LostInLaplandBikeshopElectrobikeGiant
Sivu 2 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 382

Aihe: Sipoon kuvarastit

En ole pitänyt tapana jaella edes virtuaalisia korvapuusteja - vaikka aihetta kyllä olisi joskus ollut fyysiseenkin - vaan olen vain ensin huokaissut pettymyksestä ja sitten marissut aiheesta kyseisessä ketjussa.

Muuten: mulla ei ole aavistustakaan mikä voisi olla selvä jatkumo yhteyslaiturille tai merenrantaan päättyvälle tielle (jos edellisellä rastilla tarkoitettiin vanhaa eli Spjutsundin rastia) tai entiselle grillikioskille tai suosittujen asfalttilenkkiteiden risteykselle (jos edellisellä rastilla tarkoitettiin edellistä eli Boxin rastia).

Vai oliko sittenkin niin ettei selvällä jatkumolla tarkoitettukaan teemallista tai minkäänlaista muutakaan ajatuksellista jatkumoa vaan yksinkertaisesti sitä että matka jatkui selvää reittiä jotain tietä johonkin suuntaan, kunnes saavuttiin - ilmeisesti yli 10 km ajon jälkeen - uudelle rastille?

No, eihän tämä rasti ole minun päänsärkyni vaan pelkästään iloni, kun saan sivustakatsojana seurata sen löytymistä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    No, eihän tämä rasti ole minun päänsärkyni vaan pelkästään iloni, kun saan sivustakatsojana seurata sen löytymistä...
    Oli vain ajan kysymys milloin tuonne rasti viedään. Olisin saattanut itsekin viedä..

Pelisilmää on selvästi käytetty.

Jatkan tietävämmän ja nokkelamman lukijakunnan hauskuttamista kertomalla että jos tämä on taas yksi niitä rasteja joissa ei oikeastaan haeta rastia vaan jotain helkutin tien, kylän tai kulmakunnan nimeä...niin jätän nämä kuvarastipyöräilyt ihan oikeasti

Minä olen ja tulen pysymään siinä käsityksessä että kuvarasteissa on ideana hakea rasteja jotka kuvitteellinen keskivertofillaristi todennäköisesti ajaessaan jollain tavalla hahmottaa ja joihin hän mahdollisesti tulee kiinnittäneeksi huomiota eikä vain aja ohi tai läpi koska ei ole mitään nähtävää. Saahan rastissa olla muutakin ideaa, mutta joku sattumanvarainen tienpätkä tai vaikka kuinka erikoinen, mutta mihinkään millään lailla liittymätön tai kiinnittymätön detalji on harvoin erityisen onnistunut rasti. Paitsi jos olen itse laittanut sellaisen rastin.

PS Saa huvittua, tulla naureskelemaan toisten tietämättömyydelle ja oivaltamattomuudelle ja saa pikkaisen ilkkuakin, kunhan lunastaa siihen oikeuden. Eli vähän efforttia peliin ja arki-iltalenkin suunnaksi itä. Tai koillinen jos se penteleen rasti lähinnä siinä suunnassa on.

En todellakaan haluaisi sitä kyseenalaista meriittiä, että rastini takia joku päättäisi lopettaa tämän jalon harrastuksen. Onneksi toistaiseksi ei vielä siltä näytä, tässä on kyseessä eräänlainen isien rastipari.

Ei tämä rasti pahimmassakaan tapauksessa olisi kuin se korsi joka katkaisisi kamelin selän. Ja pitää muistaa että silloin kuin ei pääse ajamaan - tai pääsee ja pääsee, ainahan sitä pääsee jos haluaa, mutta ei ole viisasta ajaa - ei mikään oikein huvita eikä mikään hauska tai hauskaksi tarkoitettu ole hauskaa...

PS Mulla on kyllä takataskussa ollut sellainen valmis rasti-idea jossa rasti viedään Boxintieltä Mixintielle - mutta en aio kertoa sitä sitten joskus kun käytän sitä (ettekä te penteleet onneksi muista minun siitä kertoneen)

Jatketaan vihjeitä. Näkymä rastilta toisaalle.

Tulen tähän sanomaan vain että olen yhtä pellolla kuin tähänkin asti. Kuvissa kun ei vieläkään ole mitään sellaista johon olisin edes mahdollisesti kiinnittänyt huomiota ajaessani eikä tienpätkässä itsessään ole kumpaankaan suuntaan mitään leimallista eikä maastonkohtakaan valokuvan väistämättä hieman vääristämänä soita etäisiäkään kelloja.

Jään siis melkeinpä kihelmöivää jännitystä tuntien odottamaan että joku sen hakee - ehkä jo huomenna, ennusteiden navakasta tuulesta huolimatta - ja saan riemuiten huomata että olen tuostakin sata kertaa ajanut!

PS Strava muuten tiesi kertoa että Sipoossa on hiekkatiesegmenttejä jotka todella olen ajanut toistasataa kertaa. Tämä ei kyllä ole yksikään niistä, vaikka aivan varmasti segmentti ainakin toiseen suuntaan onkin...

Kumma juttu mutta tämä Sipoon kuvarasti pitää otteessaan vaikka sen etsiminen jää pakosta virtuaaliseksi eikä hakemisesta tulisi mitään vaikka sen luulisi löytäneensä.

Tai en nyt sentään ole ruvennut seuraamaan voimajohtolinjoja ja hakemaan sopivia sähkölinjan ja hiekkatien leikkauspisteitä, mutta pari kertaa - tai, no, useammin kuin pari kertaa - on joku ehkä sittenkin mahdollinen tie juolahtanut kesken kaiken mieleen ja se on sitten pitänyt tsekata kartalta. Mutta tulokseksi on jäänyt vain entistäkin suurempi varmuus siitä että multa puuttuu tarvittava puu- tai pelisilmä.

Tilanne on siis kuvarasteissa varsin tyypillinen: meillä on (ainakin) kaksi hakijaa jotka tietävät rastin mutta eivät kuitenkaan ihan heti ehdi tai pääse rastia hakemaan (tai jotka syystä tai toisesta eivät aio sitä hakeakaan kuin ehkä sitten joskus kun ketjun olemassaolokin on alkanut unohtua) ja sitten meillä on hakijota joille ainutkaan vihje ei ole auennut ja joille rastin etsiminen jää vähemmän mielekkääksi kun mahdollista aluettakaan ei voi mitenkään rajata.

Toivotaan että tilanne toimii jonkun kohdalla kiinnostusta roimasti lisäävänä ja liikkeelle laittavana tekijänä!

En kyllä ymmärrä minäkään miksei rastia haeta

Vanha ja uusi rasti ovat kuitenkin kuin aamu ja ilta.

Myyraksentie. Kahdestoista rasti. Läntisimmällä reunalla, edellisen rastin oltua itärajalla.

Uusi

casanova muokkasi tätä : 10.08.2021 at 23.15 Syy: karttalinkki, tiedot

Mahdollisesti samasta syystä kuin minäkään en olisi sitä hakenut: arvoitukset eivät kiinnosta vaikka ehkä oikean vastauksen saattaisi oivaltaakin. Tai siksi että tuttujakaan teitä ei vihreässä kesäasussa millään tunnista jos ei ole ajanut kuin syksyisin ja talvisin. Tai sitten jostain kolmannesta syystä.

Sipoon kuvarastit

Pöh. Luulin olevani niin nokkela

Nokkeluus ei ole kuvarasteissakaan itseisarvo Mutta olihan tämä rasti ihan hauska ja se onnistui viihdyttämään - monellakin tavalla - aivan varmasti muitakin kuin sitä tässä ketjussa kommentoineita!

Minulla kesti luvattoman kauan oivaltaa mikä oli ollut ideana. Tiesin toki että Spjutsundissa ollaan aivan Sipoon itärajalla - SSS paviljonki on jo Porvoon puolella - mutta ei käynyt mielessäkään että se voisi olla millään lailla asiaankuuluva juttu. Myyraksen kiilankin tiesin erinomaisen hyvin - olinhan itse vienyt Vantaan kuvarastin Eilantien päähän Sipoon rajalle - mutta kun rastikuvassa ei näkynyt toisella puolella pientaloaluetta ja toisella puolella aukeaa ja voimajohtolinjaa, taisin hylätä sen vaihtoehdon jo ennen kuin se oli käynyt mielessäni...

Uusi rasti on kyllä kieltämättä enemmän makuuni

Epäilemättä rastin liikkumattomuuteen on muitakin syitä kuin löytämisen vaikeus, mutta kerrotaan nyt kuitenkin, että rasti ei tällä kertaa sijaitse kuntarajan tuntumassa!

Voisin oikeastaan poiketa tavoistani ja kehua rastia: tuostahan jopa ajetaan! Ei ehkä kamalan usein, mutta aivan varmasti kaikki gravel-lenkkejä "Dirty Sipoo" -meiningillä ajaneet ovat tuosta menneet ainakin toiseen suuntaan.

PS Vihjeestä on pääteltävissä ettei joki ole Keravanjoki

Sipoon kuvarastit

Eikun on Sipoonjoki.. hyvin kuraisena olen tästä mennyt joskus.

Venesatama Söderkullantie
    https://goo.gl/maps/uZQdnKbwUHYxB4426

Uusi. Vähemmän nokkela, mutta ei ehkä suositussa ilmansuunnassa.

Vanha, rasti nro 14, vanhalla kirkolla

JackOja muokkasi tätä : 22.08.2021 at 16.30

Uusi

Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkki löytyy Sipoostakin.

PS Uusi rasti sopii hyvin iltalenkin kohteeksi!

Oletan, ettei ole tietämättömiä vaan ainoastaan laiskoja rastinhakijoita, eikä vihjeitä tarvita.

Laiskoja tai tässä vaiheessa kautta vielä liian asfalttisidonnaisia...

Mutta huomenna ollaan jo syyskuussa ja on sikälikin ihan luvallista ajaa muullakin kuin maantiepyörällä. Olipa kakkospyörä sitten gravel- tai allroad-fillari, cyclo- tai mikä hyvänsä, niin yksi mieleen tuleva lenkki voisi kulkea:

Uusi Porvoontie - Knutersintie - Martiksentie - Länsitie - Jokivarrentie - Johannebergintie - Jänissuontie - Afrikantie - Kappalaisentie - Kuninkaantie - Iso Kylätie - Urheilutie - Kirkkoniityntie

ja takaisin voisi palata vaikkapa reittiä

Lukkarinmäentie - Martinkyläntie - Kotimäentie - Takskorventie - Norantie - Hiekkamalmintie - Talmantie - Keinukallio - Vanha Porvoontie

Jossain välissä pitäisi tietysti käydä kuvaamassa uusi rasti, mutta ei ole kiellettyä vähän fuskata ja käyttää toisella lenkillä otettua kuvaakin...

Rasti 15 oli tietysti Stefan Lindforsin Spiritus Lux (2020) Jokilaaksossa.

Uudeksi rastiksi valitsin monista kuvarastiketjuista tutun aiheen:

Sipoosta löytyy monia sympaattisempia ja arkkitehtuuriltaan tai historialtaan varmasti kiinnostavampiakin muuntajia, mutta tämä sattui sijaitsemaan sellaisen kivan gravel-pikkupätkän varrella joten fillari kääntyi kuin itsestään sen suuntaan. (Tarkkaavainen havainnoitsija on voinut sen nähdä asfalttilenkilläkin.)

Olin siellä minäkin.

Onhan tää niin tätä. Ensin rasti seisoo kuukauden ja sitten samana päivänä on kaksi hakijaa liikkeellä.

Ainakin kaksi: voihan hyvinkin olla että joku kolmas harmittelee myöhästymistään hiljaa mielessään tai niukan tappion katkeran kalkin tyhjentäminen otti niin koville että emme kuule hänestä vähään aikaan?

PS Valoa riittää vielä arki-iltaiselle Sipoon lenkille, mutta arvelen silti ettei suurempaa kiirettä ole ennen viikonloppua. Rastinhaku sopii minkä tahansa itään suuntautuvan gravel-lenkin puitteisiin, ei kuvarastilenkin tarvitse olla yhtään erilaista ajamista kuin minkä tahansa normaalilenkin!

Jos rasti ei tunnu liikkuvan, uutta vihjettä voi tarjota parin päivän välein.
    Eiväthän Sipoon tuntijat tai kokeneet gravelkuskit vihjettä tarvitse, mutta casanovan ohjeistuksen noudattaminen ei liene hullumpi ajatus.

Gravelpätkiä on kahdenlaisia: kivoja ja jättikivoja. Mutta ne voidaan jakaa myös kahteen päätyyppiin eli sellaisiin jotka yhdistävät kaksi asfalttipintaista tietä ja sellaisiin jotka vain poikkeavat asfalttitieltä ja palaavat sitten samalle tielle.

Rasti löytyy viimeksi mainitun tyyppiseltä pätkältä. (Tosin gravel jatkuu, jos niin haluaa: asfalttitien toisella puolella hiekkatie vie kärrypolun tapaisen kautta toiselle hiekkatielle joka sitten vie isommalle tielle.)

Sipoossa kannattaa sitten varoa vaarallista villisikaa.

Ja ei, en vihjaile että rasti olisi lähelläkään Öljytietä

Voisi hyvinkin olla että Öljytien molemmilla puolilla on ihan ajettavia gravelpätkiä. Tosin ne yhdistääkseen joutuu ajamaan harmillisen pitkään Öljytietä.

Muuten: kuvarastin gravelpätkän kekkasin vasta sinun foorumipostauksestasi. Olin ollut siinä luulossa ettei sitä kautta minnekään pääsisi vaan huomaisi jälleen kerran ihmettelevänsä miksi kaikki kivat hiekkatiet päättyvät jonkun vihaisen ihmisen pihapiiriin...

Kymysys

No jopas on. Eipä silti leikkaa missä tuon olen nähnyt. Mä kyllä tykkään muuntajakopeista ja melko usein kuvaankin ne.

Muistini teki taas vaihteeksi kuperkeikan. Se menikin niin päin että olit speksaamassa reittiä ja minä tapani mukaan riensin kertomaan kysymäsi asian lisäksi suunnilleen kaikesta mahdollisesta minkä jotenkin saattoi liittää kysyttyyn. Toisin sanoen: olin silloin jo gravelpätkän ajanut molempiin suuntiin. Ehkä se sittenkin oli jonkun Strava-jälki josta sen bongasin...

Voihan olla ettet sitten ajanutkaan reittiä jota olit katsellut. Tai juuri sen viiden sekunnin ajan jolloin olisit muuntajan havainnut katsoit karttaa tai jonnekin muualle.

Samanlaisia aiheita

1. Vaasan kuvarastit
    By GynZi in forum Kuvarastit
    Vastaukset: 63
    Viimeinen viesti: 07.07.2023, 19.10
  2. Satakunnan kuvarastit
    By spacer in forum Kuvarastit
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 01.07.2022, 10.01
  3. Porin kuvarastit
    By Vrad in forum Kuvarastit
    Vastaukset: 485
    Viimeinen viesti: 13.06.2022, 21.17
  4. Itäisen Hgin kelvien ja Sipoon teiden päivän kunto?
    By Vicina in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 30
    Viimeinen viesti: 05.04.2015, 22.52
  5. Sipoon Susihiihto
    By Coppi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 04.03.2013, 15.39

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja