Sitä pääsikin heti märälle testailemaan. Ajoitin lenkkini tänään sopivasti pahimman sateen aikaan.. kohteena hallainvuori/viikin metät, eli märkää kivikkoa ja juurakkoa oli vähintään tarpeeksi. Pito oli varsin hyvä varsinkin vetopito nousuissa ja jarrutuspito jarrutuksissa. Märät kalliot joissa poikkijuuria nousi hienosti. Offcamber juurilla pientä lipsumista(niin kuin varmasti kaikilla renkailla), mutta ei mitään mihin ei olisi kerennyt reagoida. Välillä myös pito yllätti kun oli ihan varma että ei lipsumatta selviä.
Sitten ominaisuuksia, joista en vielä tiedä olivatko kelistä vai renkaasta johtuvia. Parasta oli renkaan ”dampping”. Vaikka ajoin suht kovilla paineilla, tuntui meno pehmeältä ja hyvin vaimennetulta, aiemmat MSC gripperit olivat vähän puisevan oloiset kovilla paineilla vaikka rengas oli muuten joustavampi rakenteeltaan. Mietin vaikuttiko märkä jousitus jousituksen herkkyyteen ja sitä kautta pehmeämpi kyyti. Myös pehmeämpi kumiseos saattoi vaikuttaa asiaan.
Rullaus, alkuun tuntui jo hiekkatiellä, että nyt on raskasta menoa, vähän olin huonoilla jaloilla tosin liikkeellä ja pahimman sateen aikana hiekkatiekin oli aika pehmeä. Metsässä en huomannut rullauseroja ja kotiin palatessa kun oli jo vähän kuivannut, tuntui hiekkatiekin rullaavammalta.
Pito mutkissa ja maastossa yleisesti tuntui erittäin hyvältä, mutta sateinen maa-aines on pehmeämpää ja pitävempää muutenkin, ellei nyt kyseessä ole ne liukkaat juuret/kivet tai jokin saviliukumäki.
Kaiken kaikkiaan tyytyväinen ensituntumaan. Odotankin nyt innolla testejä kuivalla ja bikeparkissa.
Jostain syystä kapea leveys hieman hiertää, ehkä silmä ei ole tottunut tommosiin sirkkeleihin, mutta ei tuo leveys vaikuttanut näköjään ainakaan renkaan pito-ominaisuuksiin. Tai toki varmaan vastaavat renkaat leveämpinä olisivat vieläkin pitävemmät, mutta painokin karkaisi varmaan jo melkosiin lukemiin. Niin ja tuo ”tanwallin” väri on vähän teenäisen keltainen.
Kirjanmerkit