GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 167 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.981 - 5.010 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4981
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Mielipiteitä kaivataan ZIPP 302 Carbon Wheelset - Clincher- QR - SRAM XDR kiekoista. Vanhat kiekot ovat alumiiniset Mavicin Cosmic. Takakiekko halkesi Pirkan pyöräilyssä. Tulisi toki huomattavasti edullisemmaksi tilata uusi kehä. Näiden kiekkojen kesto oli vain vajaat 2 vuotta uudessa pyörässäni. Canyon ultimate. Saisikohan kiekon takuuseen Canyonilta?

  2. #4982
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Saisikohan kiekon takuuseen Canyonilta?
    Sain itse vuosia sitten takuuseen uuden Mavic Cosmic Carbone SL -takakiekon, kun ilmoitin myyjälle (Bike-Discount) asiasta. Aikaahan siihen meni, mutta rikkoontunut kiekko meni myyjän kautta Mavicille, joka lähetti minulle uuden kiekon. Tässä casessa kiekon ostosta oli kulunut ilmoitushetkellä hieman yli kaksi vuotta. Mavic on ilmeisesti tässä vähän aikaa sitten käynyt läpi jonkinlaisen selvitystilan, joten se saattaa vaikuttaa takuuasioihin tai sitten ei. Itse päädyin tämän takuuvaihdetun hajottua vielä ostamaan irtokehän, johon laitoin itse vanhan navan ja pinnat.

    Kysyisin myyjältä miten toimitaan. Pari vuotta pitäisi olla ilman muuta virhevastuuta.

  3. #4983
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Zippin 303S, 303 Firecrest ja 353 NSW saavat seuraa: 404 Firecrest ja 454 NSW.
    https://cyclingtips.com/2021/06/zipp...t-aero-wheels/
    Rule #1: Obey The Rules

  4. #4984
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Viikon verran kesti niin Mavicilta vastattiin. Nyt pitäisi kiekko lähettää heille UPS:llä. Mietin mistä etsiä laatikkoa tms jossa voisi lähettää kiekon? Kestääköhän kiekkopussi lähetystä? En usko. Ovatko muut lähettäneet vanteita Mavicille huoltoon?

  5. #4985
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Nyt pitäisi kiekko lähettää heille UPS:llä. Mietin mistä etsiä laatikkoa tms jossa voisi lähettää kiekon? Kestääköhän kiekkopussi lähetystä? En usko.
    Eiköhän noita kiekkolaatikoita löydy Tampereelta joltain nurkista kun ihmiset uusia vanteita ulkomailta tilailee. Vähän kyselee täältä tai fillaritorilta. Itselläkin pari mutta väärä kaupunki! Kiekkopussissa en lähettäisi lähettifirman ruhjottavaksi.

  6. #4986
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Viikon verran kesti niin Mavicilta vastattiin. Nyt pitäisi kiekko lähettää heille UPS:llä. Mietin mistä etsiä laatikkoa tms jossa voisi lähettää kiekon? Kestääköhän kiekkopussi lähetystä? En usko. Ovatko muut lähettäneet vanteita Mavicille huoltoon?
    Signaturessa kasataan varmaan jonkun verran custompyöriä, joten sieltä voisi löytyä ystävällisesti kysymällä pahvipuristimeen menossa olevia kiekkolaatikoita. Kysyminen ei ainakaan maksa mitään.

  7. #4987
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Mistä tahansa riittävän isosta aaltopahvilaatikosta saa materiaalin pakkaukseen. Sopivasti vain taittelee pahvin ja teipillä kasaan. Taisin itse käyttää vanhaa muuttolaatikkoa lähetyksessä.

  8. #4988
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Nuo uudet Zippin 404:t alkaa tuntua jo edullisilta kun vertaa 454:iin, 1.800 eur vs 3.700 eur . Saman voi sanoa Campagnolon Bora WTO vs Bora WTO Ultra 1.800 vs reilut 3 teur

    Viimeisen vuoden aikana julkaistujen kalliimman hintaluokan vanteiden osalta itselle jäänyt mielikuvaksi, että
    - 50 mm +- vannekorkeus ja paino 1400-1500 g, 40 mm vannekorkeus paino 1300-1400 g
    - sisäleveys: eurooppa 19-20 mm usa 21-23 mm (puhtaat maantievanteet)
    - ulkoleveys eurooppa 27 +-, usa 28 - yli 30 mm
    - rengasoptimointi 25 mm, 28 vielä ok
    - valmistajilla erilainen lähestyminen renkaisiin; zipp tubeless, roval ei tubeless ja muut joko-tai, mutta suositus tubeless ?
    - hintaryhmät 1.800 campagnolo, zipp, dt swiss, 2.200 uudet bontragerit, roval (ja sitten vielä poikkeuksena nämä zipp 454:t, 353:t ja vajaa 4 teur ja campagnolo ultrat reilut 3 teur)

    Zippit näyttäisivät lukujen valossa ja ensimmäisten arvioiden perusteella olevan kilpailukykyiset tuossa ryhmässä.

  9. #4989
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.167
    Kilpailukykyisin on kehät kaukoidästä ja itse kokoaa noilla hinnoilla.
    Levyjarrujen kanssa kun kehä ei enää kuumene niin ei se hiilikuitukehien teko ole enää rakettitiedettä senkään vertaa kuin ennen.

  10. #4990
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Edellä mainittu on varmasti kilpailukykyinen vaihtoehto mutta edellyttää aika paljon omaa osaamista.

    Jos noita Zipp 404 harkitsette , niin tutkikaa tarkkaan mitkä renkaat niihin sopivat.

    Zippin sivuilla oleva valmistajalista on harhaanjohtava ja puutteellinen, se ei mainitse esimerkiksi sitä mitä renkaita ja minkä levyisiä renkaita voi hooklessvanteissa käyttää. Esimerkiksi Pirellin P Zero Race ei käy kuin 28 mm tai leveämpänä ja Specialized Turbo Rapid air ei ollenkaan? tai ainakaan 26 mm, tai mistäpä kuluttaja sen tietää kun zipp ei ilmoita oikeastaan mitään. Minusta Zippin toiminta ja antama informaatio on tässä aivan ala-arvoista, vrt esim. Enve. Ihan tarkoituksella jätetään kertomatta aika olennaisia tuotteeseen ja sen käyttöön liittyviä seikkoja. Zipp 404;t on vieläpä optimoitu 25 mm renkaille

    Kun vielä huomioidaan että mm. Continentalin, Vittorian ja Veloflexin renkaat ei vissiin ole yhteensopivia lainkaan, niin aika vähäisillä vaihtoehdoilla mennään.


    Enve on hoitanut tuon hookless asian ja yhteensopivuuden aivan eri tasolla, sivuilla on eri hookless vanteet ja renkasmerkit ja leveydet mitkä siihen vanteeseen sopivat.





    https://support.sram.com/hc/en-us/ar...hookless-rims-

    https://www.enve.com/learn/tire-compatibility/

  11. #4991
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Lähettivät uuden takavanteen Mavicilta takuuseen. Cosmic elite ust. Katsotaan miten tämä kestää

  12. #4992
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Mikäs olisi järkevä budjettikiekkosetti tänä päivänä? Pikalinkku, levyjarrut ja kymppipakka. Ei tartte olla tubeless. Eikä tartte olla uutta mutta pitäis tietää mitä kannattais metsästää.

    Nykyinen setti (joka itse asiassa on tarkoitettu maastoon) on ollut todella huoleton mutta painoa on 1915g, joten siitä olis varaa tiputtaa pois...

  13. #4993
    Liittynyt
    07/2021
    Paikkakunta
    Karkkila
    Viestit
    182
    ^^^^ se mitä frp sano tossa ylempänä. Pretty much. Hinnat alkaen vanteet ei tykkää levyjarruista. Ja lisäks mitä olen datannut, myyvät ei oota.

  14. #4994
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024





    https://www.bicycling.com/bikes-gear/a37245788/caad-rim-dead/


    Tuossa Enven myymien kiekkojen tilastot vanne vs levy viimeiseltä 5 vuodelta.
    Uusien markkinat vannejarruille korkeammassa hintatasossa ovat aika heikot.

    Kuvan liittäminen ei näköjään onnistunut. Nykyisin vannejarrujen myynnin osuus Envellä alle 10 %.
    2016 vielä n. 70 %

  15. #4995
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Osaatteko kokeneemmat sanoa mitä eroa on DT Swissin E ja P -sarjoilla? Koitin löytää eroa spekseistä esim. perus-1800 sarjan osalta mutta en keksi. Ilmoitetut painotkin ovat grammalleen samat.

    Sekakäyttökiekkoja maantielle sekä satunnaiseen grävelöintiin mietin.

  16. #4996
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Osaatteko kokeneemmat sanoa mitä eroa on DT Swissin E ja P -sarjoilla? Koitin löytää eroa spekseistä esim. perus-1800 sarjan osalta mutta en keksi. Ilmoitetut painotkin ovat grammalleen samat.

    Sekakäyttökiekkoja maantielle sekä satunnaiseen grävelöintiin mietin.
    Antaako tämä sivu vastauksia
    https://road.cc/content/buyers-guide...-wheels-261832

    P on performance-sarja ja E on endurance-sarja. Noiden ideologinen ero on tuolla sivulla kuvattu ihan hyvin. Se millainen ero on ihan oikeesti pyöräilijän kannalta jää kyllä mysteeriksi ainakin mulle. P pitäisi olla kai jäykkä ja kevyesti rullaava sarja mutta paljonko eroa oikeasti on esim P vs E 1800?

  17. #4997
    ^^ nyt valkeni.

    P-sarja: Rim inner widths are 18mm throughout and DT Swiss recommends use with 23-28mm tyres.

    Eli varmaan sä haluut grävelöintiim leveämpää kumia ja siten E-sarjan kiekot.

  18. #4998
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^ No sehän se, kiitos!

    28-32 olis enimmäkseen tarkoitus noilla pitää ja kait se 18mm sisäleveydellä onnistuisi... Mutta joo, ehkä olisi leveempi parempi.

  19. #4999
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Onkohan tämä Zipp 404 fc etukiekko nyt entinen: https://youtu.be/4yO0mhbMV2g

    Täräytin monttuun ja takaa meni sisuri, mutta muuten luulin selvinneeni vähällä. Kiekot vaikuttaa suorilta, pinnat kireiltä, mutta etukiekon vasen puoli on tuommoinen lötkö. Pitää huomenna käyttää rengasta irti, mutta taskulampulla tarkastaessa en löytänyt mitään halkeamia ym.

  20. #5000
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    33

    Peukalo ylös

    Kaipailen apuja kokeneemmilta laadukkaista alukiekoista. Tarkoituksena olisi päivittää nykyinen Spessun Allez sport maantiefillari asentamalla ite uus osasarja. Ajattelin Shimanon 105, sillä se riittänee omaan pyöräilyharrastukseen mainiosti ainakin, kun itse päivitän pyörää ekaa kertaa. Toiveena olisi ajella 28mm leveällä ja tubeless-valmius plussaa. Vannejarruilla on nykyinen pyörää ja saa jatkossakin olla. Olen laskeskellut, että osasarjan jälkeen vanteisiin saisi mennä max. 500e/pari.

    Nykyiset alkuperäiset kiekot ovat Mavic CXP22

  21. #5001
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    ^Tuossa tilanteessa varmaan jotkut tällaiset voisivat olla ihan passelit: https://www.saldenbikes.com/dt-swiss...e-wielset.html . Satasen kun laittaa enemmän saa ratchet takanavan kolmekyntisen tilalle, mutta maantiellä sillä nyt ei ole niin väliä.

  22. #5002
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hyvä ehdokas tuossa, mutta Shimanoa kun muut, niin kiekotkin sopis.
    Muutama vuosi sitten minulle tuli tämän tapaiset ja hintaiset kiekot. Pidän noista paljon.
    Sisurilliset 28 mm renkaat alla nyt ja 32 mm renkaitakin noilla vanteillä on väliin ollut.
    https://www.bike-discount.de/en/shim...l-28-wheel-set
    Tässä vois olla ehdolle toinen passeli kiekkopari.

  23. #5003
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Tuossa tilanteessa varmaan jotkut tällaiset voisivat olla ihan passelit: https://www.saldenbikes.com/dt-swiss...e-wielset.html . Satasen kun laittaa enemmän saa ratchet takanavan kolmekyntisen tilalle, mutta maantiellä sillä nyt ei ole niin väliä.
    Näitä itseasiassa katselin.

  24. #5004
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    ^Noihin Shimanoihin verrattuna Dt Swissit on leveämmät ja paljon helpommat huoltaa (=ei juurikaan tarvitse huoltoa). Irtokuulanapojen kanssa on aina oma puuhastelunsa.

  25. #5005
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    33
    Tämäkin voisi toimia!

  26. #5006
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    33
    Ja ei tuo budjetti nyt ihan kiveen hakattu ole, mutta tonnia lähentelevä hinta aluvanteissa kyllä tarkoittaisi jo pohdintaa, että onko hiilikuitukiekot jo sitten järkevämpi investointi. Saako muuten 800-1000e mitään kohtuullisia hiilikuituvanteita?

  27. #5007
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti henetsu Katso viesti
    Ja ei tuo budjetti nyt ihan kiveen hakattu ole, mutta tonnia lähentelevä hinta aluvanteissa kyllä tarkoittaisi jo pohdintaa, että onko hiilikuitukiekot jo sitten järkevämpi investointi. Saako muuten 800-1000e mitään kohtuullisia hiilikuituvanteita?
    Zipp 303s.

  28. #5008
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    ^Ei taida Zippit olla vannejarruille? Henkkoht ostaisin 3-400€ alukiekot ja ajaisin niillä.

  29. #5009
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Ei taida Zippit olla vannejarruille? Henkkoht ostaisin 3-400€ alukiekot ja ajaisin niillä.
    No perkele. En jotenkin levyjarrupäissäni edes ajatellut, että joku ajaa vielä vannejarruilla. Pahoittelut tästä.

  30. #5010
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Arvostamani teknisen puolen ammattilainen sanoo ottavansa vain irtokuulanavat, näin olen itsekin menetellyt kiekkojen valinnoissa.

    Noiden huolto ei ole paha homma eikä tarvitse tehdä kuin monien vuosien päästä ekakerran joka riittää taas vuosiksi. Uutena pitää olla tarkempana etteivät laakerit ole tehtaan jäljiltä kireällä, samoin huollon jälkeen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •