GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 285 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 185 235 275 283 284 285 286 287 295 335 385 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.521 - 8.550 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #8521
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Kiitän. Jotenkin mennyt täysin ohi ja hakua ei tule käytettyä

  2. #8522
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Titaanirungot on kyllä pop. Oispa joskus rahoja ostaa Moots. Ne on aika viimeisen päälle hitsattuja, mutta ei mitään ihan ilmaisia. Ehkä joskus vielä ostan pyöreillä vuosilla itselleni tuollaisen synttärilahjaksi.

  3. #8523
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Titaanirungot on kyllä pop. Oispa joskus rahoja ostaa Moots. Ne on aika viimeisen päälle hitsattuja, mutta ei mitään ihan ilmaisia. Ehkä joskus vielä ostan pyöreillä vuosilla itselleni tuollaisen synttärilahjaksi.
    Mä jotenkin näkisin, ettei tuo ole ihan mahdotonta sulle Muutama mutka toneilla juomassa kahvia, niin huomaat yht'äkkiä valitsevasi rungon värejä.
    Pyöretä vuodetkin on vähän venyvä käsite.

  4. #8524
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Vuosihan itsessään on pyöreä

    No eipä tuo Ribblen ketju ainakaan ehdotonta no-no:ta aiheuttanut. Paremminkin päinvastoin. Ja itsekin olen saanut jotenkin päähän pinttymän että vaikka muut mun pyörät on kuitua jotenkin graveli henkeen sopii teräs titaanista puhumattakaan. Rovesta käytännössä kävisi melkein kaikki heittämällä Ribblen runkoon ja todennäköisesti Roven rungosta hiilikuitu keulalla saa siitäkin muutaman lantin. Joten varsin edukkaaksi jäisi muutos (edullisuus on tietysti suhteellisen käsite ja ennen niitä kaikkia hipo palikoiden päivitystä, mutta kuitenkin...)

  5. #8525
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Get a life or Getaway.

    (Tuli vaan mieleen...jostain. )

    #fixedgravel on nyt varmaan virallista, kun Gravelcyclistkin on sen noteerannut... Uusi voimansiirto fiksissä on ehkä yksi parhaista speksaamiseen liittyvistä fiiliksistä pyörän päällä. Se bliss ja totaalinen äänettömyys.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #8526
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.831
    Sotanorsu, onko suurikin salaisuus mitä vihreälle rungolle tapahtui?

  7. #8527
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Sotanorsu, onko suurikin salaisuus mitä vihreälle rungolle tapahtui?
    Ei ole, mutta se mitä sille tapahtui on itsellenikin arvoitus, koska se varastettiin. Jätin sen 2 viikkoa sitten maanantaina pyöräkellariin, kun valui kuraa solkenaan, niin ajattelin sotkea mielummin kellarin kuin olohuoneen lattian ja olen näin toiminut ennenkin. Pyörä oli u-lukko etukiekosta viistoputkeen ja u-lukosta meni paksu teräskaapeli takakiekon ja seinäpatterin putken ympäri. Vaihtajissa ei ollut akkuja kiinni. Keskiviikkona olisi ollut aikaa pestä pyörä ja menin sitä hakemaan kellarista, niin ei ollutkaan pyörä enää kellarissa. Ei murtojälkiä, joten joltain jäänyt ovi auki tai sitten menty avaimilla sisään. Huoltoyhtiöstä kyselin onko jäänyt avaimia kadoksiin muuttajilta, niin sieltä vastasivat niitä aina jäävän ja sarjoittavat näissä tapauksissa vain asunnon lukot uudestaan, mutta kadonneilla avaimilla pääsee rappuihin ja yleisiin tiloihin. Onneksi vakuutusyhtiön(fennia) kanssa asiat hoituivat ripeästi ja puolentoista viikon päästä pyörän katoamisesta olin jo matkalla hakemassa uutta pyörää liikkeestä. Jos olisin vaatinut vastaavan pyörän, eli sramin osilla ja vihreän värisenä, niin olisin saanut sellaisen syyskuussa, ehkä. Nyt totutellaan silmää uuteen väriin. Shimanon leiriin siirtyminen ei haittaa, koska osasarja vaikuttaa erittäin pätevältä. Pitää vain yrittää ajella varovasti tuon uuden kanssa, koska jos tuosta menee vaikka kahva rikki, niin uuden saa tämän hetkisen arvion mukaan vuoden päästä.

  8. #8528
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Jos brifterit menee rikki, niin bar end-vipstaaki on oikein pätevä korvike, ja niitä on suht hyvin vielä saatavilla.

  9. #8529
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Tuossa oheisessa jutussa on cyclingtipsin ajatuksia gravel-maastojen "luokituksista" ja ajatuksia niihin sopivista rengaskoosta.
    Jokaiselle on tietenkin oma näkemys siitä mikä on hyvä mihinkin ja mm. omasta ajokokemuksesta, taitotasosta ja mieltymyksistä riippuen rajanvedot varsinkin maastopyöräilyn puolelle ovat häilyvät.
    Ehkä tuo voisi kuitenkin olla tällaisen keskimääräisen pyöräilijän rengaskoko-opas.



    https://cyclingtips.com/2021/03/grad...road-surfaces/

    lisäys: itselläni on tapana valita vähän järeämpi kalusto kun todennäköinen käyttö on

  10. #8530
    ^Tämä artikkeli täydentää tuota hyvin: https://cyclingtips.com/2019/05/the-...e-right-tires/

    Jos on taustaa maantien ja maaston ajamisesta yhtään pitemmältä ajalta, vielä bonuksena cx tuubeilla, niin huomannee omaavansa sellaisen pohjan että se riittää useimmiten perusteltujen valintojen tekemiseen. Lienee haastavampaa jos tulee yhden lajin taustalla. Mielenkiintoista ovat nämä sähköfillareiden kautta maastopyöräilyyn tullut porukka, josta osa on päätynyt sitten kokeilemaan muutakin esim. gravelia - ajatukset renkaista ovat muokanneet raskaat sarjan enduro- / dh-gummit mitä noihin mtb-sähkiksiin pultataan vakioina kiinni ja sähkö on hukannut ymmärryksen renkaiden rullausominaisuuksista.

  11. #8531
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Kansasissa on taas sorapyöräilty. Sää suosi polkijoita ja miesten kisa ratkaistiin loppukirissä. Keskari näyttää olevan foorumipyöräilijöiden leppoisaa lenkkivauhtia.

    https://www.athlinks.com/event/17419...067688/Results
    https://youtu.be/iYOX5SC46lI
    Rule #1: Obey The Rules

  12. #8532
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Spessu-tiimin "Rock Combo" on hieno. Voisivat tehdä tuotantoversion - tosta ylemmästä siis..





    (Kukahan tuli sinisellä Openilla tänään puolen päivän paikkeilla joenrannassa vastaan, kun oltiin polkemassa vaimon kanssa Jädelinoon. Kuskilla oli suu viivana ja kauhee vääntö päällä. Ei ehtinyt edes moikkaamaan. Vakavaa touhua gravelointi.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #8533
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    (Kukahan tuli sinisellä Openilla tänään puolen päivän paikkeilla joenrannassa vastaan, kun oltiin polkemassa vaimon kanssa Jädelinoon. Kuskilla oli suu viivana ja kauhee vääntö päällä. Ei ehtinyt edes moikkaamaan. Vakavaa touhua gravelointi.)
    Minä se olin ja moikkasin kyllä vasemmalla kädellä kahvoilta kaikki vastaantulijat ja myös teidät. Eikä ollut vakavaa tekemistä ja ei kyllä pahemmin vääntöäkään(parin tunnin lenkin keskisyke 118), mutta harvemmin mikään kestohymy on kasvoilla yksin lenkillä. Olisi kyllä voinut jäädä eilisen kuuden tunnin gravel-lenkin jälkeen kotiinkin viettämään välipäivää, mutta uusi pyörä tykkää kun sillä ajetaan ja ei se nyt kuskinkaan osalta mitään kärsimystä ollut, vaikka tuosta stenun viestistä saattaa semmoisen kuvan saadakin

  14. #8534
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vakavaa touhua gravelointi.)
    Niin näyttää olevan, kun pitää vastaantulijoiden ilmeistäkin mielensä pahoittaa

  15. #8535
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Aa se olikin tuo yllä esitelty pyörä. Moi vaan siis! Jotenkin olin kuvitellut Mr. Sotanorsun enemmän keski-ikäiseksi kaveriksi. Tai jos olet kuitenkin, niin ota tuo kohteliaisuutena

    Ja juu en kyllä pahoittanut mieltäni yhtään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #8536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Onko kokemuksia Ribblen Ti rungosta.

    https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-cgr-ti/

    Kona Rovessa ei ole mitään alkuperäistä kuin runko ja tekisi sekin mieli vaihtaa, lähinnä koon takia. Pitäisi saada pykälän pienempi. Ja houkuttaisi vaihtaa tietysti titaaniin jos ei sitten koko pyörää vaihda muoviseen....
    Itse vaihdoin loppusyksystä juurikin Rove ST:stä CGR Ti:in ja olen kyllä tykännyt. Huolimatta siitä, että noiden runkogeometriat on hyvin lähelle identtiset, tuntuu CGR Ti ohjausta myöten ketterämmältä ja näppärämmältä kuin Rove. Jos tykkäät Roven ajoasennosta ja haluat titaanirungon, niin ei ainakaan tuossa hintaluokassa tule parempia vaihtoehtoja heti mieleen.

  17. #8537
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Joo ja tuohan on totta, että hiilikuituiset fillarit kulkee kovempaa. Se vauhti voi sinkulalla ajavaa äkkiä hirvittää

  18. #8538
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Vaihteet on yliarvostettuja. Mutta juu pitää varmaan alkaa ajamaan enemmän vaihdepyörällä, kun meidän rouvakin ajaa nykyään sen verran vauhdikkaasti, että en meinaa pysyä sinkulalla perässä

    Hieno myös tämä custom-Grizl Unboundista, mutta aika vähän taitaa enää jenkkilän gravelkisojen podiumeilla näkyä omakustanteisia pyöriä. Sillä tapaa ainakin gravel muuttunut pioneerien pelikentästä ammattilaisareenaksi.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #8539
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Wilcox ajo joustokeulan kanssa ja tuli freesin näköisenä maaliin 350 maililta. Kuvien perusteella juomareppu näytti olevan aika yleinen varuste tempputankojen lisäksi.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #8540
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Kovin hiljaiseksi voisi toki jäädä foorumikeskustelut jos ei täällä pääsisi väittelemään siitä kenen valinnat ovat fiksuimpia ja perustelluimpia. Kun täällä useammin näyttää olevan "ennen oli parempi" klubi äänessä niin todettakoon että omaan silmään perinteiset ohuet teräsputki- / titaanirungot, vannejarrut jne. näyttävät about yhtä innostavilta kuin menneiden aikojen autot: hyvin laitettuna kiva vilkaista toisen alla mutta minkäänlaista omistamisen halua ei kyllä synny itselle. Tuotekehityksessä lähes koko duuniuransa tehneenä preferenssit osuvat moderniin estetiikkaan ja uuteen teknologiaan. Eikä kyse ole siitä että uusin teknologia fillareissa olisi jotenkin ylivertaista vanhempaan verrattuna...
    Hyvä ja perusteltu kirjoitus. Minuun taasen vetoaa ne pyöreät putket ja tämä moderni estetiikka lähinnä inhottaa, jos niin voi sanoa. Ja ehkä yksi syy on kun olen joutunut työskentelemään osittain myös myynnin parissa. Ja nähnyt kuinka se "kehitys ja innovaatiot" on suureksi osaksi vain teennäistä markkinointi-kikkailua, eikä oikeata teknistä kehitystä. Ja välillä hirvittää katsoa sivusta kuinka sitä asiakasta puhutaan suohon, ja sille liki pakkomyydään sellaisia järjestelmiä mitä hän ei tule tarvitsemaan. Ja sitten vuoden-parin päästä asiakkaalle selviää kuinka monimutkainen ja kallis ylläpidettävä hökötys tuli ostettua. Ja ehkä siitä syystä yritän pitää kaikki sähköt ja automaatiot mahdollisimman kaukana omista harrastuslaitteista. Mutta ymmärrän kyllä jos toiset niistä tykkää, mutta itselleni en niitä ostaisi.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  21. #8541
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Minä olen töissä tuotekehityksessä, ja silti mielipiteet on enemmän Ohiampujan kuin MASin kanssa yhtenevät. Mekaanista pyörää on mukavampi räplätä, ja pyöreitä putkia mukavampi katsella

  22. #8542
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Saisivat opetella pistämään moita kiinnitysruuveja parempiin paikkoihin. Etuhaarukan jalkoihin epäaerodynaamisesti lastaaminen on 1900-lukua. Sen sijaan päärunkokolmion sisä- ja ulkopuolellekin saisi laittaa kiinnityspisteitä reilusti sekä seatstay putkiin joku kiinnitys, jolla satulaukun voisi tukea sinne.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Vaihteet on yliarvostettuja. Mutta juu pitää varmaan alkaa ajamaan enemmän vaihdepyörällä, kun meidän rouvakin ajaa nykyään sen verran vauhdikkaasti, että en meinaa pysyä sinkulalla perässä

    Hieno myös tämä custom-Grizl Unboundista, mutta aika vähän taitaa enää jenkkilän gravelkisojen podiumeilla näkyä omakustanteisia pyöriä. Sillä tapaa ainakin gravel muuttunut pioneerien pelikentästä ammattilaisareenaksi.


  23. #8543
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viljosiilo Katso viesti
    Itse vaihdoin loppusyksystä juurikin Rove ST:stä CGR Ti:in ja olen kyllä tykännyt. Huolimatta siitä, että noiden runkogeometriat on hyvin lähelle identtiset, tuntuu CGR Ti ohjausta myöten ketterämmältä ja näppärämmältä kuin Rove. Jos tykkäät Roven ajoasennosta ja haluat titaanirungon, niin ei ainakaan tuossa hintaluokassa tule parempia vaihtoehtoja heti mieleen.
    Kiitos. Tämä heittää lisää vettä kiukaalle. Juurikin Roven (ST minullakin) geometriassa minulla ei ole mitään valittamista, ehkä aavistuksen matalampi ja numeroa pienempi saisi runko olla (joka on tietysti oma vika). Täytyy varmaan seuraavaksi ottaa mittaa käteen...

  24. #8544
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Pari kuukautta ajoa nyt Revolt Advanced nollaversiolla ja todella erittäin tyytyväinen valintaan. D-shape satulatolpan korkeuden kiristysmekanismi ja tolpan (mahdollinen) liika taipuisuus vähän oli ennakkohuolena, mutta ei ongelmia tullut esiin toistaiseksi.

    Ohjaustanko oli pakko vaihtaa, orkkis oli mulle niin vieras, korvaavalla Ritcheyllä tuli heti lisää oikeaa otetta ja tuntumaa.

    Vaihtoehtoja haarukoin Canyon Inflite, Pivot Vault, 3T Exploro Race. On sellainen vahva mutu, että onneksi ostin tämän enkä mitään muuta, no pohjat on heikot kun ei ole ajanut kuin yhdellä Rosen alukrossarilla kesät-talvet niin tie oli vain ylöspäin..

    Soratiellä on kyllä niin sujuva raketti, joissain arvosteluissa on sanottu hitaasti kääntyväksi aliohjaavaksi, tuossahan on aika loiva keula. Mutta ei mielestäni ole ongelma, kääntyy nätisti ainakin mun vastaohjaustyylillä, jos päättäväisesti vaan vie. Maastossakin pikkupoluilla 100 stemillä nopea käännellä, vaikka en kyllä suuremmin aio harrastaa tuota. Ja voisihan tuohon laittaa pikkukiekotkin tietty.

    Mutu on että runko-haarukkasetti on selvästi jäykempi kuin oma Canyon Ultimate SL, mutta satulatolppa on erinomainen toteutus tärinänvaimennukseen, enkä näe mitään tehonhukkaongelmaa, no meikäläisen tehot on aika pliisut.

    Kiekkosetti on ainakin tämän aikaa ollut oikein hyvä.Levyt vaihdoin 160>140 molemmissa kun en tuota isompaa oikein täällä Suomessa ole omassa käytössä tarvinnut.

    Tässä myös paljon lokari- yms. inserttikiinnikkeitä jos haluaa reissata lenkkeilyn sijaan.

  25. #8545
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

    "Gravel Grinding" -fillarit

    ^ Onnittelut hyvästä valinnasta. Kolmas kesä lähtee täällä Revoltilla myös, eikä mitään syytä katsella aidan toiselle puolelle.


  26. #8546
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Saisivat opetella pistämään moita kiinnitysruuveja parempiin paikkoihin. Etuhaarukan jalkoihin epäaerodynaamisesti lastaaminen on 1900-lukua. Sen sijaan päärunkokolmion sisä- ja ulkopuolellekin saisi laittaa kiinnityspisteitä reilusti sekä seatstay putkiin joku kiinnitys, jolla satulaukun voisi tukea sinne.
    Just niin. Itselläni myös hienot telineet haarukassa, mutta aina se paketin kiinnittäminen kaatuu aeroon. Jääneet käyttämättä siis...

  27. #8547
    r.a.i Guest
    ^No eiköhän nuo kiinnikkeet ja paketit ole tarkoitettu sellaiseen ajoon, jossa ei tarvii tuijottaa keskareita ja watteja.

  28. #8548
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    ^No eiköhän nuo kiinnikkeet ja paketit ole tarkoitettu sellaiseen ajoon, jossa ei tarvii tuijottaa keskareita ja watteja.
    Kyllähän vauhti aina kivaa on. Itse siis ainakin tykkään ajaa pidempiäkin reissuja hyvällä kyydillä.

  29. #8549
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Jep, pitäis rakentaa niin ettei tarvi erikseen laiskalle/reippaalle kuskille...

  30. #8550
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Niin siis miten ne pitäisi teidän mielestä toteuttaa? Päärunkokolmion saa täyteen ihan runkolaukulla ja taakse vaikka Tailfin tai muu ratkaisu. Ohjaustankolaukku myös käytössä. Mihis lisää tavaraa? Ja jos vähemmällä pärjää niin mikä haitta niistä haarukkakiinnikkeistä on jos niitä ei käytä? Alumiinisessa gt gradessa taitaa olla seatstayssakin kiinnityspaikat, joten jotain sellaistako pitäisi olla kaikissa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •