GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 7 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 593

Aihe: Hengittävä takki pyöräilyyn

Alpha jersey sopivalla aluspaidalla on minusta gabba/perfettoa parempi, jos vauhti vaihtelee paljon. Tuo on edestä paremmin tuulta pitävää matskua ja takaa+kyljistä täysin hengittävää.

Se vanha gabba/perfetto on edelleen ykkönen jos ajaa tasaisen kovaa. Tosin lähempänä nollaa tarvitsen tuon kanssa liiviä maantielle.

Niin ja tämä uusin perfetto ros voi olla jo vastaava mitä alpha. Käsittääkseni se ei enää ole samaa matskua läpeensä.

Ajattelin kehua omaani - Luhdan tekemä Li-Ning. Tuota ei näy enää luhtasportswearcompany.fi tai topsport.fi-sivuilla. Vuoreton tuulitakki - olen käyttänyt sitä sekä kesällä aurinkosuojana että mm. eilen 8 C kelissä. Eilen päällä vain pitkähihainen 100 % puuvillaa kauluspusero ja tuo takki. Ei yhtään hikeä.

Itse en voi kuin kehua Bergransin Bygdin -takkia. Ei ole varsinaisesti pyöräilyyn, mutta olen käyttänyt ja käytän jatkossakin runsaasti. On riittävän paksua materiaalia ettei lepata. Pitää sateen mutta on kuitenkin tuulettuva kainaloissa olevien isojen avattavien avanteiden ansiosta. Hihat saa kiristettyä kiinni tai antaa olla auki, jolloin tuuletus paranee. Huppukin on mutta saa käärittyä kaulukseksi. Onneksi otin ruskaan mukaan ja jatkossa vähän kaikkialle.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

ARSUXEO:n 25 euron ajotakki Aliexpressistä tuntuu näin muutaman kerran jälkeen toimittavan vallan hyvin. Mielenkiintoista nähdä miten kestää kevääseen asti. Istuvuus ja käsin hypistelty laatu vaikuttaa ihan asialliselta. Aika näyttää miten kestää.

https://www.aliexpress.com/item/4000160302998.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    ARSUXEO:n 25 euron ajotakki Aliexpressistä tuntuu näin muutaman kerran jälkeen toimittavan vallan hyvin. Mielenkiintoista nähdä miten kestää kevääseen asti. Istuvuus ja käsin hypistelty laatu vaikuttaa ihan asialliselta. Aika näyttää miten kestää.

Kiitos vihjeestä, laitoin tilaukseen.

Voihan takki olla hyvinkin toimiva huolimatta alhaisemmasta hinnasta - kesto riippuu paljolti saumalangan ja vetoketjun laadusta. Eiköhän tuo nyt jonkun vuoden kestä. Mikäli näin ei ole, enpä oikein osaa pettymyksestä mieltäni tavattomasti pahoittaa.

Alkoi itseänikin ko. palsa kiinnostamaan, mutta se koko sitten. Minkäs kokoinen/mittainen käyttäjä Votkins on ? Lähinnä tuo hihanmitta kiinnostaa ???

Castelli Alpha RoS Light ja alla verkkopaita. Toimii 0 - +12°C

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Castelli Alpha RoS Light ja alla verkkopaita. Toimii 0 - +12°C
    Tämä. Tosiaan sanon uudelleenkin, että pidän aplhan jerseytä gabba/perfettoa parempana, koska pitää paremmin tuulta ja hengittää selästä paremmin.

Lähtökohtaisesti kaikkien pilipalitakkien suosittelijoiden kannattaisi ensin ajaa joitain vuosia fillarilla ja sen jälkeen koettaa, miten kunnollinen kalvotakki toimii. Tosi moni pidempäänkin ajanut ei voi käsittää, miten isoja eroja laadukkailla kalvoilla on. Porukka on vaan niin tottunut märkiin aluspaitoihin, kylmyyteen ja kuumuuteen, ettei haluta uskoa mihinkään parempaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Lähtökohtaisesti kaikkien pilipalitakkien suosittelijoiden kannattaisi ensin ajaa joitain vuosia fillarilla ja sen jälkeen koettaa, miten kunnollinen kalvotakki toimii. Tosi moni pidempäänkin ajanut ei voi käsittää, miten isoja eroja laadukkailla kalvoilla on. Porukka on vaan niin tottunut märkiin aluspaitoihin, kylmyyteen ja kuumuuteen, ettei haluta uskoa mihinkään parempaan.
    Samalla tavalla se on tuurista kiinni miten kalliit merkkivaatteet sattuvat toimimaan. Noita kolmenkympin takkeja voi pari kokeillakkin, mutta 300 € Castelli. Etenkin kalvokankaiden kestävyys hinnasta riippumatta ei ole ollut häävi. Delaminoitumista ja pintakankaan nirhautumista tulee aika herkästi. Ja mitä pitempi lenkki, sitä varmemmin hiki tukkii kalvon ja kerrasto kastuu.

Minä olen varmaan tehnyt jotain väärin, kun en ole saanut yhtään takkia rikki ilman kaatoja.

Eikä noista tarvitse 300e maksaa. Kallein talvitakki, minkä olen koskaan ostanut, on äsken tullut double esporesso. 160e merliniltä.

On muuten loistava istuvuus paksuksi takiksi. Oletan, että pärjään tuolla vielä -10c asti ohuella aluspaidalla.

Ajelen hikienskaa metsässä ja jostain syystä tulee nuoltua niin läheltä puita, että yksi Haglöfsin takki ja yksi paita on revennyt. Tilasin tämän vähän kuin kokeeksi, että millä tasolla noiden laatu pyörii. Kunnon kamat on vielä ostamatta ja tämä tuli tuohon loppusyksyn keliin hankittua. Ostin samalla pitkähihaisen ajopaidan ja pari teknistä paitaa. Ajopaita tuntuu ihan hyvältä tuon takin kanssa. Materiaali takissa on tosiaan jotain softshell-johdannaista enkä laskenut varsinaisen vedenkeston varaan mitään.

Ostin XL-takin ja 189cm se tuntui sopivalta. Käsi on 80cm olkapäästä keskisormen päähän (ei taida olla mikään standardimitta) ja hihamitta tuntui minusta ok.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti

Sitä on mahdoton toisen puolesta sanoa, että onko takki liian kuuma vai liian kylmä. Kuvan perusteella minä tuomitsisin mainitsemasi takin aivan liian kuumaksi, mutta eihän tästä arvauksesta mitään hyötyä ole. Ei auta kuin kokeilla ja toivoa, että takki säilyy palautuskelpoisena, jos se ei omaan käyttöön sovi.
    Tuo on tietysti aivan totta. Mahdotontahan sitä on toisen puolesta sanoa, onko takki liian kylmä vai kuuma. Päätin pitää Northwaven takin, ettei sopivan takin metsästäminen olisi mennyt liian haastavaksi. Tiedostin kuitenkin jo ennen ensimmäistä käyttökertaa, että varmaan pärjäisin vähemmälläkin.

Takki istuu kuitenkin todella hyvin, on sopivan neutraalin näköinen, selkäosa on pidempi, hihat peittävät ranteet myös kädet tangossa istuen ja huppu mahtuu tarvittaessa kypärän päälle. Eihän tuo tietenkään ole hengittävimmästä päästä, mutta budjettini huomioiden aivan riittävän hyvä.

Pitkällä kokemuksella ja paljon hikoilevana parasta on ratkaista asia ilman kalvoja, jos ei sada. Aavistuksen enempi päälle kuin kalvon kanssa niin hyvin toimii. Toki pitää olla urheiluun tarkoitettua vaatetta noin muuten. Esim tiukka Merino toimii just hyvänä tuulisuojana mulle. Seuraavana sitten niin, että kalvo vaan edessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    Esim tiukka Merino toimii just hyvänä tuulisuojana mulle. Seuraavana sitten niin, että kalvo vaan edessä.
    Villan ystävänä kiinnostaisi tietää mikä firma on onnistunut tekemään niin tiukkaan kudottua villaa, että se pitää tuulta edes auttavasti?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Villan ystävänä kiinnostaisi tietää mikä firma on onnistunut tekemään niin tiukkaan kudottua villaa, että se pitää tuulta edes auttavasti?
    Mielestäni mun kaikki. Paras keksintö itelle, kun ollut hikoileva käsi, joka sitten jäätyy, niin n kpl eri paksuisia merinovillasormikkaita kesäajohanskan alle. esim Raphan merinopaidat, tai just ajoin kotiin vajaat 3h helly hansen merino + jotain muuta aluspaidalla ja käsissä ei ollut muuta, kun irtohihat unohtu kotiin, toimi tosin lämmintähän tuo oli.

Mä oon pärjännyt aina -15 asti kuoritakilla ja eri villakerroksia säätämällä. Pakkasessa toki helpompaa kun ei tartte vedestä välittää. Homma muuttuu haastavammaksi alhaisissa plussakeleissä jos pitää olla tuntitolkulla runsaassa viileässä sateessa. Jaloille - liikkeessä kun ovat - kyllä piisaa yllättävän hyvin vettähylkivä ja vuorellinen lycra, mutta yläkroppa on vaikeempi. En edes tiedä onko mahdollista pysyä miellyttävän kuivana tuollaisissa oloissa jos vähänkään kovempaa polkee vaikka kuinka sijoittaisi vaatteisiin? Viimeistään tauolla alkaa hytinä kun lihasten tuottama lämpö katoaa kosteisiin tekstiileihin. Tietty jos ajaa lyhyehköjä reissuja ilman taukoja niin sittenhän homma on huomattavasti helpompaa, mutta itse näin randonneurina en ole vielä löytänyt viisasten kiveä pitkäaikaisen kylmän sateen suhteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lluque Katso viesti
    Mä oon pärjännyt aina -15 asti kuoritakilla ja eri villakerroksia säätämällä. Pakkasessa toki helpompaa kun ei tartte vedestä välittää. Homma muuttuu haastavammaksi alhaisissa plussakeleissä jos pitää olla tuntitolkulla runsaassa viileässä sateessa. Jaloille - liikkeessä kun ovat - kyllä piisaa yllättävän hyvin vettähylkivä ja vuorellinen lycra, mutta yläkroppa on vaikeempi. En edes tiedä onko mahdollista pysyä miellyttävän kuivana tuollaisissa oloissa jos vähänkään kovempaa polkee vaikka kuinka sijoittaisi vaatteisiin? Viimeistään tauolla alkaa hytinä kun lihasten tuottama lämpö katoaa kosteisiin tekstiileihin. Tietty jos ajaa lyhyehköjä reissuja ilman taukoja niin sittenhän homma on huomattavasti helpompaa, mutta itse näin randonneurina en ole vielä löytänyt viisasten kiveä pitkäaikaisen kylmän sateen suhteen.
    Ei muuta kuin tuulitakkia päälle ja villaa alle vaan. Se villahan on mukavan lämmintä märkänäkin. Eikun.

Viikko sitten 7h reipasta ajoa castellin alpha jerseyllä. Alla castellin lämmin aluspaita. Täysin kuiva aluspaita kahvilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei muuta kuin tuulitakkia päälle ja villaa alle vaan. Se villahan on mukavan lämmintä märkänäkin. Eikun.

Viikko sitten 7h reipasta ajoa castellin alpha jerseyllä. Alla castellin lämmin aluspaita. Täysin kuiva aluspaita kahvilla.
    Tjaa no ehkä sitä sit isolla rahalla saa lisämukavuutta sateeseen. Vähän kyl arveluttais sijoittaa pari kolmesataa pyöräilytakkiin, jonka pitkäikäisyydestä ei tietoa, kun sen sijaan voi hakea kovuutta vanhan ajan pyöräilijöiden tapaan Sehän on sitäpaitsi tyyliin puolet mun pyörän alkuperäisestä ostohinnasta Goretex shakedry tuntuu olevan se uusin hypen kohde tämän käyttötarkoituksen tekstiileissä mitä tutkailin. Mut joo, jatkan köyhäilyä jos ja kunnes kyllästyn. Vielä ei ole mukavuusraja tullut vastaan etenkin kun aika harvoin sitä tulee tyyliin puolta päivää viileässä sateessa ajettua (Ruska 2020:kin vielä menetteli halvahkon Alturan saderotsin kanssa).

Mulla on ollut jokusen vuoden käytössä Enduran Singletrack ajotakki. Ihan hyvin on toiminut ja taskuissakin on sopivasti tilaa. Hankin taannoin vähän isommat kyynärsuojat ja vaikka Singletrack ei mikään slim olekaan niin hihat kävivät ahtaiksi. Vähän hankala pukea em suojien kanssa.

Nyt kysyisinkin että mikähän samankaltainen takki olisi väljemmällä mitoituksella? Kun en Singletrack muuten on passeli niin ei ensimmäisenä viitsisi ostaa isompaa samanlaista.

Minä ostin Interin alennusmyynnistä Haglöfs Tegus-takin. Kuulemma Haglöfsin ohuin softshell, ja oikein toimiva. Suojaa tuulelta mutta hengittää kivasti.
    https://www.haglofs.com/fi/en-fi/teg...4552-38G.html?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

^tuo vaikuttas ihan pätevältä poutasiin päiviin. Vieläkö löytys vastaavanlainen mutta ylisuurella hupulla. Että menis kypärän päälle. Tuntureilla tulee käyttöä.
    Singletrack II mulla ollu mutta hengittävä tuo ei ole. Kuoritakki

Haglöfs Tegus takissa on tilavahko huppu. Kohtuu siro Urgen Enduromatic (L/XL) menee sinne juuri ja juuri. Jos on ihan pakko.

^Okei. Kiitos tiedosta

Black Diamondin Alpine Start Hoody nyt muutaman lenkin ollut päällä, vaikuttaa olevan viimeinkin hengittävää ja tuulenpitävää materiaalia. Malliltaan hieman väljä maastohommiin eikä hupulle ole kiinnitystä mutta muuten hyvä.
    69€ Prisman tarjouksesta on vielä varsin sopiva hinta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä ostin Interin alennusmyynnistä Haglöfs Tegus-takin. Kuulemma Haglöfsin ohuin softshell, ja oikein toimiva. Suojaa tuulelta mutta hengittää kivasti.
    https://www.haglofs.com/fi/en-fi/teg...4552-38G.html?
    Kiitokset vinkistä. Zalandosta löytyi.

Joo nyt sain itekki hankittua tuon teguksen. Ja vielä räikeen punasena ku tahtoo olla puolisokeita ja liipasin herkkiä nuo metsästäjät tuolla kansallispuistossa.
    Huppu tosiaan on tilava ja menee pyöräilykypärän päälle. Hengittävyyttä nyt ei vielä näillä keleillä pääse testaan. Kivan olonen takki.

Löytyypi tarjouksesta kärkkäiseltä tällä hetkellä

Onko kellään kokemusta Haglöfsin L.I.M Gore-tex takista? Kevyt, huonommassakin säässä toimiva takki hakusessa työmatkapyöräilyyn, mutta myös yleiseen ulkoiluun. Intersportista löytyy ainakin kyseinen takki https://www.intersport.fi/fi/tuote/h...akki-56529431/

Hengittävä takki pyöräilyyn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mbch Katso viesti
    Onko kellään kokemusta Haglöfsin L.I.M Gore-tex takista? Kevyt, huonommassakin säässä toimiva takki hakusessa työmatkapyöräilyyn, mutta myös yleiseen ulkoiluun. Intersportista löytyy ainakin kyseinen takki https://www.intersport.fi/fi/tuote/h...akki-56529431/
    En ole pyöräillessä käyttänyt, mutta muuten syksyisin ja keväisin. Aivan yliveto sateenpitävyydessä, mutta eihän tuo liikoja hengitä. Kerää hikoilusta aiheutuen nestettä sisälle. Optimaalinen toki, jos ei hikoile.
    Kanuuna muokkasi tätä : 02.08.2021 at 17.01

Taidan odottaa perinteisiä Intersportin 25% syyskampanjoita ja hyödyntää saamani lahjakortin tuohon. Jos ei sovi pyöräilyyn, niin meneepähän sitten muussa käytössä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •