AjopyoraCanyonElectrobikeLostInLaplandGiant
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 58 / 58

Aihe: STEVENS E-Inception 2021

^Joo, tilaa näyttää olevan.

Jaahans... niinhän siinä sitten kävi, ettei toimituspäivä 10.5. pidäkään. Seuraava on "joskus kesäkuun puolessa välissä". Vuosi avoin. Onneksi on noita muita pyöriä liian kanssa, mutta olishan tuon jo mielellään ottanut. Varsinkin kun rahatkin kelpasivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jaahans... niinhän siinä sitten kävi, ettei toimituspäivä 10.5. pidäkään. Seuraava on "joskus kesäkuun puolessa välissä". Vuosi avoin. Onneksi on noita muita pyöriä liian kanssa, mutta olishan tuon jo mielellään ottanut. Varsinkin kun rahatkin kelpasivat.
    Jaska homma. :/
    Tätä mä pelolla odotan oman Trekin kanssa, pitääkö toukokuun puoliväli. Varausmaksun onneks saan takas jo toimitus alkaa venyä.

Jahans. Se siitä Stevensistä. Ovat kämmentäneet siellä Bikeshopissa urakalla: nyt vasta katsoivat, että mitäs valmistaja onkaan sanonut ja pyörä olisi tulossa syyskuun 30. päivä. Peruin tilauksen...

Jahans. Se siitä Stevensistä. Ovat kämmentäneet siellä Bikeshopissa urakalla: nyt vasta katsoivat, että mitäs valmistaja onkaan sanonut ja pyörä olisi tulossa syyskuun 30. päivä. Peruin tilauksen...
    Moi! Olisi kohtuullista jos ja kun näitä asioita käsitellään julkisesti, niin tuodaan asiat esiin kuten ne ovat ja kuten ne on suunnastamme esitetty. Ymmärrän toki että harmi on suuri viivästyksien takia ja silloin helposti kommentteihin eksyy liioittelua ja väritystä.

Kommentoin tähän nyt lyhyesti kyseisen pyörän saatavuutta ja tapauksesta käytyä kommunikaatiota:
    7.4 tilanne on tarkistettu valmistajalta ja ilmoltettu sen hetkisen tiedon mukaisesti että tuotanto on aikataulussa toukokuussa. 26.4 olen käynyt koko Stevensin avoimen toimituskannan läpi ja viivästyksistä on alettu ilmoittaa ennakkoon tilanneille. Kaikille on tarjottu mahdollisuutta todennäköisesti aiemmin saapuvaan malliin vaihtoon tai välittömään kauppasumman palautukseen ja tilauksen perumiseen. Suuret pahoittelut että tässä tilanteessa on ensin ilmoitettu väärä viivästymisaika, joka korjattiin ja sinulle ilmoitettiin heti seuraavana päivän kun huomasin virheen. Tämä luonnollisesti oli meistä johtuva virhe ja väärä info joka on myös pahoittelujen kera sinulle todettu.

Tällä hetkellä koko pyöräala kärsii globaalilla tasolla useista haasteista ja tiettyjen komponenttien tuotantoajat ovat 12-14kk täysin poikkeuksellisen kysynnän takia. Tähän lisäksi haasteet kansainvälisessä laivarahdissa jenkkien ja kiinan kauppasodan takia. koronan aiheuttamat tehdasseisahdukset ja vielä hämmenetään Suezin kanavan tilanteella Euroopan satamien pahaa ruuhkatilannetta niin soppa aika valmis.

Päivitämme näiden haasteiden aiheuttamia viivästyksiä jatkuvasti järjestelmään sitä mukaa kuin saamme valmistajilta tietoa, mutta aina ne tulevat yllätyksinä.

Ystävällisin terveisin
    -Visa
    www.bikeshop.fi / Ajopyörä

STEVENS E-Inception 2021

Joo, no ensin mulle sanottiin, että se 10.5. siirtyy kesäkuun puoleen väliin. Ja sitten tänään, että toimitus on 30. syyskuuta. En nyt mielestäni mitenkään syyllistynyt virheellisen tiedon välittämiseen.

Ja tosiaan vielä se syy tuohon korjaukseen, että aiemmin joku oli katsonut rivit väärin. Voin kopioida koko sähköpostiketjunkin tähän, jos tarve jatkaa.

Ymmärrän, että vika ei ole Bikeshopissa, mutta onhan tämä aika hankala ostajallekin, varsinkin kun pyörän koko hinta on nyt parisen kuukautta ollut pois mun tililtä. Eri asia, jos siellä olisi maannut joku parin sadan varausmaksu. Nyt pitää odottaa vielä mahdollisesti viikko, että on saldoa lähteä katselemaan muualta, jos löytyy.

P.S. mulle ei kyllä tarjottu mahdollisuutta mihinkään mallin vaihtoon. Sekin selviää sähköposteista.

Mä tein eilen aika radikaalin ratkaisun kun maailmalta kuuluu jatkuvasti uutisia näistä myöhästymisistä, ja niinhän se olis mun Trek viivästynyt myös kun asiaa tiedustelin.
    Olin varausmaksun jo maksanut mutta kauppias palautti sen mukisematta.
    Etsinpä siis Suomalaisesta kivijalasta(vieläpä paikallisesta) pyörän jota oli varastossa ja sovin kaupat.

Ens viikolla räpätään sit Turbo Levo Compilla.

Muoks: tilanteet on nyt sellasia että suosittelen kyllä ottamaan kotomaasta sen pyörän minkä kouraansa saa, jos vähänkään on sitä mitä haetaan.
    Ei jää kesän ajot ajamatta.

Yksi vaihtoehto on pahimpia ajohimoja taltuttaa vuokraamalla, toki ei se taloudellisesti ole kestävää, jos paljon haluaa ajaa.

Päivän puhistuani selvennetään nyt vielä, että vikahan ei ole eikä ole ollut Bikeshopin, vaan ovat niinikään ikävässä välikädessä näiden toimitusten tai niiden viivästysten kanssa. Lisäksi kauppiasta varmasti syö, kun kauppa kävisi, mutta tavaraa ei ole. Lisäksi olen saanut Bikeshopista hyvää palveluja ja kommunikaatiota, ainoa oli tuo lapsus päivämäärien suhteen, mutta eihän se faktoja muuta. Ehkä ikävin mun kannalta oli, että 5+k€ makasi 2kk tyhjän panttina, kun olin sen vielä irrottanut sijoituksista. Joten tulihan tässä kuluja, jotka mennee oppirahoihin. Tästä eteenpäin maksan vasta kun tavara on liikkeessä.

No, uusi pyörä löytyi tilalle ja saanen sen ensi viikolla. Merkki on eri, joten jatkot siitä jonnekin muualle.

Stevensin osalta toteaisin, että joku syyskuun 30. päivä pitäisi olla jo 2022 mallin toimituspäivä, ei enää täysihintaisen 2021 mallin. Ja ihmetyttää tehtaan logistiikan hallinta, jos vielä parisen viikkoa sitten tieto oli, että 10.5. onnistuu ja seuraava tieto, että eikun syyskuun 30. Jos silloinkaan. Siitä kun vielä venyy kuukauden-kaksi, niin ajokausi ja koko vuosikin on paketissa.

Tein tänään kaupat Stevens e-inception AM 6.6 fillarista. Onhan se budjettiluokan täpäri, mutta mielenkiinnosta odotan millainen on. Netissä on hyvin vähän tästä mallista mitään testejä.
    Bikeshopista löytyi hyllystä M-kokoa ja heillä kasauksessa ruuhkaa, niin pitää odotella ensviikon alkuun että saa noutaa ...Eihän tässä malta odotella ja eivät antanut mun itse sitä koota (takuuhommat että ihan ymmärrettävää)

Poluilla tullut harrastettua moottorittomalla Canyon Spectral AL 9.0 ja kerran Levillä sähkö fättiä koitettu. Polttomoottoripuolella sitten vuosia kokemusta motocross/enduro hommista.

Jos joku miettii samanlaista, niin pistän tänne kokemuksia laitteesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Olin varausmaksun jo maksanut mutta kauppias palautti sen mukisematta.
    Etsinpä siis Suomalaisesta kivijalasta(vieläpä paikallisesta) pyörän jota oli varastossa ja sovin kaupat.

Ens viikolla räpätään sit Turbo Levo Compilla.

Muoks: tilanteet on nyt sellasia että suosittelen kyllä ottamaan kotomaasta sen pyörän minkä kouraansa saa, jos vähänkään on sitä mitä haetaan.
    Ei jää kesän ajot ajamatta.

Tähän vielä pakko kommentoida että Motokeidas / Tampere kannattaa Spessuja kysellä. Siellä homma hoituu ja asiat saa sumplittua aina kuntoon, niin ostossa kun takuuhommissa. Sinne oli 2viikon päästä tulossa Turbo Levoja muutamia ja vielä oli maanantaina "vapaita" jos jotain kiinnostaa
    valkama muokkasi tätä : 30.06.2021 at 19.05 Syy: Puuttui lainaus

Tämä Stevensin 6.6 malli on budjettiluokan laite mutta täytti omat vaatimukset. Jousto min. 150mm, isompi akku, mulletti rengastus, dropseat ja hinta max. 4500e.

Nyt on 3 lenkkiä heitetty 88km tripissä.
    2 viimeisintä vedin samalla latauksella ja ajoin akun täysin tyhjäksi. Kilometrejä kertyi Stravan mukaan 51km ja pyörän omalla tripillä 55km (eli noin ~8% heitto, kysyin tästä jo bikeshopista onko mahdollista tehdä Boshin mittarille kalibrointia). 90% ajosta oli emtb:llä ja 10% turbolla. ~60-70% semi-teknistä trailia ja loput helppoa "latupohjaa/kävelytietä. Mielestäni hyvin kesti akkua ja kun muutaman täyden lautauksen saa tehtyä, niin uskon että tuo range vielä nousee vähän.

Menee todella kivasti maastossa ja iskarit on alkaen mallia niin puuttuu pintapehmeys mitä löytyy kalliimmista iskareista. Boschin Extended boost toimii todella kivasti teknisissä kohdissa, riittää että polkimia polkaisee vähän eteen/taakse ja antaa sen extraboostin -> todella hyvä kun monessa hitaassa kohdassa kun ei pysty poljinta laskemaan ala-asentoon koska osuisi kiviin. Geometria pyörässä tuntuu todella hyvältä, mulletti rengastus tosin tekee etupäästä vähän "jäykän", mutta sekin vain tottumus kysymys. Pitää hieman kyttäillä myyntipalstoja jos löytyy hieman laadukkaammat iskarit alle (varsinkin eteen).

Kokonaisuutena budjettiluokan laitteeksi todella toimiva ja voin suositella lämpimästi.

Pistän lisää kuulumisia kun kilometrejä kertyy, jos jotain kiinnostaa

Todennäköisesti strava on väärässä tuossa, ei moottori.

STEVENS E-Inception 2021

Strava ottaa GPS sijainnin aika-ajoin, vaikka 1/s. Kiemurat sekunnin sisällä jää nauhoittamatta, ns. mutkat suoriksi. Voi toki olla renkaan ulkomittakin pielessä. Käy 400m ulkoradalla mittaamassa muutama kierros että täsmääkö.

Koeajoin jonkun Bikeshopin Stevensin olikohan 2018 Fiskarsissa, oli kyllä mainion oloinen.

No niin tuli testattua näitä sähkömalleja (Bikeshop ansaitsee ison kiitoksen kun sai oikeasti testata, tästä voisi vaikka maksaakin jotain. Myyjä toki vihjaisi että ensi keväänä sitten kortin kanssa tiskille. )

Otin ajoon AM 8.7 20 koko ja FR 9.7 18 koko (vaimo otti toisen) ja näistä tuli mieleen kysymys jos joku asiaa tietävä osaisi valaista enemmän.

Kumpikin pyörä oli luomuun tottuneelle uskomaton kokemus mutta se että miksi tämä FR 9.7 kaivoi minusta esiin vuosien takaiset Motocross harrastuksen muistot yllätti. Pyörä sopi kuin nyrkki silmään ja vaikka kuinka hain iskareihin säätöäkin niin en millään saanut AM 8.7 mallilla samaa tuntumaa jos piti lähteä enemmän röykytykseen.

Kyyselin myyjältä eroja ja hän epäili että suurin ero olisi kuitenkin vain tuo 18-20 runko (olen itse 183 pitkä).

Toki jousituksessa myös eroa (jäi mittaamatta että onko joustomatkan myötä 9.7 mallissa keula ylempänä) mutta en olisi itse kyllä uskonut että 18 runko olisi minulle noin passeli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 338lm Katso viesti
    No niin tuli testattua näitä sähkömalleja (Bikeshop ansaitsee ison kiitoksen kun sai oikeasti testata, tästä voisi vaikka maksaakin jotain. Myyjä toki vihjaisi että ensi keväänä sitten kortin kanssa tiskille. )

Otin ajoon AM 8.7 20 koko ja FR 9.7 18 koko (vaimo otti toisen) ja näistä tuli mieleen kysymys jos joku asiaa tietävä osaisi valaista enemmän.

Kumpikin pyörä oli luomuun tottuneelle uskomaton kokemus mutta se että miksi tämä FR 9.7 kaivoi minusta esiin vuosien takaiset Motocross harrastuksen muistot yllätti. Pyörä sopi kuin nyrkki silmään ja vaikka kuinka hain iskareihin säätöäkin niin en millään saanut AM 8.7 mallilla samaa tuntumaa jos piti lähteä enemmän röykytykseen.

Kyyselin myyjältä eroja ja hän epäili että suurin ero olisi kuitenkin vain tuo 18-20 runko (olen itse 183 pitkä).

Toki jousituksessa myös eroa (jäi mittaamatta että onko joustomatkan myötä 9.7 mallissa keula ylempänä) mutta en olisi itse kyllä uskonut että 18 runko olisi minulle noin passeli.
    Moro!

Fr ja Am malleissa on eri runkogeometria, koolla on myös tietysti oma vaikutuksensa. Meillä on sen verran paljon uutta henkilöstöä tälle kaudelle pikarekryinä tehtynä että koko laajan valikoiman kaikkia asioita ei ole ehditty kouluttaa.

Fr mallissa freeride / endurohenkinen geometria, Am malleissa hieman trailipyörätyylisempi. Eli Fr mallissa selkeästi loivempi keulakulma, reilusti enemmän joustoa käytettäväksi jne. Tuosta varmasti tuntumaeroa tulee kuten kuuluukin. Ja tästä varmasti myös aikatrippi motocross -hommiin

Vaikka nyt onkin pitkälti kaikki lähes kaikki E-Inceptionit loppuunmyyty, niin 2022 mallistossa nykyiset jatkavat samoina ja tulee vielä lisää eri versioita. Ja näitä on tilattu todella suuret määrät. Julkaisut tapahtuvat syyskuussa ja aloitamme ennakkomyynnin heti, eli kannattaa olla silloin hereillä

Fillariterveisin
    Visa
    www.bikeshop.fi

Kiitoksia tiedoista. En ehtinyt netistä vielä etsimään ja tämä selvitti paljonkin. Ajattelin jo että voiko tosiaan runkokoon muutos vaikuttaa noin älyttömästi.

Eipä silti nyt tietää jo suoraan mitä pyörää himoitsee kuola valuen ja toisaalta jos vaimon jättää ajamaan tuolla omalla luomupyörällä niin sehän tulee jopa halvemmaksi ????????

ED 8.7 GTF ollut ajossa nyt 7 kuukautta. Odottamattomat aikavarkaat on rohmunneet ajoaikaa, mutta on tuon satulassa tullut vietettyä kuitenkin se reilu 60 tuntia/1000 km.
    Hyvin ollaan tultu juttuun. Odotetusti mitään vikaa ei ole ollut, ei ongelmia kylmäkäynnistyksen tai kosteuden vuoksi. EP8 + Darfonin 726 Wh akku on osoittautunut erinomaiseksi yhdistelmäksi. Tehoa ja virtaa riittää. Kaikki jousituksen nivelet on tiukkoja eikä ole mitään nitinöitä tai natinoita. Muutenkin laadukasta työn jälkeä.

Jos joku epäilee, että 170 mm on liikaa joustoa, jos ei aja DH:ta, niin ihan turhaan. Suomipoluille tuntuu edelleen just passelilta ja loivahkosta 64,3 keulakulmasta huolimatta ketterästi kääntyy röllimetsässäkin. Jousitus kantaa hyvin, joten kammet ei turhia kolise kiviin ja kiipeäminenkin sujuu, eikä ”jäsenten välisissä” ole ollut vaikeuksia selvittää haastaviakaan paikkoja, päinvastoin.

Hinta/laatusuhteeltaan mitä mainioin laite.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Tuo hinta/laatu taitaa olla aika hyvä yhdistelmä Stevensissä. Ensi kevättä odottelen kuumeisesti ja lähinnä sitäkin että miten tämä sähköistyminen kehittyy. Nyt tuntuu että vaikka syksy tulossa on käytettyjen hinnat aivan pilvissä suhteessa luomupyöriin.

Myös joidenkin merkkien älytön arvostus ihmetyttää (Specialized) en tiedä onko sitten jotenkin parempi.

En tiedä onko se niinkään arvostusta vaan sitä, että specialized oli ensimmäisiä, jotka noita puski kunnolla markkinoille. Sitä kautta sai lujan statuksen kaikkien mielessä ja markkinoilla. Ison markkinaosuuden ansiosta myös varaosia ja modausosia on hyvin saatavilla (esim custom jousituksen linkustoja)

Kuten epäilitte niin ongelma oli Stravassa. Hommasin garmin phoenix 6 pro kellon käteen, niin siinä ajettu matka on lähes sama kuin pyörän tripissä. Tuli pyöräilyynkin uusi kulma kun trailmapissa helppo tehdä reitti sitten vaan seurailee mettässä viivaa kellosta.

Nyt Am 6.6 pyörällä vedetty noin kuukausi ja kilometrejä 495 mittarissa. Kerran tippui akkusuoja jollakin metsäpätkällä, mutta tässä Stevenssin takuu toimi hienosti. Noin viikko ja tuli uusi suoja + runkoon tuleva kiinnikepohja. Ei mitään muuta ongelmia ja todella hyvin kulkee kaikissa olosuhteissa.

Onkos muut sähköpyöräilijät huomannut takarenkaan sivujen kulumista? Omat reitit on aika kivikkoista ja teknisiä. Rupeaa kohta olemaan takarenkaan (nobby nic) sivut siinä kunnossa että pitää rengas vaihtaa. Pitänee tutkia mistä löytyisi vähän vanhemmalla reunalla takagummi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti valkama Katso viesti

Onkos muut sähköpyöräilijät huomannut takarenkaan sivujen kulumista? Omat reitit on aika kivikkoista ja teknisiä. Rupeaa kohta olemaan takarenkaan (nobby nic) sivut siinä kunnossa että pitää rengas vaihtaa. Pitänee tutkia mistä löytyisi vähän vanhemmalla reunalla takagummi.
    Kyllä, Eliminator gravity tihkuu jo kyljistä litkua läpi.
    Kivikkoajo ja oma ajotyyli kai syypäät.
    Josko niillä tän loppusyksyn ajais, seuraavaksi on Eddy Currentit. On sivunappulat enemmän kylkien suojana. Eliminatorissa ei juuri lainkaan.

^Ainakin Stansin Race tulee EC:stä läpi kyljistä. Mutta niin se tulee kaikista Schwalben renkaista. Toistaiseksi ollut tyytyväinen EC:stä takana.

^Ainakin Stansin Race tulee EC:stä läpi kyljistä. Mutta niin se tulee kaikista Schwalben renkaista. Toistaiseksi ollut tyytyväinen EC:stä takana.
    Mulla normi Stans, ei tule kyllä etusesta(Butcher) läpi.
    Mitä käytät edessä EC:n kaverina? Mulle tulossa sekä eteen että taakse.

Minulla Magic Mary 2,6/Big Betty 2,8 -combo Super Trail -rungoilla, litkuina normi-Stan. Hyvin toimii, ei tihku kyljet.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Ja mitä sitten vaikka tihkuisikin. Kovaa ajoa vaan. Kompurasta saa lisää ilmaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Mulla normi Stans, ei tule kyllä etusesta(Butcher) läpi.
    Mitä käytät edessä EC:n kaverina? Mulle tulossa sekä eteen että taakse.
    Olisko Maxxiksen Ardent muistaakseni. Joo, tiedän. Schwalbe ja Maxxis, mutta jos pimeällä ajaa yksin metsässä aurinkolasit päässä, niin ei se kovasti enää haittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ja mitä sitten vaikka tihkuisikin. Kovaa ajoa vaan. Kompurasta saa lisää ilmaa.
    Juu, eipä sillä suurta väliä. Olen vain havainnut, että tuo Race tulee Schwalbeista aina läpi. Ne hiutaleet jäävät tietysti sinne renkaan sisälle, mutta juokseva litku kuplii läpi.

Samanlaisia aiheita

1. Kesä 2021, kotimaa...
    By MRe in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 55
    Viimeinen viesti: 19.07.2021, 19.12
  2. Murtomaahiihto 2020-2021
    By Munarello in forum Esson baari
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 26.07.2020, 08.29
  3. Canyon 2021 mallien lanseeraus?
    By WeMa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 3