GiantLostInLaplandElectrobikeBikeshop
Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 146

Aihe: Polvisuojat maastopyöräilyyn millä voi polkea

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ottomaani Katso viesti
    Soivat pelit todellakin. Eilen bike parkissa parit hassut kaatuilut, polvetkin kävivät maassa mutta ilman ruhjeita tai jomotuksia. Toisin kuin kyynärvarret joissa oli vain ajopaita päällä niin pientä pintanaarmua ja jomotusta havaittavissa.
    Suojien yläosa reisistä valui hieman alaspäin hikoillessa mutta suojus pysyi silti jämptisti polven kohdalla eli vaikka ylhäältä vähän valahti niin koko suojus ei kuitenkaan valunut alaspäin.
    Kuumahan tuolla tulee millä tahansa suojuksilla näillä lämpöasteilla... Mutta eivät haitanneet menoa / polkemista alkuunkaan.
    Todella hyvät polvarit myös ajaa kuumissa olosuhteissa. Hikoilu ei haittaa ja ei näitä huomaa polkiessa ollenkaan. Lämpötila 28-33 astetta. Itsellä L kokoiset.
    OSM-MTB

On toi G-Formin mitoitus kyllä outo. Tai siis kokosuositus kyllä pitää paikkansa mutta juuri tulleet XL-kokoiset on sopivat 173cm tikkujalkaiselle.
    Näitä ei kai sit oikeet pyöräilijät pysty käyttämään ollenkaan?!

Elikkäs polvarit Suomi enduroon/parkkiin mutta pitäisi pystyä polkea että veri kiertäis. Nykyiset sweetprotectionit on ihan hirveet polkea edes vähän matkaa.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Dainese Trail Skin Prot tuli juuri ja ensivaikultelma ainakin hyvä.
    Fiksu kiristys ja kävellessä ainakin pysyi hyvin paikoillaan.

Hommasin nuo ja nyt muutama parin tunnin lenkki takana. Toimii hyvin, itseasiassa lenkillä unohtaa koko polvisuojat, joka lienee se paras juttu.

https://www.bikester.fi/poc-joint-vp...s-M667690.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonitzi Katso viesti
    Dainese Trail Skin Pro:t tuli juuri ja ensivaikultelma ainakin hyvä.
    Fiksu kiristys ja kävellessä ainakin pysyi hyvin paikoillaan.
    Eilen tuli 50km lenkki heitettyä ja hyvin pysyivät jalassa.
    Mukavat polkea, ehkä hieman painoivat kiristysiteiden kohdilta mutta ei häiritsevästi.

Trail Skin Prot käytössä viime kesästä lähtien. Keskimmäinen kuminauha leikattu pois, muuten kohtuullisen mukavat ja olen hyvin säätöjen rajoissa. Joskus polven takana olevan tuuletusaukon reunat pääsevät kääntymään ja silloin ne saattavat painaa jonkin verran.

G-Formit on kyllä täysin huomaamattomat ajaessa ollu.
    Ainut on vaan toi koko, tai mun liian pienet pohkeet vs reidet.

Reidestä hyvän napakat mutta pohje vois olla tiukempi; pehmuste ei "istu ihon myötäisesti". Mut hyvä näinkin, yritän kyllä silti jostain etsiä L-kokoiset noiden XL:n tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    G-Formit on kyllä täysin huomaamattomat ajaessa ollu.
    Ainut on vaan toi koko, tai mun liian pienet pohkeet vs reidet.

Reidestä hyvän napakat mutta pohje vois olla tiukempi; pehmuste ei "istu ihon myötäisesti". Mut hyvä näinkin, yritän kyllä silti jostain etsiä L-kokoiset noiden XL:n tilalle.
    Joo nää löytyy myös. En oikeen ole tyytyväinen. En tiedä miten suojaa polvia oikeasti jos menee nutulleen.

Näitä yksi tuttu kehui että olisi hyvät polkea. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajo...e-guard-black/

Kellään kokemusta Amplifi Havok -suojista? Voittivat jonkun innovaatiopalkinnon (https://design-innovation-award.com/...amplifi-havok/), mikä ei tietysti todista mitään. En onnistunut löytämään oikein mitään testiä tai muutakaan kokemusta mistään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Näitä yksi tuttu kehui että olisi hyvät polkea. https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajo...e-guard-black/

Loam wolfin polvari vertailussa kehuvat nuita leatteja.
    https://youtu.be/ynrqLuJ7d3o
    Kona kikapu deluxe 2004

Vois Leattia kokeilla kyllä. G-Formit on kivat mut hiukan isot pohkeesta itelle.
    Ja hankin äskettäin noi Leatt:n 3D 5.0 pöksyt ja on kyllä vakuuttavat istuvuudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan.

Reilu 30km takana Leatt:n polvareilla.
    On hyvät, erittäin vahva suositus.

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajo...e-guard-black/

Pitääkin noi käydä viikolla noutamassa paikanpäältä

Itelläki nuo polvissa ja kyynärpäissä. Mukavat päällä, yli 30km lenkeilläkään ei alkanu missään huomaa, että on päällä. Kaatumisita ei vielä kokemusta. Ainoa vähä ikävä juttu että hellässä 30C pesussa irtoo noi pohkeen right/left merkinnät eikä oikee pysty ulkonäöstä päättelemään kumpi on kumpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Itelläki nuo polvissa ja kyynärpäissä. Mukavat päällä, yli 30km lenkeilläkään ei alkanu missään huomaa, että on päällä. Kaatumisita ei vielä kokemusta. Ainoa vähä ikävä juttu että hellässä 30C pesussa irtoo noi pohkeen right/left merkinnät eikä oikee pysty ulkonäöstä päättelemään kumpi on kumpi.
    Kiitos tiedosta, pitääpä kehittää joku merkkaus noihin.

Ei ekalla pesulla lähde, mutta alkaa jo siinä kymmenen pesun jälkee irtoilee.

^Sinisen pro-lapun kun asettaa ulkosyrjälle niin suojat on oikeinpäin.

Aivan joo, hyvä pointti.

Itellä ollu kans nää reilu vuoden käytössä. Ei huomaa ollenkaan ajossa ja muutaman kerran on polven nirhaumilta säästäneet kaatuessa. Kertaakaan en oo vielä pessy, mutta eivät kyllä ole juuri alkaneet haista. Ehkä kohta vois olla aika pestä. Kestää siis konepesua, vaikka pesulapussa toisin ohjeistetaan?

Tuli haettua noi eilen. Makustelin M-L välillä mutta otin ällät sitten. toivottavasti pysyy jalassa

Ite pesen suojat nykyään aina käsin, yhdet suojat rikkonu koneessa, vaikka hellempi ohjelma olikin.

Oon pessy useita kertoja noita leattin suojia koneessa. 30-asteen pesussa. Lisäksi ne on semmosessa pesupussissa, kai rintaliiveille tarkotettu, joka suojaa sitten kun pyörii siellä rummussa.

Tilasin nuo Leatin aiemmin kehutut suojat. Kuinka tiukat noiden kuuluisi olla ja venyvätkö nuo kuinka käytössä? Tilasin L-kokoiset ja nuo ovat niin tiukat, että saa käyttää aika paljon väkivaltaa, että nuo saa pohkeesta ohi. Varsinkin tuo alapuoli tuntuu niin tiukalta, että arveluttaa hieman jalan verenkierto, jos noita pitempään pitää. Tilasin nyt vielä kokeiluun myös XL-kokoiset. Hieman kyllä ihmetyttää tuo mitoitus, kun itsellä ei kumminkaan painoa ole kuin 76 kg ja jos suojien pitää olla XL-kokoa.

Itellä M kokoset polvessa, sopii hyvin mun strutsin jalkoihin.

Mulla natsas koko kyllä erittäin hyvin taulukon mukaan. Mut mun jalat onkin tulitikut.
    Tiukathan ne paikalleenlaittaessakin on, kuten kuuluukin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaskaJopo Katso viesti
    Tilasin nuo Leatin aiemmin kehutut suojat. Kuinka tiukat noiden kuuluisi olla ja venyvätkö nuo kuinka käytössä? Tilasin L-kokoiset ja nuo ovat niin tiukat, että saa käyttää aika paljon väkivaltaa, että nuo saa pohkeesta ohi. Varsinkin tuo alapuoli tuntuu niin tiukalta, että arveluttaa hieman jalan verenkierto, jos noita pitempään pitää. Tilasin nyt vielä kokeiluun myös XL-kokoiset. Hieman kyllä ihmetyttää tuo mitoitus, kun itsellä ei kumminkaan painoa ole kuin 76 kg ja jos suojien pitää olla XL-kokoa.
    Mulla on kans L-kokoiset ja hieman tiukat olivat aluksi, mutta ovat muotoutuneet kyllä käytössä sopiviksi. Eivät ole kuitenkaan liikaa venyneet kuten vaikkapa mun aiemmat RaceFacen polvisuojat. Ite oon siis 194 cm pitkä ja painoa 87 kg, mut en oo varmaan sieltä pohkeekkaimmasta päästä. Jos tosiaan noi hankalaa päällelaittaminen kuten kuvailit, niin voi olla, että XL on sitten parempi sulle.

Pituudella ja painollahan ei suoraan ole merkitystä polvareiden valintaan. Pitää vaan katsoa kokotaulukosta parhaiten jalkaan sopiva malli ja toivoa parasta. Tai sitten kokeilee kivijalkaliikkeessä ja ostaa sieltä.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Pituudella ja painollahan ei suoraan ole merkitystä polvareiden valintaan. Pitää vaan katsoa kokotaulukosta parhaiten jalkaan sopiva malli ja toivoa parasta. Tai sitten kokeilee kivijalkaliikkeessä ja ostaa sieltä.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    Jep, näinhän se on. Itse tuli liikkeessä testattua, niin oli helppo tehdä ostopäätös.

Samanlaisia aiheita

1. Polvisuojat enduroon
    By Vertti83 in forum Varusteet
    Vastaukset: 60
    Viimeinen viesti: 15.04.2017, 16.00
  2. Uuden pyörän raskaus polkea
    By morakaj in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 96
    Viimeinen viesti: 29.03.2014, 09.13

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt