GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 54 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1591
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Jos Spessussa löysää moottoria, asettuuko se kirittäessä automaattisesti oikealle kohdalleen?
    Muistaakseni esim. Trek-Bosch vaatii tarkan moottorin uudelleen asemoinnin kohdalleen.

    Muoks: eipä sen väliä, myyjäliike lupasi hoitaa asian kuntoon ens viikolla.
    ruuduntakaa muokkasi tätä : 18.06.2021 at 12.22

  2. #1592
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    ^ Kuulostaa fiksulle. Pultit ovat periaatteessa kertakäyttöiset ja vaativat oikean momentin. Itsellä kuiturunko, niin ei kokemusta alurungon vaijerien vienneistä ja niiden liikkuvuudesta.

  3. #1593
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    Kyllä momenttikiristeiset pultit voi huoletta käyttää uudelleen. Ellei niitä ole ylikiristetty aiemmin.

  4. #1594
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Voi kyllä. Uusi moottori tulee asentaa aina uusin pultein. Tämän vuoksi tuo huomio.

  5. #1595
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    Miksi uusin pultein? Onko niissä lukite tehtaan jäjiltä tai muuta kikkailua?

  6. #1596
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Miksi uusin pultein? Onko niissä lukite tehtaan jäjiltä tai muuta kikkailua?
    On lukite, mutta varmaan varmuuden vuoksi uusi moottori laitetaan uusi pultein. Onhan noita katkennut uudelleen kiristettäessä. Itse joutunut avaamaan useammankin kerran ja ovat kestäneet.

  7. #1597
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Onkos tietoa mitä ois tarjolla?



  8. #1598
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    Niin, olikos kukaan mitannut mikä on keskiön korkeus normaali sägillä ja takajousitus yläasennossa?

  9. #1599
    Muutama kysymys 2021 Levo Compista; onko vanteen kehän mitta oikea kun se Mission Controllin mukaan on 2000mm? Kysyn tätä syystä, että heitin ensimmäisen lenkin, ja Polarin m430 näytti lenkille pituutta 28.6km, kun pyörän oma mittari 25.8km?! Aika huomattava ero jo noinkin pienellä matkalla. Ois ymmärrettävämpää jos ero ois toisinpäin, että rannekkeen gps ei aina ois ihan kartalla mut näin päin tää on erikoisempi. Pidemmällä aikavälillä tuo ero tulee huomattavaksi, ja haluisin että pyörään kertyy matkakilsat oikein =( Ja jos tuo 2000mm on väärin, niin ei mission controllissa sitä muuttamaakaan pääse, tai ainakaan suoraan siintä samasta kohdasta.

    Toinen kysymykseni liittyy ajomoodien väliseen eroon, tai tarkemminkin niiden asetuksiin. Mitään asetuksia en ole vielä itse muutellut mut miksi kaikissa kolmessa ajomoodissa kiihdytysvaste sekä shuttle on 0%? Oletteko muutelleet noita asetuksia ja miten? Mikä niiden vaikutus on? Onko jossain jotkut paremmat asetukset kuin tehtaan jäljiltä olevat? Siintä ois sitte helpompi lähteä muokkaamaan omaa mieleen sopivaksi.

    Kolmas kysymykseni liittyy vaihteisiin; näyttää ainakin ulkomaisilla foorumeilla jotkut päivittäneen vaihteiston sähköiseksi, ni onko täällä joku joka myös tehnyt niin? Jos on, niin mitä tuo muutos kustantaa ja onko ollut hintansa väärti (jos ulkomaisi on uskominen niin on saannut vastinetta rahalle)? Äkkiseltään vois kuvitella että tän hintasessa laitoksessa sellaset ois jo valmiina.

    Rehellisyyden nimissä, itse odotin ehkä jotain suurempaa "wow-fiilistä" ekan lenkin jälkeen, ja pakostakin kyseenalaistin ostokseni järkevyyden. Ei tää fillari huono oo missään nimessä mutta aika kaukaan on kyllä itselläni ainakin yli 7te:n tunne, varmaan jollain puolta halvemmalla käytetyllä ois päässyt samaan tunnetilaan, ehkä pieni pettymys paistaa läpi =). Noh, ehkä tää mieli tästä muuttuu kun enempi ajelee.

  10. #1600
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Ostitko pyörän uutena?
    Renkaan mitta pitäis olla 2300mm.

    Omat asetukset:
    Eco 20/35
    Trail 35/70
    Turbo 85/100

    Acceleration resp 60

    Itselle sähkövaihteet (GX AXS) tulee kyllä jossain välissä.
    Tuskin hintansa (650€)väärti, mutta kaikki on suhteellista.
    Hissitolpan jo päivitin Reverb AXS.

    Itse olen kyllä 100% tyytyväinen pyörään, nyt reilu 800km takana ja kokoajan maistuu paremmalle.

  11. #1601
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Onkos tietoa mitä ois tarjolla?


    23.3.21 jälkeen ei ole tullut uutta päivitystä. Tuo on bugi Mission Controlissa. Saattaa korjaantua päivittämällä sovellus tai poistamalla se ja lataamalla uudestaan.

  12. #1602
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti levottaja Katso viesti
    Muutama kysymys 2021 Levo Compista; onko vanteen kehän mitta oikea kun se Mission Controllin mukaan on 2000mm? Kysyn tätä syystä, että heitin ensimmäisen lenkin, ja Polarin m430 näytti lenkille pituutta 28.6km, kun pyörän oma mittari 25.8km?! Aika huomattava ero jo noinkin pienellä matkalla. Ois ymmärrettävämpää jos ero ois toisinpäin, että rannekkeen gps ei aina ois ihan kartalla mut näin päin tää on erikoisempi. Pidemmällä aikavälillä tuo ero tulee huomattavaksi, ja haluisin että pyörään kertyy matkakilsat oikein =( Ja jos tuo 2000mm on väärin, niin ei mission controllissa sitä muuttamaakaan pääse, tai ainakaan suoraan siintä samasta kohdasta.

    Toinen kysymykseni liittyy ajomoodien väliseen eroon, tai tarkemminkin niiden asetuksiin. Mitään asetuksia en ole vielä itse muutellut mut miksi kaikissa kolmessa ajomoodissa kiihdytysvaste sekä shuttle on 0%? Oletteko muutelleet noita asetuksia ja miten? Mikä niiden vaikutus on? Onko jossain jotkut paremmat asetukset kuin tehtaan jäljiltä olevat? Siintä ois sitte helpompi lähteä muokkaamaan omaa mieleen sopivaksi.

    Kolmas kysymykseni liittyy vaihteisiin; näyttää ainakin ulkomaisilla foorumeilla jotkut päivittäneen vaihteiston sähköiseksi, ni onko täällä joku joka myös tehnyt niin? Jos on, niin mitä tuo muutos kustantaa ja onko ollut hintansa väärti (jos ulkomaisi on uskominen niin on saannut vastinetta rahalle)? Äkkiseltään vois kuvitella että tän hintasessa laitoksessa sellaset ois jo valmiina.

    Rehellisyyden nimissä, itse odotin ehkä jotain suurempaa "wow-fiilistä" ekan lenkin jälkeen, ja pakostakin kyseenalaistin ostokseni järkevyyden. Ei tää fillari huono oo missään nimessä mutta aika kaukaan on kyllä itselläni ainakin yli 7te:n tunne, varmaan jollain puolta halvemmalla käytetyllä ois päässyt samaan tunnetilaan, ehkä pieni pettymys paistaa läpi =). Noh, ehkä tää mieli tästä muuttuu kun enempi ajelee.
    Myyjäliikkeessä ovat varmaan muuttaneet sitä, jotta se avustaa 29 km/h asti. Luulisi, että siitä olisi ollut puhe, eikä sitä olisi tehty tietämättäsi. .?

  13. #1603
    Joo oon ensimmäinen omistaja tuolle fillarille. Tuo renkaan asetus on nyt sitte jostain syystä jäännyt vääräksi, koska mitään puhetta tuollaisesta ei etukäteen ollut, että saataisiin avustusta suurempaan nopeuteen asti tms.

    Tuo fillari on vielä niin tuorekkin, että jatkoi suoraan kasauksen jälkeen toimittajalta/valmistajalta suoraan minulle, että ei varmaankaan ole jälleemyyjälläkään ole mitään päivittämistä softaan ollut, lienee jo tuoreimmalla tullessaan jälleenmyyjälle? No tuotahan ei nyt sit ilmeisesti itse pysty muuttamaan oikeaksi? Jos näin on, niin pyörän ostopaikka sen verran kaukana että tuon takia ei kannata sinne ajella, pitänee etsiä lähempää maksullinen merkkihuolto =(

    No ei toi vaihteiston sähköistäminen pahan hintanen oo jos tuolla mainitulla 650e selviää. Vois tuoda miellekkyyttä tuohon vaihtamiseen, koska tollasenaan aika brutaalia rutinaa ja ränttätänttää, sekä melkoista vipujumppaa. Varsinkin jos vaihtaessa ei jostain syystä ehdi/muista keventää, ni oikein pahaa tekee. Ei vaan tunnu moinen kovin nykyaikaiselta, vaihtoon siis sopivassa kohtaan.



    Penkki menee myös vaihtoon, melkosen epämukava. Siihen olen ajatellut Ergon sm e-mountain core prime tai saman sarjan sm e-mountain sport . Kummassakin täällä hetkellä useamman viikon odottaminen, ja varsinkin tuossa kalliimmassa core primessa. Saldot huutaa joka paikassa ei oota, tai ainakin eu:n alueella, amerikoista varmaan sais mutta ei kyllä raatti mokomaan niin paljon lisäkuluja ottaa.

    Joku tuossa aikasemmilla sivuilla olikin tankoa vaihtanut reilumpaan nousuun, sellainen vois olla itsellekkin mukavampi. Sekä taivutusta enempi taaksepäin , että sais rannekulmaa vähän mukavammaksi.

    Pitää koittaa noita mainittuja ajomoodin asetuksia, varsinkin tuota kiihdytysvastetta, alkaen vaikka tuosta mainitusta 60%. Mikä tuon shuttlen vaikutus on?

    edit: https://flowmountainbike.com/feature...-kenevo-e-mtb/
    levottaja muokkasi tätä : 20.06.2021 at 00.33 Syy: lisäys

  14. #1604
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Niin, olikos kukaan mitannut mikä on keskiön korkeus normaali sägillä ja takajousitus yläasennossa?
    "normaali sag" taitaa riippua kuskin painosta ja muista jousituksen säädöistä. Eikö kuormittamaton korkeus ole parempi? Siitähän tuo sagi sitten taidetaan tyypillisesti sihdata johkin 20-30% väliin. Jos muistan niin voi mitata tuon huomenna kahdesta M koon pyörästä. Toisessa on 160/150mm ja flipchip ylhäällä ja toisessa 150/150 ja flipchip alhaalla.

  15. #1605
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    "normaali sag" taitaa riippua kuskin painosta ja muista jousituksen säädöistä. Eikö kuormittamaton korkeus ole parempi? Siitähän tuo sagi sitten taidetaan tyypillisesti sihdata johkin 20-30% väliin. Jos muistan niin voi mitata tuon huomenna kahdesta M koon pyörästä. Toisessa on 160/150mm ja flipchip ylhäällä ja toisessa 150/150 ja flipchip alhaalla.
    No jos olisi edes jokin käsitys keskiön korkeudesta ja siitä käytetystä sägistä. Kun on tottunut korkeamaavaraiseen pyörään niin ei oikein houkuta sellainen millä hakkaa kampia jatkuvasti kiviin ja juuriin varsinkin jos kampien perässä on kallis moottori. Ite kun en tykkää ajaa neulaspolkuja vaan ajamista vaativia polkuja ja niillä taas ei voi välttyä kampikosketuksilta mutta niitä voi vähentää. Korkeudesta kun ei ole mitään haittaakaan.

  16. #1606
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    No jos olisi edes jokin käsitys keskiön korkeudesta ja siitä käytetystä sägistä. Kun on tottunut korkeamaavaraiseen pyörään niin ei oikein houkuta sellainen millä hakkaa kampia jatkuvasti kiviin ja juuriin varsinkin jos kampien perässä on kallis moottori. Ite kun en tykkää ajaa neulaspolkuja vaan ajamista vaativia polkuja ja niillä taas ei voi välttyä kampikosketuksilta mutta niitä voi vähentää. Korkeudesta kun ei ole mitään haittaakaan.
    Ok, täytyy koittaa mittailla tallissa hetken päästä molemmissa tilanteissa. Sagissä on hiukan hankalampi mitata ja yksin se ei taida onnistua. Mitä sinulla tuli mitaksi normaali sagilla ja niin että pyörä oli vapaasti seisomassa?

  17. #1607
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Ite kun en tykkää ajaa neulaspolkuja vaan ajamista vaativia polkuja ja niillä taas ei voi välttyä kampikosketuksilta mutta niitä voi vähentää. Korkeudesta kun ei ole mitään haittaakaan.
    Onkohan niin, että mikään kampipituus tai keskiökorkeus ei täysin poista sitä tarvetta, että täytyy vain osata lukea maastoa ja synkata polkimien asento sen mukaan. Sopivalla avustuksella lyhyelläkin polkaisulla voi saada riittävästi vauhtia niin, ettei tarvitse koko ajan pyörittää. Joissain kapeissa ja syvissä endurospooreissa ehtii juuri polkaista yläharjanteella sen verran vauhtia, että pääsee taas yhdestä montusta ylitse.

  18. #1608
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    No ei toi vaihteiston sähköistäminen pahan hintanen oo jos tuolla mainitulla 650e selviää. Vois tuoda miellekkyyttä tuohon vaihtamiseen, koska tollasenaan aika brutaalia rutinaa ja ränttätänttää, sekä melkoista vipujumppaa. Varsinkin jos vaihtaessa ei jostain syystä ehdi/muista keventää, ni oikein pahaa tekee. Ei vaan tunnu moinen kovin nykyaikaiselta, vaihtoon siis sopivassa kohtaan.

    Sähkövaihteille vahva suositus. Hankin ekan sähkövaihteisen pyörän (cyklo Di2 vaihtajalla) 2015, jolla on tullut ajaltua yli 15 000 km eikä ongelmia ole ollut. Keväällä hankitulla sähkömaasturilla on tullut ajeltua noin 900 km. Vaihtajana Sran AXS. Alunperin epäilin kuinka langaton ohjaus toimii käytännössä. Ongelmia ei vielä ole esiintynyt.. Akkua olen lataillut parikertaa, joten koivin usein sitä käytännössä ei tarvitse latailla. Voi myös vaihtaa hissitolpan akun helposti, jos lataus loppuu kesken lenkin. Vaihtaminen molemmilla pyörillä toimii napakasti ilman säätämistä.

  19. #1609
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Ei taida olla vielä kokemuksia AXS:n akkujen pakkaskestävyydestä?
    Tai toiminnasta noin muuten.
    Mä ajan Levolla siis ympäri vuoden, lenkit ja työmatkat.

    Reverb AXS:n suhteenhan saan omat kokemukset ens talvena.

  20. #1610
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    Hyvä pointintsi. Talvikäyttöön sähkövaihteet tuskin on hyvä ratkaisu. Shimpalla olen ajanut pikkupakkasilla ongelmitta. AXS:n akku on reilusti pienempi, joten ongelmia lienee tiedossa. Itse en aja juurikaan pakkasilla, mutta ehkä joskus. Silloin kait pitää hommata vielä kolmas pyörä kuten läskisellainen akulla tai ilman ja normivaihteilla.

  21. #1611
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    ^ Google? Ainakin itse löysin useitakin AXS:n talvikäyttökokemuksia, tosin toisella kotimaisella, esim. tässä: https://www.vitalmtb.com/features/Pr...XS-Review,2869

    Tuo jopa vaikuttaisi ihan rehdiltä kirjoitukselta, eikä miltään sponsoroidulta kuten aika monet noista tuntuu olevan.

  22. #1612
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KetjutOn Katso viesti
    No ei toi vaihteiston sähköistäminen pahan hintanen oo jos tuolla mainitulla 650e selviää. Vois tuoda miellekkyyttä tuohon vaihtamiseen, koska tollasenaan aika brutaalia rutinaa ja ränttätänttää, sekä melkoista vipujumppaa. Varsinkin jos vaihtaessa ei jostain syystä ehdi/muista keventää, ni oikein pahaa tekee. Ei vaan tunnu moinen kovin nykyaikaiselta, vaihtoon siis sopivassa kohtaan.
    Millästavalla sähköiset vaihteet parantavat tilannetta että vaihde vaihdetaan "täysiveto" päällä? Ei käsittääkseni yhtään millään tavalla, silloinhan ne ketjut tai jotain muuta voi saada rikki?
    Brosessa on myös sisääntulo vaihteenvaihdolle mutta en tiedä onko sitä kytketty mihinkään. Vai tuleeko ominaisuus sähkövaihtajan kanssa käyttöön?

  23. #1613
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    AXS:n etujen vastineeksi vähän ahdistaa se hetki kun se vaihtaja katkeaa johonkin polulta pinnoihin tarttuvaan keppiin. Voi olla, ettei niin koskaan käy, mutta se riski vähän tossa kummittelee.

  24. #1614
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Niin ei se sähkövaihde mitään muuta tee, kuin poistaa vaijerin välistä, muuten vaihto toimii samoilla tavalla. Ei se käyttäjän puolesta vaihteita vaihda, vaan edelleen pitää oikeassa paikassa se vaihto suorittaa.

  25. #1615
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    AXS:n etujen vastineeksi vähän ahdistaa se hetki kun se vaihtaja katkeaa johonkin polulta pinnoihin tarttuvaan keppiin. Voi olla, ettei niin koskaan käy, mutta se riski vähän tossa kummittelee.
    Juuri tämän takia itsellä on GX vaihtaja ja X01 pultti käytössä. Halvimmalla pakallakin vaihteet pelaa kuin ihmismieli.

    Kun AXS heilahtaa pinnojen väliin niin siinä taitaa mennä >400e heti yhdellä kerralla.

  26. #1616
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    AXS-hissitolpan yksi parhaista ominaisuuksista on varmaan, että sen huoltamiseen ei tarvitse purkaa moottoria vaijerin edestä jos vaikka se vetokoukku sattuu olemaan hassussa välissä.

    AXS-takavaihtajan kanssa aletaan ollaan hieman lähempänä sitä Rolhoff/Kindernay hintaluokkaa, jossa poistuu samalla lapsellisen avovaihteiston ongelmat. Voi tulla toki jotain ihan muuta tilalle.

    Soratierullailussa ja muussa maastopyöräilyä muistuttavassa miedommassa alakategoriassa nämä ovat varmaan hurmaavia gadgetteja.

  27. #1617
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    Saattaahan siinä lämmöt alkaa nousemaan ja metsä raikaamaan, jos käy kuten kuvan mukaisessa tilanteessa. Ajotyyli ja maasto toki vaikuttaa vahinkoriskiin.

  28. #1618
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    AXS:n vaihtajan turvamekanismia ei kannata unohtaa.
    Ja siinä vaiheessa kun Levossa tulee vaijerinkuoren vaihto eteen saattaa tulla ikävä AXS:ää.

    Mun Levo on just takuuhuollossa kun vaijerinkuori on asennettu vaihtajaan liian lyhyellä kiepillä.
    Ois voinu itsekin laittaa mutta en viitsi takuuaikana moottoria irroitella.

    Muoks: 349€ näyttää olevan pelkkä AXS-vaihtaja.

  29. #1619
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    AXS:n vaihtajan turvamekanismia ei kannata unohtaa.
    Ja siinä vaiheessa kun Levossa tulee vaijerinkuoren vaihto eteen saattaa tulla ikävä AXS:ää.

    Mun Levo on just takuuhuollossa kun vaijerinkuori on asennettu vaihtajaan liian lyhyellä kiepillä.
    Ois voinu itsekin laittaa mutta en viitsi takuuaikana moottoria irroitella.

    Muoks: 349€ näyttää olevan pelkkä AXS-vaihtaja.
    Ei moottoria tarvi irroittaa vaijerin vaihdon tieltä. Broidi just vaihto omaansa kun ulkokuori oli hinkautunut puhki jostain sieltä kampien ja moottorin luota.

  30. #1620
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Ei moottoria tarvi irroittaa vaijerin vaihdon tieltä. Broidi just vaihto omaansa kun ulkokuori oli hinkautunut puhki jostain sieltä kampien ja moottorin luota.
    Ei irroittaa mut löysätä. Tapauskohtaista.
    Mulla se on jumissa moottorin kohdalla, on kokeiltu.
    Ei liiku mihinkään vaikka on muut kiinnikkeet auki.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •