GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 50 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 100 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 3279

Aihe: Lahden Kuvarastit

Lahden Kuvarastit

Joo, on tästä ohi tullut mentyä mutta kun tässä kohti ajetaan tota toista puolta katua kun tämä rakennuksen puoli on jalkakäytävä mutta olisi tämä silti pitänyt huomata, ja paremminhan ton sieltä toiselta puolen huomaa Eli kootut selitykset miksi ei hoksaa.

Lahden Kuvarastit

Vanha oli Kispi Areena Meinaa helle ja sen myötä huonosti nukutut yöt pehmittää päätä kun ensin ei ollut mitään hajua mikä tämä olisi. Mutta sitten viimein välähti että ajoin tästä toissailtana ohi ja mietin itsekin tätä rastiksi Ja tuohon edelliseen (Aleksanterinkadun) rastiin liittyvä kommentti ei muuten ollut mitenkään kritiikkiä itse rastia kohtaan, hyvä rasti se oli mutta kun ei vaan hoksaa niin ei.

Uus

Nyt oltiin Lahden historiallisella museolla. https://kartta.lahti.fi/ims/?mid=5sz3a

Uutena uudistettua.
    Debaal muokkasi tätä : 23.06.2021 at 23.02

Vaaleakeltaiselta näyttävä väri museon seinässä rastikuvassa lisäsi kyllä vaikeusastetta. Hyvä kun joku tunnisti.
    -

Kiitokatu/Verstaskatu/Vanhatie risteysalue
    Pakko sanoa että pidemmän ajan alueella pyörin että oikean kohdan löysin. Meinasin jopa ajaa jo ohi ennen kuin tajusin että olen rastilla.

Uusi:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vanha oli silta Kivistömäen Shellin vieressä.

Pääseekö tästä vielä Jyväskylään?
    No rain - no gain.

Lahden Kuvarastit

Väyläkatu tässä kohti. En lähtenyt Jyväskylään enkä Helsinkiin.

Uutta

Vanha löytyi Laatikkotehtaankadun varrelta.

Ja uutta:

HMK muokkasi tätä : 25.06.2021 at 00.20
    -

Hmm. Pakko varmistaa että onhan sama paikka?
    Täysin samanlainen koppi, mutta aitalinja ja kiveyksen suunta menisi mielestäni noiden kuvien perusteella erilailla?

Kyllä se samalta tontilta on, kuvaussuunta eri. Koppi tosin taitaa olla eri. Niitä oli siinä kaksi ja tuo Tommin kuvaama on minun kuvassani näkyvän takana piilossa.
    -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Kyllä se samalta tontilta on, kuvaussuunta eri. Koppi tosin taitaa olla eri. Niitä oli siinä kaksi ja tuo Tommin kuvaama on minun kuvassani näkyvän takana piilossa.
    Jess. Hyvä. Katsoin että ihan samanlainen koppi ja samaa aitaa muutenkin kyllä vaikutti samalta paikalta, mutta kun kaikki ei kumminkaan täsmännyt...
    (Ja uteliaana vielä odotan missä paikka on, kun toista tuntia tuli eilennä huonolla menestyksellä kartalta etsittyä, vaikka joku idea oli minkämoinen paikka voisi kyseessä olla).

Tapparakdun varrella Launeella, päiväkoti vai mikä tuo Tommin kuvassa näkuvä rakennus on.
    -

Nyt kun pääsi karttakuvasta katsomaan ylhäältäpäin niin ”aukesi” miten nuo kopit ovat.

Kuului niihin rasteihin että ”olisi pitänyt löytää” tuolla alkuperäisellä rastikuvalla, mutta kun ei löydä niin ei. Ja jälkikäteen sitten taas ihmettelee miksi ei muka tuota löytänyt...

Jos on herännyt väärällä jalalla - kuten esimerkiksi minä tänään - suhtautuu suoranaisena keljuiluna siihen ettei rastin hakenut kanssapyöräilijä ole viitsinyt tai, no, muistanut, laittaa jonkinlaista mainintaa siitä mistä rasti löytyy

Respektiä sinne Lahteen kaikille esimerkiksi käyvästä fillaroinnista ja oikein hyvää juhannusta!

"Vanha ravirata"

Tulit sitten juuri vastaan... (lähdit juuri niiltä kohdin että katsoin olitko rastia hakemassa, mutta kun pyörä/henkilö ei näyttänyt tutulta niin...)
    Heitäs uusi, niin ehtii tällä lenkillä mahdollisesti vielä ”perään”, kun joutuu kohta noihin töihin taas keskittymään ja pääsee hakuun vasta Sunnuntaina seuraavan kerran.

Ja mukava saada uutta hakijaa mukaan, tähän totisen leikkimieliseen puuhaan.

...

Ankkurin uimarannan pukusuoja
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...itle=Pukusuoja

Uusi:

Ja tosiaan hyvät juhannukset kaikille Lahden rastihakijoille, itse joudun töiden takia parin vuorokauden mittaiselle ”hakutauolle” tämän rastin myötä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti

Tulit sitten juuri vastaan... (lähdit juuri niiltä kohdin että katsoin olitko rastia hakemassa, mutta kun pyörä/henkilö ei näyttänyt tutulta niin...)
    Heitäs uusi, niin ehtii tällä lenkillä mahdollisesti vielä ”perään”, kun joutuu kohta noihin töihin taas keskittymään ja pääsee hakuun vasta Sunnuntaina seuraavan kerran.

Ja mukava saada uutta hakijaa mukaan, tähän totisen leikkimieliseen puuhaan.

Jep. Olen tällainen satunnainen kuntopolkija tuosta hollolan puolelta. Olen tätä kuvarastihommaa pelannut tuolla mp-puolella "maailma sivu"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Jep. Olen tällainen satunnainen kuntopolkija tuosta hollolan puolelta. Olen tätä kuvarastihommaa pelannut tuolla mp-puolella "maailma sivu"

En tiedä paljonko olet tätä Lahden rastihakua seurannut, mutta jos et paljoa ole, niin tuolta ketjun aloitus-sivultahan löytyy linkki rastikarttaan ja ainakin vielä tällä hetkellä (ja toivottavasti jatkossakin) "ylirastikarttamestari" Vihtis päivittää karttaa (varmaan noin 1-2krt/viikko) joten sinne ei tarvitse itse päivittää hakemaansa rastia (näin tuo rastimerkintä pysyy yhdenmukaisena), mutta mikäli löydetyn rastin sijainti aiheuttaa hiemankin "sijoiteluvaikeuksia" niin joku karttalinkki yms. aina sitten helpottaa rastisijaintimerkinnän laittoa sekä tietysti sitä että muutkin tietävät missä rasti oli sijainnut. Karttilinkkiä ei tarvitse tietenkään laittaa suoraan "ajosta", sen ehtii rauhassa laittamaan kotona ajan kanssa sopivalla ajankohtana.

Mutta tosiaan tervetuloa mukaan!!

...

Edit: en voinut mennä tuohon hanan kohdalle kun siinä oli porukkaa. Paikka siis mäkimontusta.

Ja uusi.

Lahden Kuvarastit

Rautatienkadulla oltiin Muraalin äärellä.

Seuraavaksi tällaista

Pitihän se nyt kuitenkin käydä työnjälkeinen juhannuslenkki ajamassa.

Hiidenkirnun sisältävä kallioleikkaus järvenpäänkadulla, suopursunkadun liittymää vastapäätä:
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...le=Hiidenkirnu

Uusi:

Santtu75 muokkasi tätä : 26.06.2021 at 14.56

Paavolan Kampustyömaa Kannaksenkadulla

Pyörätieristeyshässäkkä, kuinkahan porukka osaa noudattaa väistämisvelvollisuuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Pitihän se nyt kuitenkin käydä työnjälkeinen juhannuslenkki ajamassa.

Hiidenkirnun sisältävä kallioleikkaus järvenpäänkadulla, suopursunkadun liittymää vastapäätä
    Mä laitoin tämän rastiksi nimenomaan tuon hiidenkirnun takia, jälkeenpäin iski pelko että tämä olisikin liian vaikea ja luultaisiin vain random-kallioleikkaukseksi mutta onneksi tieto tästä näytti löytyvän

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Mä laitoin tämän rastiksi nimenomaan tuon hiidenkirnun takia, jälkeenpäin iski pelko että tämä olisikin liian vaikea ja luultaisiin vain random-kallioleikkaukseksi mutta onneksi tieto tästä näytti löytyvän
    Taisin siinä ”Jovin nuokku” rasti-keskustelussa taannoin mainita että asuin lapsuuteni ja nuoruuteni kyseisillä kulmilla (ostarin toisella puolen, eli Ala-tonttilankadulla) ja jotenkin rastin kallionleikkaus näytti tutulta (muistin sen portin joka on aivan siinä kallion jälkeen), hieman ensin mietin että miksi olisi kyseisen paikan kuvannut, mutta katunäkymä varmisti että oikea kohde ja sitten vasta muistin/huomasin tuon hiidenkirnun ja varmistuin että oikea kohde (nuorena kiipeiltiin kalliolla useaan otteeseen kirnua ihmettelemässä).

Kevyenliikenteenväylien risteys, Uudenmaankadun ja Saksalankadun risteyksen tienoilla.
    Kyllähän tuota järjestelyä hieman sai katsoa, mutta ihan järkeenkäyvä sinänsä on.
    Etelä-Pohjoinen suuntainen pyöräliikenne on etuajo-oikeutettua tuohon itä-länsisuuntaiseen pyöräliikenteeseen nähden (kolmiot näistä suunnista tuleville) ja jalankulkululle suojatiet.
    Suunnittelupöydällä varmasti hyvä ratkaisu, todellisuuden näyttää vasta aika.

Uusi:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti

Uutta. Jos mietit onko tosiaan, niin vastaus saattaa olla joo.
    Luit selvästi mun ajatukset.

Lahden Kuvarastit

Oltiin siis edelleen Kaupungintalon puistossa. Ei ollu edes vaikea kun tätä(kin) ohi ajellessa katsellut ”rastimielessä” mutta kieltämättä tuli ajatus että todellako näin lähellä edellistä Tarkka kohta tässä.

Uutta tai ainakin uudistunutta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •