Köh. Jos Uudenmaan Tour de kuvarasti vielä jatkuu, niin tämän voisi siirtää uuteen..
Köh. Jos Uudenmaan Tour de kuvarasti vielä jatkuu, niin tämän voisi siirtää uuteen..
Minulla taitaa olla tilaisuus olla ensimmäinen joka onnittelee Fillarifoorumin kuvarastihistorian ensimmäisestä seitsemän rastin päivästä?! Tosin luulen että kahdeksaskin on kohta haettu ellei ole jo...
PS Sipoossa olisi tietenkin vielä tarjolla niin sanottu low hanging fruit eikä edestakaista matkaakaan kertyisi Helsingistä enää kuin vajaa neljännes normaalibrevetistä. Mutta aina on parempi jättää ennätys sellaiseksi että sitä voi uskoa parantavansa ja että joku kenties intoutuu sitä tavoittelemaan. Ja ehkä tärkeintä on että nyt voidaan vihdoin palata normaalimeininkiin eli siihen että yhdenkin rastin hakeminen on ihan okei ja itse asiassa useimmiten aika hieno juttu![]()
Tikkurilankosken kävin kuvaamassa keskiviikkona mutta uusi rasti jäi odottamaan muiden kiireiden vuoksi..![]()
Muutama vuosi sitten helmikuisena iltana tuli kuvattua nyt purettu pato
![]()
Saa nähdä kuinka koski tullaan valaisemaan.
Uusinta rastia en hae tänään.
No mitäs hemmettiä, olin mä kattovinani että kartalla olisi tyhjää.
Noh, uusi uusi kuva:
(Vaihdan myös alkup. viestiin jos sitä vielä voi editoida)
Kiitos, Sipoon kävin tosiaan hakemassa vielä kahdeksanneksi. Nyt voisi ehkä alkaa riittää, toisaalta Riihimäeltähän voisi aloittaa jo uutta kierrosta…
Helsingin rasti taitaa olla liian paha mulle, mutta ehtiihän sekin tässä vielä liikkua ennen kuin ehdin takaisin sinnepäin.
Haa, nyt on Casanovalle pantu kampoihin oikein olan takaa! Tällaiselle suoritukselle ei voi kuin kumartaa!Paljonko tuli kilsoja?
![]()
Rasti 1036 Tikkurilan K-Supermarket Ylivedon kulmalla
Uusi, nyt on ollut helppoja rasteja joten nostetaan vaikeusastetta pykälällä. Huom tuo kelvi on suora tosielämässä, kameran panoraamatoiminto teki siitä tuollaisen hassun (samoin fillarini vaakaputki on oikeasti suora vaikka tuollainen taitos näyttääkin hyvältä)
Edit: Ettei olisi kohtuuttoman vaikea rasti löydettäväksi, niin annan pientä lisäinformaatiota.
1: Ei ole edellisestä rastista mahdottoman kaukana. Enemmän kuin 1.6km mutta vähemmän kuin 6km.
2: Kamera osoitti suurinpiirtein pohjoisen suuntaan kuvaa otettaessa, tai siis keskikohta. Kuva on noin 170 asteen panoraama.
spaddu muokkasi tätä : 09.07.2021 at 23.46
Huhhuh tuo Navajokoiran tämänpäiväinen suoritus on huikea, onneksi olkoon! Riihimäki, Keski-Uusimaa, Kirkkonummi, Espoo, Lohja, Nurmijärvi, Vantaa sekä Sipoo yhden päivän aikana!
Joo ei kannata tavallisen kuolevaisen enää rasteja hakea. Olkoon, ei tunnu mikään enää miltään![]()
^ kyllähän se yksittäinenkin ja läheltäkin haettu rasti on ihan kiva hakea. Ajanhan mä fillarillakin vaikka en ole Jaakko Hänninen.
Pakko tulla tänne myös ”ulkopaikkakuntalaisena” kehumaan että aika kova veto tuo kyllä oli...
Meille Lahden rasteillekkin saa tulla hakemaan, vaikka pyörä junaan, rastin haku ja junalla takaisin etelän suuntaan.
Ei Lahteen ja takaisin ajaminen se suurin ongelma lieneVaikka valitsisi nopeimman junan johon pääsee fillarin kanssa, rasti ehtii vaihtua ja elämä itse opettaa meille että kaikki muutokset eivät ole onnekkaita tai oikeansuuntaisia. Kuvarastiharrastajana se on mäntti tunne kun tajuaa tehneensä reissun vain huomatakseen että rasti jonka tunnisti on vaihtunut sellaiseksi jota ei löydä millään ilveellä.
No, ehkä siinäkin tapauksessa kannattaisi ajatella positiivisesti ja jäädä odottelemaan että rasti taas vaihtuu ja onni sittenkin kääntyy...
Nythän navajokoira joutui hakemaan uuden uuden rastin Vantaalla. (Helsingissäkin rasti ehti juuri vaihtua oudompaan.)
Yllätyin hiukan itsekin ettei sitä heti haettu. Mutta ehkä casanovan (joka tapansa mukaan ei voinut olla tuomatta kaikkien tiedoksi että hän kyllä tietää rastin) sivusta heittämä tietäjille paljon kertova ja muille mystiseksi jäävä vihje luettiin ilmoituksena että hän aikoo hakea rastin ja muut siksi luopuivat sovinnolla?![]()
Kevyenliikenteenväylä Simpparinmäen pohjoispuolella 1037. rasti
Uusi
![]()
1038. rastille olisi toki voinut ajaa muutakin kautta, mutta minä ajoin komeasti Koivukylänväylää, kunnes käännyin Vanhalle Rekolantielle.
https://streetartvantaa.com/koivukyla-havukoski-2019Palvelutalon toisen teoksen sai juuri valmiiksi meksikolainen Ane Alvarez. Taiteilijalle katutaiteen ja palvelutalon asukkaiden kohtaaminen on ollut yllättävä, mutta erittäin positiivinen kokemus. Hänen nostalginen maalauksensa sijoittuu kiinnostavasti palvelutalon ja lasten leikkikentän välimaastoon. “Ensiksi vanhemmat suomalaisnaiset alkoivat pysähdellä, kun Ansa Ikosen kuva alkoi hahmottua. Tauno Palon ja Ansa Ikosen kuvat selvästi herättivät ensi näkemältä yksinäisiltä vaikuttaneet asukkaat keskustelemaan keskenään ja seuraamaan työskentelyäni. Ja leikkikentän lapset tulivat tarjoamaan apuaan maalauksen tekemisessä”, Alvarez kertoo ja jatkaa: “Ilonen mies myös huuteli ikkunastaan, miten paljon hän arvostaa työtäni. Minulle ihmisten kohtaaminen on ollut työni ehdoton huippukohta.”
Muistan joskus kun ensimmäisiä kertoja uskaltauduin mukaan Vantaan kuvarasteja hakemaan etsineeni kiertoliittymää ja vaikka olin olevinani varma että olin parisen viikkoa aiemmin ajanut vieläpä kuvaajan suunnasta, en tietenkään löytänyt sitä. Ja tuskinpa se olisi oikea ollutkaan, vaikka olisin muistanut ihan tarkkaan mistä ajoin,
Uusi rasti:
![]()
Vanha. Rasti 1039.
Uusi.
![]()
Rasti 1940 oli Ilolan koulun tuntumassa, Ilolantien risteyksessä:
Uusi:
![]()
Niin oli
Yksi Vantaan yli viidestäkymmenestä ilmoitustaulusta, joista kolmisenkymmentä sai huhti-toukokuun vaihteessa uuden ilmeen Tuunaa taulut-temaukseen osallistuneiden yhdistysten, seurojen ja muiden paikallistn aktiivien ansiosta. Tuunata sai "maalamalla, virkkaamalla, neulegraffitilla, paperimassalla tai vaikka värikkäillä kankailla". Ilolan koulua vastapäätä sijaitsevan ilmoitustaulun - joka siis oli Epinkoskentietä jonkin matkaa etelään päin siirtynyt rasti 1040 - tuunasi koulun vanhempainyhdistys, Ilova ry.
PS Mun uusi rastini olisi kenties vähemmän yllättävästi ollut tuunattu ilmoitustaulu toisaalla...
Vanha, Ilolan uusi skeittipuisto. Rasti 1041.
Uusi.
![]()
Rasti 1042. Rittal Oy nimisen firman rakennus, firma valmistaa laadukkaita ja innovatiivisia sähköhärpäkkeitä sekä hilavitkuttimia.
Uusi
![]()
Tammiston sähköaseman uusimistyömaa Muuntopolulta 1043. rasti
Uusi
![]()
Uusimpaan rastikuvaan palautteena sanoisin, että ainakin itsestäni tuntuu melko haastavalta. Punakattoisia omakotitaloja Vantaalla on noin 3200kpl, joten aika työläs on kartalta etsiä. Toisaalta tuo näyttää jotenkin tutulta, johtuu ehkä juuri siitä että samannäköisiä paikkoja on se 3200kpl.
Soratie näyttäisi jatkuvan metsään, joten ehkä tämä on jonkin asuinalueen reunamilla sijaitseva tie jota pitkin moni fillaristi ajaa. Tuon synkän metsän keskeltähän voi löytyä vaikka mitä jännittäviä paikkoja sekä huimia reittejä, joten olisi kiva löytää tämä sijainti. Vihje vois olla kiva, onhan rastin laittamisestakin jo muutama päivä kulunut.
2,3km soratie on monien tuntema yhteys ja maastokuskitkin tästä usein siirtyvät maastonosasta toiseen.
Toivon ja uskonkin etten tule antaneeksi vihjettä, mutta en malta olla kommentoimatta rastikuvaa,josta voi sanoa kuin televisiokuvasta maantiepyöräilylähetyksissä: se ei kerro totuutta nousun jyrkkyydestä vaan latistaa nousuasteen.
Toisin sanoen rastikuvasta voi kenties saada käsityksen että soratie olisi tasamaata. Tai onhan se tasamaata siinä mielessä että jos joku on tehnyt segmentin ja laittanut sen nimeksi Col tai Mur jotakin, niin kyseessä on ollut huumori tai silkka halu liioitella. (Molemmat toki ihan hyviä perusteita...)
Toiseen suuntaan maisema on avoimempi
![]()
Kyllä hyvin rajattu kuva valehtelee hyvin, alkuperäinen rastikuva 1044 ei soittanut kelloja ollenkaan vaikka pitäis olla melko tuttu paikka.
Niinpä! Myös tätä uutta kuvaa tuli hetki äimisteltyä pohtien, missä ihmeessä on kelvi molemmin puolin pellon laitaa kulkevaa tietä, kunnes todellisuus valkeni.
Silvolantien mäki Ylästöntieltä katsoen. 1044. rasti.
Eivät muuten ole mitään muovijäljitelmiä.
![]()
casanova muokkasi tätä : 11.08.2021 at 11.23 Syy: karttalinkki
Piispankylässä nosturifirman portti 1045. rasti
Uusi
![]()
Toisessa päässäkin kuupölyä nousee pilveksi
![]()
Kirjanmerkit