti?

  30. #9060
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Järkeilin, että kiekkokoon tai rengaskoon kasvaessa keulakulmalla on varaa jyrkentyä jos haluaa pitää saman trailin. En tiedä miten paljon jos pitää paikkansa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •