ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 11 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 443

Aihe: Fillarin kuljetustelineet.

  1. #301
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    En viitsinyt itse ottaa riskiä vaan hommasin suosiolla Thule Upriden kun tuli eka hiilaripyörä hankittua.
    Hiilikuitu ei tykkää pistekuormasta vaikka onkin muuten kestävää. Siksi siellä manuaalissa se kielto.

    https://www.thule.com/fi-fi/bike-rac...pride-_-599001


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  2. #302
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jolkottaja Katso viesti
    Moro,
    yritin löytää vastausta aiemmin kirjoitetuista mutta ei osunut silmään joten kysytään.
    Tuli ostettua uusi fillari joka hiilikuiturunkoinen, jostain kumman syystä tuli kotina luettua manuaalia ja siellä kiellettiin kuljettamasta pyörätelineessä missä ”koura” laitetaan runkoon kiinni. Itselläni kaksi eri telinettä mutta molemmissa tuo ”koura” ??
    Kysyin vielä myyjältä että kai riittää että käyttää Thulen adapteria mutta he sitä mieltä ettei kannata siltikään. Mikä mielipide täällä on vai hankinko suosiolla kolmannen telineen? Pyörän kuljetus auton sisällä ei nykyisellä kulkineella ole mahdollista.
    Kiitokset avusta jo etukäteen
    Olen kuljettanut kuitumaastureita kouratelineissä ongelmitta pitkiä matkoja ja kovaa vauhtia. Voi olla että joku kuuden kilon maantieohjus jäisi laittamatta sellaiseen mutta ainakin omat maasturit (Canyon Grand Canyon CF, Neuron CF ja Orbea Rise) ovat kestäneet mainiosti.

  3. #303
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jolkottaja Katso viesti
    Moro,
    yritin löytää vastausta aiemmin kirjoitetuista mutta ei osunut silmään joten kysytään.
    Tuli ostettua uusi fillari joka hiilikuiturunkoinen, jostain kumman syystä tuli kotina luettua manuaalia ja siellä kiellettiin kuljettamasta pyörätelineessä missä ”koura” laitetaan runkoon kiinni. Itselläni kaksi eri telinettä mutta molemmissa tuo ”koura” ??
    Kysyin vielä myyjältä että kai riittää että käyttää Thulen adapteria mutta he sitä mieltä ettei kannata siltikään. Mikä mielipide täällä on vai hankinko suosiolla kolmannen telineen? Pyörän kuljetus auton sisällä ei nykyisellä kulkineella ole mahdollista.
    Kiitokset avusta jo etukäteen
    Freerideillä on kulkenut kaikki omat vempeleet, maasto- ja maantiepyörät kuiturungoilla. Ei ole ollut ongelmia, enkä ole hommannut vakiokouran tilalle kuidulle sopivaa.

  4. #304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Eikö tuollaiseen tarraa ajoviimakin jonniin verran vaikka nyt ajoneuvon takana "suojassa" onkin?
    Tarraa viima sen verran että koko suojapeite voi henkilöauton takana olla entinen. Jos muovikassilla ja jesarilla koittaisi kriittiset paikat suojata?

    ”Ostin tämän vetokoukkuun kiinnitettävään Thulen pyörätelineeseen kahden pyörän suojaksi. Koko ei ollut aivan riittävä. Pakkasessa peite osoittautui hauraaksi eikä koko suoja kestänyt edestakaista reissua Rukalle, vaan päätyi Sukevalle roskiin. On ilmeisesti tarkoitettu asuntoautoon, missä saattaa toimia paremmin. En suosittele ainakaan oman käytön perusteella.”

    https://www.virtasenkauppa.fi/polkup...uotearvostelut

  5. #305
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.631
    Itse olen kuitupyöriä kuljettanut Thulen Easyfoldilla, mulla on ne Thulen adapterit, mutta sellaiset voi halutessaan tehdä myös itse.

  6. #306
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jolkottaja Katso viesti
    Moro,
    yritin löytää vastausta aiemmin kirjoitetuista mutta ei osunut silmään joten kysytään.
    Tuli ostettua uusi fillari joka hiilikuiturunkoinen, jostain kumman syystä tuli kotina luettua manuaalia ja siellä kiellettiin kuljettamasta pyörätelineessä missä ”koura” laitetaan runkoon kiinni. Itselläni kaksi eri telinettä mutta molemmissa tuo ”koura” ??
    Kysyin vielä myyjältä että kai riittää että käyttää Thulen adapteria mutta he sitä mieltä ettei kannata siltikään. Mikä mielipide täällä on vai hankinko suosiolla kolmannen telineen? Pyörän kuljetus auton sisällä ei nykyisellä kulkineella ole mahdollista.
    Kiitokset avusta jo etukäteen
    Hiilirunkoisen kiinnittämisessä ehkä oleellisinta ettei tartu kouralla minkään pidemmän runkoputken keskeltä, vaan aina putkien liitoksista, iskarin kiinnikkeistä yms. Runkoa kun kopsuttelee niin äänestä kuulee missä materiaalia on paksummin.

  7. #307
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    57
    Ostin Hapron kuljettimen kun Thulen hinnat on ihan järjettömät. Työn laatu on parempi kuin Thule rideonin. Neuronn L kokoisena istuu kyytiin helposti ja saa jopa kaksilla leuoilla kiinni. Kantokyky 60kg ja hinta alle 300€ kotiinkuljetettuna.

    https://www.dropbox.com/s/hi4mpv47z4n4p3i/IMG_20210621_143017.jpg?dl=0

    https://www.dropbox.com/s/plmsx01g6h...55345.jpg?dl=0



  8. #308
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jra72 Katso viesti
    Ostin Hapron kuljettimen kun Thulen hinnat on ihan järjettömät. Työn laatu on parempi kuin Thule rideonin. Neuronn L kokoisena istuu kyytiin helposti ja saa jopa kaksilla leuoilla kiinni. Kantokyky 60kg ja hinta alle 300€ kotiinkuljetettuna.

    Taitaa käydä pieneksi tuo kun laittaa reilu 50mm pidemmän pyörän? Tuo Neuronon ei ole niitä pisimpiä.

  9. #309
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Taitaa käydä pieneksi tuo kun laittaa reilu 50mm pidemmän pyörän? Tuo Neuronon ei ole niitä pisimpiä.
    Oliko peräti niin että tuossa suositeltu maksimi akseliväli on 1170 ja L neuronon on 1179. Ehkä.

  10. #310
    Liittynyt
    07/2021
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    3
    Onko kukaan tilannut näitä Küat NV 2.0 - kokemuksia?

    Itsellä hakusessa kahden sähkötäpärin kuljetin ja jos tuollaisen 'sinkotelineen' saa ãbout samaan hintaan kuin 'Thuulettimen', niin kuulisin todella mielelläni kokemuksia ja mistä netistä olet sellaisen hankkinut.

    /Mike

  11. #311
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.631

    Fillarin kuljetustelineet.

    Tuleehan tuo melkein tuplasti thulen hintaiseksi, jos jenkeistä joutuu tilaamaan. Tuohon rahti ja alv (+tulli?) päälle.

    Mut onhan se hienon näköinen ja paljon näppäriä lisäjuttuja.

    —-
    Muoks. No eipä sentään tuplia. Easyfold xt2 maksaa jotain 750€

  12. #312
    Pikku hiljaa uskaltaa kippiäkin käyttää. Toki kun auto täyteen lastattu niin maatila meinaa kipatessa perus farkussa loppua kesken. Kuvassa Thule Easy Fold XT3. XT2 tuskin tarttee tuota pelätä.

  13. #313
    Liittynyt
    07/2021
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    3
    Jep. Kokemuksia kyselin tosiaan laitteesta. Mietin että sellainen pitää pystyä hankkimaan Eurooppalaisesta liikkeestä, en ole USAsta tilaamassa tietenkään.

  14. #314
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJiiHoo Katso viesti
    Onko kukaan tilannut näitä Küat NV 2.0 - kokemuksia?

    Itsellä hakusessa kahden sähkötäpärin kuljetin ja jos tuollaisen 'sinkotelineen' saa ãbout samaan hintaan kuin 'Thuulettimen', niin kuulisin todella mielelläni kokemuksia ja mistä netistä olet sellaisen hankkinut.

    /Mike
    Tämähän ei tartu eurooppalaiseen vetokoukun kuulaan vaan ameriikan neliöputkeen.

    Available in both 2" & 1.25" hitch sizes



    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  15. #315
    Liittynyt
    07/2021
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    3
    Kiitos, hyvä huomio. Tuo vähän mietitytti kun videon katsoin (aattelin jos löytyis ns. 'euroversio'). Jännä kun kaikki pitää olle jenkeissä erilailla kuin muualla maailmassa (??_?). Mutta tohon putkeen on varmaan jonnin verran helpompi tehdä telineelle kiinnitystä kuin täkäläiselle nupille.

    Ei muuta kuin seuraavaa selvittämään.

  16. #316
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.631
    Tuostahan on euro-versio ollut (olemassa). Saatavuus sittwn kysymysmerkki. Lisäksi USAssa ei vaadita takavaloja & kilpeä telineeseen, joten ne joutuisi rakentelemaan itse.

  17. #317
    Hulluksi tässä meinaa tulla kun yrittää valita minkä pyöränkuljetus telineen valitsisi. Peräkoukkuun tuleva teline siis. Speksi on, että pitäisi maksimissaan päästä kuljettamaan kahta pyörää joista toinen on 26" fatbike 4.8 renkailla ja toinen on sähköpyörä (canyon pathlite 7 on). Lisäksi pitäisi olla taitettava siten, että farmariauton peräkontista saa tarvittaessa tavaraa ilman koko telineen irroittamista. Plussaa saisi siitä, että teline menee pieneen tilaan (ahdas autotalli) ja jos hinta olisi halpa

    Thulen easyfold malleissa renkaan max leveys vaikuttaa olevan 4.7" eli ilmeisesti ne on poissuljettu? Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta läskimmällä läskipyörän renkaalla olevan pyörän ripustamisesta?
    Haprot houkuttelisi hinnan puolesta, mutta tuo renkaan leveys taitaa niissäkin jäädä alle.

  18. #318
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Tuo 4.7" on jostain hihasta ravistettu arvio ja perustuu noihin remmien pituuksiin. Siihen vaikuttaa muukin, kuten pyörien akseliväli. Mulla ei mahdu 2.6" renkaat vakioremmeillä kun pyörän akseliväli on yli 1300mm.

    Jos voit valita niin ota Velospace XT, siinä on paljon isompi tuo kiinnityskaari, joka helpottaa oleellisesti maastopyörien kiinnitystä. Samoin pyörien väliin taitaa jäädä hitunen enempi tilaa, mikä helpottaa läskin leveän haarukan kanssa.

  19. #319
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Remmien yltävyyttä auttaa jos läskissä on matalat rengaspaineet niin rengas puristuu kasaan. Itselle tuli hankittua juuri tuo edellä mainittu Velospace XT kahdelle pyörälle. Onnittelin itseäni etten hankkinut Velocompactia, juurikin tuon pyörien välisen etäisyyden myötä. Säilytysratkaisuksi asensin irtokuulan autotallin seinään.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  20. #320
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    276
    Lisäsuositus Velospace XTlle hyvin mahtuu läski ja täpäri, pidemmät remmit vain joutuu läskille hommaamaan. Aiemmin oli euroride ja se oli rimpula ,,läskin jos laittoi niin joutu tosissaan sovittelemaan ja muutenkin väli niin kapea että pyörät joutui pehmusteella suojaamaan ettei kolise yhteen.

  21. #321
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    78
    Mahtaako kellään olla vinkkiä millaisen telineen saisi helpoiten ruuvattua peräkärryyn? Kärry on tyypillisesti muussa käytössä joten mitään kiinteää ei voi rakentaa. Kyselen kaverin puolesta joka yritti uutta sähkäriä asetella kyljelleen ja liinoilla kiinni, mutta naarmuille olisi mennyt

  22. #322
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Toisessa langassa on joitain ideoita:

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?61797-Kevytper%C3%A4vaunun-varustaminen-py%C3%B6rien-kuljetukseen


    Ja sitten esim Thule velo vise:ssä on suora profiili. Siitä kattoteline kiinnikkeet liuttaa pois ja poraa pari reikää niin sellaisen voi ruuvata kärryn pohjaan.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  23. #323
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    34
    Tiedoksi lisäkilpien toimitusajoista, tilaus laitettu 31.5. ja äsken tuli seurantakoodi toimitukselle, eli tarkalleen 2kk meni.

  24. #324
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Tein itse, kuva kilvestä ja tulostettu A3:lle. Siihen kunnon 250mikronin laminointi päälle ja avot. Trafikin sano mulle että omatekemä kelpaa pyörätelineeseen ihan hyvin.

  25. #325
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jpukki Katso viesti
    Mahtaako kellään olla vinkkiä millaisen telineen saisi helpoiten ruuvattua peräkärryyn? Kärry on tyypillisesti muussa käytössä joten mitään kiinteää ei voi rakentaa. Kyselen kaverin puolesta joka yritti uutta sähkäriä asetella kyljelleen ja liinoilla kiinni, mutta naarmuille olisi mennyt
    Trukkilavan lautaväliin leikkaa eturenkaan levyisen uran. (tai monta erilevyistä uraa jos erilaisia pyöriä)

    Lava kärrynpohjalle -> Eturengas uraan. -> Pyörä pystyssä ja tuetty kuormaliinalla kiinni kärrynpohjan kiinnityssilmukoihin.

    Toimi ainakin ison kuomukärryn kanssa mainiosti

    Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla

  26. #326
    Mites yli 1300mm akselivälit? Ylitys ei toki ole useinkaan suuren suuri, mutta esimerkiksi Kenevo S5 koossa on 2,6" tuuman kumeilla akseliväliltään 1322mm. Thulen speksi näyttää kaikissa olevan maks 1300mm. Bilteman värkistä tuota tietoa ei löytynyt ensinkään.

    Nykyinen Euroride olisi muuten täysin välttävä, mutta siihen tarvitsisi modailla pyöräuriin jatkot kaikille yli medium kokoisille pyörille, eikä kantavuuskaan enää riitä sähkötäpärille. Hassusti Thule muuten Euroridessa ilmoittaa maks akseliväliksi 1250mm, mutta ainakaan 1240mm akselivälin pyörän renkaat ei enää juurikaan pyöräkourun sisään jää.

  27. #327
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hjk Katso viesti
    Hain tänään paikallisesta Fixus-liikkeestä Menabo Alcor kakkosen (https://www.fixusnet.fi/fin/polkupyo...-835923-52018/).
    Tukevan tuntuinen häkkyrä, iso ja painava. Kohtuullisen helppo viritellä valmiiksi.
    Vielä testaamatta, miten meidän hybridi-Cubet siihen asettuvat. Toivossa eletään...
    Joo, tulihan tuo testatuksi tuossa elokuussa jo...
    Olipas se hankalaa aluksi. Asetin ensin raskaamman Cuben (XL-kokoinen Kathmandu) ja sain jotenkuten jommankumman kouran siihen kiinni.
    Sitten nostettiin vaimon Reaction (L-koko) takimmaiseksi, mutta eihän se pidempi koura ylettänyt siihen mihinkään!
    Vaihdettiin sitten pyörien paikkoja ja laitettiin ne eri päin. Piti ottaa Kathmandusta satula tolppineen pois.
    Mutta ei se pidempi koura ylettänyt sittenkään!
    Ja nyt oli torstai ja maanantaina olisi lähtö edessä!
    Paikallisesta Fixus-kaupasta apuja hakemaan ja sieltä löytyi maanantaiaamuksi sellainen kaksipäinen koura, jolla yhdistin fillareiden yläputket yhteen.
    Lisäksi pienet remmit, joilla sidoin pyöriä toisiinsa.
    Ja näillä eväillä ajeltiin Puumalaan ja takaisin ilman ongelmia
    Tuon telineen omat kourat ovat tosi kömpelöt käyttää, mutta näin jäi toinen tarpeettomaksi.

  28. #328
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Onko tosiaan näin, että eri valmistajien telineissä eri levyisiä t-urakiinnityksiä? Tilasin telineet joiden tiedossa lukee, että t-ura 22mm, thulen upriden kiinnikkeet, 24mm.. taitaa mennä sorvailuks..

  29. #329
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Thulella on T-urakiinnikkeet 30x24 ja 20x20 kannoilla. Parikymppiä maksaa nuo kolme pulttia.

  30. #330
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Thulella on T-urakiinnikkeet 30x24 ja 20x20 kannoilla. Parikymppiä maksaa nuo kolme pulttia.
    Mielellään semmoiset kyllä ostaiskin jos vaan löytyisi tuohon upride telineeseen. Taidan pistää telineen myyntiin, muutenkaan oikeen pitäny siitä. Vai uskaltaiskohan noilla neliöputken/pyöreä alumiini kiinnikkeillä puristaa tommosee alumiiniseen profiiliputkeen. Tilasin siis nää kaiteet: https://www.rameder.fi/kattoteline-g...cm-165784.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •